Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 89

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 89 av 144 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 109 119 129 139 ... SisteSiste
Viser resultater 1,761 til 1,780 av 2861
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fra dagens økt:

XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Damn, for en jobb.

"All hail to the King". Jeg er veldig glad her jeg sitter i et splitter nytt hus, nå. No offence....

Følger spent med!!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,777
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig flott hus dette med flotte detaljer og dere har jo kommet bra igang. Jeg føler med i spenning!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere har endel å henge fingrene i, men så lenge dere skaper det nye hjemmet sammen er alt gjennomførbart. Følger spent med
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Damn, for en jobb.

"All hail to the King". Jeg er veldig glad her jeg sitter i et splitter nytt hus, nå. No offence....

Følger spent med!!
    Haha, takker for den. :-D
    Skulle gjerne hatt helt nytt hus, men da hadde vi ikke fått en slik tomt. Pluss at det uansett hadde ligget langt utenfor vårt budsjett.

Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Utrolig flott hus dette med flotte detaljer og dere har jo kommet bra igang. Jeg føler med i spenning!
    Takker, BEF!
    Ja, huset er veldig flott, synes vi, men selvsagt mye å gjøre. Har dog gledet meg til hver dag her, og det synes jeg jo trekker i positiv retning, haha.
    Føler vi er godt i gang nå ja, men nå blir det noen dager før neste økt pga. jobben.

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Dere har endel å henge fingrene i, men så lenge dere skaper det nye hjemmet sammen er alt gjennomførbart. Følger spent med
    Hyggelig å høre, Einar! Bare gøy til nå her.:razz:
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir helt matt ...
    Vi bestilte et stort dusjkabinett fra Bygghemma i Sverige, betalte og oppga en leveringsadresse vi har i Sverige. For å slippe å kjøre et stykke inn i landet til denne adressen, spurte vi om å få pakken levert post restante på grensen. Dette gikk ikke. Så vi kontaktet en bensinstasjon nærme grensen og de var svært snille nok til å la oss bruke deres adresse, så kunne vi stå der og ta imot kabinettet når leveransen kom på den aktuelle datoen. Alt greit så langt. Så var det bare å ordne dette med Bygghemma da ... Jeg har ikke helt oversikt over hvor mange dager vi har mailet med Bygghemma nå, men det er vel en uke eller noe. De har svart på kanskje 2 eller tre av mailene. Siden vi har jobb å gå til, pluss bor et STYKKE unna grensen, skrev jeg i minst tre av mailene at varen KUN kunne leveres tirsdag 23.08.11. I går fikk jeg endelig mail fra Bygghemma om at leveransen blir levert i dag eller senest mandag ... Jeg ringte med én gang, men da var både Bygghemma og fraktselskapet stengt. Så i dag har jeg brukt en time på å ringe, har blitt satt over uttalige ganger og endelig kom jeg frem til de som skal levere pakken. Jo, den var allerede levert på bensinstasjonen i går(!). Dette er et stort dusjkabinett, så den ble levert på 4(!) europaller. Sjåføren sa at bensinstasjonen ikke visste noe om denne leveransen, så de visste ikke hva de skulle gjøre, men tok imot. Jeg fikk mail av Bygghemma som skrev at de trodde de gjorde oss en tjeneste med å levere en dag tidligere for å sikre leveransen. Vel, jeg skrev i tre mail at det ikke under noen omstendigheter måtte leveres før. Og det er levert 5(!) dager før, ikke 1.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,199
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff, kjipt.

Var det økonomiske grunner til at du valgte å kjøpe i Sverige og ikke få det levert av en lokal baderomsbutikk/rørlegger ?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Uff, kjipt.

Var det økonomiske grunner til at du valgte å kjøpe i Sverige og ikke få det levert av en lokal baderomsbutikk/rørlegger ?
    Nei, absolutt ikke. Sverige var eneste plassen vi kunne få tak i et slikt kabinett, de hadde det på tilbud og jeg har en svigermor som bor 20 min unna grensen.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hørtes jo ikke bra ut, men hva skjer videre nå da? Har du fått kontakt med bensinstasjonen, så du vet kabinettet er trygt oppevart?
    Min tråd

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Det hørtes jo ikke bra ut, men hva skjer videre nå da? Har du fått kontakt med bensinstasjonen, så du vet kabinettet er trygt oppevart?
    Ja, sjefen begynner på jobb klokken 15:00, så skal snakke med han da. Men jeg vet fra sjåføren at det står trygt. Det tar opp MYE plass på denne lille stasjonen, mye plass jeg skal garantere de helst ville brukt til noe annet.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    2,978
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en historie, utrolig slett jobb fra Bygghemma og fraktselskapet. Skulle ikke tro det var mulig med alle mailene de fikk av deg...
    Men kabinettet så jo veldig fint ut, så det er vel allikevel verdt prisen!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    For en historie, utrolig slett jobb fra Bygghemma og fraktselskapet. Skulle ikke tro det var mulig med alle mailene de fikk av deg...
    Men kabinettet så jo veldig fint ut, så det er vel allikevel verdt prisen!
    Kabinettet er nok mere enn verd prisen, men må jo inrømme jeg ble litt småskeptisk da sjåføren sa at det var levert på noe som tilsvarte ca 4 europaller ...

Det er selvsagt mulig at mye av disse problemene skyldes misforståelse, men som jeg spurte dem da de ringte meg for noen timer siden: hvordan kan man misforstå 23.08.2011?
    Og hvis man har problemer med å forstå hva som står i en mail(vi har bodd 5 år i Sverige og skriver noenlunde bra svensk, så dette tror jeg ikke så mye på), så er det ikke verre enn å kontakte kunden og spørre hva man egentlig mener.

Ja, det ble noen mail til dem, flere av mailene var etterlysninger på svar fra dem. 2 av mailene alene var bare informasjon om at det KUN kunne leveres 23.08.2011 ...

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedligt når ting skjærer seg sånn. Var jo et gigantisk kabinett,
    om det er det du postet bilder av. Hvordan får du det inn i huset, kan det
    demonteres?
    Må si det trapperekkverket var snasent, skal dere rehabilitere trappa
    på noen måte.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av carradona
    Kjedligt når ting skjærer seg sånn. Var jo et gigantisk kabinett,
    om det er det du postet bilder av. Hvordan får du det inn i huset, kan det
    demonteres?
    Må si det trapperekkverket var snasent, skal dere rehabilitere trappa
    på noen måte.
    Det ordner seg, har snakket med og beklaget til bensinstasjonen og fått lov til å la det være der til vi henter det om noen dager. Må bare leie meg en stor nok bil.

Kabinettet kommer flatpakket, men med mål som 180 x 220 snakker vi jo ikke akkurat om små pakker uansett hvor flatpakket det er.

Han som bygget huset var møbelsnekker og har nok spesialbygget den trappen for dette huset. Har ikke helt bestemt enda om vi skal olje eller male trappen. Først må den pusses. Hadde planer om å modernisere den litt, men er i tvil om vi heller skal respektere huset og møbelsnekkeren med å pusse den opp som den er, for å si det litt klønete.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Puss opp alt annet enn trappa (dvs. puss den opp, men ikke endre den). Litt kult med ett retro-element i huset. Tells a story.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Puss opp alt annet enn trappa (dvs. puss den opp, men ikke endre den). Litt kult med ett retro-element i huset. Tells a story.
    Begynner å vurdere det. Greit å ha litt tid i huset før man gjør drastiske endringer. Man kan fort angre.

Mye historie i det huset, virker det som. Alt panelet i tak og vegger er fra tyskerbrakker fra krigen. Da naboene pusset opp, fant de en plankebit der en tysk soldat hadde skrevet en fortvilt hilsen.
    Og ikke minst mye historie på tomten, med tanke på jernalderfunnene som ble gjort i graven vi har på plenen.8)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt fra dagens lille økt:

Vi finner frem tregulvet i den etasjen som skal bli master bedroom suite, i mangel av et dekkende norsk ord.

Jeg har fjernet 70-talls-takplatene for å få frem originalhimlingen som etterhvert skal males.

Ser frem til å få denne himlingen malt. Liker helheten etter at takplatene forsvant.

Tok litt bedre bilder av utsikten i kveld. Her ut mot sentrum.

Sentrum til venstre.

Utsikt fra master suite.

Utsikt fra bakre balkong, over oppkjørselen vår.

Tre foran huset.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som du kan trenge snøfreser med den oppkjørselen der
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Ser ut som du kan trenge snøfreser med den oppkjørselen der
    Hehe, det er helt sikkert. Tror nok det blir litt jobb med den oppkjørselen i vinter.:???:

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Forslag til innflyttingsgave....

Side 89 av 144 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 109 119 129 139 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •