Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 81

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 81 av 143 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 91 101 111 121 131 141 ... SisteSiste
Viser resultater 1,601 til 1,620 av 2858
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,759
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratulerer med ny bolig. kan tenke meg dere er klar til å et skikkelig hjem som dere kan få sette deres preg på.

Gleder meg selvsagt stort til å se deres kreative løsninger på design av leiligheten og ikke minst kino delen

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med ny leil, håper du kan dele noen bilder av dette nye palasset deres. Dette så virkelig så snasent ut må jeg si, her blir det vel hypermoderne hjemmekino med smartløsninger for lys og det hele?

Well done.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Gratulerer med ny bolig. kan tenke meg dere er klar til å et skikkelig hjem som dere kan få sette deres preg på.

Gleder meg selvsagt stort til å se deres kreative løsninger på design av leiligheten og ikke minst kino delen
    Det var da hyggelig!
    Vi leier denne leiligheten, så det er noget begrenset hva vi kan finne på av idéer der, men på en annen side må vi tenke mere kreativt kanskje.:-D

Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Gratulerer så mye med ny leil, håper du kan dele noen bilder av dette nye palasset deres. Dette så virkelig så snasent ut må jeg si, her blir det vel hypermoderne hjemmekino med smartløsninger for lys og det hele?

Well done.
    Skulle ønske det var vårt, men foreløpig leier vi bare. Ellers takk for meget hyggelige ord. Jeg gleder meg uansett til å se hvordan vi kan sette opp hjemmekinoen der. Det kommer vel noen nye komponenter også etterhvert, håper jeg.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Det var da hyggelig!
    Vi leier denne leiligheten, så det er noget begrenset hva vi kan finne på av idéer der, men på en annen side må vi tenke mere kreativt kanskje.:-D

Skulle ønske det var vårt, men foreløpig leier vi bare. Ellers takk for meget hyggelige ord. Jeg gleder meg uansett til å se hvordan vi kan sette opp hjemmekinoen der. Det kommer vel noen nye komponenter også etterhvert, håper jeg.
    Anyway, dette blir nok bra og ser frem til bilder av pallasset, er dette i Arendal eller Kristiansand?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Anyway, dette blir nok bra og ser frem til bilder av pallasset, er dette i Arendal eller Kristiansand?
    Ingen av delene, du må lengre sør til Lyngdal.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Ingen av delene, du må lengre sør til Lyngdal.
    Jeg vet hvor det er jaffal. Kidza leker "ofte" (vel, hver gang vi er på hyttetur anyways) i det stativet der.

(imens sitter vi og drikker kaffe på Jonas)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Jeg vet hvor det er jaffal. Kidza leker "ofte" (vel, hver gang vi er på hyttetur anyways) i det stativet der.

(imens sitter vi og drikker kaffe på Jonas)
    Jøss, så kult da. Send gjerne en PM når du er i byen, så kan vi gjerne ta en kaffe på Jonas og/eller en tur i hjemmekinoen hvis den er oppe og går.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Flott å se at det går seg til etter at dere har satset så mye på å etablere dere på sørlandet. Ble misunnelig på leiligheten. Den dagen jeg ikke gidder å mikke mer på gammel enebolig er dette boløsningen jeg vil over i. Ser veldig bra ut
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Gratulerer. Flott å se at det går seg til etter at dere har satset så mye på å etablere dere på sørlandet. Ble misunnelig på leiligheten. Den dagen jeg ikke gidder å mikke mer på gammel enebolig er dette boløsningen jeg vil over i. Ser veldig bra ut
    Takk, det var hyggelig, Einar! Er veldig fornøyd med dette selv, selv om det selvsagt har vært mye jobbing for å komme dit.
    Leiligheten gleder jeg meg enormt til å flytte inn i. Ser frem til å hente klærne ut av et skap i stedet for av en flytteeske, haha.

Det er jo begrenset med plass i en leilighet, men man får så mange andre supre goder. Leilighetet er veldig greit når barna har flyttet ut eller for oss som ikke har barn.:-D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt tidligere, så bor vi på toppen her:

104 kvm med ca. 70 kvm terrasser, garasje i kjellern og masse butikker, vinmonopol etc i bygget.
    .
    Audien står i kjelleren:

Skal ta flere bilder av leiligheten etterhvert, ikke minst av TV-rommet.

Vi har satt av et eget lite rom på 9-10 kvm som skal brukes som TV-rom, siden vi ikke har lyst til å ta bort foukus fra utsikt og prat i stuen.
    Jeg har kjøpt en sofa med to 15" som skal fungere som sofashaker, noe jeg ser veldig frem til å få i hus.

Det blir en liten og intim hjemmekino, men synes det blir veldig greit. Vi kan spille så høyt vi vil i rommet, siden det er 8 meter til nærmeste nabo på den ene siden, bad på den andre, stue på den tredje og kjøkken på den fjerde siden. 8)

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Virkelig et flott sted du har fått deg For å ikke snakke om bilen ^^
    Min tråd

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser fantastisk bra ut, både leiligheten, bilen og ikke minst bildene!

Ba dere alle forlate garasjen når dere skulle ta bilder?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Enten det eller så er det noen som er flinke med Photoshop 8)

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,759
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den leiligheten så meget flott ut, med en utsikt de fleste vil misunne dere!! Forstår godt at dere velger bort lyd og bilde i en slik stue. Gleder meg til å se du tar fått på din nye kino hule.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Virkelig et flott sted du har fått deg For å ikke snakke om bilen ^^
    Hjertelig takk! Herlig å komme ut av 49 kvm uten noe form for lagringsplass.

Dette ser fantastisk bra ut, både leiligheten, bilen og ikke minst bildene!
    Tusen takk, det var hyggelig, kenti!
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Enten det eller så er det noen som er flinke med Photoshop 8)
    Bildet er selvsagt behandlet i PS, men det er ikke manipulert i den forstand at andre biler er fjernet etc. Av en eller annen grunn så var det ingen andre biler på den siden av garasjen den aktuelle dagen.

Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Den leiligheten så meget flott ut, med en utsikt de fleste vil misunne dere!! Forstår godt at dere velger bort lyd og bilde i en slik stue. Gleder meg til å se du tar fått på din nye kino hule.
    Hyggelig å lese, BEF. Alt som inkluderer lyd og bilde blekner jo totalt sammenlignet med det monsteret av en kino du bygger, men gleder meg veldig til å få "hjemmekinoen" i gang, spesielt sofashakeren!:-D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå endelig fått TV-rommet klart. Dette rommet er 3 x 3 m og har skyvedør ut til stue. Rommet ligger plassert slik at jeg omtrent kan spille så høyt jeg vil.
    Har foreløpig bare 5.1 oppsett, men skal etterhvert koble på siste høyttaleren slik at det blir 6.1. Jeg foreløpig ikke koblet til W10.17 P, de fungerer foreløpig bare som stativer til 99.26. Jeg bruker bare 2 x 99W12S til LFE, noe som fungerer veldig bra. Sofashakeren er kanskje DEN kuleste investeringen jeg har gjort i hjemmekinosammenheng. 2 x 15" elementer som jeg har koblet opp mot en XTZ Sub Amp 1. Dette fungerer glimrende og det har aldri vært mere morsomt å se film.
    Bilder kommer etterhvert, tror vi skal få tatt noen ganske så snart.

Artig historie:
    Jeg var på jakt etter recliner eller sofa til TV-rommet. Jeg gikk igjennom hundrevis av annonser på Finn.no etc. Plutselig ser jeg en sofa med innebygde høyttalerelementer til salgs på AVForum. Jeg ser at denne faktisk kan passe veldig bra og tar kontakt med selger. Det viser seg at selger bor i nabobygget og har et heidundrande oppsett som jeg nå har vært så heldig og få en demo av. Selger var på besøk i går og fikk demo av sin gamle sofa, hehe. Artig at det finnes folk med samme interesse så nærme. :-D

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres veldig bra ut dette. Vi gleder oss til bilder :-D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har endelig fått tatt noen bilder av det nye TV-rommet.
    Som nevnt tidligere har vi bestemt oss for å ha eget rom til film, musikk og TV.
    Vi vil ikke at TV-en skal ta bort fokus fra utsikten vi har.
    Fra stue/inngang til TV-rom:

TV-rommet har direkte adgang fra stuen.

Oppsettet/TV-rom:

Absorbenter i førsterefleksjon og Golden Horn-diffusorer under og på siden av TV/mellom høyttalere. Innrammede 10 cm tykke Rockwool akustikkplater med 10 cm klaring til vegg er underveis, og skal monteres i hjørnene bak høyttalerne.
    Vinduet bak kan blendes. To stk 15" montert i sofaen, slik at bassopplevelsen blir vanvittig. De drives av en 400 W XTZ Sub Amp 1.
    2 stk XTZ W12S står på hver sin side av sofaen.
    Film har aldri vært mere morsomt.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pent som vanlig!
    Hvordan låter det i et såpass lite rom som du har nå? Du kan jo tune bassen rimelig bra med subbene og DSP'n, men hva med oppover? Ser du har gjort akustiske tiltak på veggene, men både taket og særlig bakvegg blir også veldig tidlige refleksjoner.

Må si at XTZ'ene holder seg bra... Ser IMO fortsatt ut som en fullrange høyttaler til 100k, med asymetriske kabinetter, piano lakk og dyre komponenter.
    Hver gang det har vært 99.26/10.17 på brukten har jeg lekt med tanken om å kjøpe dem og modde dem til aktiv deling.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser virkelig ut som en feiende flott leilighet, og filmrommet har fokus på det viktigste, gøyen ved å se film.
    Pøs gjerne på med flere bilder.

Nesten så jeg kjenner det kommer litt misunnelse sigende...

Side 81 av 143 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 91 101 111 121 131 141 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •