Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 80

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 80 av 144 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 76 77 78 79 80 81 82 83 84 90 100 110 120 130 140 ... SisteSiste
Viser resultater 1,581 til 1,600 av 2861
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette ser fantastisk ut! Ser ut til at dere er i ferd med å skape dere "det gode liv" der nede i sør. Dere virker å være så harmonisk samstemt at det nesten gir en lykkefølelse bare å følge tråden

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Følger med i spenning! Hva med et bilde av oppsette ditt nå??
    Bor rimelig trangt for øyeblikket, men det skal hjelpe litt når alt av bakgrunner og fotoutstyr/blitser skal bort i de nye lokalene. Mulig jeg tar noen bilder etter det.
    :-D

Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    Grattis med studio og galleri!!

Hinthint
    Hjertelig, hjertelig!
    Den boksen frister litt, men ligger endel over hva jeg er villig til å betale. Venter heller på nye fra CD og ser hvordan den oppfører seg.

Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Dette ser fantastisk ut! Ser ut til at dere er i ferd med å skape dere "det gode liv" der nede i sør. Dere virker å være så harmonisk samstemt at det nesten gir en lykkefølelse bare å følge tråden
    Tusen takk, det var da hyggelig å høre. Joda, vi er meget, meget samstemte og det er vi begge glade for. Vi har det meget bra og har ikke angret et eneste sekund på at vi sa opp alt i Sverige og flyttet hit. Min kone sier hver eneste dag at hun nesten ikke kan tro at vi bor på slik en nydelig plass.8)
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer rhypno sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende og profft bygget,men jeg må rette meg etter min bolig som er ikke lagt til rette slik at mitt oppsett på stuen spiller maksiamalt.
    StueENON:AVR-3806,DVD-1800BD,PRA-1200,DVD-3930,2*POA-2200,DMD-1000,PROJEC-RPM-4,INFINITY 7.1*4+CAMBRIDGE THX(små bokser men lyd fantastisk uten bass).
    Soverom 1ENON:PMA-18080R,DVD-2900,TU-380RD,DCD-1290,MICRO-SEIKI MB-18,KEF Q65.2(oppdatert med SACD/DVD-AUDIO diskanter/delefilter),Q95c,Q80s,ACER projector m/lerret 52"sølvfilm.
    Soverom 2/gjesterom:YAMAHA PIANO-CRAFT i 4ekte seperate komponenter og som nytt,da det var arv fra USA og derfor ikke samme som fås her).Nydelig lyd til ca.10kvm.rom,men mangeler DVD m/HDMI ut,men mulig å få tak i.

Newcomer rhypno sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb Ok.

Din kino og din inntekt,men som handikappet ikke har råd til slikt.Mvh.Tor

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rhypno
    Imponerende og profft bygget,men jeg må rette meg etter min bolig som er ikke lagt til rette slik at mitt oppsett på stuen spiller maksiamalt.
    StueENON:AVR-3806,DVD-1800BD,PRA-1200,DVD-3930,2*POA-2200,DMD-1000,PROJEC-RPM-4,INFINITY 7.1*4+CAMBRIDGE THX(små bokser men lyd fantastisk uten bass).
    Soverom 1ENON:PMA-18080R,DVD-2900,TU-380RD,DCD-1290,MICRO-SEIKI MB-18,KEF Q65.2(oppdatert med SACD/DVD-AUDIO diskanter/delefilter),Q95c,Q80s,ACER projector m/lerret 52"sølvfilm.
    Soverom 2/gjesterom:YAMAHA PIANO-CRAFT i 4ekte seperate komponenter og som nytt,da det var arv fra USA og derfor ikke samme som fås her).Nydelig lyd til ca.10kvm.rom,men mangeler DVD m/HDMI ut,men mulig å få tak i.
    Hei Tor. Det ser ut som du er en skikkelig entusiast med masse flott utstyr.

Hvis du ikke har gjort det fra før, anbefaler jeg deg å starte en egen tråd om ditt utstyr under Hvilket utstyr har AVforums medlemmer eller under Min hjemmekino.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Begge skiltene er oppe!
    Har masse arbeid å gjøre, men må ta det rolig fremover etter et plutselig sykehusopphold. Slapp operasjon, men var veldig nærme.
    Hvis noen skulle være interessert i å følge min kones blogg om studioet, kan man gjøre det her:
    MARTINE PETRA STUDIOS

Ellers har jeg fundert på dette med dyrt stereooppsett, kalibrering og akustikk:

Jeg har kalibrert og justert, vinklet og korrigert ...men jeg sitter ytterst sjelden i sweetspot når jeg hører på musikk.
    Det er som regel med rødvinsglasset i hånd, i en LC2 i hjørnet av stuen, flere meter fra sweetspot at jeg nyter denne form for dokumentert mystikk ...

:grin:

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Musikk må vi ha i et kombinert danse og fotostudio.

Swans har jeg tenkt på lenge og den relativt nye Swans D1010MKII ble valgt til å forsyne lokalene med lyd. Til nå har vi brukt en bitteliten 250-kroners iPod-dock med høyttalere fra EuroPrice, så dette blir et steg opp. Høyttalerne skal først og fremst forsyne arbeidsbenken til min kone med musikk, men skal også brukes i danseklasser etc.
    Soundwave
    Er meget spent på hvordan de ser ut i virkeligheten og hvordan de lyder.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var høyttalerne i hus. Ble litt overrasket over at høyttalerne var innepakket i hvit duk og at det fulgte med hvite hansker til såpass "billige" PC-høyttalere. Finish og utseende er meget bra og det høres ut som de også spiller meget bra. Oppkobling var så enkelt at min kone ordnet det på null komma niks. Tror jeg også skulle klart det greit.
    Regner med min kone tar bilder av disse etterhvert, slik at jeg kan legge ut her. Meget fornøyd. Rask og god service fra Soundwave.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,159
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott å høre at at høyttalerne var en positiv opplevelse, må si det så kostbare ut i design i henhold til sin rimelige pris

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke dumt. Håper det går bra for dere der i lyngdal, kona di ser ut til å være en meget kapabel fotograf!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Flott å høre at at høyttalerne var en positiv opplevelse, må si det så kostbare ut i design i henhold til sin rimelige pris
    Enig, de ser langt dyrere ut enn det de faktisk er. Og spiller dyrere også.:-D

Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Ikke dumt. Håper det går bra for dere der i lyngdal, kona di ser ut til å være en meget kapabel fotograf!
    Takk for det!
    Det begynte veldig bra og det går bare bedre og bedre her. Vi trives virkelig godt her.

Vanvittig med spam jeg får i tråden min hele tiden?
    Betyr det at mitt brukernavn eller trådtittel har blitt "kuppet" på en eller annen måte?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Allright, endelig går det fremover.

Har endelig fått jobb innen industrien, noe som var særdeles vanskelig å få tak på her på Sørlandet. Det virker som at CVer og slikt er et storbysfenomen og at folk her får jobb fordi de er nevø av sjefen etc. Jeg ser virkelig frem til å begynne, synes jobben virker meget spennende. Har jo hatt mer enn nok å henge fingrene om dagene, men ser frem til at JEG også skal få betalt for slitet, hehe.

Her om dagen var vi også i Stockholm og hentet vår kjære Audi. Etter en lang og nervepirrende diskusjon med tollvesenet i Kristiansand, er den nå fortollet for en overkommelig avgift til staten.

Ny jobb betyr at nå setter vi i gang jakten på ny bolig. Den nye jobben gir meg også muligheter til å pleie hjemmekinointeressen igjen, noe jeg ser frem til.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny jobb og lykke til med boligjakt! :grin:

Godt å høre at Audien ble overkommelig tollet også.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med jobb og at ting og tang faller på plass.

Kjenner meg igjen i beskrivelsen på jobbtilgang i småsamfunn vs litt større steder. Er det jobb som prosessoperatør du landet på? I så fall kan det være at jeg treffer på deg engang når jeg er på servicejobb på sørlandet - forutsatt at det er et av våres system som er installert.

Ser frem til en ny strøken kino og tråd.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Gratulerer med ny jobb og lykke til med boligjakt! :grin:

Godt å høre at Audien ble overkommelig tollet også.
    Takk, takk!

Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Gratulerer med jobb og at ting og tang faller på plass.

Kjenner meg igjen i beskrivelsen på jobbtilgang i småsamfunn vs litt større steder. Er det jobb som prosessoperatør du landet på? I så fall kan det være at jeg treffer på deg engang når jeg er på servicejobb på sørlandet - forutsatt at det er et av våres system som er installert.

Ser frem til en ny strøken kino og tråd.
    Takker, Kokken!
    Jeg må pendle en times tid, men har mye fri så tar ikke det så tungt.
    Det er prosessoperatør, ja. En jobb jeg har savnet, kan man si.
    En liten fabrikk i utvikling, så jeg synes det er meget spennende. Utviklingen og hovedkontor i Kristiansand, mens den store produskjonen er lagt til større fabrikker i Kina.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg må pendle en times tid, men har mye fri så tar ikke det så tungt.

Det er prosessoperatør, ja. En jobb jeg har savnet, kan man si. En liten fabrikk i utvikling, så jeg synes det er meget spennende. Utviklingen og hovedkontor i Kristiansand, mens den store produskjonen er lagt til større fabrikker i Kina.
    Du får satse på hjemmekontor. 8-) Spøker ikke! Sitter akkurat nå og programmerer og prosessoptimaliserer et industri/prosessanlegg i Scotland (!) som er noen timer unna kontoret her i Stavanger. Kan fjernstyre alt fra kontoret og trenger bare en medhjelper med mobiltelefon som er fysisk ute i anlegget. Slike løsninger blir det bare mer og mer av nå som bredbånd og VPN er tilgjengelig nesten overalt.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Du får satse på hjemmekontor. 8-) Spøker ikke! Sitter akkurat nå og programmerer og prosessoptimaliserer et industri/prosessanlegg i Scotland (!) som er noen timer unna kontoret her i Stavanger. Kan fjernstyre alt fra kontoret og trenger bare en medhjelper med mobiltelefon som er fysisk ute i anlegget. Slike løsninger blir det bare mer og mer av nå som bredbånd og VPN er tilgjengelig nesten overalt.
    Heyhey, I love it! Det hørtes jaggu interessant ut. På denne fabrikken foregår dog foreløpig det meste av styringen utenfor kontrollrommet. Men som nevnt tidligere, så er dette en relativt ny fabrikk og i utviklingsfasen. Aberet er jo at jeg kan bli overflødig med et slikt system, siden det er flere prosessoperatører der. Jeg må da isåfall få ledelsen til å forstå at det er meg de trenger.:-D

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper en kino/sterio dukker opp ettervært. Ellers, lykke til.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Håper en kino/sterio dukker opp ettervært. Ellers, lykke til.
    Takk for det, Rotja!
    Jeg er endelig i posisjon til å kunne prioritere hjemmekino igjen, så den kommer nok til å dukke opp igjen, da i en ny og forhåpentligvis oppgradert og forbedret utgave.:-D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Allright!

I midten av neste måned flytter vi inn i ny bolig, en penthouseleilighet i dette bygget:

Endelig skal vi ut av vår midlertidige plass med 1 soverom, uten bod og med livet i flyttekasser. Nå skal vi inn i moderne toppleilighet med tre soverom, 50-60 kvm terrasser og en fantastisk utsikt. Butikker og vinmonopol i bygget. Garasje i kjelleren til Audien også.

Har ikke bestemt om hjemmekinoen blir i stuen eller i et av soverommene. Vi har endel famile som besøker oss til tider, så dette må vi tenke over grundig.

Side 80 av 144 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 76 77 78 79 80 81 82 83 84 90 100 110 120 130 140 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •