Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 82

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 82 av 143 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 78 79 80 81 82 83 84 85 86 92 102 112 122 132 142 ... SisteSiste
Viser resultater 1,621 til 1,640 av 2858
    Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så filmopplevelsen er bedre i et lite rom enn i en stor stue?

Har du erfaring med tradisjonelle romperistere til sammenligning med disse elementene?

Ang. lydnivå, vil ikke bassen forplante seg nedover i resten av bygget gjennom betongen da?

Leiligheten så fin ut, ganske pen bil og.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Pent som vanlig!
    Hvordan låter det i et såpass lite rom som du har nå? Du kan jo tune bassen rimelig bra med subbene og DSP'n, men hva med oppover? Ser du har gjort akustiske tiltak på veggene, men både taket og særlig bakvegg blir også veldig tidlige refleksjoner.

Må si at XTZ'ene holder seg bra... Ser IMO fortsatt ut som en fullrange høyttaler til 100k, med asymetriske kabinetter, piano lakk og dyre komponenter.
    Hver gang det har vært 99.26/10.17 på brukten har jeg lekt med tanken om å kjøpe dem og modde dem til aktiv deling.
    Takk, takk!

Jeg synes det låter veldig bra. Holografien og dynamikken har aldri vært bedre, men jeg har litt i overkant mye mellombass. Jeg håper at det ordner seg når jeg får på plass akustikkplatene. De er 10 cm tykke og skal ha en 10 cm klaring til bakveggen. Jeg satte først opp Golden Horn-diffusorne kun i det ene hjørnet, noe som resulterte i et meget skjevt lydbilde. Etter å ha fordelt disse likt ble lydbildet bedre enn jeg noensinne har hatt det. Fortellerkvinnen på Three Wishes av Roger Waters er nesten bak meg til venstre.

Jeg er fremdeles veldig fornøyd med XTZene.:-D

Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Dette ser virkelig ut som en feiende flott leilighet, og filmrommet har fokus på det viktigste, gøyen ved å se film.
    Pøs gjerne på med flere bilder.

Nesten så jeg kjenner det kommer litt misunnelse sigende...
    Takk for det! Flere bilder kommer etterhvert.

Sitat Opprinnelig postet av Morten M
    Så filmopplevelsen er bedre i et lite rom enn i en stor stue?

Har du erfaring med tradisjonelle romperistere til sammenligning med disse elementene?

Ang. lydnivå, vil ikke bassen forplante seg nedover i resten av bygget gjennom betongen da?

Leiligheten så fin ut, ganske pen bil og.
    Jeg synes filmopplevelsen er langt bedre i dette lille rommet enn i stuen i Sverige. Her har alle høyttalerne like arbeidsforhold, altså lik avstand til like vegger etc. Tykt teppe på gulvet gjør også endel.

En kamerat har dyre buttkickers og de gir ikke på langt nær så god effekt som høyttalerelementer montert direkte i sofaen, ihvertfall slik jeg opplever det.

Angående bass, så er gulvet montert på relativt høye lydbøyler. Tror avstanden til etasjeskilleren er over 20 cm. Det er uansett bare kontor under TV-rommet og leiligheten er veldig lydtett, så det er ikke noe problem. Jeg spiller relativt høyt, men lyden forplanter seg minimalt.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Takk, takk!

Jeg synes det låter veldig bra. Holografien og dynamikken har aldri vært bedre, men jeg har litt i overkant mye mellombass. Jeg håper at det ordner seg når jeg får på plass akustikkplatene. De er 10 cm tykke og skal ha en 10 cm klaring til bakveggen. Jeg satte først opp Golden Horn-diffusorne kun i det ene hjørnet, noe som resulterte i et meget skjevt lydbilde. Etter å ha fordelt disse likt ble lydbildet bedre enn jeg noensinne har hatt det. Fortellerkvinnen på Three Wishes av Roger Waters er nesten bak meg til venstre.
    For mye midbass er jo et luksusproblem! Veldig normalt å ha store dipper i områdene 70-200hz pga kanselering fra vegger.

Mulig absorbentene hjelper en del. Jeg har også i noen rom slitt med en slags during/resonans i øvre bass område som høres på bassgitar osv. Er det slik det oppleves hos deg eller snakker vi for mye punch i mellombassen? :P
    Uansett, er det øvre bass hjelper nok A-platene, er det 70-120hz er det vell bare å justere litt i DSP.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For mye midbass er jo et luksusproblem! Veldig normalt å ha store dipper i områdene 70-200hz pga kanselering fra vegger.

Mulig absorbentene hjelper en del. Jeg har også i noen rom slitt med en slags during/resonans i øvre bass område som høres på bassgitar osv. Er det slik det oppleves hos deg eller snakker vi for mye punch i mellombassen? :P
    Uansett, er det øvre bass hjelper nok A-platene, er det 70-120hz er det vell bare å justere litt i DSP.
    Det er mere booming, during. Mulig jeg kunne redusert dette med å flytte høyttalerne lengre ut fra bakvegg, men da vil de stenge for døren. Det er veldig liten avstand til sidevegger også, kanskje dette er en medvirkende årsak?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fra TV-rom og ut mot stue. Her ser man også hvor liten avstand det er fra sidevegger.
    Åpningen ut mot stue kan stenges med skyvedør.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mere booming, during. Mulig jeg kunne redusert dette med å flytte høyttalerne lengre ut fra bakvegg, men da vil de stenge for døren. Det er veldig liten avstand til sidevegger også, kanskje dette er en medvirkende årsak?
    Ja, det blir upraktisk å ha høyttalerne midt på gulvet.
    Tror nok A-plater vil hjelpe, både på bakvegg og i hjørnene vil være gunstig. Gøy at lyden ellers er bra, syntes det var riktig å frede den utsikten dere har.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det blir upraktisk å ha høyttalerne midt på gulvet.
    Tror nok A-plater vil hjelpe, både på bakvegg og i hjørnene vil være gunstig. Gøy at lyden ellers er bra, syntes det var riktig å frede den utsikten dere har.
    :-D

Ikke bare utsikten, men også den gode samtalen etc når man har besøk.
    Vi har det så morsomt med dette rommet, herlig å kunne guffe opp film og få en slik opplevelse som dette rommet nå gir.
    Det blir spennende å se/høre hva akustikkplatene kan gjøre med lyden.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si dere har et veldig godt øye til interiør.
    Er som å spassere rett inn i en interiørkatalog jo

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fra TV-rom og ut mot stue. Her ser man også hvor liten avstand det er fra sidevegger.
    Åpningen ut mot stue kan stenges med skyvedør.
    Med denne stolen, så er det bare et tidsspørsmål før du må ha Davone i hus.
    Kjempeflott leilighet dere har fått!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid kjekt å være på (bilde)besøk hos deg. Får akutt lyst til å rive alle tak og vegger, og begynne på ny i egen stue. Heldigvis så holder dørstokkmila meg igjen.

Ganske kompakt film/lydrom. Avstand fra senter til sofa sånn ca. 160-180cm? Tviler ikke på at det låter bra.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kamerat har dyre buttkickers og de gir ikke på langt nær så god effekt som høyttalerelementer montert direkte i sofaen, ihvertfall slik jeg opplever det.
    Jeg skulle akkurat til å spørre om det. Jeg har "liggende utover gulvet" ett oppsett med Earthquake MQB-1 og forsterkeri (brokoblet digitalforsterker på 400W). Det blir nok litt "smått", men jeg har aldri testet større "tactile transducers".

Husker ikke, men har du postet bilder av festeanordningen for subwooferner du har direkte i sofaen?

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott leilighet AW! Jeg deler opplevelsen med deg angående element i sofa. Til tross for at jeg "kun" har en 12" har jeg aldri opplevd makan til oppgradering av kinofølelse. Jeg trodde 18" mine skulle gjøre jobben, men når 12" ble montert ble det moro gitt

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen ulemper med basselement istedetfor buttkicker egentlig?
    Kan det være at en opplever problemer med bassen i rommet f.eks?
    Eller at en får mer lydvibrasjoner som forplanter seg ut av rommet?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Må si dere har et veldig godt øye til interiør.
    Er som å spassere rett inn i en interiørkatalog jo
    Takk for det, Kriller!

Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Med denne stolen, så er det bare et tidsspørsmål før du må ha Davone i hus.
    Kjempeflott leilighet dere har fått!
    Tusen takk! Kunne godt tenkt meg Davone Ray i et alternativt oppsett i stuen:

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som vanlig har ting en egen egenskap med å se utrolig lekkert ut via dine bilder. Pent. Men ditt kino rom er nok mindre enn tidligere, ikke nødvendigvis en uting. Men noe man må ta hensyn til. Utfra det du har sakt så langt virker det som at du er minst like fornøyd med dette som det gamle? Er det virkelig intet du savner eller har du oppnådd noe bedre?8)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Alltid kjekt å være på (bilde)besøk hos deg. Får akutt lyst til å rive alle tak og vegger, og begynne på ny i egen stue. Heldigvis så holder dørstokkmila meg igjen.

Ganske kompakt film/lydrom. Avstand fra senter til sofa sånn ca. 160-180cm? Tviler ikke på at det låter bra.
    Det var da hyggelig, Tiger!

Rommet er veldig kompakt, men vi trives overraskende godt med det slik.
    Avstand fra senter til ørene er 2.0 meter, så målene dine stemmer nok bra.:-D

Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Jeg skulle akkurat til å spørre om det. Jeg har "liggende utover gulvet" ett oppsett med Earthquake MQB-1 og forsterkeri (brokoblet digitalforsterker på 400W). Det blir nok litt "smått", men jeg har aldri testet større "tactile transducers".

Husker ikke, men har du postet bilder av festeanordningen for subwooferner du har direkte i sofaen?

DrE
    Spennende! Er litt usikker på hva du sikter til her, DrErling.
    Sikter du til høyttalerelementene som er montert i soafen, eller subwooferne jeg hadde inntil sofaen før?
    Subwooferne var bare satt klin inntil sofaryggen.
    Høyttalerelementene montert i sofaen skal jeg se om jeg får skaffet et bilde av, men har ikke et på stående fot.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Flott leilighet AW! Jeg deler opplevelsen med deg angående element i sofa. Til tross for at jeg "kun" har en 12" har jeg aldri opplevd makan til oppgradering av kinofølelse. Jeg trodde 18" mine skulle gjøre jobben, men når 12" ble montert ble det moro gitt
    Hyggelig! Filmopplevelsen overgår alt av kinoer jeg har opplevd, hehe. Sofashaker er en gigantoppgradering som ikke koster skjorta.:-D

Sitat Opprinnelig postet av Morten M
    Er det noen ulemper med basselement istedetfor buttkicker egentlig?
    Kan det være at en opplever problemer med bassen i rommet f.eks?
    Eller at en får mer lydvibrasjoner som forplanter seg ut av rommet?
    Dette vet jeg svært lite om, her er vel kanskje Flageborg rette man å spørre.
    Jeg kan ikke se at det skal være noen ulemper, heller tvert om.

Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Som vanlig har ting en egen egenskap med å se utrolig lekkert ut via dine bilder. Pent. Men ditt kino rom er nok mindre enn tidligere, ikke nødvendigvis en uting. Men noe man må ta hensyn til. Utfra det du har sakt så langt virker det som at du er minst like fornøyd med dette som det gamle? Er det virkelig intet du savner eller har du oppnådd noe bedre?8)
    Hehe, takk for meget hyggelig kommentar. Det er nok min kone som får ut "magien" i bildene, jeg er en heldig mann.

For å svare på ditt spørsmål, kan jeg si at jeg aldri har vært mere fornøyd. Savner overhodet ingenting fra det gamle.

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk! Kunne godt tenkt meg Davone Ray i et alternativt oppsett i stuen:

Det er vel ikke lenge til de er på lageret til Moiz tenker jeg.
    Davone Ray = E.T. meets Eames Lounge stolen din. Men akk så lekker...

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, takk for meget hyggelig kommentar. Det er nok min kone som får ut "magien" i bildene, jeg er en heldig mann.

For å svare på ditt spørsmål, kan jeg si at jeg aldri har vært mere fornøyd. Savner overhodet ingenting fra det gamle.
    Ah...
    Noen ganger er det godt å ha en kone.

Skulle du noen gang ønsket deg et enda større bilde? Sitter jo her med en 63" plasma, og det hadde ikke gjort en ting om den var enda større. Men det er vel meg det.....
    Hva med 3D, hva syns du om det??!8)

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekker leilighet, men annet var jo heller ikke ventet..

Ingen dum ide med en rumperisterløsning..

Godt å se at du fortsatt er fornøyd med XTZ, det er jeg også.

Side 82 av 143 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 78 79 80 81 82 83 84 85 86 92 102 112 122 132 142 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •