a|ex' hjemmekino! - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 21 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 405
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Ah tok litt tid før jeg tok den der med garasjen, men der har jeg vært ja :-). Vel like bra som på bildet blir det vel ikke, men er jo noe å jobbe mot.
    Hvor i drammen bor du forresten Alex?
    Skal bli spennende å se resultatet! Du har PM.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke hvordan jeg har kunnet overse dette utrolig lekre rommet frem til nå. Har vært innom og lagt igjen en 5er....... Gjennomført rom, supert utstyr og ikke minst meget bra bilder
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer joneinar sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

very nice!

Et meget kledelig anlegg du har der ja..(Å meget råe party høytalere du har).........(Å forresten.... Heia godset!!!)

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er mest artig; sitte hjemme i den herlige stua di å se film, eller å sitte på marienlyst å se godset spille i tippeligaen?!? :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det folkens

Vel, en ting er en god film i hjemmekinoen - men det er lite som slår godsetseier på marienlyst

Nå får vi jo sannsynligvis et av norges råeste stadionanlegg om få år på lierstranda også så - DET blir rått

Du får ta deg en tur innom en gang hvis det passer joneinar, du er jo både godsetsupporter, drammenser og hjemmekinoentusiast! Hehe.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja vi venter i spenning på invitasjonen Alex ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kommer bare jeg finner ut hvilken når det passer best, da jeg har en del på agendaen i romjulen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget stilfull hjemmekino! :-D

Men angående racket ditt, må man kjøpe rammen og platene separat?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det må man. Koster 4500,- tilsammen.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Takk for det folkens

Vel, en ting er en god film i hjemmekinoen - men det er lite som slår godsetseier på marienlyst

Nå får vi jo sannsynligvis et av norges råeste stadionanlegg om få år på lierstranda også så - DET blir rått

Du får ta deg en tur innom en gang hvis det passer joneinar, du er jo både godsetsupporter, drammenser og hjemmekinoentusiast! Hehe.
    Det hadde vært artig det:-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå tenkt å koble opp et separat stereoanlegg i tillegg til hjemmekinoanlegget på fronthøyttalerne (H400).

Jeg kjører allerede bi-amping på frontene fra receiver med kablene skrudd rett i terminalene, og spørsmålet er da om jeg uten noen former for uheldige komplikasjoner kan sette bananpluggene fra anlegg nummer to rett i høyttalerterminalene uten å koble fra kablene fra receiver - vel og merke hvis denne er slått helt av?

Det kunne vært kjekt med noen kompetente svar før jeg blåser hele skiten til &€%(/#€!!

Stereoanlegg-elektronikken består av Cambridge Audio Azur 640C v.2, Parasound Halo P3 og Midgard Audio Oberon 6.1.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Ignorer denne meldingen, jeg som misforsto hva du mente

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg forstod deg rett A|ex så mener du å kobble inn et stero oppsett i hjemmekino oppsettet ditt, sånn at to forskjellige effekt forsterker utgangene "ser" hverandre, og bare avskilles med at en av dem alltid er slukket fra. Skal man gjøre dette må man i første omgang sikkre at effekt forsterker utgangen er åpen og slukket fra utgangs transistorene når forsterkeren er avslått. Det er nemlig ikke sikkret bestandig.

Dette er en løsning jeg synes fort kan bli veldig uheldig, og det er meget lett å oppnå skadelige situasjoner hvis man prøver dette, og forskjellige forsterker konstruksjoner kan lett bringes ut av "likevekt" og brenne noe av dersom dette gjøres og begge forsterkeres utgangere kjøres samtidig i en "paralell" kobbling. Det trengs ikke være et spillende musikk signal en gang for at en eller begge utganger går opp i føyk.

Ville heller koblet front oppsettet som et isolert stereo oppsett innenfor surround oppsettet, og bare valgt front kinolyden via linjesignal i stedet, og heller utnyttet hjemmekino Receiverens ubenyttede utganger på noen av de andre surround høytalerene, hvis det er mulig.

En annen løsning kan være å switche på høytaler kabel nivå med fysiske brytere, men det er ikke alle forsterkere som liker å bli frakobblet en last dersom de spiller heller, så det kan i enkelte tilfeller gå galt dette også på enkelte "eksotiske" konstuksjoner, men burde gå bra med de godt konstuerte komponentene du har i oppsettet ditt.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du forsto nok min intensjon riktig ask4me2, og jeg er også litt småbekymret for denne løsningen.

Jeg mener, i likhet med det jeg tror du mente også, at det burde gå bra å koble to par forsterkere på samme høyttalere så lenge man alltid har den ene avslått. Skulle jeg imidlertid glemme meg, er uhellet fort ute - så jeg har nå handlet inn 8 par bananplugger

Her er et bilde av kinoen i "stereomodus":

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rått

Heftig dette Alex:-D

Har du fått lyttet til Mentor-serien, og hvordan er eventuelt disse i forhold til Helicon??

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Har du fått lyttet til Mentor-serien, og hvordan er eventuelt disse i forhold til Helicon??
    Kan ikke sammenlignes, kan du skjønne

Neida, mentor er veldig gode høyttalere det, etter hva jeg skjønner. Har så vidt lyttet litt ukritisk til mentor 6 selv, og dem synes jeg hørtes veldig bra ut. Men noen direkte sammenligninger har jeg ikke prøvd meg på..

Jeg mistenker dog at helicon har litt mer å bidra med når det kommer til skyv og dybde i de lavere frekvensene, samt at de forhåpentligvis fortsatt er litt mer raffinert forøvrig - hvis ikke føler jeg meg lurt

Finishen går udiskutabelt i helicons favør!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke sammenlignes, kan du skjønne

Neida, mentor er veldig gode høyttalere det, etter hva jeg skjønner. Har så vidt lyttet litt ukritisk til mentor 6 selv, og dem synes jeg hørtes veldig bra ut. Men noen direkte sammenligninger har jeg ikke prøvd meg på..

Jeg mistenker dog at helicon har litt mer å bidra med når det kommer til skyv og dybde i de lavere frekvensene, samt at de forhåpentligvis fortsatt er litt mer raffinert forøvrig - hvis ikke føler jeg meg lurt

Finishen går udiskutabelt i helicons favør!
    Ja, når det gjelder hurtighet og trykk på de lavere frekvensene, så er det ikke mange høyttalere som stiller i Helicon's klasse, finishen trenger man ikke diskutere engang, den er i egen klasse:twisted:

Vanvittig rå kino du har fått! Et lite tips. Får du muligheten til å teste Heliconene parret med ett effektrinn fra Naim, så blir det å åpenbare seg en helt ny verden for deg. GARANTERT. Tror ikke du finner bedre match til dem:-D Det bare må testes!!!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har skjønt at det må være et eller annet spesielt med disse naim-forsterkerne. Du er ikke den eneste som har snakket varmt om disse, så det er notert om jeg skulle "snuble" borti et par

Takk for lovordene forøvrig, du har ikke fått det så verst selv om jeg så får si det - bare pass på å hold "sykdommen" litt i sjakk

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært innom med en liten oppdatering på minHjemmekino. Det er imidlertid bare snakk om noen små endringer i bildetekster og et par bilder som har blitt noe beskjært

Neste oppdatering kommer når jeg får tatt alle bildene på nytt med korrekt innstilt kelvingrader på kameraet, så fargetemperaturen blir helt riktig. Har nemlig sjekket forholdet på lyspærene i rommet Denne gangen skal flest mulig av bildene også taes med stativ, istedenfor håndholdt..

Neste oppgradering kommer etter all sannsynlighet når etterfølgeren til PDP-507XA ser dagens lys - med mindre arvtageren til Pioneers legendariske monsterforsterker AX10 kommer først Og så har jeg jo hørt rykter om nye ultra-tuber fra SVS, men det gjenstår jo å se om de blir tilgjengelige her på berget.

Inntil videre er jeg imidlertid storfornøyd med dagens oppsett

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Inntil videre er jeg imidlertid storfornøyd med dagens oppsett
    Er ikke så rart:-D Helicon er en skikkelig autoritær høyttaler med masse deilig basstrykk og hærli bånddiskant! Oppsettet ditt er helt rått Believe me, i know:-D

Side 15 av 21 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •