a|ex' hjemmekino! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 21 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 405
    Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wink

Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Kan du anbefale meg noen med bedre lyd?
    Her er noen norskproduserte kabler av meget bra kvalitet! http://www.infinite-resolution.com/ Har sjøl Basic Copper som bl.a. er testet av Lyd & Bilde "Konklusjon:
    Etter å ha prøvd Basic Copper med diverse utstyr over en periode på flere måneder, er vi ikke i tvil.
    Du får verken fancy innpakning eller svulmende marketing på kjøpet, men simpelthen en fornuftig kabelkonstruksjon
    som leverer mye musikk for pengene.
    Basic Copper er utvilsomt blant de beste i sin prisklasse og nok et eksempel på at norskproduserte
    hi-fi-kabler holder internasjonal klasse!"
    Skal ikke påstå at de låter bedre enn de fra Biltema, men de har ihvertfall høyere WAF!
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden er veldig bra den (kjører som sagt biltema 4,0 mm2 OFC), og den blir ikke bedre om jeg så hadde kjørt 2x3 meter nordost valhalla extreme reference special super limited edition til 150 000,-.

Den som kan påvise noe annet i en blindtest er enten:

a) supermann

b) løgnhals

Men la oss nå ikke starte noen kabeldebatt i denne tråden gutter
    Du kan ikke legge ut en slik påstand og ikke vente å bli kommentert.
    Om lyd blir BEDRE er en smaksak men at det er FORSKJELL på kabler er en helt annen sak. Det trenger en ikke være hverken supermann eller andre for å høre !
    Samme sak om det er verd å bruke mer penger på kabler. Alle må vurdere selv hva de synes. Labbetuss har et meget godt poeng når han sier at det viktigste er å vær fornøyd selv.
    Er ikke kabelfrik på noen måte men det finnes forskjeller, noen er verd å utforske, hvis en er interesert i å få det optimale ut av sitt utstyr.
    Til bedre lydkilde, forsterker og høytalere en har jo lettere er det å høre kablers innvirkning.

Prøver ikke å kuppe eller ødlegge tråden din A|ex måtte bare kommentere dette. Håper du ikke tar det ille opp ?

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida

Men jeg mener nå allikevel at det er like lite forskjeller i lydsignatur mellom kabler som det er generelt forbedringspotensiale i lydkvalitet mellom de samme kablene. Kobber er kobber, og så lenge tverrsnittet er tilstrekkelig og isoleringen på plass, ja da er det mikroskopiske forskjeller, om noen, spør du meg. Kanskje det kan måles på noe vis, men vitenskapen har etter hva jeg skjønner ikke kunnet definere eller måle disse forskjellene. Jeg legger hele de ekstra grunkene i bedre høyttalere og forsterker Forøvrig skal det sies at jeg er ingen ekspert på området, mer en nybegynner, og jeg har ikke testet og prøvd så altfor mye. Mange andre kunnskapsrike på området bedyrer derimot det samme som jeg skriver ovenfor, og det er få andre enn dem med dyre høyttalerkabler som skryter av lydkvaliteten de oppnår med dem :-P

Synes imidlertid det er tøft med litt heftig utseende på sakene, så jeg vurderer noen funky krympestrømper eller lignende for å fiffe opp looken litt! Utseendet har visstnok mye å si for lyden etter hva jeg skjønner

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden er veldig bra den (kjører som sagt biltema 4,0 mm2 OFC), og den blir ikke bedre om jeg så hadde kjørt 2x3 meter nordost valhalla extreme reference special super limited edition til 150 000,-.

Den som kan påvise noe annet i en blindtest er enten:

a) supermann

b) løgnhals

Men la oss nå ikke starte noen kabeldebatt i denne tråden gutter
    Var ikke meningen å beynne å debattere, ville bare understreke at det ikke er noe vits kaste vekk penger på nye kabler hvis du er fornøyd med dem. Dette er meget omduskutert, men man trenger dog ikke være løgnhals eller supermann for å høre forskjell Men det er sant at det er vanskeligere å høre forskjell på ht kabler enn signalkabler. Men igjen, dette handler om preferanser og matching.
    Sånn, la os slutte der....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig strøkent rom og oppsett, a|ex.

Kabeldiskusjonen kan jo fortsette her: http://avforum.no/forum/kabler/29153-forskjell-yttalerkabler.html

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var senterhøyttaleren utsatt til fredag...er vel ikke lenge før bakhøyttalerne dukker opp heller da.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Trist å måtte vente lenge på varer, spesiellt når de man får først må returneres. Surround messig er det vel greit å vente med Center høytaleren til man får de høytalerene man skal ha i bakkanalene også, får håpe det ordner seg på Fredag.

Stilig og fint oppsett du har fått deg der forresten A|ex, den litt minimalistiske stilen ser veldig ryddig og inbydende ut synes jeg, hvordan er forresten akustikken i rommet ditt med det stereo oppsettet du har nå?

Skal ikke begynne noen ny kabel debatt jeg heller , men hva slags planer har du for kablingen til bakkanalene dine?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et bittelite poeng til. Det er forskjell på kobber. Oxygenfritt kobber er mye bedre egnet en lavere kvalitet.
    Men dette får en i billige kabler også så det er ikke nødvnedigvis noen stor prisfaktor.

Sånn nå var jeg ferdig.........

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe

Finnes det faktisk høyttalerkabler uten oksygenfritt kobber? Biltema har de billigste kablene jeg har funnet (billigere enn clas ohlson også), og de er da av OFC-typen. SÅPASS mener jeg hvertfall er et minstekrav, i tillegg til tverrsnittet

Til bakkanalene blir det samme som til frontene, 4,0 mm2 biltema-kabel. Der blir det forøvrig single-wiring ettersom ikon on-wall ikke har bi-wiringsterminaler.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Stilig og fint oppsett du har fått deg der forresten A|ex, den litt minimalistiske stilen ser veldig ryddig og inbydende ut synes jeg, hvordan er forresten akustikken i rommet ditt med det stereo oppsettet du har nå?
    Det er nok dessverre litt mye gjenklang enda, men jeg håper dette ordner seg når alt er på plass i rommet. Det høres bra ut, men det er altså forbedringspotensiale mtp selve romakustikken. Regner med at MCACC'en i pioneeren fikser det meste til film ihvertfall

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har henter ny senterhøyttaler idag, som ser bra ut. Får se om jeg ikke får koblet den opp i løpet av helgen også

On-wall er forsinket til begynnelsen av februar, skulle egentlig vært levert i midten av november..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et par spørsmål som noen kanskje kan hjelpe meg med!

1) Er det noen som vet om det er mulig å stille inn delefrekvensen på Pioneer VSX-AX4AVi-S til noe annet enn de forhåndsdefinerte verdiene på 50, 80, 100 Hz osv..? Vil helst slippe å bruke delefilteret i subben og skulle gjerne eksperimentert litt både over og under 50 Hz..

2) Er det noen som har en formening om jeg burde koble receiveren til "receiver" eller "main amp" på strømfilteret/overspenningsvernet fra monster? Begge tilhører "lyddelen" av filteret, men jeg er usikker på om det er noen forskjell eller om det kun er navnetildelingen som er forskjellen.

Dere kan se bilde av tilkoblingen på strømfilteret tidligere i tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et par spørsmål som noen kanskje kan hjelpe meg med!

1) Er det noen som vet om det er mulig å stille inn delefrekvensen på Pioneer VSX-AX4AVi-S til noe annet enn de forhåndsdefinerte verdiene på 50, 80, 100 Hz osv..? Vil helst slippe å bruke delefilteret i subben og skulle gjerne eksperimentert litt både over og under 50 Hz..

2) Er det noen som har en formening om jeg burde koble receiveren til "receiver" eller "main amp" på strømfilteret/overspenningsvernet fra monster? Begge tilhører "lyddelen" av filteret, men jeg er usikker på om det er noen forskjell eller om det kun er navnetildelingen som er forskjellen.

Ad spml 1: Aaaaner ikke.
    Ad spml 2: Hva med å pærlme hele filteret, og kun bruke et overspenningsvern? Har hørt av forhandlere at slike strømfiltere dreper dynamikken... -dersom de ikke er av den himla dyre sorten da. Hva med dieselaggregat på verandaen? Regner med at naboene dine allerede er plaget av suben din, så litt during og eksos utevendig er vel derfor neglisjerbart...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke noe redusert dynamikk her i gården

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1) Er det noen som vet om det er mulig å stille inn delefrekvensen på Pioneer VSX-AX4AVi-S til noe annet enn de forhåndsdefinerte verdiene på 50, 80, 100 Hz osv..? Vil helst slippe å bruke delefilteret i subben og skulle gjerne eksperimentert litt både over og under 50 Hz...
    Kjenner ikke Pioneer VSX-AX4AVi-S noe serlig så jeg har ikke noe godt svar til deg på spørsmål nummer 1 a|ex, men generellt er vel disse frekvens verdiene på subwoofer utgangen ikke så steile at de ikke også får litt nivå på noen av de frekvenser som ligger nerme over delefrekvensen. Under delefekvensen spiller de vel mer eller mindre uten å gjøre noe med nivået, så jeg skjønner ikke helt hva du egentlig savner med de faste instillingene. bruker du f.eks 80hz instillingen har du vel en slik instilling jeg tolker som du spørr om, men det er mulig jeg harr missforstått hva du mener.

Synes det ser ut som en fornuftig løsning med det stømfilteret til din hjemmekino. Slik jeg tolker inndelingen på denne enheten, med "receiver" eller "main amp" så har du vel egentlig fritt valg for hvordan du kobbler denne via disse to utgangene. Det er vel ganske vanlig at slike enheter har ganske like store strømforsyninger og vil trekke noe av den samme strømmengden og vil derfor kreve den tilnermet samme graden av beskyttelse og krever vel ganske like utganger fra en slik surge og peak beskyttelses enhet.
    Har du ikke en egen effekt power amp så du trenger "main amp" kobblingen til den, er det vel egentlig bare å prøve denne og se om det blir noen merkbare forskjeller. :wink:
    Ser ellers ikke ut til at antenne inn og ut er spesiellt knyttet til receiver power utgangen som vel vil kunne vært den største forskjellen hvis det gikk en antenne kabel innom receiveren og man ønsket så god filrering for kobblinger som er innom de samme komponentene som mulig.

Er man veldig i tvil om "receiver" eller "main amp" egenskapene, og man ikke finner noe ekstra info om dette i brukermanualen, er vel en måte å sjekke hvordan disse er kobblet inne i boksen, enten ved å kobble av stømmen inn åg alle de andre kobblingene og sjekke de to kontaktpunktene med et ohmmeter og får man 0 ohm mellom to av disse, gå utifra at disse to er parralell kobblet, eller åpen opp boksen og sjekke hvordan de er kobblet sammen.....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, ask4me2!

Jeg vil nødig begynne å gjøre fysiske inngrep i strømfilteret, og brukermanual fulgte ikke med her ihvertfall. Det sto noe småtteri på esken, men det var det gitt.

Men det er nok som du sier, ikke store forskjellen på "main amp" og "receier". Har byttet litt frem og tilbake uten å høre noe forskjell.

Det som er litt snodig, synes jeg, er at man må skru på power-knappen på strømfilteret for å få strøm til siden der lydkomponentene kobles til, mens på "bildesiden" er det strøm uansett så lenge strømfilteret er koblet i stikkontakten i veggen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, se her var det en A1XV inne til testing, gitt!

Mulig DV-989 må vike plassen nå, hvem vet..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du liker den. Hvorfor den istedenfor 989? Samme virus som mange av oss andre?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mmmmmmm NICE!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Håper du liker den. Hvorfor den istedenfor 989? Samme virus som mange av oss andre?
    Tja, har man først blitt bitt er det vanskelig å bli kurert :P

Jeg er veldig fornøyd med 989 på alle måter, men jeg må jo nesten prøve ut "verstingen" også da. Sjekke om den kan bidra med noe mer på min plasma, og ikke minst til musikksamlingen. Og så er det ikke til å komme fra at den ser litt mer majestetisk ut enn 989, selvom sistnevnte er veldig stilren og egentlig passer best til AX4.

Kommer med flere tilbakemeldinger etter hvert som jeg har fått gjort meg opp noen erfaringer!

Side 5 av 21 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •