a|ex' hjemmekino! - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 21 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 405
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sett DNR (digital noise reduction) til 1 og se mirakler utføres. Støyreduksjonen er bare helt rå.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Oi, se her var det en A1XV inne til testing, gitt!

Mulig DV-989 må vike plassen nå, hvem vet..
    Hvor fikk du tak i den, demo-auksjon (26/1) hos Hi-Fi Klubben eller brukt? Har ventet i flere uker på min! Ser nå ut til at jeg får den oppgraderte DVD-A1XVA i midten av februar (fikk mail fra Hi-Fi Klubben i går).
    Var litt for rask til å selge min gamle Denon, så jeg fikk tak i en DV-989 som en "nødløsning". Må si jeg ble positivt overrasket over DV-989. Mye bedre musikkformidler enn forventet.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har henter ny senterhøyttaler idag, som ser bra ut. Får se om jeg ikke får koblet den opp i løpet av helgen også

On-wall er forsinket til begynnelsen av februar, skulle egentlig vært levert i midten av november..
    Virker ut som om Hi-Fi Klubben har leveringsproblemer på enkelte produkter. Sitter selv og venter på B&W 703 i rosenut. Bestilte de i begynnelsen av desember. De blir stadig utsatt, ny dato er 20.02. Skjønner ikke hvorfor det skal ta så lang tid. Lurer på om det kan være noe galt med leveringssystemet til klubben.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker ikke som leveringssystemet til "klubben" er det beste nei. Har hatt ventetid på alt jeg har kjøpt derifra...men de har vel for det meste bare "billigproduktene" på lager, og bestiller det meste anner rett fra fabrikk, evt hovedlager i Danmark..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TrondB: DV-989 duger nok til mye mer enn bare en nødløsning Du har mye penger hvvis du bare casher ut for en sånn mens du venter på A1XV..

Har du forresten lagt merke til om strømkontakten sitter veldig løst i 989? Det gjør den på min, dessuten står den ustødig fordi det virker som føttene ikke er like høye :/ Forøvrig er jeg veldig godt fornøyd med den!

Selger forøvrig A1XV nå, da jeg trenger pengene til andre ting og får beholde 989 isteden..så dersom noen er interessert:

http://avforum.no/avtorget/showproduct.php?product=5861

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker en hjemmelagd strømledning. Den sitter forholdsvis bra. Er mye tyngre og stivere enn den originale. Har ikke prøvd den originale.
    Min står veldig stødig. Virker nesten som det er lim under føttene. Den suger seg fast til glassplata i racket så jeg må ta i skikkelig får å få flyttet den.
    Når det gjelder DVD-A1XVA så har jeg 14 dagers angrerett i tilfelle.
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Når det gjelder DVD-A1XVA så har jeg 14 dagers angrerett i tilfelle.
    Dette gjelder vel kun ved netthandel? Kjøpt i butikk praktiserer vel HFK kun bytterett?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Bruker en hjemmelagd strømledning. Den sitter forholdsvis bra. Er mye tyngre og stivere enn den originale. Har ikke prøvd den originale.
    Min står veldig stødig. Virker nesten som det er lim under føttene. Den suger seg fast til glassplata i racket så jeg må ta i skikkelig får å få flyttet den.
    Hmmm. Da får jeg ta en telefon til pioneer norge og høre hva som er feil med min spiller. Hadde du giddi å prøvd den originale strømledningen som følger med, Trond B? Er ikke helt sikker på om det er meningen at den skal sitte SÅÅÅ løst, nemlig..forøvrig, hva er hensikten med hjemmelaget strømledning?

A1XV har absolutt den "lime" effekten du snakker om. Mulig 989 har noe tilsvarende, men som sagt er ikke føttene like høye slik at den står og vipper litt så da har jeg ingen slik sugeeffekt foreløpig. Det går ikke an å justere ved å skru på skruene som fester føttene heller, men jeg har limt på noen gummiknotter under føttene for å få den til å stå stabilt foreløpig.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er hensikten med hjemmelaget strømledning?
    Skjerming, hindre at strømkabelen "forstyrrer" de stakkars signalkablene. Også ser DIY-stømkabler ofte mye bedre ut hvis man legger litt innsats i det.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var A1XV solgt til 20k, så da håper jeg bare at jeg greier å slå meg til ro med 989 inntil videre.. neste "signalkilde" her i gården blir nok PS3

Fant forresten plutselig ut at jeg når jeg tok ut A1XV og satt inn 989 i racket igjen at jeg fint får plass til et par MA-monoblokker oppå DVD-spilleren - mon tro om det ikke blir et par oberon 6.1 med tid og stunder

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Dette gjelder vel kun ved netthandel? Kjøpt i butikk praktiserer vel HFK kun bytterett?
    Har bestillt over nettet, ja.

Fant ei oppskrift på strømkabel på Hifisentralen. Husker desverre ikke hvor. Deler fra Elfa pluss Wattgate (USA).

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den så jo fin ut! Trenger en halvmeter lang strømkabel til subwooferen istedenfor 2 meter som jeg har nå..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikon on-wall utsatt igjen, skal visstnok komme i slutten av neste uke.... . . . .

Jeg lenger etter surround :?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikon on-wall utsatt igjen, skal visstnok komme i slutten av neste uke.... . . . .

Ja ting lar seg vente på der nede, det er sikkert og visst.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med kjempefin kino Alex! Stilrent og pent oppsett. Ikke noe å utsette på komponentene heller

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Donnie
    Ja ting lar seg vente på der nede, det er sikkert og visst.
    Fikk du henta forsterkeren din på lørdag eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du henta forsterkeren din på lørdag eller?

Jess da, ordna seg det. :???:

Endelig..

Blir det noe seriekobling snart? Spent på resultatet av 2 stk PC-Ultra.. :grin:

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kanskje du kan sende en mail til Dali. Sendte B&W en mail for 11 dager siden og spurte om de hadde produksjonsproblemer med 703ene eller om problemet lå hos Hi-Fi klubben. Da ble det fart på sakene, hentet høyttalerne i dag. De skulle egentlig komme 20.02.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier du det! Ja det er nesten så jeg føler meg kallet til å ty til høyere instanser her, men nå skal de jo komme til uka så da....hvis de mot formodning ikke dukker opp da heller, ja da....da er det like før jeg setter himmel og jord i bevegelse her :twisted:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jadda, henta ikon on-wall igår - pakket opp og så at finishen var ødelagt på den ene og delvis på den andre, og veggbraketter var ikke inkludert i pakken.

Dro bort på HFK idag med ikon-høyttalerne i retur og bestilte et par helicon W200. Nok får være nok :wink:

Side 6 av 21 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •