Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 88

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 88 av 144 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 108 118 128 138 ... SisteSiste
Viser resultater 1,741 til 1,760 av 2861
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Som vanlig står estetikken i fokus hos deg WW2! Gleder meg til å se sluttresultatet.

De trærne, står de på deres eiendom? Jeg bor i en bygd på vestlandet, men er forundret av hvor mange som ikke lenger har utsikt da grunneiger ikke tillater hogst. Dette selv om det ikke betyr en døyt for grunneiger om trærne står der eller ikke.... Mange sære mennesker rundtom...

Lyngdal er koselig. Har en kompis som bor oppå haugen overfor Rema.
    Hjertelig takk for fine ord, teddytusen!
    Visste ikke at du kjente folk i Lyngdal.

Er i dialog med utbygger(de bygger ut rett under oss, men ingenting vil berøre vår tomt eller utsikt). Vi er foreløpig litt i tvil om det er vårt eller deres trær. Begge vil uansett ha dem bort, så det bør gå greit. Ellers er det bare våre trær som er i veien og alt skal ned.8)
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig. Deres leilighet og "kåken" til mteinum er inspirasjonskilder til oss som liker design og trivelige lytterom. Satser på at huset deres står i stil. Min kommende kjellerstue kommer hvertfall til å ha "kos" i sentrum, og slett ikke bli noe batcave.

Vi går nok for Heuga teppefliser i en sprek kombi, da dette ligger i kjelleren uten gulvvarme.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Bare hyggelig. Deres leilighet og "kåken" til mteinum er inspirasjonskilder til oss som liker design og trivelige lytterom. Satser på at huset deres står i stil. Min kommende kjellerstue kommer hvertfall til å ha "kos" i sentrum, og slett ikke bli noe batcave.

Vi går nok for Heuga teppefliser i en sprek kombi, da dette ligger i kjelleren uten gulvvarme.

Slike teppefliser kan bli riktig så pent, teddytusen.

Vår hjemmekino vil nok være i litt duse farger og kos skal også her stå i sentrum. Akustikk skal eksperimenteres med og det er vel egentlig alt jeg har planlagt til nå. Må ta det litt som det kommer også, men vil ha en skikkelig morsom kino.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg kunne virkelig tenke meg en hjemmekino insirert av denne stilen. Hvor realistisk det er kan selvsagt diskuteres.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,778
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg

Jeg kunne virkelig tenke meg en hjemmekino insirert av denne stilen. Hvor realistisk det er kan selvsagt diskuteres.
    Det er ikke noe problem!! Lets get to work

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Det er ikke noe problem!! Lets get to work
    Hahaha, jeg tror dette er typisk deg, BEF. I like it!
    Ain't no thing but a chicken wing!

Tanker:
    Slipe gulvet vi har i kinorommet og olje det i ibenholt farge. Så lakke med matt lakk.
    Kryssfinér på minst én vegg også den oljet i ibenholt, så lakket med matt lakk.

Litt i denne stilen, men mørkere og ulikt noe annet jeg kan huske å ha sett?
    Akustikken må jo da tenkes nøye igjennom, men jeg tror vi da kan konsentrere oss om sidevegger, tak og bakveggen, ihvertfall hvis frontveggen er finér.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,778
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hahaha, jeg tror dette er typisk deg, BEF. I like it!
    Ain't no thing but a chicken wing!

Tanker:
    Slipe gulvet vi har i kinorommet og olje det i ibenholt farge. Så lakke med matt lakk.
    Kryssfinér på minst én vegg også den oljet i ibenholt, så lakket med matt lakk.

Litt i denne stilen, men mørkere og ulikt noe annet jeg kan huske å ha sett?
    Akustikken må jo da tenkes nøye igjennom, men jeg tror vi da kan konsentrere oss om sidevegger, tak og bakveggen, ihvertfall hvis frontveggen er finér.

Det burde la seg gjøre. Man får jo kjøpt alt mulig av forskjellig farge til parket/tre, så du kan jo få akkurat den finishen du ønsker. Det vil jo å bli meget pent vis du da deler opp i seksjoner på veggen med listverk i samme farge, slik man ser på bilde du har lagt ut. Det vil jo bli et meget innbydende rom å komme inn i og man vil trives godt i det.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips, BEF. Listeverk skal absolutt vurderes. Jeg føler ihvertfall at et slikt rom ville passe meget bra til resten av huset. Liker litt tanken på det.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

hmm... var en søt, liten og puslete center opp mot frontene...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet på bildet er ultra stillig. MEN hvitt tak og projektor er ikke en god kombinasjon.
    Skal en derimot ha en stor flatskjerm går det fint. Ville bare nevne dette, da jeg hadde hvitt tak i mitt kinorom for lenge siden, med svært dårlig resultat.
    Skulle jeg startet på nytt, ville hele taket bli trukket med mørkt stoff.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan noen tippe hvilket tre jeg ser frem til å få fjernet?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Rommet på bildet er ultra stillig. MEN hvitt tak og projektor er ikke en god kombinasjon.
    Skal en derimot ha en stor flatskjerm går det fint. Ville bare nevne dette, da jeg hadde hvitt tak i mitt kinorom for lenge siden, med svært dårlig resultat.
    Skulle jeg startet på nytt, ville hele taket bli trukket med mørkt stoff.
    Ja, har tenkt endel på det. Jeg vil at dette først og fremst skal være et rom å virkelig kose seg i, men også et rom som gir en morsom opplevelse. Liker jo veldig godt kontrasten fra treverket på veggene til det hvite taket, men skjønner at dette er langt fra optimalt i et kinorom. Spørsmålet er hvor mye vekt jeg skal legge i ytelse kontra kos.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,778
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Når du stiller spørsmålet så direkte, blir jeg brått usikker

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,199
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette?

Vedlegg 82022 (klikk opp)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, bra svar her!

Bildene er kanskje litt misvisende. Vi har et stort eiketre foran huset, dette vil vi gjerne beholde. Men 10 meter foran det igjen, flere meter nedenfor står et stort tre som utfolder seg akkurat der utsikten over byen skal være. DET ser jeg veldig frem til å få fjernet, for dette tar faktisk brorparten av all utsikt.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,199
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja - hvis det ikke er på tomta di og du ikke får lov av grunneier å felle treet, så er det bare å snike seg bort en natt. Ha med egnet boreutstyr og trakt og diesel.
    Er du riktig heldig så tar du knekken på det ganske greit

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Tja - hvis det ikke er på tomta di og du ikke får lov av grunneier å felle treet, så er det bare å snike seg bort en natt. Ha med egnet boreutstyr og trakt og diesel.
    Er du riktig heldig så tar du knekken på det ganske greit
    Treet skal bort, både nabo og jeg er enige om det.
    Jeg bare ser veldig frem til den dagen det blir gjort. Treet står vanskelig til, er 7-8 meter høyt og det er flere hus det kan falle over hvis det felles på feil måte.

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ? :P

-tree-logger-fail-jpg

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigT
    ? :P
    Haha, huff.
    Hvis ikke det blir fjernet snart, ser jeg for meg at det er stor sjanse for at noe lignende kan skje her. Ikke med vårt hus, selvsagt. Vi bor jo på toppen og for langt unna treet. Men alle nabohusene under oss ...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen bilder fra dagens økt:

Under teppet i spisestuen fant vi jaggu meg MASSE mere arbeid.

Endelig litt fremgang i stuene.

Side 88 av 144 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 108 118 128 138 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •