Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 65

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 65 av 143 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 75 85 95 105 115 125 135 ... SisteSiste
Viser resultater 1,281 til 1,300 av 2858
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Grattis med nok en sjefskomponent. Liker godt hvordan du syr sammen alt :-D
    Takk for det! Synes selv dette begynner å bli meget bra nå, föler ikke at det er så mye jeg mangler lengre. Nå er det mest småting og tweaking som gjelder (hvis man ser bort fra 60" Pioneer plasma som står på önskelisten).

Meget praktisk å få en DSP. Enkelt og greit å få justert en bra frekvenskurve sammen med Room Analyzer. DSP-en har mange muligheter og jeg mistenker at det tar en stund å sette seg inn i alt.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at jeg flytter frem sweetspot har jeg slitt litt med surroundfeelingen. Front og senter har jeg vært meget fornøyd med, men surround og surround back har irritert meg litt. De blir for diffuse og diskré. Miragene passer ikke så bra på lengre avstander, synes jeg. Ihvertfall ikke i mitt rom. I dag monterte jeg ned Miragene fra veggen og satte dem på subene bak sofaen. Ca 1.0m på hver side fra mitt hode, 10cm bak og vinklet inn mot sweetspot for å minske refleksjonene litt. Surround back står fremdeles i vinduskarmen. Kjørte en ny auto-setup for å få nøyaktige avstander og resultatet høres ut til å være mye bedre. Miragene trives nærme sweetspot som surround, synes jeg. Fikk mere følelse av å sitte midt i handlingen og effektene blir klarere.
    Nå skal jeg teste dette litt fremover og se hva jeg gjør. Har stor tro på dette, og jaggu synes jeg det ser litt tøft ut også.

Bilder kommer en eller annen gang. Har mye film å se for tiden ...
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Takk for det! Synes selv dette begynner å bli meget bra nå, föler ikke at det er så mye jeg mangler lengre. Nå er det mest småting og tweaking som gjelder (hvis man ser bort fra 60" Pioneer plasma som står på önskelisten).

Meget praktisk å få en DSP. Enkelt og greit å få justert en bra frekvenskurve sammen med Room Analyzer. DSP-en har mange muligheter og jeg mistenker at det tar en stund å sette seg inn i alt.
    Det vi kaller småting og tweaking har jeg en følelse av tar mest tid! Når det er sagt er det kanskje det som "er" hobbyen vår...godt å ha noe å drive med når mørket senker seg etterhvert

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Det vi kaller småting og tweaking har jeg en følelse av tar mest tid! Når det er sagt er det kanskje det som "er" hobbyen vår...godt å ha noe å drive med når mørket senker seg etterhvert
    Jeg synes nesten tweaking er det morsomste. Man har fått alt det "store" utstyret i hus og jakten på å få dette til å virkelig spille bra sammen er i gang.

Etter å ha justert mange ganger på den akustiske EQ-en i Marantzen tenkte jeg: hva er dette for en funksjon? Bada-bing, der var alt nullstilt ...
    Måtte gjøre alle innstillinger fra bunnen av igjen, men det kom faktisk ut positivt og endel bedre enn før, synes jeg. Hell in un-hell!

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Etter å ha justert mange ganger på den akustiske EQ-en i Marantzen tenkte jeg: hva er dette for en funksjon? Bada-bing, der var alt nullstilt ...
    Måtte gjøre alle innstillinger fra bunnen av igjen
    Hahahaha ;-) Kjenner ganske mange som hadde bada den Marantzen, men det er godt det finnes tålmodige sjeler.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Hahahaha ;-) Kjenner ganske mange som hadde bada den Marantzen, men det er godt det finnes tålmodige sjeler.
    Hehe, hva kan man gjøre?
    Det er bare å starte på nytt. Heldigvis har jeg en fantastisk forståelsefull og tålmodig kone.:-D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg värt en tur i gamlelandet og levert Parasound Halo A23, Infinity Cascade Model three og et par av mine Xindak-höyttalerkabler til nye eiere.

Det var en kjempefin tur og jeg traff mange hyggelige mennesker. Fikk med meg hjem en Panasonic DMR 65 DVD-recorder med HDMI, oppskaleringsmuligheter og 250 Gb hardisc. Nice.

Fikk se Skrotnisses Avantgarde-höyttalere og de var jaggu mye mere imponerende i virkeligheten. Nydelige höyttalere. Ser frem til å höre dem på neste tur.

Var innom Stereofil og kjöpte Soundcare - Superspikes. Der fikk jeg en demo av Klipsch Palladium på MBL-elektronikk. WOW! Ramstein satt som en kule og dynamikken var enorm. Tight bass, hvis man satt helt fremme på stolen. Jeg har hört disse höyttalerne för og da imponerte de ikke i det hele tatt.
    Jeg anbefaler dere å ta en lyttetur til Stereofil og höre på det oppsettet. Er spent på om dere synes det samme som jeg.
    Da jeg satt der tenkte jeg bare at wow, jeg har virkelig lang vei igjen med mitt eget oppsett, selv om jeg til nå har värt veldig fornöyd, haha.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd du ikke hadde bedre tid. Jeg bor kun 10 min unna nissen......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Synd du ikke hadde bedre tid. Jeg bor kun 10 min unna nissen......

Det visste jeg jaggu ikke. Håper vi kan ordne noe en annen gang?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi tar det ved neste anledning :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Vi tar det ved neste anledning :-D
    Det gjör vi!

Newcomer pondusQ sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Infinity Cascade Model three kom seg trygt frem til Kongsberg, innrullet i pledd fra IKEA. Centeren var glad for litt selskap i dobbeltsenga:-D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pondusQ
    Infinity Cascade Model three kom seg trygt frem til Kongsberg, innrullet i pledd fra IKEA. Centeren var glad for litt selskap i dobbeltsenga:-D
    Godt å höre! Hyggelig å möte deg., PondusQ!:-D

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du noe for WAF-kinoen din:

:arrow: http://avforum.no/forum/receivere-fo...r-mon-tro.html

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Her har du noe for WAF-kinoen din:
    Jøss, skal si Rotel slår til med bra design for tiden. Nydelig.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper Panasonic'en HDD/DVD opptakeren står til forventingene, og takker for en grei handel :-D

/C

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Casle
    Håper Panasonic'en HDD/DVD opptakeren står til forventingene, og takker for en grei handel :-D

/C
    Takk for sist!
    Spilleren er meget pent holdt og jeg synes det er veldig mye for pengene.
    Brukte en liten stund på å få rigget den til her, men inntrykket så langt er meget positivt. Veldig hendig at jeg slapp å omprogrammere Harmony-fjernkontrollen også; kunne bruke alt som jeg hadde programmert til den gamle recorderen.

Takk for handel og prat!:-D

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, skal si Rotel slår til med bra design for tiden. Nydelig.
    Very sexyful :-)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Very sexyful :-)
    Hehe, svensk for sexystygg.:-D

Er spent på hvordan disse låter.
    Uff, jeg bør slutte å henge på forumet her. Med én gang man har kjøpt seg noe morsomt og tøft til oppsettet, så kommer det noe nytt og spennende man har lyst til å teste.:?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er nanosat i forhold til omnisat? Den er jo en del mindre.

Side 65 av 143 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 75 85 95 105 115 125 135 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •