Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 91

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 91 av 143 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 87 88 89 90 91 92 93 94 95 101 111 121 131 141 ... SisteSiste
Viser resultater 1,801 til 1,820 av 2858
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Dette ser utrolig bra ut!! At dere går såpass grundig tilverks vil dere tjene masse på i ettertid, det er dyrt å ta raske løsninger ved oppussing. Liker at dere skal slipe ned og farge gulvene, det er utrolig stemningsfullt for rommet og gir huset særpreg.
    Tusen takk for inspirerende ord, BEF!
    Vi sparer rundt 20.000 på å ta gulvene selv, så det angrer jeg ikke på. Men mye arbeid å ta kanter og hjørner, kan det se ut som. Å ta snarveier for å bli fort ferdig har aldri vært meg, jeg tar heller en omvei for å få bedre resultat.:-D
    Ser veldig frem til å ta gulvene i stua og gangen, regner med det blir i morgen. Gulvet er så bra at det ville være en skam å bytte det ut med noe nytt. Har stor tro på dette!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fjerning av limt belegg. Min kone løste oppgaven meget bra med varmepistol.

Fjernet skap i min garderobe. Min kones garderobe kan skimtes i enden av gangen. Slipte gulvet i hennes graderobe i dag, fjernet skap også der.

Min kjære har malt et grovt førstestrøk på nesten alle veggene. Meget flittig kone!

Det sees kanskje ikke så godt på bildet, men her er det gjort mye arbeid i dag. Utenom maling og fuging, er brannveggen og parafinovnen med alle tilhørende rør i huset fjernet.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Fader så stort det huset deres er! Dette blir ekstremt bra!

Har dere tenkt å beholde det originale treverket på noen av veggene? Altså ikke male over. Er ganske tøft også, vis det passer inn i resten av stilen huset/rommet skal ha selvfølgelig
    Min tråd

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra fremgang her. Ser tydelige resultater av dagens arbeid. VIrker som dere er veldig strukturerte og erfarne på oppussing. Stemmer det?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Fader så stort det huset deres er! Dette blir ekstremt bra!

Har dere tenkt å beholde det originale treverket på noen av veggene? Altså ikke male over. Er ganske tøft også, vis det passer inn i resten av stilen huset/rommet skal ha selvfølgelig
    Takk for hyggelige ord, b3nd1k! Tror kanskje huset ser litt større ut pga planløsningen vi har valgt, men jeg er veldig fornøyd med plassen vi får.

Vi kommer ikke til å beholde det originale treverket inne, dette av flere grunner. Legge opp nytt el-anlegg, isolere etc. Det er også altfor grovt satt opp, med større sprekker som vi når fuger.

Sitat Opprinnelig postet av Espen000
    Veldig bra fremgang her. Ser tydelige resultater av dagens arbeid. VIrker som dere er veldig strukturerte og erfarne på oppussing. Stemmer det?
    Jøss, takk skal du ha, Espen000! Vi brukte min bror da vi renoverte i Stockholm, så det ble mest med maling, pussing etc på oss der.
    Dette er altså første gang vi gjør "alt" selv. Min bror er dog innom så og si hver dag, han har over 30 års erfaring, så her får vi meget gode råd og tips.
    Og ALIAS fra forumet her er også innom med sin erfaring og sine tanker.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En relativt frustrerende og utmattende dag.

Måtte skifte lysrør i utelyset i dag og fant en overraskelse på innsiden.

Etter å ha slipt soverom og garderober oppe, var nå tiden inne for å begynne på stuegulvet. Dette skulle dog vise seg å by på store utfordringer.

Ujevnt gulv har sin sjarm, men akkurat når man skal slipe er det ingen fordel. En annen utfordring er at lakken smelter og fester seg til pussepapiret, noe som gjør arbeidet til en stor tålmodighetsprøve.

Etter 6.5 timer med sliping er jeg ikke engang kommet halvveis. Det jeg har gjort til nå er heller ikke godt nok, men det går veldig raskt å pusse over det igjen, nå som mestedelen av lakken er borte. Vi får se hvor langt jeg kommer i morgen. Blir jeg ikke ferdig, må vi vurdere å leie inn proff hjelp.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en jobb dette er! Utrolig spent på hvordan det kommer til å bli, håper du fortsetter med så god bildedekning som du har gjort til nå.

God natt!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gulvet ble ferdig grovslipt sist helg, mangler enda litt finsliping.
    Jeg var veldig fristet til å bare ringe Mikes Gulvsliping, men et par telefoner til Fargerike ordnet biffen. Det viste seg at jeg ikke hadde fått med det groveste papiret, så da jeg fikk det ble alt enklere. Fremdeles myyyyye jobb, men enklere. Så fant jeg ut at de hadde ENDA grovere papir. Da jeg fikk dette (16-papir) gikk alt som smurt og var ferdig på null komma niks. Hadde jeg hatt dette papriet til å begynne med, hadde gulvet vært ferdig oljet og lakket sist helg. Nuvel, masse øving denne uken, så spille konsert på fredag, se på venner spille på lørdag, så blir det finsliping på søndag og DA bør gulvet bli klart til oljing.

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble bra dette.

16 papir ja, det er småsingel på papir. Husker jeg brukte det for noen år siden.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,933
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig at de som leier ut maskinen ikke opplyste om fordelen med grovt papir? Det begynner i hvertfall å se veldig bra ut mtp gulvene! Bra at dere har godt pågangsmot og arbeidsvilje! :-D
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke om det er spurt om eller skrevet ned før, men hvor stort er dette huset da? Det virker på bildene at det er veldig stor plass, har dere sakene deres en annen plass siden dere har så mulighet med så mange tomme rom?

Dette er i hvertfall en spennende tråd og synes bare gulvet lysner og ser veldig bra ut. Blir moro å se hva som skjer videre i dette prosjektet, har dere bestemt noen stil på dette eller?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eksu
    Ble bra dette.

16 papir ja, det er småsingel på papir. Husker jeg brukte det for noen år siden.
    Tackar! Joda, småstein limt fast til papiret, men det gjør at lakken ikke smelter seg fast til papiret, noe som er en VELDIG stor fordel. Bakdelen er at man ikke kan gå direkte over til fint papir for finsliping. Jeg gjør en foreløpig finsliping med 60, hehe.

Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Merkelig at de som leier ut maskinen ikke opplyste om fordelen med grovt papir? Det begynner i hvertfall å se veldig bra ut mtp gulvene! Bra at dere har godt pågangsmot og arbeidsvilje! :-D
    Takk, Hunsbedt!

De opplyste om fordelen med grovt papir, men flere forskjellige var innvolvert og ikke alle hadde like stor kjennskap til maskinen. Den første tok bare de papirene hun fant og jeg antok at siden det var over 5 forskjellige størrelser der, at dette var det groveste til det fineste. Neste gang fant de enda grovere på bakrommet. Siste gang var det veldig mye problemer og rot, men de ordnet opp på en særdeles bra måte. Butikksjefen kjørte faktisk til Mandal og hentet en maskin der, tok med seg det groveste papiret og leverte alt på døra. Meget bra på en travel lørdag, spør du meg.

Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg vet ikke om det er spurt om eller skrevet ned før, men hvor stort er dette huset da? Det virker på bildene at det er veldig stor plass, har dere sakene deres en annen plass siden dere har så mulighet med så mange tomme rom?

Dette er i hvertfall en spennende tråd og synes bare gulvet lysner og ser veldig bra ut. Blir moro å se hva som skjer videre i dette prosjektet, har dere bestemt noen stil på dette eller?
    Huset er på 237 kvm bruttoareal, har 8 rom utenom stue og kjøkken, det har 2 og et halvt bad/toalett. Vi bor fremdeles i leiligheten omtrent 100 meter unna, noe som blir en tanke dyrt i lengden, så skal flytte inn så snart jeg får tid til å få ferdig gulvet.
    Gulvet lysner bra og skal snart bli bekmørkt. Stilen blir som det vi har hatt til nå i leilighetene, men foråpentligvis et stort steg videre og mere gjennomført.

Takk for alle hyggelige ord og kommentarer!:-D

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så pent ut. Fikk litt lyst på et oppusningsobjekt selv jeg. Er noen år siden vi pusset opp leiligheten, så kanskje på tide å flytte på seg litt?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,933
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det med oppussingen? Er en stund siden siste oppdatering, og vi venter i spenning på nye bilder!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Hvordan går det med oppussingen? Er en stund siden siste oppdatering, og vi venter i spenning på nye bilder!
    Det har blitt en kraftig stopp i selve renoveringen da jeg har vært meget opptatt på flere felt. Har jo flyttet inn nå, så de fleste rommene er stappfulle av flyttegods som må plasseres/monteres/omplasseres. Tok noen bilder i går, så regner meg å få lagt dem ut snart. Siden alt vi gjør nå bare er midlertidig, fant vi ut at vi ikke legger mere arbeid i finpussing og heller foreløpig har en litt "rå" stil, i mangel av bedre ord. Jeg synes faktisk det ble litt tøft å ha halvmalte vegger blandet med designmøbler. Alt skal jo rives ned og bygges opp igjen forhåpentligvis til våren/sommeren, så vil ha det på kan-leve-med-nivå.:-D

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,933
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres fornuftig ut! Det er ikke lite arbeid å renovere et såpass stort hus. Man kan lett gape over for mye spesielt hvis man skal pusse opp alt samtidig som man skal bruke "skallet" som bolig. Dessuten skal det jo sikkert kombineres med jobb, og da er det lurt å ta det litt piano. Kjenner til det, av egen erfaring...;-)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mer eller mindre slik har vi tenkt å ha det frem til vi begynner med vegger og tak;

Utsikt fra TV-stuen

Utsikt mot det som skal bli TV-stue

Mot spisestue

Påfugl/Gustav Klimt

Høst ute

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt. Inspirerende. Ser TV-kroken tar form allerede. Stå på.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Kjekt. Inspirerende. Ser TV-kroken tar form allerede. Stå på.
    Takk, Tiger! Vi hadde egentlig ikke tenkt å ha TV i stuen, bare på soverom og projektor nede i hjemmekinoen, men fant ut at det fort kan bli koselig å sitte der og se på serier etc.:-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. En helt annen ting: Vi på sørvestlandet må bli flinkere til å komme oss i seng. Hellige jul. Sitte å surfe på slike nerdeforum kl. 03:20 er jo bare så ... nerdete.

Side 91 av 143 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 87 88 89 90 91 92 93 94 95 101 111 121 131 141 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •