a|ex' hjemmekino! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 21 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 405
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, da er det vel på tide å påbegynne den etterlengtede innspillingen?

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Ja, da er det vel på tide å påbegynne den etterlengtede innspillingen?
    De må ihvertfall spilles inn på nytt, om ikke annet :grin: De har fått "lufta" seg litt innimellom, men jeg tror nok de har gått av en skikkelig innkjøring ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser meget lovende ut, gleder meg til å se bildene når alt er på plass. Men: Du nevnte en annen ting i tråden her: Kompisen din som er møbelsnekker: Jeg er på jakt etter en ny stereobenk, og pga. centerhøyttaleren og x-antall store komponenter må den være skreddersydd. Tar han slike oppdrag?
    En spesialsydd hylle hadde også vært interessant.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til å bli meget strøkent dette her. Stå på A|ex

Blir spennede å høre hvordan du synes Ikon bakhøytalerne fungerer nå det kommer på plass.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig alex!! Dette ser ut til å bli et skikkelig skikkelig flott kinorom! Ryddig, pent og strøkent! og ikke minst nydelige komponenter! Gratulerer så mye! Gleder meg til du får opp resten og til du får ut flere bilder Slitan!! Mvh KML

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ambings
    Dette ser meget lovende ut, gleder meg til å se bildene når alt er på plass. Men: Du nevnte en annen ting i tråden her: Kompisen din som er møbelsnekker: Jeg er på jakt etter en ny stereobenk, og pga. centerhøyttaleren og x-antall store komponenter må den være skreddersydd. Tar han slike oppdrag?
    En spesialsydd hylle hadde også vært interessant.
    Tja, han tar vel på seg sånt mest for kjentfolk, og etter hva jeg skjønner har han mer enn nok med bare det.. Men det finnes jo flere firmaer/bedrifter som tar slike oppdrag på bestilling. Ulempen er at jo at det fort blir en del dyrere dersom man ikke får det som "vennetjeneste". Kameraten min jobber f.eks på Modum Industri, tror jeg det heter. Der lager dem alt mulig.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vurdert samme teppe som du har.

Teppet er solid og bidrar nok positivt til demping av rommet. Imidlertid så virker det som en enorm støvsamler når jeg så på det i dag i butikken. Hvordan fikk du det ordentlig rent før du plasserte det i hjemmekinoen? Støv og elektronikk / projektor passer som kjent dårlig sammen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Har vurdert samme teppe som du har.

Teppet er solid og bidrar nok positivt til demping av rommet. Imidlertid så virker det som en enorm støvsamler når jeg så på det i dag i butikken. Hvordan fikk du det ordentlig rent før du plasserte det i hjemmekinoen? Støv og elektronikk / projektor passer som kjent dårlig sammen.
    Gav det et par omganger med rainbow teppebanker. Skulle tro hele teppet hadde blitt sug opp, så mye ull lå det i vannet da jeg var ferdig - det ligger nemlig en del løst der når det er nytt. Men nå ser det rent og pent ut, og det "flasser" heller ikke noe mer som jeg har lagt merke til. Med mindre du har voldsomt mye aktivitet i rommet tror jeg ikke støv er noe stort problem

Når det gjelder akustikken så kan jeg bekrefte at det er stor forskjell med og uten. Det er fortsatt ikke helt optimalt, men jeg må få inn alt jeg skal ha i rommet før jeg evt. gjør noe mer, tenker da på veggteppe eller noe slikt.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre (rensingen / akustikken). Skal du bli riktig så dandy så kan du jo komplettere med matchende gardiner på enkelte av veggene / vinduet.

Iflg. produktbeskrivelsen er dette gardinet tykt, noe som jo er en fordel mtp. demping.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Godt å høre (rensingen / akustikken). Skal du bli riktig så dandy så kan du jo komplettere med matchende gardiner på enkelte av veggene / vinduet.

Hmmm, se der ja. De var jeg ikke klar over fantes engang! Jeg har et buet karnappvindu i bakenden av rommet så der blir det i beste fall en spesialsydd rullgardin, men jeg skal tenke på en evt. veggløsning

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette låter veldig, veldig bra. Og det ser veldig bra ut også. hjelpe meg... :grin:

Dessuten:

SVS er erklært totalt overflødig til musikk!

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    ............SVS er erklært totalt overflødig til musikk!
    D ække muli' !!!

Du har heller ikke "fronter" som leverer "full pakke" ! Klarer du å kalibrere optimalt så blir resultatet stikk motsatt !

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er den fotskammelen\pallen fra Ekornes? Hva koster den?

Så over bildene dine en gang til. Det er bare nydelig det oppsettet ditt Med en plasma på veggen så blir det jo helt rått!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    Er den fotskammelen\pallen fra Ekornes? Hva koster den?

Så over bildene dine en gang til. Det er bare nydelig det oppsettet ditt Med en plasma på veggen så blir det jo helt rått!
    Den er fra ekornes ja, skal prøve å få postet noen flere bilder etter hvert nå som jeg har fått en del utstyr på plass Tror den kosta ca. 7000,-

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    D ække muli' !!!

Du har heller ikke "fronter" som leverer "full pakke" ! Klarer du å kalibrere optimalt så blir resultatet stikk motsatt !
    He-he. Det var selvsagt en påstand satt litt på spissen.

Saken er vel den at det foreløpig ikke er kalibrert noe som helst, og hjørnene foran i rommet forsterker dypbassen veldig virker det som. Rommet spiller vel litt "med" i meste laget akkurat på det punktet, så får tenke litt mer på plassering av frontene. Forøvrig er det lite problemer med akustikken, så får se hvorvidt jeg kommer til å bruke romkorreksjon til musikk eller ikke. Morro er det lell

PS: H400 går ifølge spesifikasjonene temmelig lineært ned til 30Hz. Når jeg får radioshacken i posten imorgen blir jeg ikke overrasket om det slår ut temmelig kraftig på nedre halvdel av 20-tallet uten sub. På ekte sub-territorium er frontene selvsagt ikke, men til musikk greier jeg meg fint uten bass under 20 Hz

EDIT: det er mye mulig jeg kunne trengt et besøk av SVS-patruljen med tid og stunder..

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser veldig bra ut.

Gleder meg til flere bilder.

Flott teppe du har :-) ....Det fungerer veldig bra for å dempe lyden. Er ikke så mange tepper som er så store og tykke som er aktuelle synes jeg.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I likte måte, tralltrall

Idag må jeg dessverre si jeg ble noe skuffet.

Var å hentet en av ukjente årsaker sterkt forsinket senterhøyttaler (helicon C200) på hifiklubben idag, i tillegg til en spesialkomponert taralabs prism biwire høyttalerkabel med bananplugger som skulle brukes til senterhøyttaleren.

Da jeg kommer hjem legger jeg først merke til at den ene bananpluggen har skrellet av gullbellegget slik at den er blottstilt for oksydering. Lite tillitsvekkende. I tillegg synes jeg nok at de frie endene på kabelen i høyttalerenden så temmelig korte ut i forhold til avstanden mellom høyttalerterminalene på senterhøyttaleren.

Og mistanken var ikke uberettiget. Det var ikke sjangs i ******** til å få på de 4 bananpluggene. Ledningene var altfor korte. Jaha, så mye for spesialsydd høyttalerkabel tenkte jeg.

Da C200 løftes forsiktig ut av esken og legges i sofaen for nærmere inspeksjon ser den ved første øyekast feilfri ut. Litt mer lys, og overfladiske riper samt en del klissete fingermerker kommer til syne på pianolakken. Er den BRUKT?

Jeg tar av frontstoffet foran baffelen, og ser til min store forskrekkelse at selve silkedomen (disktantelementet) har et stygt skår tvers over elementet. Dette skal ihvertfall ikke spilles på, det er totalt usannsynlig at dette ikke har innvirkning på lyden.

Nok er nok, jeg pakker sporenstreks ned det jeg akkurat hadde ventet så lenge på å pakke opp. På mandag blir det retur til hifi-klubben med krav om ny senterhøyttaler og refusjon av pengene jeg betalte for taralabs-kabelen. Jeg kan mekke noe bedre selv....... :evil:

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seriøst? Og dette kjøpte du som spesialbestillt, nytt utstyr? SKANDALE!!! Her har hifiklubben å rydde kraftig opp, og det i en *******s fart! Du skal ha kliss ny senter, kliss ny kabel(gratis om de har det minste snev av anstendighet) og en skikkelig forklaring/unnskyldning for fadesen! Glad det ikke er meg, for da hadde blodtrykket skutt i været!!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det verste jeg har hørt!

Her har du venta så lenge på den center kanalen, og når du først får den er den BRUKT!!

Forferdelig skuffelse over HFK!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke vet jeg om den er brukt, men det kan neste virke sånn mtp på hvordan den så ut opp fra esken. Må si jeg er litt oppgitt ja..

Det som er litt merkelig er jo at helicon-høyttalerne blir håndlaget på fabrikken i Danmark og vedkommende som har satt dem sammen/inspisert dem skriver på initialene sine som signatur bakpå høyttaleren før den sendes fra fabrikken som et kvalitetsstempel på at alt skal være i orden. Jeg nekter å tro at de har godkjent å sende avgårde en senterhøyttaler med et svært synlig skår/hakk i diskantelementet, og det er dermed fort gjort å tenke i de baner at denne senterhøyttaleren har vært oppe av esken før..

Side 2 av 21 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •