Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 8 av 144 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 2862
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så bra. Syntes det var merkelig at et så bra anlegg som du har satt opp ikke skulle kunne spille optimalt :grin:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morro at det ordnet seg så greit da Det enkle er ofte det beste.

Men at denon skifter automatisk til dd el dts har jeg aldri merket, sikkert ingen funksjon på min det.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Morro at det ordnet seg så greit da Det enkle er ofte det beste.

Men at denon skifter automatisk til dd el dts har jeg aldri merket, sikkert ingen funksjon på min det.
    Mulig det er jeg som formulerer meg feil. Når du har digitalt signal fra DVD-spiller og har satt reveiver til å ta imot signalet (må gjøres manuelt, Denon-receivere gjør ikke dette automatisk), skifter receiveren automatisk til Dolby Digital hvis filmen har det.

System setup - input setup - digital in - opt.1 eller coax.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Så bra. Syntes det var merkelig at et så bra anlegg som du har satt opp ikke skulle kunne spille optimalt :grin:
    Det har skapt endel hodebry, for å si det mildt. Utrolig irriterende å ikke få det til, haha!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også kalibrert TV'en på nytt med Digital Video Essentials. I sommer hadde jeg denne DVD'en med til Norge og kalibrerte TV'ene til venner og familie, så da ble jeg litt mere kjent med hvordan man skal gå frem.
    Når jeg gjorde dette sist på min egen TV, var det første gangen jeg brukte det og fikk ikke utnyttet det helt, selv om bildet ble noe bedre. Jeg la merke til nå at jeg hadde fargetemp på varm, noe som selvfølgelig påvirker fargene. Jeg satte dette til normal, kalibrerte kontrast og farger, så lysstyrke til slutt. Jeg er meget fornøyd med resultatet. Svart er nå faktisk enda svartere og bildet generelt er enda mere naturlig. Allright!

Nå er jeg virkelig fornøyd med anlegget!

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra at det fungerer som det skal nå AndreWerdenskrieg. :-D Det er jo et strøkent anlegg (og stue) du har så jeg skjønner at du koser deg i disse omgivelsene.

Din Denon reciever skal automatisk kjøre ut DD eller dts hvis du kjører digital lydkabel fra DVD-spiller til reciever. Setter du opp dts før du starter filmene som har det skal 2106 kjøre dts automagisk! :-D

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er så ufattelig stilfull den leiligheten din, Andrewerdenskrieg!

Eneste kjipe er at du må regne med at en del folk kan la seg inspirere i overkant mye, når de selv en gang får seg leilghet.
    For eksempel meg

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminator
    Er så ufattelig stilfull den leiligheten din, Andrewerdenskrieg!

Eneste kjipe er at du må regne med at en del folk kan la seg inspirere i overkant mye, når de selv en gang får seg leilghet.
    For eksempel meg
    Takk for det! Bra jeg har lagt ut bilder da, slik at jeg kan dokumentere at jeg har originalen. Vi alle lar oss vel inspirere og jeg er selv veldig glad i å bruke inspirasjon til å skape noe nytt. :-D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt en XTZ99W12S Left som skal spille samme med min XTZ99W12S Right. Skal teste endel når den ankommer, men planen er at de spiller med elementet pekende mot hverandre, altså at de står på hver sin side av racket, med elementet pekende mot senter.

Som alt annet jeg har kjøpt, ser jeg veldig frem til å få denne i hus og endelig få kalibrert anlegget skikkelig. Slik det er i dag er jeg ikke helt fornøyd med dypbassen. Rommet er for stort til at bare én XTZ kan levere bass dypere enn 25hz med noe trøkk av betydning. Og Pioneer-sub'en spiller ikke dypere enn 35hz, så den hjelper lite i de frekvensene. Ellers så er jeg fornøyd slik anlegget spiller fra 35hz og oppover.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir jo bare bedre og bedre dette
    Men elementene mot hverandre? Vil de ikke da utfase hverandre, eller er det jeg som har misforstått ?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir jo bare bedre og bedre dette
    Men elementene mot hverandre? Vil de ikke da utfase hverandre, eller er det jeg som har misforstått ?
    Jeg fikk idéen når jeg leste om pnerbye's hjemmekino.
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/pnerbye

Jeg skal uansett teste både at elementene spiller fra og mot hverandre.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, det er godt mulig det vil funke som fy Virket bare litt rart til og begynne med. Uansett så vil jeg tro det blir knall med 2xtz

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, det er godt mulig det vil funke som fy Virket bare litt rart til og begynne med. Uansett så vil jeg tro det blir knall med 2xtz
    Jeg har stor tro på at jeg skal få det til å låte tøft. Designmessig vil jeg også tro at dette vil gjøre susen.:-D

Edit: Jeg deler på 120hz siden høyttalerne er ørlite spinkle i det området, så det vil jo hjelpe betraktelig på lydbildet med en sub på hver side.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med deg, det vil sikkert bli knallbra
    Bilder av begge to er vel obligatoriske.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med deg, det vil sikkert bli knallbra
    Bilder av begge to er vel obligatoriske.
    Bilder kommer selvsagt når sub'en er på plass.

Fant nå ut at High pass-filteret jeg har hatt på i det siste, kutter den aller dypeste bassen. Frekvenskurven blir relativt jevn med High Pass-filteret på og ingen porter plugget, men kutter da ved ca 35hz. Jeg ser at jeg har en dipp på 5db ved 50hz, noe jeg ser nå at jeg kan ta bort ved å bruke EQ-Switch'en. Den skal høyne 7db ved 50hz. Jeg får ikke målt dette i helgen, men håper å få gjort dette til uka igjen. Man lærer så lenge man lever...:-D

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må igjen bare si at oppsettet ditt er helt rått waf messig, et av de mest gjennomførte "stuekinoer" her på forumet. Blir spennende å se hva du synes om sub "prosjektet" etterhvert. :wink:

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Må igjen bare si at oppsettet ditt er helt rått waf messig, et av de mest gjennomførte "stuekinoer" her på forumet. Blir spennende å se hva du synes om sub "prosjektet" etterhvert. :wink:
    Takk så mye!
    Skulle gjerne hatt ditt utstyr her...:-D
    Det varmer faktisk mye å høre slik fordi jeg legger veldig mye arbeid i å finne både "pene" og forhåpentligvis gode kvalitetsprodukter. Jeg håper å få til et lydbilde som "står i stil til designet". Jeg har tro på at den ekstra sub'en tilfører det som mangler i bunnen og jeg vet at den vil tilføre noe som mangler utseendemessig.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står like mye om ikke mer respekt av de som klarer å integrere utstyret sitt så godt som du har gjort, kontra det å ha "det råeste" utstyret.. Er bare imponert, jeg:wink:

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,077
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med du, kid!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Står like mye om ikke mer respekt av de som klarer å integrere utstyret sitt så godt som du har gjort, kontra det å ha "det råeste" utstyret.. Er bare imponert, jeg:wink:
    Tusen takk.:-D

Side 8 av 144 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •