Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 71

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 71 av 143 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 91 101 111 121 131 141 ... SisteSiste
Viser resultater 1,401 til 1,420 av 2858
    Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Busted!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jammen blitt fint hos deg nå Øyvind, skikkelig strøkent overallt. Kunne du ikke lagt ut noen bilder av andre rom i kåken din også. Jeg ser du har noen gitarer stående, speller du i band?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, nå lo jeg godt her. Prøvde å spille tøff, men ble så til de grader busted!
    Med bildebevis!
    Egon ...jeg blir nesten litt smånervøs.

Selvfølgelig er det stearinlys i metal, CavaleraRules, jeg tenkte mere på slike små søte, sånn som på det bildet Egon la ut.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det har jammen blitt fint hos deg nå Øyvind, skikkelig strøkent overallt. Kunne du ikke lagt ut noen bilder av andre rom i kåken din også. Jeg ser du har noen gitarer stående, speller du i band?
    Takk, Roger Waters.
    Føler ikke helt t de andre rommene i leiligheten har noe å gjøre på dette forumet.
    Har vært musiker siden 1987.
    :-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Man...u?

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, nå lo jeg godt her. Prøvde å spille tøff, men ble så til de grader busted!
    Med bildebevis!
    Egon ...jeg blir nesten litt smånervøs.

Selvfølgelig er det stearinlys i metal, CavaleraRules, jeg tenkte mere på slike små søte, sånn som på det bildet Egon la ut.
    Gjennomført er det hvertfall i stuen! Morsomt valg av høyttalere også - registerer at en del metal-folk her inne går for JBL eller Klipsch.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Man...u?
    Das Stimmt ...nesten!
    Begynte ikke der för 1988, spilte i et annet band först, dog med samme bassist.:-D

Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Gjennomført er det hvertfall i stuen! Morsomt valg av høyttalere også - registerer at en del metal-folk her inne går for JBL eller Klipsch.
    Takk!:-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, Roger Waters.
    Føler ikke helt t de andre rommene i leiligheten har noe å gjøre på dette forumet.
    Er du med i band eller ? Jeg har kjøpt meg en gitar men den er det tiltak å begynne med skal jeg si deg, må nesten sette meg ned en dag å få prøvd ut dette greiene her. Har jo fiksa tuner, nye strenger, fender kabel og gitar bok så jeg har jo det jeg trenger. Det eneste er å skjønne åssen jeg får lyder ut av denne kassa, ikke en haug med bråk mener jeg.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du med i band eller ? Jeg har kjøpt meg en gitar men den er det tiltak å begynne med skal jeg si deg, må nesten sette meg ned en dag å få prøvd ut dette greiene her. Har jo fiksa tuner, nye strenger, fender kabel og gitar bok så jeg har jo det jeg trenger. Det eneste er å skjønne åssen jeg får lyder ut av denne kassa, ikke en haug med bråk mener jeg.
    Spiral Architect heter bandet mitt. Har også värt vokalist for for Arcturus og Scariot, pluss gjestevokal for Black Debbath, Mayhem og diverse.
    Det kan ta tid å komme skikkelig i gang med gitar. Selv kom jeg i gang med en virkelig gammel kassegitar med stålstrenger. Den brukte jeg i mange år för jeg fikk meg el-gitar på 90-tallet.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiral Architect heter bandet mitt. Har også värt vokalist for for Arcturus og Scariot, pluss gjestevokal for Black Debbath, Mayhem og diverse.
    Det kan ta tid å komme skikkelig i gang med gitar. Selv kom jeg i gang med en virkelig gammel kassegitar med stålstrenger. Den brukte jeg i mange år för jeg fikk meg el-gitar på 90-tallet.
    Det sies at det er en ide og starte med kassegitar pga det er tyngere, så det blir lettere å gå over til elektrisk seinere. Jeg har en Ibanez SZ520QM gitar og Roland Cube 60 forsterker, det er en del å sette seg inni her. Har du noen tips og triks til en nybegynner? vil jo gjerne lære å spille på denne kassa også.

http://www.finn.no/finn/bap/object?f...26&WT.svl=Link

Jeg har dette settet her som jeg synes er et meget godt nybegynner sett, så det blir å få lært seg no god gammal rock n roll. Gjestevokalist for Mayhem ja, temmelig grov i stemmen du da. Hehe, du som metallvokalist med den designer stuen, hadde mer sett for meg et mørkt rom med sjeletthuer osv.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Regner med at Qsound-effekten fikk et voldsomt løft med tanke på den måten du beskriver "Roger-Waters-PrateDama". Regner med at Consensual Worlds (Delerium) sitter som støpt også. Den "jobbet" jeg endel med for å få slagene til å passere "snorrett" på hver side av sweetspot, samt å få Korstemmene ("Uhmmmmmmmmmmmmmm-lyden") til å sitte BAK meg. Her var det demping av frontvegg som bl.a gav den ønskede effekten i mitt rom.
    Har endelig fått tid til å teste litt mere.
    Jeg hører også koringen på Consensual World bak meg, men det er konsentrert litt til høyre bak, noe jeg regner med skyldes utformingen av stuen. Basspulsene på begynnelsen høres også mest til høyre hos meg, altså lyden er langt fra perfekt, men ihvertfall langt bedre enn den var.

Edit: Jeg hører ikke selve ummmmm-greiene bak, men det kor-greiene som kommer oppå dette etterhvert. Eller rettere sagt, jeg hørte det i stad. Np har jeg justert litt og nå hørte jeg det ikke, men Drum7Hits ble allikevel bedre. Hmmm ...

Det sies at det er en ide og starte med kassegitar pga det er tyngere, så det blir lettere å gå over til elektrisk seinere. Jeg har en Ibanez SZ520QM gitar og Roland Cube 60 forsterker, det er en del å sette seg inni her. Har du noen tips og triks til en nybegynner? vil jo gjerne lære å spille på denne kassa også.

http://www.finn.no/finn/bap/object?f...26&WT.svl=Link

Jeg har dette settet her som jeg synes er et meget godt nybegynner sett, så det blir å få lært seg no god gammal rock n roll. Gjestevokalist for Mayhem ja, temmelig grov i stemmen du da. Hehe, du som metallvokalist med den designer stuen, hadde mer sett for meg et mørkt rom med sjeletthuer osv.
    På Mayhem-skiva synger jeg faktisk ikke "grovt" i det hele tatt. Jeg skulle vel liksom være den rake motsettningen til Hr. Maniac.

Gitartips: Øv med metronom, begynn sakte og øk tempo etterhvert.
    Gitaren i annonsen så tøff ut den.

Nytt bilde:

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke noen hemmelighet at metall folka er de Waerste puseladdene?.

De skikkelige hardbarka folka hører til i klassisk miljøet, ingen tvil!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Det er vel ikke noen hemmelighet at metall folka er de Waerste puseladdene?.

De skikkelige hardbarka folka hører til i klassisk miljøet, ingen tvil!
    Utdyp?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, de aller fleste "metall folk" som jeg kjenner og har møtt har som regel vore veldig greie og mange som spiller klassisk musikk som er mye strengere hehe.

Men dette var selfølgelig ment humoristisk.

Jeg spiller selv mye musikk og er egentlig bassist selv om jeg nå lærer å spille fiolin (ja faktisk!) Og har mærka "litt" forskjell på fiolinmentor og "bandboys" som har lært meg litt.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiral Architect heter bandet mitt...
    Ligger det an til noe nytt på plate fra den kanten, forresten?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, de aller fleste "metall folk" som jeg kjenner og har møtt har som regel vore veldig greie og mange som spiller klassisk musikk som er mye strengere hehe.

Men dette var selfølgelig ment humoristisk.

Jeg spiller selv mye musikk og er egentlig bassist selv om jeg nå lærer å spille fiolin (ja faktisk!) Og har mærka "litt" forskjell på fiolinmentor og "bandboys" som har lært meg litt.
    Humoristisk visste jeg det var, trengte bare en forklaring angående de som spiller klassisk musikk.:-D

Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Ligger det an til noe nytt på plate fra den kanten, forresten?
    Det håper jeg. Foreløpig skriver vi musikk hver for oss. Problemet er at minst én person stadig er på turné, og nå ser det ut til at ett av bandmedlemene skal turnere i nesten et år. Slikt gjør at ting drar ut i det uendelige. Vi har dog mange idéer på lager.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt da =) Med turneèr og greier. Nøyaktig hvilken sjanger ligger vi i her?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel mere progrock med heavy metall innslag

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt da =) Med turneèr og greier. Nøyaktig hvilken sjanger ligger vi i her?
    Spiral Architect er Technical Metal/Jazz/Fusion Metal.
    Meget teknisk, ukommersielt og krevende.

Det er gøy med turnéer når budsjettet er bra og man er med selv, men når kun andre i bandet til stadighet er på turné får man jo ikke gjort så mye.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får heller ta på deg tromme på ryggen, gitar i hånda og munnspill i kjeften med enmanns orkester.

Side 71 av 143 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 91 101 111 121 131 141 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •