Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 87

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 87 av 144 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 83 84 85 86 87 88 89 90 91 97 107 117 127 137 ... SisteSiste
Viser resultater 1,721 til 1,740 av 2861
    Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Alt jeg har sett av bilder fra deg forteller jo om en skikkelig sans for estetikk. Gleder meg til å se hvordan det blir!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Lyngdal for noen uker siden og kvakk til når jeg så madammen din sin sorte plakat hengende på veggen nær en butikk. Hadde jeg vært freidig nok (les; overfor familien som hastet av sted til Sørlandsbadet) skulle jeg stormet inn og spurt etter deg.

Oppussingen av huset imponerer meg. Selv ville jeg lagt fancy ny parkett rett over det gamle gulvet. Smokket opp gips på vegger og tak og vært fornøyd. Late meg. Godt å se noen har sans for å ta vare på det gamle. Stå på. Har pusset opp gulv før så jeg vet det er et slit.

Er rimelig (egentlig veeeldig sikker) på at dette blir überstrøkent sluttresultat. Keep us posted. Utrolig kjekt å følge med på slike tråder.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å følge det nye huset ditt fremover. Ikke spar på bildene underveis
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir moro å følge! Jeg skvatt til litt når jeg leste trådtittelen...tenkte at dere nå hadde blitt invadert av arkeologer og at oppussing ble satt på vent til de var ferdige :shock: Godt det allerede var ferdig :grin:

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit å ha noe å henge fingrene i

Lykke til i arbeidet - tror forresten jeg hørte kona di på radioen her om dagen?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigT
    Alt jeg har sett av bilder fra deg forteller jo om en skikkelig sans for estetikk. Gleder meg til å se hvordan det blir!
    Takker for fine ord. Håper vi klarer det vi håper vi skal klare.:-D

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Var innom Lyngdal for noen uker siden og kvakk til når jeg så madammen din sin sorte plakat hengende på veggen nær en butikk. Hadde jeg vært freidig nok (les; overfor familien som hastet av sted til Sørlandsbadet) skulle jeg stormet inn og spurt etter deg.

Oppussingen av huset imponerer meg. Selv ville jeg lagt fancy ny parkett rett over det gamle gulvet. Smokket opp gips på vegger og tak og vært fornøyd. Late meg. Godt å se noen har sans for å ta vare på det gamle. Stå på. Har pusset opp gulv før så jeg vet det er et slit.

Er rimelig (egentlig veeeldig sikker) på at dette blir überstrøkent sluttresultat. Keep us posted. Utrolig kjekt å følge med på slike tråder.
    Jøss, Tiger. Så kult at du var i Lyngdal. Ja, min kone har lokaler i sentrum, det var sikkert de du så. For all del, ta gjerne kontakt neste gang.
    Takk for inspirerende ord også.

Når det gjelder oppussingen, så var planen ny parkett i de to øverste etasjene og epoxy i første.
    Denne parketten hadde vi valgt ut:

Vi fikk en positiv overraskelse da vi fjernet teppene og fant det originale tregulvet i så god stand. Før i tiden valgte de ut kun det beste i treet til gulv, så gulvet vårt er nok minimum 2.5 cm tykt og av beste kvalitet. Med tanke på at parketten vi hadde valgt ut ville koste oss ca 85.000 for en(!) etasje, fant vi ut at vi ihvertfall foreløpig vil beholde det originale gulvet. Når det er ferdig oljet og beiset, vil det ha en lignende farge som parketten vi valgte ut. Vi sparer jo sykt mye penger på å legge litt arbeid i det originale gulvet.

Gips på veggene er planen. Veggene skal først fores ut og skal ha ca 30 cm med isolering. Så gips.
    Taket var også overraskende bra, så er i tvil hva vi skal gjøre der. Kledning av meget god kvalitet all the way.
    Vi skal ha en stor moderne rosett i taket i stua, laget av en belgisk designer.

Vi må egentlig legge planer mens vi holder på, for vi vet ikke helt hva som skjuler seg bak ting. Til nå har vi bare hatt meget positive overraskelser.:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Blir spennende å følge det nye huset ditt fremover. Ikke spar på bildene underveis
    haha, min kone fotograferer som vanlig hver minste detalj, så flere bilder kommer nok. Takk Einar!:-D

Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Dette blir moro å følge! Jeg skvatt til litt når jeg leste trådtittelen...tenkte at dere nå hadde blitt invadert av arkeologer og at oppussing ble satt på vent til de var ferdige :shock: Godt det allerede var ferdig :grin:
    Så bra du vil følge med på dette. Håper vi kan gjøre det interessant.
    Det ble vel utgravd på 1800-tallet, så vi får nok ikke noe problemer her. Naboen derimot, har en grav på tomten som ikke er utgravet. Ikke mye han har lov til å gjøre der.

Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Greit å ha noe å henge fingrene i

Lykke til i arbeidet - tror forresten jeg hørte kona di på radioen her om dagen?
    Haha, no å henge fingrene i her, ja.
    Takk, det var nok min kjære kone, ja. Intervju på P4.8)
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Ja hvis du finner en gammel gaffel i et blomsterbed så må du ikke finne på å si det til noen, da kommer hele bøttebaletten fra vindjakke skolen å endevender eiendomen din med tannbørster i minst tre år.
    Det har du ikke tid til å sitte å se på.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Ja hvis du finner en gammel gaffel i et blomsterbed så må du ikke finne på å si det til noen, da kommer hele bøttebaletten fra vindjakke skolen å endevender eiendomen din med tannbørster i minst tre år.
    Det har du ikke tid til å sitte å se på.
    Jepp, heller frem med sølvpussen og en annonse på Finn.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt stemningsbilder fra eiendommen:

Litt av veden vi får til overs etter nedkutting av trær.

Har nærmest gått amokk med kantklipper og hekksaks.

Morellene begynner å modnes. Vi har også epler og plommer.

Det begynner å hjelpe litt på utsikten. Her kommer det etterhvert en relativt stor platting. Trærne til venstre her skal selvsagt også ned, da får vi panoramautsikt over sentrum som ligger rett til venstre her.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Her kommer det etterhvert en relativt stor platting.
    alt er relativt, men husker ikke jeg helt feil så var det vel snakk om 200 kvm? Det ER en stor platting

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    alt er relativt, men husker ikke jeg helt feil så var det vel snakk om 200 kvm? Det ER en stor platting
    200 kvm var den opprinnelige planen. Inspirert av plenentusiastene her på forumet, vurderer jeg nå å legge plen på deler av dette. Det blir uansett en stor platting.:-D

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk flott tomt og pent hus. Her kommer det nok en meget pen hjemmekino etter vært tenker jeg. Det misunner jeg deg. Men den jobben du har forran deg, nei den misunner jeg deg ikke.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Fantastisk flott tomt og pent hus. Her kommer det nok en meget pen hjemmekino etter vært tenker jeg. Det misunner jeg deg. Men den jobben du har forran deg, nei den misunner jeg deg ikke.
    Takk, Rotja!
    Noe av arbeidet(slik som gulvet) er tungt og pirkete, derfor veksler jeg mellom det og hagearbeid. Ellers gleder jeg meg faktisk til mye.:-D

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Takk, Rotja!
    Noe av arbeidet(slik som gulvet) er tungt og pirkete, derfor veksler jeg mellom det og hagearbeid. Ellers gleder jeg meg faktisk til mye.:-D
    Det var da enda godt8)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter på svar fra leverandør, slik at vi kan hente dette dusjkabinettet i Sverige:

Har aldri hatt lyst på dusjkabinett pga liten plass etc. Siden vi skal ha et bad også i 3 etasje og vi bor i et trehus, synes vi dette allikevel ble mest sikkert med tanke på mulige lekkasjer etc. Dette ser ut til å ha rikelig med plass og måler 129cm x 180cm x 220cm (d x b x h). Steam, lys, radio, 2 sitteplasser med 4 dyser for massasje pr sitteplass. Ain't no thing but a chicken wing!

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte bilder . Spennende og følge oppussingen videre

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,732
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så ut som en fin plass vaske seg på har lyst på noe lignende selv når vi begynner på badet her neste år, men hvorfor Sverige? Billigere eller bedre?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av carradona
    Flotte bilder . Spennende og følge oppussingen videre
    Så hyggelig. Takk, carradona!

Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Så ut som en fin plass vaske seg på har lyst på noe lignende selv når vi begynner på badet her neste år, men hvorfor Sverige? Billigere eller bedre?
    Som en kamerat skrev:
    Et lite hybelkjøkken i hjørnet og en sovealkove opp under taket så har du en pen liten leilighet i den boksen der
    Sverige fordi vi ikke får tak i noe lignende i Norge.:wink:

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som vanlig står estetikken i fokus hos deg WW2! Gleder meg til å se sluttresultatet.

De trærne, står de på deres eiendom? Jeg bor i en bygd på vestlandet, men er forundret av hvor mange som ikke lenger har utsikt da grunneiger ikke tillater hogst. Dette selv om det ikke betyr en døyt for grunneiger om trærne står der eller ikke.... Mange sære mennesker rundtom...

Lyngdal er koselig. Har en kompis som bor oppå haugen overfor Rema.

Side 87 av 144 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 83 84 85 86 87 88 89 90 91 97 107 117 127 137 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •