Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 94

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 94 av 144 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 104 114 124 134 ... SisteSiste
Viser resultater 1,861 til 1,880 av 2862
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    To 360 graders-bilder via iPhone fra eiendommen i dag:

XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så veldig stemningsfullt og fint ut. Bor meget bra selv i stort hus men savner utsikt av denne kaliberen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Så veldig stemningsfullt og fint ut. Bor meget bra selv i stort hus men savner utsikt av denne kaliberen
    Ble litt bortskjemte på utiskt da vi bodde i leiligheten i sentrum, så er veldig glad vi fant dette huset. Det går ikke en dag uten at jeg nyter utsikten.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten oppdatering:
    Har noenlunde funnet ut hvordan jeg vil ha kinoen, men har ikke budsjett til dette på en god stund enda. Derfor holder jeg nå på å male rommet, selv om det er masse spikerhull og smårifter i de eksisterende veggene. Dette er ikke tapet, men papp-belegg, slik som var vanlig på 50-tallet. Jeg har vært fristet til å rive den ned, men vet av erfaring at det medfører langt mere arbeid og utfordringer.

Jeg maler rommet med en svartfarge som har litt gult i seg, noe som gjør fargen nærmest som mørk, mørk koksgrå, synes jeg. Jeg bruker supermatt 01 fra Lady Color.
    Regner med å male himlingen også. Mørkt skal det være der også, bare usikker på om jeg skal velge svart eller en gråfarge for å gjøre det LITT mere trivelig der inne.
    Tror uansett det blir et ganske så fint rom når jeg får mine beige reclinere om en måneds tid.

I morgen tidlig skal jeg hente meg noe jeg er meget, meget spent over.
    Min første projektor. Ever! Endelig blir det skikkelig hjemmekino!

Skal hente en brukt Sony VPL-VW50 og et 92" stort rammelerret.
    Skremmende virkelig kinobilde - VG Nett om Lyd og bilde

Jeg tror dette skal passe bra hos meg, da rommet nå ikke har vindu og jeg har altså full kontroll på lyset.

Dette burde holde for meg en god stund fremover, til jeg har budjett og planer ferdig for alt.

Har tatt bilder av rommet under malingsprosessen, så bilder kommer ettehvert. Vil bare ha litt flere bilder og større fremgang først.

Dette er altså en midlertidig løsning. Vegger og himling skal rives ned og bygges opp igjen, men det kan jeg ikke ta meg råd til akkurat nå. Har ingen problemer med å leve med dagens løsning en god stund. Ser UTROLIG frem til å sette på BD-versjonen av StarWars nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette tror jeg blir knallbra AW. Ingen nødvendighet med det nyeste og dyreste for å nyte en god film, og forøvrig var jo den prosjektoren knall når den kom...tipper den holder mål og vel så det enda Har du XTZ enda, eller blir det 4Pi?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Dette tror jeg blir knallbra AW. Ingen nødvendighet med det nyeste og dyreste for å nyte en god film, og forøvrig var jo den prosjektoren knall når den kom...tipper den holder mål og vel så det enda Har du XTZ enda, eller blir det 4Pi?
    Tackar! Ja, tror dette holder en god stund for meg. Planen på sikt er 3D-projektor og what not, men det er det ikke prioritert akkurat nå.

Har enda XTZ og regner med de blir i hjemmkinoen en god stund til. Jeg skal dog ha nye høyttalere som er dedikert 100% til kino. Jeg vil ha identiske høyttalere LCR, forhåpentligvis samme høyttalere rundt baut, men vet ikke enda hvor realistisk det er økonomisk. Vet enda ikke om det blir DIY eller ikke.
    Subwoofere er jeg dog relativt sikker på blir DIY.

Jeg får forhåpentligvis uansett er ganske så grei hjemmekino nå som jeg kan leve med en god stund.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stoler helt og fullt på at du/dere klarer å få det til å se lekkert ut selv om det kun er en foreløpig greie.

Den haugen dere bor på...har vi diskutert det før..? Er det overfor Rema 1000, oppi Batteriveien et sted?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Stoler helt og fullt på at du/dere klarer å få det til å se lekkert ut selv om det kun er en foreløpig greie.

Den haugen dere bor på...har vi diskutert det før..? Er det overfor Rema 1000, oppi Batteriveien et sted?
    Nope, men jeg har utsikt til noe av den toppen du nevner og vi vurderte hus der tidligere.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,291
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Photosynth 360 graders bilder er gøy!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Nope, men jeg har utsikt til noe av den toppen du nevner og vi vurderte hus der tidligere.
    Ahh... Ok. Bestekompisen bor der nemlig.

Fått noe ETA på sofaene?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Photosynth 360 graders bilder er gøy!

http://i2.photobucket.com/albums/y39...g/IMG_1311.jpg
    Ja, synes det blir artige og morsomme bilder.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Ahh... Ok. Bestekompisen bor der nemlig.

Fått noe ETA på sofaene?
    Du har pm.
    Stolene kommer i slutten av februar. Ser mildt sagt frem til det!

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,732
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å følge utviklingen her. Ser frem til bilder

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Maletest.

Første strøk fremme.

To strøk fremme, ett på veggene.
    Om noen timer kjører jeg for å hente projektor og lerret.

Dette er altså en midlertidig løsning, men synes faktisk rommet ble ganske så bra. Filmopplevelsen har økt utrolig bare med å få mørke vegger.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,781
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var morsom lesning, virkelig gøy å se dere har fått kino på plass. Det gir nok sikkert for litt ekstra overskudd til å fortsette prosessen ellers rundt i huset

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt energioppladingsrom.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra. Skal PJ og lerret opp i dag eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet ser jo helt knall ut, bra bredde også. Dette tror jeg kommer til å bli en bra kino etterhvert som det skrider frem. Ser bra ut allerede

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp kommet hjem etter en tur som tok sykt mye lengre tid enn først antatt. Da jeg dro hjemmefra var det regnvær. Greit nok. Da jeg hadde kjørt 10 min var det allerede vanskelige kjøreforhold med 0 grader og sludd. Rett forbi Kristiansand ble det skikkelig ille med et teppe av snø og allerede sikkert 10 cm med snø i veibanen. Så ble det -3, ergo begynte snøen å fryse fast i vindusviskerne, slik at jeg måtte stoppe og fjerne isen. Umulig å ligge oppimot fartsgrensen, det ville være å ta stor risiko, noe jeg ikke var villig til å ta når jeg endelig skulle få meg ekte hjemmekino.
    Så havnet man i kø med ca 30 biler bak et vogntog som på liv og død ikke skulle kjør inn og slippe andre forbi. Så da lå vi i ca 20-30 km/t i flere kilometer, kanskje mil.
    En tur som skulle ta i overkant av 3 timer, tok nå nesten 5 timer. En vei.
    Heldigvis var selger av projektor meget tålmodig og høflig, selv om han sto i nesten 1 og en halv time og ventet på meg.

Hjem igjen var det samme lekse noen mil, så løste det seg opp og ble helt greit føre med litt slaps i veien. Nesten 9 timer på veien i dag for å hente projektor og lerret.

Jeg er overbevist om at det er verdt det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glad jeg holdt meg unna bilen på sørlandet i dag, det var ordentlig ruskete på veiene. Greit å ta det rolig da!
    Gleder meg til å høre inntrykkene når du får det opp og går. Ingenting som slår et stort bilde i en hjemmekino. Husker ikke om du har nevnt hvor stort lerretet er?

Side 94 av 144 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 104 114 124 134 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •