a|ex' hjemmekino! - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 21 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 405
    Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Utrolig flott kino alex.... Vart helt konge med ny plasmaen på plass..
    Gleder meg sinnsykt til jeg får min i hus selv... :-D

Har du prøvd det sports moduset for fotballkamper???

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Når det gjelder kalibrering er jeg ikke helt i mål enda, men har hatt en kjapp omgang med DVE og mine egne preferanser i totalt mørke. Kontrasten måtte reduseres fra standardinnstilling på 2/3 til 1/3, ellers var fargene ganske optimale som standard, men der er det noe auto-greier også. Lysstyrken måtte økes bitte litt, skarpheten forble uforandret på TV, men er skrudd litt opp fra DVD-spiller.
    Bør du ikke vente litt med å kalibrere skjermen. Det er jo anbefalt å kjøre en innkjøringsperiode på minimum 100 timer med redusert kontrast og lysstyrke fulgt av 1000 timer med forsiktig bruk.
    Selv om forhåpentligvis 7. gen av Pioneer ikke er like følsom som de forrige ift "innbrenning" er det vel grunn til å tenke litt på det.
    Jeg gjorde det på min 42PV60 selv om den egentlig ikke er kjent for å ha problemer med dette.
    Kjedelig om det midlertidig skulle komme logoer eller slikt på en så flott skjerm. Etter hva jeg forstår er de mest følsomme med det samme. Dette er vel naturlig da det er ulik aldring av panelene som gir "innbrenning" og den er jo prosentvis størst til å begynne med.

Ser fantastisk flott ut :-D (hadde lyst på denne selv, og det har jeg enda)

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Bør du ikke vente litt med å kalibrere skjermen. Det er jo anbefalt å kjøre en innkjøringsperiode på minimum 100 timer med redusert kontrast og lysstyrke fulgt av 1000 timer med forsiktig bruk.
    Selv om forhåpentligvis 7. gen av Pioneer ikke er like følsom som de forrige ift "innbrenning" er det vel grunn til å tenke litt på det.
    Jeg gjorde det på min 42PV60 selv om den egentlig ikke er kjent for å ha problemer med dette.
    Kjedelig om det midlertidig skulle komme logoer eller slikt på en så flott skjerm. Etter hva jeg forstår er de mest følsomme med det samme. Dette er vel naturlig da det er ulik aldring av panelene som gir "innbrenning" og den er jo prosentvis størst til å begynne med.
    Jo, du har helt rett i det du sier. Etter den er skikkelig kjørt inn vil jeg kjøre en ny kalibreringsrunde for å se om noe har endret seg, men jeg ser ikke noe i veien for å kalibrere skjermen med en gang - det innebærer jo blant annet å senke kontrastnivået til 1/3 av full styrke, samtidig som jeg nesten bare bruker skjermen til film - derfor er ikke eventuell innbrenning noe problem

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Har du prøvd det sports moduset for fotballkamper???
    Ikke testet det noe spesielt enda nei, men har vel så vidt vært innom alle modusene. Det egner seg ihvertfall ikke spesielt til film, da det vel innebærer en ganske høy kontrast og ekstra farger blant annet.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanvittig peeen skjerm, a|ex. Rart det der med sortnivået da...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, det er ikke så rart, og det var jeg vel egentlig forberedt på.

Det er fortsatt de lavoppløste plasmaskjermene fra LG og Panasonic som har teten hva sortnivå angår - de høyoppløste variantene kan ikke nærme seg rett og slett på grunn av den tettere avstanden mellom pixlene. Større avstand bidrar til et mørkere bilde. Det er derfor de lavoppløste skjermene ofte har vært oppgitt med høyere kontrastnivå enn sine høyoppløste brødre.

Men det er jo absolutt akseptabelt på pioneeren, og kontrastnivået generelt oppfattes som veldig bra. Den fremstår som meget lyssterk.

Angående dette med oppløsning og kontrast/sortnivå: Det er ikke for ingen ting at 1080p-plasmaen til pioneer er oppgitt til 3000:1 i kontrast mens 507 med 1365x768 har oppgitt 4000:1

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir bare bedre å bedre dette.
    På tide å legge ut på minhjemmekino snart kanskje ?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg må vel få rotet meg til det - tenkte bare å vente til jeg fikk kjøpt meg nytt kamera med litt mer vidvinkel..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da har jeg fått meg nytt kamera med større vidvinkel...

Se hele presentasjonen her: http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/a%7Cex

..må dog prøve å få tatt noen bilder i dagslys, fargene blir veldig fluoriserte sånn midt på natta.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis! Veldig fine bilder a|lex! og mye lekkert utstyr. :-D

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget smakfulle bilder med fin stemning. Nydelig oppsett. Göy å se at noen har et dedikert AV-rom uten projektor!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nydelig kino alex, det skal du ha. Håper jeg kan få mitt sånn når jeg får flyttet.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der er vel et av de aller, aller beste oppsettene uten projektor jeg har sett her på forumet. Vanvittig flott, a|ex.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget flott utført hjemmekino der A|ex, likte meget godt de løsningene du har på utstyret og spesiellt synes jeg DVD hyllene dine imponerer meg stort. :-D

Mange nydelige bilder fra kinoen din var det også :-D

En liten ting jeg lurer på er om du har eksprimentert med demping/spredning av førsterefleksjonene fra diskant seksjonen på front høytalerene dine?

De front høytalerene ser ut til å være såpass nærme sideveggene at jeg vil tro første refleksjonene tidsmessig blander seg så lett med direkte lyden at hørselen ikke klarer å skille dem fra hverandre og kanskje høytalerene derfor ikke klarer å yte sitt absolutt beste når det gjelder 3D perspektiv og oppløsning osv.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Det der er vel et av de aller, aller beste oppsettene uten projektor jeg har sett her på forumet. Vanvittig flott, a|ex.
    Helt enig! Forfriskende å se at noen legger ned tanker og arbeid i en hjemmekino uten å ta i bruk en projektor. Ikke noe negativt om projektorer, tvert om! Jeg synes bare det er så sjeldent man ser gjennomförte TV-lösninger som dette.

edit: bra å debutere på topp tre med et snitt på 4.50. Det er ikke så ofte det skjer.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS: Ser du har byttet ut Vinde-teppet fra IKEA. Støvet det for mye?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for all skryten gutter, det er kjempehyggelig å høre fra sine likesinnede

Tiger: Det sluttet aldri å røyte, rett og slett. Flere millioner små svarte hår overalt i leiligheten gjorde sitt til at det ble rullet sammen igjen, lagt i bilen og kjørt i retur til ikea etter noen måneder. Synd, fordi både størrelsen, designet og dempeeffekten var knallbra. Bohus-teppet er litt mindre, ser nesten like bra ut, og viktigst av alt: Røyter ikke en eneste fiber

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Meget flott utført hjemmekino der A|ex, likte meget godt de løsningene du har på utstyret og spesiellt synes jeg DVD hyllene dine imponerer meg stort. :-D

Mange nydelige bilder fra kinoen din var det også :-D

En liten ting jeg lurer på er om du har eksprimentert med demping/spredning av førsterefleksjonene fra diskant seksjonen på front høytalerene dine?

De front høytalerene ser ut til å være såpass nærme sideveggene at jeg vil tro første refleksjonene tidsmessig blander seg så lett med direkte lyden at hørselen ikke klarer å skille dem fra hverandre og kanskje høytalerene derfor ikke klarer å yte sitt absolutt beste når det gjelder 3D perspektiv og oppløsning osv.
    Flott at du likte oppsettet

Dette med førsterefleksjoner har jeg fundert mye på selv, for fronthøyttalerne står som du sier nærme sidevegg. Diskantelementene befinner seg vel ca 30-40 cm fra veggen. Men jeg har eksperimentert mye med plassering, vinkling osv, og jeg kan ikke detektere noen forskjell selv etter nitidig testing. Det har muligens noe å gjøre med at frontene er vinklet inn mot lytteposisjon, slik at lydbølgene nødvendigvis ikke treffer veggen så tidlig som de ville gjort om frontene sto helt rett. Stereoperspektivet blir imidlertid bedre og romfølelsen større av at frontene er trekt såpass langt ut til sidene

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har blitt griselekkert. Utrolig gjennomført og fint oppsett, slike gode syn og profiler er det ikke mange av her på forumet. Får bare ta av meg hatten jeg ikke har, bøye meg i støvet og gratulere så meget med et utrolig vellykket prosjekt, hvis jeg kan kalle det, det.

Oppsettet er imponerende, bildene er knall bra - alt er ryddig og pent, nøyaktig slik det burde være. Her blir det full pott fra min side:wink: GRATULERER! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det her var saker ja . Likte alt veldig godt !

Side 13 av 21 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •