JDs stueanlegg - Duell på gang - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 79 av 79
    Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Litt av et skifte, gratulerer med mye pent utstyr=)

Når det kommer til TV'n så må nesten alt av bildebehandling slås av, bruker selv min med alt avslått og i "Game" mode. Men så har jeg en ren 1080p kilde.

Du trenger og å kalibrere saken, hvis den er som min så er den så rød i bildet at det er slitsomt.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Har vært en stund siden siste oppdatering, men nå skjer det ting igjen.

Infinity Kappa 600 har fått ny eier etter 7 år i stua, og inn kommer et par sorte Vienna Acoustics Mozart Grand. Lånte et par hjem i helgen, og jeg var solgt. Ser nå at Kappaene har slitt kraftig i bassen, tror det må ha vært en mismatch et sted.
    Gratulerer så mye JD!

Hva skal en si.. det var pga. Vienna Acoustics Mozart Grand jeg kjøpte meg Talk Electronics system, hørte den kombo'n en del ganger, og for å si det som deg, jeg ble solgt.. Nå ble det aldri noe Vienna hos meg, men jeg vet hvordan du har det - igjen GRATULERER SÅ MYE!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er de kommet i hus, og gliset bare brer seg. Fikk de satt opp i går kveld, og jeg syns de spiller meget bra rett ut av esken. Litt innspilling nå, så skal jeg komme med litt inntrykk etter hvert. Etter å ha levd med et bassfattig oppsett, blir det nesten, men bare nesten, for mye bass. Men blir nok vant med det...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er de kommet i hus, og gliset bare brer seg. Fikk de satt opp i går kveld, og jeg syns de spiller meget bra rett ut av esken. Litt innspilling nå, så skal jeg komme med litt inntrykk etter hvert. Etter å ha levd med et bassfattig oppsett, blir det nesten, men bare nesten, for mye bass. Men blir nok vant med det...

Oi, kan godt forstå det gliset der.. Hvis jeg noen gang skal ha kasse-høyttalere igjen, så står det HØYT oppe på min liste.

Igjen, gratulerer så mye - og kos deg!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg tror deg så usedvanlig godt!
    Har sett eldre menn få tårer i øynene og nervøse rykninger i ansiktet av kombien

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderte å gå for Beethoven Baby Grand, men det var nok like greit at jeg droppet det, da måtte jeg hatt mye større stue, tror jeg.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er epoke over, hele Talk Electronicsanlegget er solgt, og noe nytt må inn. Har tenkt å gå over til HD basert avspilling fra en Mac Mini, samt å kutte ned til en integrert forsterker. Men hvilken?

Har opprettet en egen tråd for det her:

http://avforum.no/forum/receivere-fo...art-grand.html

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En trist dag.. nei da jeg forstår deg godt selv har jeg bare effektforsterkeren igjen her i hus, men den gjør en meget god jobb.

Skal jeg ha en int.forsterker tror jeg AVI hadde ligget høyt - høyt på listen.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    En trist dag.. nei da jeg forstår deg godt selv har jeg bare effektforsterkeren igjen her i hus, men den gjør en meget god jobb.

Skal jeg ha en int.forsterker tror jeg AVI hadde ligget høyt - høyt på listen.
    Har nå hatt Talk i 8 år, men fikk muligheten til å selge hele anlegget komplett, så da hoppet jeg i det. Ikke det enklest omsettelige merket. Er jo spennende å prøve noe nytt også, spesielt før man får det i hus.

Har lyst på en Krell eller en Bladelius Thor, men er jo åpen for andre muligheter også, selv om jeg nok kommer til å velge litt med magen.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat flyttet og trenger litt innspill her. Sliter med å finne en fornuftig plassering av høyttalerene, se bilde.

Hva vil jeg tape lydmessig på ved å ha ht så smalt som de er skissert på tegningen? Et annet alternativ er å ha ht ved TV'en, men føler da at de blir litt bortgjemt i forhold til resten av stua.

Soundcare og flytting i bredden er jo en mulighet også, men slik de står skissert ser jeg for meg at de står veldig utsatt til når barna runder hjørnet...

Og ikke minst, She Who Must Be Obeyed har jo seff endel føringer...

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den beste plasseringen av høyttalerne vil nok med stor sansynlighet være på en av kortsidene og ha sitteplassen et stykke uti i rommet (38% eller noe mer til frontvegg). Det vil gi god avstand til bakvegg som er viktig, men det går kanskje ikke? Ville da tro at og ha høyttalerne plassert på høyre kortside (der hvor sofaen står nå) vil være aller best da dette gir mest symmetri av de to.

Går ikke dette p.g.a. WAF, er nok høyttalerne plassert opp mot vinduet på langsiden (der hvor de to stolene står) det eneste dugelige alternativet. Men da får du kort avstand til bakvegg.

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et annet forslag som gir deg mer rom for plassering av høyttalere. Jeg viste et tilsvarende til min kone. Første hun sa, JA! Se hvor sosial sofaen blir nå!!

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Her er et annet forslag som gir deg mer rom for plassering av høyttalere. Jeg viste et tilsvarende til min kone. Første hun sa, JA! Se hvor sosial sofaen blir nå!!
    Jeg tenkte på det samme, bare at jeg så for meg den ene sofaen inntil vinduet og den andre mot vinduet. Så en toseter eller stol i lytteposisjonen.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er jo vinduene.
    Vindu bak høyttaler er jo som kjent ikke det aller beste.
    Men peisen ødelegger jo minst like mye.

TV og høyttalere kan jo plasseres på nedre vegg, og så en sofa eller de 2 stolene øverst.

Hvilket program er benyttet til disse modellene egentlig?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er hvertfall ny TV bestilt. Det ble denne:

Elkjøp - Samsung 50" plasma-TV

Fikk den for 13k, så da hoppet jeg i det. Panasonic får så mye bank på designsiden, at jeg droppet de i denne omgang.

Nå mangler det en forsterker til Mozartene, sikler på en brukt Krell 400xi, men har ikke bestemt meg.

Ellers er jeg jo spent på hva Apple releaser i morgen, håper på en ny AppleTV. Skal så få nettverksbasert avspilling opp å gå på både lyd- og bildesiden, men lurer litt på hva slags NAS jeg skal velge. En gammel PC som står på loftet, en Mac Mini, Time Capsule eller f.eks en Netgear ReadyNAS... Må lese meg opp litt på dette.

Vil hvertfall styre alt med Iphone/Ipod touch på en enkel måte, så får vi se hvor man ender...

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i handlemodus om dagen. 3D BD-spiller Philips7500mkII står i hylla, ved siden av en Mac mini. Skal lagre alt av musikk, film og bilder på Time Capsule som står som router.

Forsterker til Viennaene er også på vei, bestemte meg for en brukt Krel KAV400xi. Tror jeg blir fornøyd med den. Om ikke, så er det jo ikke verre enn å selge den for å prøve noe nytt.

Det eneste problemet nå, er at jeg ikke har så mye mer jeg kan kjøpe...

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rastløs.. Har hele tiden lurt på hvordan Bladelius Thor er.

Gikk akkurat glipp av en Thor mkII på brukten, og har nå lyst til å få tak i en for å teste den opp mot den Krell KAV 400xi som jeg har. Er godt fornøyd med deneEr også opptatt av det estetiske, og syns Thor er rålekker. Blir spennende hvis jeg får sammenlignet de her hjemme. Vinneren blir stående.

Vurderer også å hente en HRT Music streamer, trenger jo en DAC...

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarte ikke la være, da er en Thor II på vei i posten. Har funnet ut at jeg trenger flere innganger en det Krellen har, så hvis det lydmessig ikke er for stor forskjell blir det et bytte.

Har også fått tak i en Abrahamsen USB-DAC, som spesielt tilfører mer åpenhet og klang i toppen. Tror dog den går tilbake til Elkjøp, da jeg vil ha en med optisk inn. Da blir det vel dyrere da...

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarte ikke la være, da er en Thor II på vei i posten. Har funnet ut at jeg trenger flere innganger en det Krellen har, så hvis det lydmessig ikke er for stor forskjell blir det et bytte.

Har også fått tak i en Abrahamsen USB-DAC, som spesielt tilfører mer åpenhet og klang i toppen. Tror dog den går tilbake til Elkjøp, da jeg vil ha en med optisk inn. Da blir det vel dyrere da...
    Etter litt sporadisk lytting har jeg et inntrykk av at Thor II er hakket friskere og litt mer frempå enn Krell. Jeg hadde i utgangspunktet bestemt meg for å la Krellen gå, men det viser seg at jeg får et problem med at TV utstråler IR som forstyrrer fjernkontrollen til Bladeliusen. Se egen tråd om problemet her:

http://avforum.no/forum/generelt-aud...ollsignal.html

Må bruke helgen på å bestemme meg, litt kjipt dette her.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •