Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 7 av 143 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 2858
    Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Takker så meget! Plasmaveggen er laget av kryssfinér som er pusset, og så beiset.
    Takk skal du ha.Tok nok litt tid å pusse de kantene, godt utført jobb;-)

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kas
    Takk skal du ha.Tok nok litt tid å pusse de kantene, godt utført jobb;-)
    De avrundede kantene er bare vanlige lister. :-)
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis noen synes at det er vel mye stue/leilighet på bildene på Min Hjemmekino, så er det en grunn til at jeg har gjort det slik. Det er for å vise hvordan anlegget er integrert med resten av leiligheten. For meg er utseende på oppsettet like viktig som lyden etc.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stemningsbilde...

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok en gang er det bare å ta av seg hatten for en av de mest stilfulle stukinoene her inne :-D Veldig bra!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så skikkelig lekkert og gjennomført ut. TV'en hang litt høyt ja.....men så lenge dere synes det er best slik så er jo det det viktigste

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker!

Hvor høyt TV'en henger er som du sier opp til hver enkelt. For min del er dette perfekt, spesielt når jeg ligger på sofaen.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når har jeg kjøpt noe som jeg synes er utrolig morsomt og praktisk. Jeg har sett dette før men ikke helt sett nytten av det før nå:

Fjernsyrt av/på strømbrytere m/dimmer fra Nexa Electronics. Man tar ut kontakten fra veggen, setter i denne bryteren og kobler på lampen eller hva det måtte være. Jeg har to lamper på hver sin side av AV-racket mitt som jeg nå kan skru av og på med fjernkontrollen. Jeg har også koblet gulvviften på den tredje medfølgende bryteren. Utrolig greit hvis det blir litt varm på kvelden, så er det bare et trykk med fjernkontrollen, så kommer den avkjølende luften. Jeg koser meg gløgg ihjel. Saken kostet bare 250 kroner på den lokale matvarebutikken her. Disse skal jeg ha flere av, hoho!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Når har jeg kjøpt noe som jeg synes er utrolig morsomt og praktisk. Jeg har sett dette før men ikke helt sett nytten av det før nå:

Fjernsyrt av/på strømbrytere m/dimmer fra Nexa Electronics. Man tar ut kontakten fra veggen, setter i denne bryteren og kobler på lampen eller hva det måtte være. Jeg har to lamper på hver sin side av AV-racket mitt som jeg nå kan skru av og på med fjernkontrollen. Jeg har også koblet gulvviften på den tredje medfølgende bryteren. Utrolig greit hvis det blir litt varm på kvelden, så er det bare et trykk med fjernkontrollen, så kommer den avkjølende luften. Jeg koser meg gløgg ihjel. Saken kostet bare 250 kroner på den lokale matvarebutikken her. Disse skal jeg ha flere av, hoho!
    Ja du vet hva de sier, det er de små tingene som gjør livet verdt å leve....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nydelig hjemmekino!

Har avgitt karakter, det ble en 5er! Dette oppsettet var så utrolig pent!

Men jeg har et spm til dere alle her inne, hva heter skjenken/komoden som han oppbevarer DVDene i? Jeg vet at den er gått ut av produksjonen, men jeg klamrer meg fast til håper om å finne den brukt. (Ble solgt på IKEA)

For ordens skyld ser den slik ut:

Mvh

Maarten

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk!!

Jeg skulle så gjerne ha hjulpet deg. Har akkurat letet gjennom flere skuffer for å se om jeg har spart på noen papirer der det står hva de heter.:-?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har vi ominredet i stuen og fått optimalisert sweetspot'en. Sofaen er nå bedre plassert. Lyden er selvsagt formidabelt forbedret. Jeg leker litt med tanken om å ha to stk XTZ99W12S bak hvert hjörne av sofaen som står og trökker direkte inn i sofaryggen. Det er også yttervegg der, noe som etterhva jeg har forstått bör kunne forbedre frekvenskurven.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si du har et lekkert og stilfullt hjem. Kudos!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet hvor jeg skal hente inspirasjonen fra når jeg flytter inn i leilighet om ca 1,5 mnd!! Utrolig stilfull leilighet dette! Håper jeg kan få til noe liknende!

Hilsen
    Maarten

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må slenge meg på resten som hyller leiligheten din. En av de absolutt mest gjennomførte på forumet
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er göy!!

Jeg har i den senere tid brukt mye tid på kalibrering av anlegget. Har tilogmed tittet i bruksanvisningen! Dette er jo faktisk veldig inspirerende og morsomt! Lydbildet er nå totalt forandret og jeg er nå meget fornöyd med hvordan anlegget oppförer seg både til musikk og film.

Musikk:
    Til musikk kjörer jeg Pure Direct, noe jeg mener fungerer meget bra til det meste. Jeg har hört på Roger Waters's Amused To Death uttalige timer de siste ukene og jeg blir av og til nesten rört til tårer av musikken. För hadde jeg justert sub'en veldig höyt i lydbildet, noe som for det meste var veldig töft til film, men som selvfölgelig ikke fungert bra til musikk. Nå låter det meget dynamisk og fengslende, subwooferen trökker akkurat passe og den virker å väre sömlöst integrert. Skrur jeg opp lyden skikkelig trökker det som bare juling. På en annen side så er det med mitt oppsett noget begrenset hvor bra det egentlig kan bli til musikk. Höyttalerne henger jo på -og helt inntil veggen i en litt alternativ höyde. Dette oppsettet er jo först og fremst beregnet for TV og film-titting. Det er også meget sjeldent at jeg lytter til musikk på noe annet enn hodetelefoner, da jeg foretrekker et volum som på stueanlegget vil väre heller plagsomt for mine naboer.

Film:
    Jeg har slitt med dårlige/fravärende surroundeffekter og har hele tiden lurt på hva som er feil. Jeg har funnet ut at frontene sitter for tett sammen i forhold til avstanden til lytteposisjon. Vår stue er på 40kvm og stereo/surroundeffektene forsvinner på veien frem til sweetspot.
    Jeg har prövd alternative koblinger, forskjellige surroundprogrammer og ingenting har fungert optimalt.
    Jeg ble mildt sagt overrasket over hva som skulle til for å löse dette!
    Jeg har rett og slett gått bort i fra auto-oppsettet og surroundprogrammene. Jeg kjörer nå manuelle voluminstillinger og 5 channel stereo! Dette viser seg å fungere utrolig bra i vår stue. Jeg simulerer altså surroundlyd ved å kjöre samme stereolyd i både fronter og surround. Wow, for en forskjell! Först kom alle dialoger og effekter over hodet mitt, noe jeg selvfölgelig ikke likte. Men etter at jeg har juster dette låter det naturlig og effektene er hinsides. Jeg har justert opp senter en tanke og redusert kraftig på volumet på surroundhöyttalerne. Spesielt StarWars-filmene er helt utrolig råe nå. Jeg har med stort hell også justert EQ på surroundhöyttalerne for å bedre matche frontene. Nå er det virkelig göy å se film!

Oppgraderinger:
    Jeg har tidligere nevnt at jeg har planer om flere oppgraderinger.
    Jeg regner med at den förste oppgraderingen blir enda en XTZ99W12S. Jeg har allerede en av höyreversjon av disse. Den har elementet på siden og slik jeg har plassert den spiller den direkte inn i veggen. Jeg vil kjöpe en venstreversjon som skal plasseres der höyreversjonen står nå. Den gamle vil plasseres på andre siden av racket. Begge sub'ene vil da spille på linje mot hverandre inn mot senter, noe jeg vil tro kan forbedre lyden ytterligere.

Etterhvert vil effektforsterkere bli prioritert. Jeg har mest lyst på monoblokker og regner med at jeg går for det. Har lyst på både Vincent SP-996 og Midgard Audio Oberon X.1. To helt forskjellige forsterkere i helt forskjellig prisleie. Jeg vil tro at budsjettet vil väre en avgjörende faktor til hvilke forsterkere jeg velger...

Jeg må også ha Cascade bak. Jeg hörer ganske tydelig at Pioneer'ene overhodet ikke holder mål mot frontene.

DVD-spiller må også kjöpes inn. DVD-recorderen fra Panasonic'en gir veldig bra bilde, er utrolig praktisk, men lydbildet er litt for slankt. Jeg må inrömme jeg sliter litt med å ikke havne i et kjöpeinferno når jeg ser meget gode DVD-spillere til salgs for en billig penge. Men jeg skal pröve å holde meg i skinnet til jeg har fått spart opp til en virkelig dedikert spiller med ypperlig design.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, Jonnyboy!
    Nå håper jeg også at jeg etterhvert kan få et anlegg som ser like bra ut og dessuten spiller på höyt nivå.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er artig å se din fremgangsmåte på å få det til å fungere i din stue. Å kjøre 5-kanals stereo til film er ganske spesielt, men det er tydlig at det gir deg total-opplevelsen i din stue og da er det selvfølgelig riktig vei å gå. Sluttresultatet er det viktigste!

Stuen din er flott (har sagt det før), og det er sjeldent man ser noen som er genuint interisert i AV som klarer å kombinere WAF og god lyd.

Du snakker om slangt lydbilde fra DVD-spilleren (går ut i fra at du mener til stereo). La meg komme med et forslag. Prøv å låne med deg en god DAC hjem, og test om dette gir deg det du er på jakt etter. En ekstern DAC vil ofte være en seriøs oppgradering for en vanlig dvd-spiller, og man må opp i særdeles dyre spillere for å få like god DAC.

Det koster ingenting å låne med seg hjem, og i værste fall sitter du igjen med en ny erfaring og en spennende test (evn. en slankere lommebok... ).

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, HåkonN!

At 5-channel stereo ble det beste til film kom som en overraskelse på meg selv. Jeg testet det ut bare med en tilfeldighet og ble positivt overrasket. Jeg kommer til å pröve mere tradisjonelle lösninger igjen når jeg en gang i fremtiden får kjöpt meg Cascade-höyttalere bak også. De er mye lengre og kommer dermed lavere og närmere lytteren. Jeg tror nok en del av problemet også ligger i at surround'ene peker rett frem og henger höyt.

Skal man kombinere WAF og god lyd/bra bilde er man låst til veldig få produkter og disse koster somregel flesk (evnt. mye penger). Det går veldig mye tid til å finne ut hvilke komponenter som både spiller bra og har utseende med seg. Og man er gjerne på jakt etter komponenter som ser like ut.

F.eks.
    Jeg skal ha ny DVD-spiller, surroundprosessor og effektforsterker(e).
    Jeg vil ha komponenter som matcher hverandre. Jeg vil at enten DVD-spiller og surroundprosessor, eller surroundproessor og effektforsterker, eller effektforsterker og DVD-spiller ser tilnärmet identiske ut. Da har jeg ikke mange valg.
    Det billigste alternativet jeg fant var Arcam P1000 og AVP700. Leste i en test at P1000 trakk enormt mye ström i oppstart og da falt disse ut. Jeg har bare 10 amp i stuen og kan ikke ta sjansen på at sikringene ryker, spesielt da jeg må tilkalle vaktmester for å få tilgang til hovedsikringer.

Jeg vurderer nå Parasound C2 ofg D3. C2 koster like mye som begge Arcam'ene tilsammen.
    Andre alternativer er:
    Classé Delta CDP-300 og Delta SSP-300. Da er vi i en enda dyrere prisklasse.
    Krell DVD Standard og Showcase Processor. Dette måtte isåfall kjöpes inn brukt, da er prisen ganske overkommelig.
    Og til sist Meridian 861 og 800 som tilsammen koster like mye som 2stk brukte '00 Audi S8 her i Sverige.
    Med andre ord: jeg sliter...

edit: Og enda har jeg igjen å kjöpe inn effektforsterker(e). De er somregel heller ikke billige...
    edit II: Noe jeg også må vurdere: hvor mye skal jeg väre villig til å investere i design?

Angående DAC, så er dette noe jeg har tenkt på, men slått ifra meg da jeg også vil oppgradere på bildesiden og da er en dedikert DVD-spiller prioritert. Ellers takk for glimrende råd!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig!

Nå spiller anlegget endelig slik jeg har ønsket. Som tidligere beskrevet har jeg justert og justert i ukesvis, men aldri klart å få den kinolyden jeg hadde håpet på. Jeg har bare konsentrert meg om receiveren og høyttalerne og helt oversett DVD-spilleren og koblingene der.

Litt historie:
    Når jeg kjøpte DVD-spilleren og Eltax-anlegget hadde jeg absolutt ingen erfaring med hjemmekino. Jeg kjøpte en component-kabel på HiFi-butikken på Økernsenteret. Der kjøpte jeg også to audio-kabler av bra kvalitet til å overføre lyden til receiver. Det slo meg overhodet ikke at dette var kun for stereo og ikke surround. Jeg hadde også fått med en slags video-kabel(noe jeg trodde var coax) fra elkjøp. Det anlegget fikk jeg heller ikke til å fungere som det skulle, noe jeg selvfølgelig skjønner årsaken til nå. Jeg trodde at med et slikt billig anlegg kunne jeg sikkert ikke forvente bedre. Når jeg kjøpte Denon'en koblet jeg bare opp likt som jeg hadde gjort på det gamle systemet uten å tenke noe særlig over det. Lyden ble selvsagt formidabelt forbedret, men surroundlyden var allikevel i beste fall tam og fraværende. Dette var og er fortsatt min første receiver, og jeg tenkte nå at det sikkert var plasseringen og kvaliteten på høyttalerne som gjorde at surroundlyden fortsatt fungerte tamt. Så har anlegget bare blitt stående uten at jeg egentlig har hatt anledning til å justere så mye, utenom småjusteringer når nytt utstyr er kjøpt inn. Da jeg har vært på besøk hos min kamerat (som har SVS og Denon, som JEG har anbefalt og satt opp), har jeg trodd hans gode kinolyd kommer av plasseringen. Og når jeg så at receiveren selv byttet til dolby digital når dvd'ene ble satt på, trodde jeg dette var noe som min receiver ikke hadde og som var nytt på 3806. Når jeg i de siste ukene virkelig har gått inn for å få det meste ut av anlegget, har jeg fortsatt trodd at feilen har ligget i plasseringen og rommet generelt. Etter litt småpinlig utspørring på forumet her, finner jeg ut at jeg bl.a bare har vanlige audiokabler fra DVD-spilleren. Det har faktisk aldri slått meg å tenke på kablingen fra DVD-spilleren.

Nå har jeg altså kjøpt inn et par optiske kabler og fått satt receiveren til å motta signalet digitalt fra både DVD-spilleren og TV-boksen, og livet er noe helt annet. Det første jeg la merke til var diskanten. For en forbedring! Jeg var fra før av veldig fornøyd med lyden i Cascade'ne men nå spiller de enda mere åpent og luftig. Mellomtonen har også fått seg et kraftig løft. Og nå ble lydbildet så utrolig mye mere detaljert. Og jeg som trodde jeg hadde bra lyd fra før...

Og så kom endelig effektene. At forskjellen skulle bli så stor hadde jeg faktisk ikke trodd. Jeg legger meg helt flat her.
    Nå hører jeg enda bedre at bakhøyttalerne må byttes ut. Forskjellen på Cascade'ne og Pioneer'ene er såpass stor at dette blir en større prioritet enn først planlagt.

Jeg sier tusen takk for hjelpen til de som var innvolvert, spesielt til Cervin ( http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Cervin ).

Nå må jeg se mange filmer om igjen....:-D

Side 7 av 143 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •