Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 92

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 92 av 143 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 88 89 90 91 92 93 94 95 96 102 112 122 132 142 ... SisteSiste
Viser resultater 1,821 til 1,840 av 2858
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Haha!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skikkelig rustik
    Med "ubeskytta" tregulv må dere vel passe godt på kaffekoppen

Skal selv til å pusse ned stuegulvet i morgen, dog med "sirkelmaskin". Det går saktere enn med en slik Scorpio som du brukte, men får ta tia til hjelp (hørselsvern med radio). Turte ikke reservere Scorpio'n da eg kun ska ha bort lakken, og ikke slipe ned nå mye..

Lykke til videre forresten.

mvh

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, Zemtex!

Med finere papir kan man vel bruke Scorpio?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scorpion var i tillegg utleid..(var å spurte etter den på lørdag). Sirkelpussern klarte knapt å matte ned lakken på stuegulve mitt. Det endte med at jeg (og innimellom en kompis) pusset stua "for hånd" med 2 båndpussemaskiner. Det gikk med en 20-30 bånd (primært 40korn) og et hav av tålmodighet. Men rakk akkurat å bli ferdi (ble ferdig 15min før fruen og turbo'n på 18mnd kom heim søndagskveldn).

...aldri igjen!

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,139
    Takk & like
    Nevnt
    12 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å ligne noe dette, AW.
    Og fruens bilder skår aldri feil.

Tiger: det er en menneskerett å bedrive mer eller mindre viktig nettsurfing kl 03 om natten. På nett(ene) er alle katter grå............ spesielt om man har sort/hvitt skjerm

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zemtex
    Scorpion var i tillegg utleid..(var å spurte etter den på lørdag). Sirkelpussern klarte knapt å matte ned lakken på stuegulve mitt. Det endte med at jeg (og innimellom en kompis) pusset stua "for hånd" med 2 båndpussemaskiner. Det gikk med en 20-30 bånd (primært 40korn) og et hav av tålmodighet. Men rakk akkurat å bli ferdi (ble ferdig 15min før fruen og turbo'n på 18mnd kom heim søndagskveldn).

...aldri igjen!
    Haha, uff da. Kjenner meg igjen der. Har testet sirkelpusser, båndpusser, Scorpion med alt for fint papir etc. Bra du ble ferdig da.

Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Begynner å ligne noe dette, AW.
    Og fruens bilder skår aldri feil.

Tiger: det er en menneskerett å bedrive mer eller mindre viktig nettsurfing kl 03 om natten. På nett(ene) er alle katter grå............ spesielt om man har sort/hvitt skjerm
    Takk takk, Supertramp!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi koser oss noe enormt i hjemmekinoen for tiden. Min bror med dame var innom sist helg og fikk sett en film. Det ga mersmak og de var tilbake denne helgen også. Noe sier meg at dette ikke er siste gang.

Oppsettet står mot langveggen i rommet (som er 3.60 x 4.0 eller rundt om der). Oppsettet skal etterhvert så mot kortveggen, men foreløpig må det være slik pga vedovn og litt forskjellig.
    Jeg har høyttalerne godt ut fra både bakvegg og sidevegg. Under og ved siden av TVen har jeg Golden Horn-diffuserne fra Svanå. Rett ved siden av dem har jeg absorbentene fra Offect. Har også disse i førsterefleksjon på sidevegg. Og i hjørnet har jeg plassert 10cm tykke Rockwool Akustikkplater. Har også en akustikkplate bak sweetspot. Har ikke koblet til 10" subwooferne under høyttalerne enda, men kjører på 2stk XTZ 12" ved siden av sweetpot, pluss 2 x 15" som er montert i sofaen og drevet med XTZs 400watts subwooferforsterker. Kjører foreløpig 5.1 oppsett med surround rett ut til sidene fra sweetspot, men skal montere en surround back rett bak sweetspot når jeg får tid. Sweetspot er foreløpig litt over en meter fra bakvegg og to meter fra oppsettet, tipper jeg. Har kjørt 6-punkts autosetup og er helt villt fornøyd med lyden. Siden vi nå bor i hus kan jeg nå kjøre på referansevolum og lyden er detaljert, dynamisk og bassen røsker og slår godt. Må ha litt finjusering på crossover, men sånn alt i alt synes jeg det låter veldig morsomt. Det er ikke mye å se til enda, men skal legge ut et bilde ettehvert.:-D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I det planlagte kinorommet har jeg en tykk murvegg ut mot hagen. Her er også et vindu (husker ikke mål akkurat nå, men tipper 1.20 x 1.20).

Det er på denne veggen jeg skal ha lerret på en falsk vegg 20-30cm ut fra originalveggen.

Jeg lurer på hva jeg kan gjøre med vinduet der?
    Løsningen jeg har kommet frem til foreløpig er å mure igjen hele vinduet, men vil gjerne slippe hvis jeg kan.
    Jeg har vurdert å sette en plate over etc, men er bekymret for fukt, siden disse vinduene dugger til tider bra her. På utsiden er det jordmasse nesten helt opp til vinduet, så det kan bli relativt kaldt på vinterern.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du fyller vinduet med isolasjon får du ikke så stort problem med dugg da tempen på hver side av glasset over tid vil være veldig lik. Varmesonen blir jo da på utsiden av isolasjon, inn mot rommet.

Vil tippe det fungerer tilfredstillende.

Geir Arne

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, kan bli noe problemer der....

Jeg har to vinduer fyllt med isolasjon og trodde det skulle være uproblematisk. Ser jeg inn mot vinduene nå, så ser jeg en knippe av kondensstriper på innsiden av glasset. Skjer ikke hver dag, men av og til og heldigvis ikke så veldig mye kondens (frem til nå).

Årsaken tror jeg ligger i store temperatursvigninger mot inne og ute i vinduet. Om kvelden kan solen stå inn og varmer i disse to vinduene og når det da kommer en kald kveld rett etterpå, da trigges det litt kondensering.

Så dersom du får inn sol vil jeg også anbefale å blende av vinduet på utsiden også for å forhindre temp.svigninger av den grunn.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo et potensielt problem likevel ja. Har du isolasjon helt inntil glasset?

Geir Arne

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fyllt helt opp ja, rekkefølge:
    Vindusglass, scenemolton, glava, plast*, sponplate.

* Er nå fjernet for å redusere fukt i vinduskarm (råte/mugg-problematikk). Tror det ble bedre men kan ikke garrantere...

Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Fyllt helt opp ja, rekkefølge:
    Vindusglass, scenemolton, glava, plast*, sponplate.

* Er nå fjernet for å redusere fukt i vinduskarm (råte/mugg-problematikk). Tror det ble bedre men kan ikke garrantere...
    Jeg skal til å gjøre det samme selv... Vindu > Frostfilm > Duk > Glava > Tresponplate... Noen gode og sikre forslag på å unngå fuktproblemer?

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Ville vert skeptisk til og gjør det på den måten, da du får en lukket konstruksjon. Hadde tatt ut vinduet og satt opp en yttervegg i
    åpningen som du evnt. kan forandre senere om rommet skal bygges om igjen.
    Da er du på den sikre siden8)
    Lykke til videre.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om du tar bort vinduet så trenger du ikke støpe hullet igjen.

Du kan jo ta bort vinduet, sette en plate med fuktsperre noen cm innenfor murkanten og legge sparkel/puss over(slik at det ser jevnt ut fra utsiden). fyll ellers opp med isolasjon og plast over.

Når du skal ha vunduet på plass igjen så tar du bare ut platen og det og dytter/kakker bort pusset(det løsner lett).

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også viktig og huske på, at all bruk av fuktsperre skal ligge så langt
    inn mot den varme siden av veggkonstruksjonen som mulig.
    Sperre mot ytre påkjenninger må være diffusjonsåpen.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for alle svar, setter stor pris på dette. Har ikke tenkt på at det kan "fuskes" til, haha. Knallbra, da kan jeg komme meg videre fortere enn først antatt.

Intermediate CareBear sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av carradona
    Hei.

Ville vert skeptisk til og gjør det på den måten, da du får en lukket konstruksjon. Hadde tatt ut vinduet og satt opp en yttervegg i
    åpningen som du evnt. kan forandre senere om rommet skal bygges om igjen.
    Da er du på den sikre siden8)
    Lykke til videre.
    Takk for svar... argh... jeg som har brukt tid på å legge frostfilm på vinduene ;-)

Det er derimot en mulighet å heller rive ut vinduene i fremtiden, fra utsiden? Har ikke særlig lyst til å begynne å rive opp kledningen nå i denne omgangen.. Takk uansett, fikk litt å tenke på..

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dillet endel med hjemmekino, men 6.1 har jeg særdeles lite erfaring med. Jeg brukte det i Sverige da, men da med PS3 som kilde og den sto selvsagt alltd innstilt på LPCM.

Nå bruker jeg Oppo som kilde og klarer ikke å finne noe måte å få til 6.1 med bitstream? Må jeg "ty" til LPCM?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde det skulle gå av seg selv med bitstream også så lenge det ligger 6.1 informasjon på discen.

Geir Arne

Side 92 av 143 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 88 89 90 91 92 93 94 95 96 102 112 122 132 142 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •