Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 69

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 69 av 144 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 79 89 99 109 119 129 139 ... SisteSiste
Viser resultater 1,361 til 1,380 av 2861
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Halla

Hvordan går det? Masse som skjer her fortiden ser jeg

Fikk du jobb i BP, som vi snakket om?
    Halla KentOve!
    Det skjer ihvertfall litt her og morsomt er det.

Skal muligens hente de nye diffusorne fra SvanåMiljöAkustik i morgen hvis alt ordner seg.

Angående BP så har tilfeldighetene gjort det slik at vi foreløpig trives veldig godt der vi er nå. Vi tok kontakt med BP men fikk ikke napp.
    Uansett så skal du ha tusen takk for all din hjelp!
    :-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig! Skrik ut viss det blir aktuelt en annen gang

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Bare hyggelig! Skrik ut viss det blir aktuelt en annen gang
    Tusen takk for det, jeg varmer allerede opp halsen og lungene. =D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått diffusorne opp?

Hva ligger de i pris, også de du har på høyre vegg?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Fått diffusorne opp?

Hva ligger de i pris, også de du har på høyre vegg?
    De jeg har på høyre side koster ca 800 pr.stk, mener jeg.
    1 rute er 58 x 58 cm.
    Diffusorne har jeg ikke hentet. De skulle bli levert i Stockholm City på lørdag, men det viste seg at de ikke var helt ferdige så de skulle komme på mandag i stedet. Har ikke rukket å ta turen inn og hente dem anda. Prisen varierer. de jeg allerede har satt opp bak høyttalerne ligger på 1200 SEK pr.kvm, men de nye som er dyprere ligger på 3800 SEK pr.kvm, tror jeg.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for opplysningene!

Tenker på å gå til innkjøp av flere plater, ikke nødvendigvis gjøre det selv denne gangen.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Takk for opplysningene!

Tenker på å gå til innkjøp av flere plater, ikke nødvendigvis gjøre det selv denne gangen.
    Bare hyggelig!
    Selv vurderer jeg å lage noen småting selv som f.eks en bassfelle til å ha i hjørnet fremme og absorbenter i førsterefleksjon bak høyttalerne nedenfor de diffuserne jeg har nå, altså i subwooferhøyde.:-D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått diffuserne fra Svanå MiljöTeknik.
    Dette må være en av de aller investeringene jeg har gjort. Jeg trodde helt ærlig at det ikke ville utgjøre noe markant forskjell, men der tok jeg jaggu feil.
    Jeg testet først med Drum7Hits og nå satt plutselig alle slagene omtrent slik de skulle. På Roger Waters - Three Wishes er pratedamen i begynnelsen til venstre i lydbildet, nesten helt på siden av meg. Mye større dybde i lydbildet er det jeg merker mest, men også bedre fokus og plasseringer.

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jevla tøffe de platene !
    Hva betalte du ?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så bra ut!

Har du hatt noen form for "vitenskapelig" vurdering på hvor du burde sette diffusorene eller er det snakk om prøving og feiling?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De var sjefskule! Hvis de hjelper på akustikken i tillegg så er det jo helt konge.

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, tuning av rom...der er det som regel mye å hente!

Jeg må si jeg er mektig imponert over hvordan du greier å beholde den strøkne "looken" i rommet ditt, selv med slike nødvendige tiltak!

Regner med at Qsound-effekten fikk et voldsomt løft med tanke på den måten du beskriver "Roger-Waters-PrateDama". Regner med at Consensual Worlds (Delerium) sitter som støpt også. Den "jobbet" jeg endel med for å få slagene til å passere "snorrett" på hver side av sweetspot, samt å få Korstemmene ("Uhmmmmmmmmmmmmmm-lyden") til å sitte BAK meg. Her var det demping av frontvegg som bl.a gav den ønskede effekten i mitt rom.

Oppsettet ditt behager VIRKELIG øyne, og som du beskriver det, ører også! :-)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Jevla tøffe de platene !
    Hva betalte du ?
    Tackar!
    Platene bak frontene koster 3800,- pr.kvm, tror jeg, mens de under TV-en koster 1200,- pr.kvm.

Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Dette så bra ut!

Har du hatt noen form for "vitenskapelig" vurdering på hvor du burde sette diffusorene eller er det snakk om prøving og feiling?
    Takk, takk!
    Jeg har satt diffuserne i førsterefleksjon bak frontene. Jeg har også latt de gå litt ekstra innover mot senter, da min vegg hadde litt stygge reflekjsoner der.

Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    De var sjefskule! Hvis de hjelper på akustikken i tillegg så er det jo helt konge.
    Takk for det! Joda, de hjelper veldig.
    Før, hvis jeg pratet borte med senteren, var lyden hul og flytende.
    Nå er den fokusert og mye strammere.
    På Too Much Rope fra Roger Waters - Amused To Death var sleden før bare en panoreringssak; den kom fra venstre og endte opp et stykke ut til høyre.
    Nå kommer den ut av høyttalerne og kjører forbi meg en plass mellom høyttalerne og sweetspot før den ender opp langt til høyre.

Min plan er nå å lage til noen absorbenter av Rockwool, da gjerne 10-15cm tykke. Disse skal plasseres lengre ned mot gulvet der diffuserne stopper. Disse vil bli nesten helt skjult. Mulig jeg også lager til noe til hjørnet.

Jeg har ingenting som tar seg av akustikken for de lave basstonene. Hverken absorbentene eller diffuserne mine er lager for slikt. Derfor er nå all musikk ned til lav mellomtone fokusert og stram, mens under det så flyter det ut litt. Med tykke absorbenter håper jeg på at også bassen strammes opp skikkelig.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Ja, tuning av rom...der er det som regel mye å hente!

Jeg må si jeg er mektig imponert over hvordan du greier å beholde den strøkne "looken" i rommet ditt, selv med slike nødvendige tiltak!

Regner med at Qsound-effekten fikk et voldsomt løft med tanke på den måten du beskriver "Roger-Waters-PrateDama". Regner med at Consensual Worlds (Delerium) sitter som støpt også. Den "jobbet" jeg endel med for å få slagene til å passere "snorrett" på hver side av sweetspot, samt å få Korstemmene ("Uhmmmmmmmmmmmmmm-lyden") til å sitte BAK meg. Her var det demping av frontvegg som bl.a gav den ønskede effekten i mitt rom.

Oppsettet ditt behager VIRKELIG øyne, og som du beskriver det, ører også! :-)
    Takk for fine og inspirerende ord, Globe!
    Ja, Q-sounden er nå langt bedre. Dette er altså en av de beste oppgraderingene jeg har gjort. Lyden er langt fra perfekt, men den er bedre og gir mere kos!

Jeg har jo selv satt meg i en litt vanskelig situasjon med tanke på stilen i suten. Det er liksom ikke bare å slenge opp noe på veggene, så det går med noen timers research og kontoen får også lide litt som følger av dette.
    :-D

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy søren, oppsettet ditt ser ut som a million dollars nå! Skal til med litt room treatment selv nå, vanskelig å få ting til å se vakkert ut gitt, men hos deg ser det jo ut som kunst

Du har langt ut til venstre for venstre front, stemmer ikke det? Og da har du ikke noen demping på den siden?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AW: Ser ut som diffusorene på siden og under TV-en er av ulik utførelse. Dvs. de diffuserer ulikt. Kjøpte du de ulike konfigureringene på "måfå", eller fikk du bestilt eksakt for de frekvenser du ville behandle?

PS: Det ble stilig.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Fy søren, oppsettet ditt ser ut som a million dollars nå! Skal til med litt room treatment selv nå, vanskelig å få ting til å se vakkert ut gitt, men hos deg ser det jo ut som kunst

Du har langt ut til venstre for venstre front, stemmer ikke det? Og da har du ikke noen demping på den siden?
    Jøss, takk for det!
    Jeg har ikke noe demping på venstre side da førsterefleksjon på den siden ligger så langt i fra (ca 4.0m) at det vil være lite poeng for meg å dempe den.

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    AW: Ser ut som diffusorene på siden og under TV-en er av ulik utførelse. Dvs. de diffuserer ulikt. Kjøpte du de ulike konfigureringene på "måfå", eller fikk du bestilt eksakt for de frekvenser du ville behandle?

PS: Det ble stilig.
    Takker, Tiger.:-D

Det stemmer, de er av ulik utførelse. De under TV-en kjøpte jeg først bare for å ha noe på veggen der og teste dem ut. Alene ga de liten effekt der jeg plasserte dem først. Der de er plassert nå fungerer de langt bedre.
    Jeg har ikke kjøpt noe med tanke på enkelte frekvenser, men har vært i samtale med Matts Odemalm fra Svanå angående hva som kunne passe mine ønsker. Det meste hos Svanå blir laget på bestilling og mål, derfor er det også minst 3 ukers ventetid.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nydelig og estetisk, likte dem veldig godt! Blir nesten en personlig liten Skyline. :-D At dem gjør underverker med lyden liker jeg å høre. Har veldig lyst å utforske diffusorer selv, et tema som det er for lite av her på forumet. "Alle" demper bort problemene, men få går i retning diffusorer.

En annen bonus er at bildene dine dreier i tematisk retning, tidligere har "Design" vært det som formidles først, nå tolker jeg bildenes tema mer i retning "Fokus på lyd" ;-)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Nydelig og estetisk, likte dem veldig godt! Blir nesten en personlig liten Skyline. :-D At dem gjør underverker med lyden liker jeg å høre. Har veldig lyst å utforske diffusorer selv, et tema som det er for lite av her på forumet. "Alle" demper bort problemene, men få går i retning diffusorer.

En annen bonus er at bildene dine dreier i tematisk retning, tidligere har "Design" vært det som formidles først, nå tolker jeg bildenes tema mer i retning "Fokus på lyd" ;-)
    Takk, kokken!
    Ja, det er veldig fokus på absorbering på forumet uten at det er noe galt i det.
    Jeg har hørt MBL i dette rommet der ingenting er dempet, men kun diffusert(?):

Det er den absolutt beste lyden jeg har hørt, så jeg har visst en god stund at diffusere kan gjøre jobben meget bra.
    Ellers har du rett i at det nå er langt mere fokus på lyd nå, men fremdeles tviholder jeg på "riktig" design.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT
    Fikk du jobb i BP, som vi snakket om?
    KentOve og AW: Hvilken del av BP snakker vi om her? Nysgjerrig siden jeg jobber i BP selv.

Side 69 av 144 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 79 89 99 109 119 129 139 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •