Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 75

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 75 av 143 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 95 105 115 125 135 ... SisteSiste
Viser resultater 1,481 til 1,500 av 2858
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Hei og takk for fine ord, roffe!
    På den versjonen jeg har valgt er det ikke eksterne delefiltre. Her er 99.26 justert som stativhøyttalere som spiller med godt trøkk i bunnen, noe som passer meg utmerket da jeg spiller musikk uten sub. Det har dog kommet en ny versjon (99.26 P) med eksternt delefilter som er justert slik at 99.26 er beregnet for å spille sammen med W10.17 P som én stor høyttaler, etter hva jeg har forstått. Er litt usikker på akkurat denne versjonen siden da jeg ikke har undersøkt dette noe videre. Jeg har forstått det slik at 99.26 P med eksternt delefilter sammen med W10.17 P kan brukes uten en subforsterker, men som sagt jeg er usikker.
    XTZ | Små- & Stativhögtalare • 99.26 P
    Takk for hjelpen og innsikten i de ulike modellbetegnelsene. :-)

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Refleksspørsmål: kan du oppgradere harddisken til say 2TB? :-)

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kabel tv fra comhem? Flott box! Dere har vel faktisk en god del mer å velge mellom der borte hos dere enn hva vi har hjemme? Synes da jeg rett som det er har sett en boks til comhem med både hd og hdmi, men mye mulig jeg tar feil...

Har et kort spørsmål du kanskje kan svare - siden du har kabel tv. Er det noen av disse boksene dere kan benytte i kabel tv som fungerer uten kort? Fellesanlegget hjemme skal benynne å sende ut grunnpakken vi har ukryptert. Trenger da en dekoder for DVB-C som ikke behøver kort for å fungere. Vet en del bokser må ha kort for å fungere.... På forhånd takk for svar

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Takk for hjelpen og innsikten i de ulike modellbetegnelsene. :-)
    Bare hyggelig hvis det var til hjelp, roffe.:-D

Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Refleksspørsmål: kan du oppgradere harddisken til say 2TB? :-)
    Nei, man kan desverre ikke oppgradere. Jeg synes uansett at det er rimelig bra størrelse.

Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Det er kabel tv fra comhem? Flott box! Dere har vel faktisk en god del mer å velge mellom der borte hos dere enn hva vi har hjemme? Synes da jeg rett som det er har sett en boks til comhem med både hd og hdmi, men mye mulig jeg tar feil...

Har et kort spørsmål du kanskje kan svare - siden du har kabel tv. Er det noen av disse boksene dere kan benytte i kabel tv som fungerer uten kort? Fellesanlegget hjemme skal benynne å sende ut grunnpakken vi har ukryptert. Trenger da en dekoder for DVB-C som ikke behøver kort for å fungere. Vet en del bokser må ha kort for å fungere.... På forhånd takk for svar
    Joda, ComHem-tuner med HDMI og HDTV har jeg hatt i snart to år, men denne nye boksen er en PVR med hardisk på 320GB og man kan spille inn på to kanaler samtidig som man ser på en tredje. I følge manualen ser det faktisk ut til at man kan spille inn hele fire programmer samtidig.

Jeg vet ikke helt hvilke utvalg man har "hjemme" i Norge, men her borte er jeg meget fornøyd med kanalutvalget. Kunne dog hatt litt flere HD-kanaler enn de 9 vi har muligheter for her.

Jeg beveger meg nok ut på dypt vann hvis jeg påstår at jeg kjenner til de andre boksene og hvilke man trenger kort til eller ikke, dette har jeg desverre veldig liten innsikt i.:?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg beveger meg nok ut på dypt vann hvis jeg påstår at jeg kjenner til de andre boksene og hvilke man trenger kort til eller ikke, dette har jeg desverre veldig liten innsikt i.:?
    Feks den tuneren du har med HDMI - tar du ut kortet på den, for du da beskjed om å sette inne kort?

Takk for svar

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feks den tuneren du har med HDMI - tar du ut kortet på den, for du da beskjed om å sette inne kort?

Takk for svar
    Jeg dro ut kortet på min nåværende HDTV-tuner og ingenting skjedde. Man trenger kanskje ikke kort til grunnpakken?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg dro ut kortet på min nåværende HDTV-tuner og ingenting skjedde. Man trenger kanskje ikke kort til grunnpakken?
    Da fungerer den uten kort Jeg trenger ikke kort i grunnpakken - fordi grunnpakken dekodes/sendes ukryptert fra sentralen. Du vet, i Indre Akershus sitt området skjer den sære ting Grunnpakken i Comhem tror jeg du trenger kort, men kanskje enkelte kanaler sendes gratis? Som feks SVT1 og 2?

Skal ha en HD PVR fra Canal Digital, men har lyst på en helt vanlig, liten boks på soverommet. Rett og slett fordi de analoge signalene er helt horrible! Sikker jålete og flott, men helt klart verdt en ca kr 800,-.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fungerer den uten kort Jeg trenger ikke kort i grunnpakken - fordi grunnpakken dekodes/sendes ukryptert fra sentralen. Du vet, i Indre Akershus sitt området skjer den sære ting Grunnpakken i Comhem tror jeg du trenger kort, men kanskje enkelte kanaler sendes gratis? Som feks SVT1 og 2?

Skal ha en HD PVR fra Canal Digital, men har lyst på en helt vanlig, liten boks på soverommet. Rett og slett fordi de analoge signalene er helt horrible! Sikker jålete og flott, men helt klart verdt en ca kr 800,-.
    Det er ingenting jålete med å ville ha kvalitet. Holder med deg. Vurderer faktisk å sette min snart pensjonerte HDTV-tuner inn på soverommet og la den fore min gamle Pansonic plasma med signaler.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingenting jålete med å ville ha kvalitet. Holder med deg. Vurderer faktisk å sette min snart pensjonerte HDTV-tuner inn på soverommet og la den fore min gamle Pansonic plasma med signaler.
    Jeg har satt av plass til den og strukket skjulte kabler til den alt. Gjelder bare at antennelaget blir ferdig med jobben. Skulle være ferdig i januar sa dem - noe sier meg at det gjorde dem ikke da kalenderen min viser februar. Har prøvd å få dem inn på tv'en til Jr. som har innebygd DVB-C tuner.

Jeg hadde ikke tenkt meg om - pensjonisten hadde jeg tatt i bruk på soverommet. Det blir helt sikkert et løft fra analoge signaler.

En kanal man for inn gratis (i hvertfall hjemme) er Al jazzera English - eller hva den heter

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har satt av plass til den og strukket skjulte kabler til den alt. Gjelder bare at antennelaget blir ferdig med jobben. Skulle være ferdig i januar sa dem - noe sier meg at det gjorde dem ikke da kalenderen min viser februar. Har prøvd å få dem inn på tv'en til Jr. som har innebygd DVB-C tuner.

Jeg hadde ikke tenkt meg om - pensjonisten hadde jeg tatt i bruk på soverommet. Det blir helt sikkert et løft fra analoge signaler.

En kanal man for inn gratis (i hvertfall hjemme) er Al jazzera English - eller hva den heter
    Vi får se. Plasmaen på soverommet har hengt der i lang tid uten å ha blitt koblet opp. DET er heller jåleri.
    Får se når min bror kommer på besøk igjen. Kan ikke ha kabler slengende der hvertfall.
    Kanalen jeg sjekket med var kanal 9, så det er sikkert en gratiskanal.
    Al Jazeera English har vi også, det er som regel den vi har på hele tiden ...eller ikke.:-D

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får se. Plasmaen på soverommet har hengt der i lang tid uten å ha blitt koblet opp. DET er heller jåleri.
    Får se når min bror kommer på besøk igjen. Kan ikke ha kabler slengende der hvertfall.
    Kanalen jeg sjekket med var kanal 9, så det er sikkert en gratiskanal.
    Al Jazeera English har vi også, det er som regel den vi har på hele tiden ...eller ikke.:-D
    Jeg var heldig. Det lå ubrukte K-rør i veggen der tv'en skulle henge. Rommet er brukt til kontor tidligere, så det var ferdig i veggen. Nå gjelder der bare å få tettet igjen alle de stygge skruehullene fra den gangen det var kontor... Godt det er sommer snart

Er helt enig med deg om at kablene skal skjules og helst inne i veggen eller en "fake" vegg utenpå. Du for prøve denne: Acoustic Research HDP100 HD Powerlink System (HDP100) | HDP100 [AcousticResearch] | Acoustic Research HDP100 HDP1 HDP00 powerlink Power Link HD wireless har fått nyhetsmail av dem i to år - første gangen jeg har sett på den. HDMI via strømkablen høres ikke helt bra ut for min del.....

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er PVR-en i hus og jeg tok likesågodt med en Harmony One også. Er stoooorfornøyd. For en lettelse å slippe å redigere 55 timer med innspilt materiale, slik det var med DVD-recorderen. Her spilles kun de programmene jeg setter av inn. Og med like bra kvalitet! Spilte inn to programmer samtidig som jeg så på en tredje kanal. Fantastisk.

Harmony One er også en ren nytelse i forhold til H1000. Det å få virkelige knapper å trykke er virkelig noe annet. Langt mere presis og stabil.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er PVR-en i hus og jeg tok likesågodt med en Harmony One også. Er stoooorfornøyd. For en lettelse å slippe å redigere 55 timer med innspilt materiale, slik det var med DVD-recorderen. Her spilles kun de programmene jeg setter av inn. Og med like bra kvalitet! Spilte inn to programmer samtidig som jeg så på en tredje kanal. Fantastisk.

Harmony One er også en ren nytelse i forhold til H1000. Det å få virkelige knapper å trykke er virkelig noe annet. Langt mere presis og stabil.
    55timer med svensk porr altså ?

Grattis med nye varer i hus og selv har jeg også sikla litt på den kontrollern. Åssen er den å programmere?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    55timer med svensk porr altså ?

Grattis med nye varer i hus og selv har jeg også sikla litt på den kontrollern. Åssen er den å programmere?
    Takker, Roger Waters.
    Har programmert minimalt. Bare plugget den inn og overførte det jeg hadde programmert på min Harmony 1000. Den har så og si identisk programmering som H1000.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Damn, jeg er glad jeg har utstyr til hjelp ved kalibrering.
    I går hadde jeg noen timer til overs, så da dro jeg höyttalerne ytterligere ut fra veggen da jeg syntes bassen ble litt utflytende der de sto.
    At subwooferkalibrering kunne bli så enkelt hadde jeg ikke trodd for noen år siden.
    Jeg satte på pink noise fra XTZ Room Analyzer til frontene i RTA. Jeg begynte med å slå på kun én sub, i dette tilfelle min venstre. Först justerte jeg volum ved å se på RTA og Room Analyzer når nivået så jevnt ut med de höyere frekvensene. Jeg gikk så over til phase og justerte til frekvenskurven så jevnt det gikk og fikk faktisk et bra resultat allerede da. Jeg skrudde så av denne suben og gikk videre til neste, altså min höyre sub. Her repeterte jeg prosedyren med volum og phase i RTA (real time analyzer). Jeg slo så på begge frontsubene og justerte volum på prosessoren. Jeg slo tilslutt på baksubbene og kontrolljusterte dem. Hele greia tok kanskje 5 minutter. Jeg kjörte så autosetup/Audyssey på hele oppsettet og sjekket så med sinustoner fra 16hz til 250hz. Har litt problemer med stående bölger mellom 80hz og 200hz, ellers er det helt snorrett fra 60Hz og ned til 20hz. Resten av oppsettet spiller nesten helt flatt over hele frekvensregisteret, med unntak av en relativt ubetydelig dipp ved 300-400hz, tror jeg det var. Husker ikke helt nöyaktig.

Utrolig mye mere praktisk å benytte seg av RTA når man kalibrerer suber. Har faktisk ikke brukt EQ-en i DSP-en engang til forskjell fra forrige gang jeg kalibrete da jeg måtte justere som bare det.

Nå er det stor forskjell fra Source Direct til Audyssey, uten at jeg helt har klart å velge en favoritt enda. Source Direct er litt mörk og daler litt i toppen. Audyssey spiller veldig mye mere detaljert og åpent, men blir kanskje litt tynt/lyst i forhold? Skal lytte litt igjen når jeg kommer hjem fra jobb og da skal jeg kun bruke frontsubene, så slipper jeg vibrasjonene fra sofaen/baksubene. Artig.

Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Refleksspørsmål: kan du oppgradere harddisken til say 2TB?
    Det ser ut til at dette faktisk er mulig. Leste ihvertfall på et svensk forum om en som har satt i en 1TB uten problemer.:-D
    Comhem Humax HDPVR-1000c - Minhembio forum

1 - Öppna chassit. 5 svarta skruvar
    2 - Ta loss SATA + strömkabeln (en kontakt)
    3 - Skruva loss vaggan. 4 skruvar
    4 - Byt hårddisk
    5 - Skruva tillbaka vaggan, med eller utan "gummibrickor"
    6 - Anslut SATA och strömkontakten
    7 - Skruva fast höljet
    8 - Koppla in antensladden
    9 - Ström...
    10 - Kör wizard:en. Ett meddelande säger att hårddisken behöver formateras...
    11 - Färdigt!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kaller Stockholm - hvordan står det til? Fortsatt like fornøyd med Harmony One og den nye ComHem boksen?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kaller Stockholm - hvordan står det til? Fortsatt like fornøyd med Harmony One og den nye ComHem boksen?
    Nei, faktisk ikke.

Jeg er enda mere fornøyd.:-D
    Har lest om diverse bugs på ComHem-boksen, men har ingen av de selv.
    Dette kommer uansett en oppgradering i slutten av måneden for de som sliter med slikt.
    Boksen spiller inn selv i stand by og kvaliteten er meget bra.
    Hadde tenkt å kjøpe Lost - Season Four på Blu-ray, men nå spiller jeg heller inn hele sesongen i HD fra TV4-HD. Fantastisk!

Logitech Harmony One fungerer enda meget bra. Ingen bugs. Også der er jeg meget fornøyd.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk meg en One (to rule them all) jeg også. En klar oppgradering utseendemessig fra 885, som jeg har vært fornøyd med lenge. Funksjonsmessig er det vel bare Ones touch-screen som er forskjellen.

Kjempeprodukter begge to. Men jeg er litt Logitech-fanboy, etter å ha kun positive brukererfaringer med 885 og 2x Duet.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, så lenge Harmony "har flaks" med komponentene i anlegget, at ikke det er bokser som kommer ut av sync, og at det finnes diskrete koder til alle viktige funksjoner så er det en bombe av en fjernkontroll til den prisen!

Jeg driver selv og sikler litt etter philips pronto igjen, etter å ha vært skuffet over kvalitetsfølelsen på RU-950 som jeg hadde på et tidspunkt. Men frem til den dagen jeg kan shoppe et oppsett med TSU-9600 og RFX-9600 så duger 895`en i massevis.

DrE

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan synes du Harmony One fungerer kontra Harmony 1000 som jeg mener du hadde?

Side 75 av 143 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 95 105 115 125 135 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •