Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 78

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 78 av 143 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 98 108 118 128 138 ... SisteSiste
Viser resultater 1,541 til 1,560 av 2858
    Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan er tidsplanen nå?

Grunnen til at jeg droppet innom er en musikkanbefaling.
    Exivious. Vanvittig stilig. Medlemmer fra Cynic og Textures. Er ikke helt oppdatert i det miljøet, men denne gav meg mersmak. Hørte en instrumental (som sikkert hele plata er) fra en kompis som du sikkert kjenner (Trivial Act).

exivious

Har du selv noen prosjekt/planer fremover? Eller er det bare prosess og kjemi? :-)

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Hvordan er tidsplanen nå?

Grunnen til at jeg droppet innom er en musikkanbefaling.
    Exivious. Vanvittig stilig. Medlemmer fra Cynic og Textures. Er ikke helt oppdatert i det miljøet, men denne gav meg mersmak. Hørte en instrumental (som sikkert hele plata er) fra en kompis som du sikkert kjenner (Trivial Act).

exivious

Har du selv noen prosjekt/planer fremover? Eller er det bare prosess og kjemi? :-)
    Er på plass i Norge om ca 2 uker!
    Exivious kjenner jeg til, men takk allikevel.
    Cynic-medlemmet var vel "bare" en live-bassist, vil jeg tro.
    Tenker du på Haakon, så er det en meget god kamerat av meg.
    Jeg har faktisk masse musikkplaner fremover, men jeg kan bare si A og ikke B, siden det ikke er offentlig enda. Du kan tro jeg gleder meg til å offentliggjøre dette!
    Kan bare si gamle helter fra USA.

Spiral begynner også å få samlet troppene, ser det ut til, pluss jeg har blitt bassist/vokalist i et Heavy Metal-band fra Sørlandet med en vokalist som høres ut som en rå blanding av Brian Johnson og UDO da de var på sitt aller beste. Han sang i band da jeg begynte med musikk på 80-tallet, men ble familiefar og businessman på den tiden og har ikke sunget igjen før nå.
    Nå selger han alt han har bygget opp og satser 100% på musikken. Imponerende.
    En av Norges virkelig unike og store metal-talenter.
    :-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rett mann ja.

Da får vi bare glede oss og følge med på hva som skjer. Det blir spennende! Jeg har troa på Sør(vest)landet etter Scariot, Communic og Harm.
    I mellomtiden sladrer og ljuger vi om hvem av de store oldiser som trenger en vokalist ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe det tok ikke lange tiden før du hadde hendene fulle

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Rett mann ja.

Da får vi bare glede oss og følge med på hva som skjer. Det blir spennende! Jeg har troa på Sør(vest)landet etter Scariot, Communic og Harm.
    I mellomtiden sladrer og ljuger vi om hvem av de store oldiser som trenger en vokalist ;-)
    Sørlandet har gjort det veldig bra på hardere metal siden 90-tallet, mens først i de senere år har det vel tatt av med mindre ekstrem metal også.
    Synd Scariot la inn årene, kunne tenkt meg å gjort enda en skive med Daniel.

Sitat Opprinnelig postet av Tchortsky
    Hehe det tok ikke lange tiden før du hadde hendene fulle
    Hei!
    Nei, det ble plutselig overraskende mye å gjøre. Det virker som det kommer langt mere arbeid når man bestemmer seg for å trappe ned ...
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ørliten oppdatering:

Vi er kommet på plass her på sørlandet, men har valgt å leie en liten leilighet midt i sentrum foreløpig. Her trives vi veldig godt. Under oss er det en restaurant, ved siden av oss er det et bakeri og over oss holder en kiroprakter til, men han har bare åpent mandag onsdag og fredag. Ergo vi har ingen å ta hensyn til og på ettermiddag, kveld og natt kan vi spille så høyt vi bare orker eller anlegget klarer.

Her har jeg minimum 2 meter til nærmeste sidevegg. Jeg har også godt med luft bak høyttalerne. Når jeg får skaffet meg litt lengre høyttalerkabler vil jeg få bakhøyttalerne i nesten helt lik avstand fra sweetspot som fronthøyttalerne.
    Jeg vil da ha ca 2.0 meter avstand til alle høyttalerne, untatt senter og surround back-høyttaleren som havner på henholdsvis 1.90 (senter) og 1.60 (surround Back). Jeg kjører altså enda et 6.1 oppsett med fire subwoofere.

10 cm tykke Rockwool Akustikkplater er bestilt. Disse skal inn i prelakkerte hvite rammer og vil ha ca 5 cm luft/avstand fra veggen bak høyttalerne. Disse er for å stramme opp litt nedover i frekvensene og vil bli stående rett bak fronthøyttalerne sammen med mine Golden Horn-diffusorer. Jeg vurderer å ha både akustikkplater og diffuserne i samme ramme, da med absorbentene i bunn og diffusorne på toppen. Dette vil bli en mobil enhet. Golden Horn-diffusorer vil også monteres ved siden av TVen, altså mellom TV og høyttalerne. Jeg vurderer også å lage en absorbent i svart til å ha bak senterhøyttaleren/under TVen.

Etterhvert tar vi nok noen bilder her, men regner med jeg venter til alt er på plass skikkelig.

Å få godt med luft rundt høyttalerne og god avstand til sidevegger ble en stor oppgradering. Stereoperspektivet er virkelig knallbra.
    Tar vi begynnelsen på Perfect Sense pt 1 fra Amused To Death med Roger Waters, er pratestemmen rett på venstre side av meg, et par meter ut. Når pianoet begynner å spille høres det ut som han sitter på verandaen våres og spiller, rett til høyre for meg, også her et par meter ut.

Jeg har ikke fått satt opp subwooferne skikkelig enda, har bare tatt en kjapp halv-kalibrering. Hører tydelig at bassen ikke på langt nær er like bra som jeg hadde i Sverige enda. Bassen er ok, for all del, men jeg hører at frekvensgangen ikke er jevn nok. Håper også at akustikkplatene skal hjelpe til litt her. Surroundoppsettet har jeg kun satt opp med radioshack, ikke med målemikrofon og autosetup enda. Ser frem til å engang finne igjen målemikrofonen og få gjort det.:???:

Ellers synes vi begge det er rett og slett herlig å bo her og har ikke angret et sekund på at vi sa opp alt i Sverige og flyttet hit.
    Audien står fremdeles i Stockholm og jeg venter på en anledning og penger til å ta den inn til Norge. Mens den har stått der har den fått lakkbehandling og polering av min faste kontakt der borte.:-D
    Bilen er det eneste jeg savner fra livet der borte, men til gjengjeld savner jeg bilen skikkelig også. Rart med det ...
    Siden vi bor midt i byen er det uansett gåavstand til alt, så vi trenger ikke bilen sårt, men til turene til østlandet og svigerfamile er en slik bil god å ha.

Ellers koser vi oss veldig med masse film og ikke minst The Wire som vi ser om igjen nå. Serien er faktisk enda bedre denne gang.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Masse flott skriving her mister, koselig å se dere koser dere i gamle landet igjen. Det er toppers når rommet ikke ødelegger lyden, virker som du kan få tweaket deg frem til et godt resultat med det du har pr i dag. Er i hvertfall ikke noe galt med utstyret du har, litt jobb med plasseringer og slik så sitter vel det meste kan jeg tenke meg. Håper du kan dele et bilde med oss når alle bitene er på plass, du savner ikke den flotte stuen dere hadde i sverige altså? Den var virkelig nydelig og Avforums peneste stue, er i hvertfall min sanne mening og den hadde preg av stil og nyskapning.

Welcome back......

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Masse flott skriving her mister, koselig å se dere koser dere i gamle landet igjen. Det er toppers når rommet ikke ødelegger lyden, virker som du kan få tweaket deg frem til et godt resultat med det du har pr i dag. Er i hvertfall ikke noe galt med utstyret du har, litt jobb med plasseringer og slik så sitter vel det meste kan jeg tenke meg. Håper du kan dele et bilde med oss når alle bitene er på plass, du savner ikke den flotte stuen dere hadde i sverige altså? Den var virkelig nydelig og Avforums peneste stue, er i hvertfall min sanne mening og den hadde preg av stil og nyskapning.

Welcome back......
    Hjertelig takk, Roger Waters!

Nei, jeg savner ikke leiligheten i det hele tatt, selv om jeg selv synes den var særdeles pen og trivelig.
    Det gode livet vi har her gjør at jeg faktisk ikke ofrer den en tanke.
    Jeg er dog veldig glade for at vi har masse gode bilder fra den som minne.

Når vi kjøper egen bolig, vil vi uansett totalrenovere den og jeg er overbevist om at vi skal klare å tangere den gamle leiligheten på de fleste punkter. Jeg har faktisk allerede begynt å designe noen møbler (foreløpig bare en stol, men har ideer til en hel serie), så får vi se om jeg får produsert dette og kanskje selge litt også. Dette er uansett foreløpig bare på tegnebordet.

I vår neste bolig skal det rettes stor oppmerksomhet til hjemmekinoen og jeg håper ihvertfall på å designe mange av møblene selv.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Hjertelig takk, Roger Waters!

Nei, jeg savner ikke leiligheten i det hele tatt, selv om jeg selv synes den var særdeles pen og trivelig.
    Det gode livet vi har her gjør at jeg faktisk ikke ofrer den en tanke.
    Jeg er dog veldig glade for at vi har masse gode bilder fra den som minne.

Når vi kjøper egen bolig, vil vi uansett totalrenovere den og jeg er overbevist om at vi skal klare å tangere den gamle leiligheten på de fleste punkter. Jeg har faktisk allerede begynt å designe noen møbler (foreløpig bare en stol, men har ideer til en hel serie), så får vi se om jeg får produsert dette og kanskje selge litt også. Dette er uansett foreløpig bare på tegnebordet.

I vår neste bolig skal det rettes stor oppmerksomhet til hjemmekinoen og jeg håper ihvertfall på å designe mange av møblene selv.
    Når man så det flotte preget den gamle leiligheten hadde så kommer det nye prosjektet til å bli spennende å følge med på fremover, toppers å se at du legger så mye av ditt særpreg i arbeidet med eget design. Vi får bare følge med å se på arbeidet som skjer, blir det oppdateringer i oppsettet eller vil du beholde alt i nær fremtid?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man så det flotte preget den gamle leiligheten hadde så kommer det nye prosjektet til å bli spennende å følge med på fremover, toppers å se at du legger så mye av ditt særpreg i arbeidet med eget design. Vi får bare følge med å se på arbeidet som skjer, blir det oppdateringer i oppsettet eller vil du beholde alt i nær fremtid?
    Varmende ord, Roger Waters. Tusen takk!

Ingen oppdateringer før vi flytter igjen, men ser for meg en større bildeflate og litt kraftigere subwoofere etterhvert, ihvertfall sånn til å begynne med.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Varmende ord, Roger Waters. Tusen takk!

Ingen oppdateringer før vi flytter igjen, men ser for meg en større bildeflate og litt kraftigere subwoofere etterhvert, ihvertfall sånn til å begynne med.
    Bare hyggelig mister, flott å se deg tilbake til skratch og masse planer. Lykke til og du får en trofast fansbølge som følger deg.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt du koser deg og har mange planer. Lykke til:-D

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin oppdatering, AW.
    Ser frem til noen nye bilder i den nye stuen.

Høres forresten meget spennende ut med egendesignede møbler.

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra at du er "tilbake". Har fulgt denne tråden og ønsker å gi deg kudos for gode innlegg og spennende lesning. Ser frem til å følge med videre.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,757
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig og høre du er kommet deg godt i hus på det blide Sørland. Naboene dine hørtes jo ut som noe av det beste man kan ha av naboer, her får man mat morgen og kveld og når kroppen begynner å halte litt er det ikke langt å gå

Det virker som dere ikke er som alle andre leieboere som sier, her skal vi bare bo i 1-2år og så kjøpe noe selv så her skal vi ikke gjøre noe bare bo... Er godt å høre at noen tar ansvar og gir seg selv livskvalitet også som leieboer. Gleder meg til å se bilder fra oppsette ditt og ikke mins dine DIY akustikk plater. Disse tror jeg kan bli meget flotte!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig mister, flott å se deg tilbake til skratch og masse planer. Lykke til og du får en trofast fansbølge som følger deg.

Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Godt du koser deg og har mange planer. Lykke til:-D
    Takk for det, Rotja!
    Vi koser oss virkelig og planene popper opp konstant.

Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Fin oppdatering, AW.
    Ser frem til noen nye bilder i den nye stuen.

Høres forresten meget spennende ut med egendesignede møbler.
    Takker, bildene kommer nok etterhvert.
    Egendesignende møbler er en drøm, men håper jo at det skal bli en realitet. Har jo mek.verksted her, pluss at min bror er meget dyktig håndverker. Salmaker må jeg finne, men det burde jo gå bra.

Sitat Opprinnelig postet av frha
    Veldig bra at du er "tilbake". Har fulgt denne tråden og ønsker å gi deg kudos for gode innlegg og spennende lesning. Ser frem til å følge med videre.
    Tusen takk for hyggelige ord, frha!

Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Hyggelig og høre du er kommet deg godt i hus på det blide Sørland. Naboene dine hørtes jo ut som noe av det beste man kan ha av naboer, her får man mat morgen og kveld og når kroppen begynner å halte litt er det ikke langt å gå

Det virker som dere ikke er som alle andre leieboere som sier, her skal vi bare bo i 1-2år og så kjøpe noe selv så her skal vi ikke gjøre noe bare bo... Er godt å høre at noen tar ansvar og gir seg selv livskvalitet også som leieboer. Gleder meg til å se bilder fra oppsette ditt og ikke mins dine DIY akustikk plater. Disse tror jeg kan bli meget flotte!
    Hehe, takk for det!

Selve utsalgsstedet til bakeriet ligger i nabobygget, men det er jo ikke lange veien å gå for å få seg nystekt brød på morgenen.
    Ellers er det litt fint å kunne bestille mat over telefon på kvelden, for så å bare gå ned på tøflene og hente maten.

Det var en stor utfordring å flytte inn her. Vi kom fra ca 100 kvm med tre soverom, 2 bad, 40 kvm stue og 8 kvm bod. Vi flyttet nå inn i 60 kvm med 1 soverom og absolutt ingen bod eller lagringsplass. Og her kom vi med 200 flyttekartonger ...
    Det har derfor tatt veldig lang tid å komme til rette her, men nå føler vi at vi er noenlunde i mål. Man kan si det slik at familen har fått litt mere å lagre enn de hadde før vi flyttet hit. Noe har vi også lånt bort.

Det første vi gjorde var å sette opp TVen og anlegget og innrede leiligheten etter det. Dette var vi nødt til å gjøre for å få plass i det hele tatt.

Jeg tror ikke jeg kunne klare å bo en plass uten å gjøre plassen litt personlig eller dille litt, uansett om boligen leies eller kjøpes. Jeg har konstant planer og idéer, og vet akkurat hva jeg vil gjøre hvis vi skulle finne på å f.eks kjøpe denne og naboleiligheten. Så prøver vi bare å inkorporere disse idéene så godt vi kan uten å lage for mange hull i veggene etc.

De sorte panelene vi brukte i Stockholm står igjen i leilighetene der, siden vi laget dem spesielt til den leligheten. Vi laget noen ekstra av dem da vi først var i gang, og disse dro vi med til Norge. Så jeg har klart å få TVen opp på veggen her uten å borre etc. Bare noen få enkle skruehull for å støtte opp, mens TVen er montert på et av de sorte panelene. Det er også derfor jeg vil at absorbentene skal være mobile, slik at jeg kan bruke dem her uten å lage huller i veggene ect. Når vi flytter i egen leilighet vil jeg gå litt mere grundig til verks med akustikken. Det er ihvertfall planene da ...:-D

En av grunnene som gjorde det så lett for oss å forlate leiligheten i Sverige, var at vi jo hadde med oss alt som var inne i leiligheten. Vi lot bare skallet stå igjen, kan man si.
    Så alt det personlige tok vi med oss og satte inn her. Derfor trives vi like bra her, eller egentlig enda bedre selv om plassen er mindre. Det har noe å gjøre med at vi er tilbake rundt venner og familie.

Det er så mye jeg gjerne ville gjort her, men prøver å holde meg.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    et var en stor utfordring å flytte inn her. Vi kom fra ca 100 kvm med tre soverom, 2 bad, 40 kvm stue og 8 kvm bod. Vi flyttet nå inn i 60 kvm med 1 soverom og absolutt ingen bod eller lagringsplass. Og her kom vi med 200 flyttekartonger ...
    Det har derfor tatt veldig lang tid å komme til rette her, men nå føler vi at vi er noenlunde i mål. Man kan si det slik at familen har fått litt mere å lagre enn de hadde før vi flyttet hit. Noe har vi også lånt bort.

Skjønner sååå godt hva du snakker om. Vi flyttet fra villa på Tromøya på 265 kvm pluss garasje og kjeller til en 57 kvm leilighet i Oslo for en del år siden. Det var stablet møbler og pappesker til over hodehøyde overalt, og da hadde vi solgt unna mye. Neste prosess var veldig mye lettere når vi flyttet til nytt hus på 305 kvm 8)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er kommet på plass her på sørlandet, men har valgt å leie en liten leilighet midt i sentrum foreløpig. Her trives vi veldig godt. Under oss er det en restaurant, ved siden av oss er det et bakeri og over oss holder en kiroprakter til, men han har bare åpent mandag onsdag og fredag. Ergo vi har ingen å ta hensyn til og på ettermiddag, kveld og natt kan vi spille så høyt vi bare orker eller anlegget klarer.

....
    hmmm, hvor kan dette være da?....

googlegooglegooglegooglegoogle..... hehe

Jeg vet om ett sted som passer veldig......

Velkommen til landsdelen vår med bedehus, høye kollektbøsser og lav takhøyde.....

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer

Skjønner sååå godt hva du snakker om. Vi flyttet fra villa på Tromøya på 265 kvm pluss garasje og kjeller til en 57 kvm leilighet i Oslo for en del år siden. Det var stablet møbler og pappesker til over hodehøyde overalt, og da hadde vi solgt unna mye. Neste prosess var veldig mye lettere når vi flyttet til nytt hus på 305 kvm 8)
    Haha, høres ut som du har vært igjennom dette enda verre enn oss.

Da flyttefolkene var ferdige med å bære inn alt, var det faktisk ikke plass til noen i leiligheten. Vi kom oss såvidt inn i den, but that's it.

Vi har det veldig greit nå, men vi gleder oss jo veldig til å flytte inn i ny, større bolig.

Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    hmmm, hvor kan dette være da?....

googlegooglegooglegooglegoogle..... hehe

Jeg vet om ett sted som passer veldig......

Velkommen til landsdelen vår med bedehus, høye kollektbøsser og lav takhøyde.....
    Takk, takk! Plassen er veldig, veldig forandret fra den tiden jeg vokste opp her da KRF styrte med jernhånd og drev med deres typiske overformynderi. Ikke lov å selge øl engang. Og da det skulle stemmes på om man skulle ha lov til å selge øl her, hentet de gamle kristne fra gamlehjemmet for å stemme nei og bestemte at alle som jobbet i nordsjøen skulle ikke få lov å forhåndstemme. Med tanke på at sikkert over halve byen(bygda i den tiden) jobber/jobbet der, var det jo faktisk sjanse for at det kunne bli lov til å selge, noe som jo ville vært en krise for overformynderiet.
    Dette var jo bare en promille av alt tullet de holdt på med her i den tiden, noe som gjorde meg til en meget bitter, ung mann.
    Men etterhvert fikk vi et ølmonopol, der bedrifter kunne søke på å få en del av overskuddet. Av alle ting ble det da søkt om å bevilge midler til et kristent gatekjøkken ...WTF, sier jeg bare.
    Selvmotsigelser og grådighet.

Nå er det øl i butikkene, eget vinmonopol, kulturhus, kino og what not.
    Gotta love progress ...!:-D

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo greit med bedehus i Lyngdal, ellers hadde jo kirkene ligget vegg i vegg8)

Side 78 av 143 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 98 108 118 128 138 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •