Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 62

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 62 av 143 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 92 102 112 122 132 142 ... SisteSiste
Viser resultater 1,221 til 1,240 av 2858
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratulerer med utstyr på plass.

Blir spennede å se hvordan det tar seg ut.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Gratulerer med utstyr på plass.

Blir spennede å se hvordan det tar seg ut.
    Tackar, Counterpointer!:-D

Marantz har virkelig lagt sjel i designet denne gang. Og det ser ut til at settet får meget gode kritikker.
    Jeg har problemer med TV-bildet når jeg veksler mellom inputs, men etter hva jeg har forstått ligger denne feilen i HDTV-boksen min.
    Ellers har jeg ikke helt funnet ut hvordan jeg får konvertert bildet fra komponent til HDMI.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå forsøkt i noen dager å få Marantz-komboen til å spille skikkelig, men har ikke helt klart det. Det spilte bra, for all del, men det var liksom noe som manglet i lydbildet.
    I dag tenkte jeg at nå kobler jeg tilbake KAV-3250. For å være helt ærlig var jeg i tvil om jeg i det hele tatt ville høre forskjell. Jeg satte på Bruford - Hell's Bells og plutselig var det kraft og fylde i musikken. Lydbildet ble langt mere ryddig.

Jeg hadde egentlig håpet å kunne leve med kun Marantz-settet, men jeg skjønner at jeg ikke klarer meg uten Krell KAV-3250. Da har jeg altså et stort plasseringsproblem, så nå må jeg i tenkeboksen ...

Fikk også diffusorne fra Svanå MiljöAkustik i dag. Jaggu har de ikke bydd på frakten også, slik at jeg ikke måtte ut med en eneste krone for dette. Utrolig bra service. Jeg har montert dem opp litt sånn halvveis, skal gjøre det skikkelig senere. Forskjellen i lyden er veldig liten, men jeg føler ihvertfall at dette ryddet opp litt. Skal snart bestille de andre diffusorene, men de koster nesten 4 ganger så mye som de jeg har nå (hvis jeg skulle betalt for dette, altså).:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke bare kvitte deg med effektbiten i marantz settet?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Kan du ikke bare kvitte deg med effektbiten i marantz settet?
    Jeg vil beholde det av to grunner:
    1)
    Jeg vil bruke dette trinnet til bakkanalene, da har jeg også muligheten til å utvide til 6.1, noe jeg allerede har kjøpt høyttaler til. Det har egentlig hele tiden vært planen å beholde Krell KAV, men hadde et ørlite naivt håp om at Marantz kunne holde ritt med Krellen. I hjemmekinosammenheng låt det mere enn tøft nok, bevares. Det var bare til musikk savnet etter krellen åpenbarte seg.
    2)
    Jeg er en sucker for det estetiske med disse tvillingene. Det symetriske tiltaler meg veldig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer med nytt utstyr

Før du kjøpte nytt, prøvde du å overføre "HD" lyd gjennom 7.1 multikanals inngangene på Showcasen din ?
    Eventuelt hvordan låt dette i forhold til Marantzèn?
    (du har kanskje ikke en spiller med dekodere?)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av avanti 5
    Før du kjøpte nytt, prøvde du å overføre "HD" lyd gjennom 7.1 multikanals inngangene på Showcasen din ?
    Eventuelt hvordan låt dette i forhold til Marantzèn?
    (du har kanskje ikke en spiller med dekodere?)
    Nei, jeg fikk aldri testet dette da jeg ikke har spiller med analoge utganger.
    Jeg har allikevel tro på at det kunne blitt meget bra. Jeg kommer foreløpig ikke helt overens med Audessey og må korrigere litt i etterkant. Er egentlig veldig imponert over lyden i Krell-komboen med tanke på at alt var satt opp manuelt.

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg er en sucker for det estetiske med disse tvillingene. Det symetriske tiltaler meg veldig.
    Men det skal du jaggu ikke ta lett på heller; det er enorm eierglede i et slikt sett...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Men det skal du jaggu ikke ta lett på heller; det er enorm eierglede i et slikt sett...
    Så absolutt, HansMarius. For meg blir det litt som å sitte og se på kunst.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg dillet litt med Acoustic EQ - Preset G. EQ. ADJ.
    Dette ga meg muligheten til å individuelt gå inn på hver av de 7 kanalene og justere en 9-bånds EQ.
    Jeg kunne da justere 63, 125, 250, 500, 1K, 2K, 4K, 8K, og 16K.

Da jeg brukte auto-setup satte Audessey opp høyre front med 2dB, noe som samsvarer med de målinger jeg har gjort før. Men jeg syntes musikken la seg veldig til høyre side og inn i hjørnet. Jeg måtte manuelt justere ned høyre høyttalerer 2dB igjen for å få sentrert musikken.

Jeg gikk inn på den manuelle EQ-en (Acoustic EQ) og justerte én og én høyttaler i RTA (Real Time Analyzer) med min XTZ- Room Analyzer.
    Jeg satte opp subwoofer 6dB, satte senter til small og justerte ned crossover fra 100Hz til 80Hz, og plugget i den siste pluggen i bassporten på mine XTZ99W10.17P subwoofere. Resultatet ble en langt jevnere frekvenskurve. Da jeg satte på musikken måtte jeg inn å justere opp høyre høyttaler 2dB igjen, slik Audessey hadde gjort, men forskjellen nå var at musikken var dønn i midten.
    Foreløpig synes jeg dette låter veldig bra. Bassen er også renere og strammet opp betraktelig. Jeg får gi dette noen dager og høre om jeg er fornøyd med lyden. Inntrykket nå er ihvertfall at det låter meget bra.

Nå skal jeg handle inn høyttalerkabel til min nye Mirage Nanosat som jeg skal bruke som senter bak.:grin:

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,005
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste noe om at Marantz processoren ikke var 'ren' balansert i forhold til feks Denon (og Parasound/Krell etc), har du hørt noe om dette/formeninger ?
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Jeg leste noe om at Marantz processoren ikke var 'ren' balansert i forhold til feks Denon (og Parasound/Krell etc), har du hørt noe om dette/formeninger ?
    Den er ikke fullbalansert, uten at jeg vet 100% hva det innebærer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg fikk aldri testet dette da jeg ikke har spiller med analoge utganger.
    Jeg har allikevel tro på at det kunne blitt meget bra. Jeg kommer foreløpig ikke helt overens med Audessey og må korrigere litt i etterkant. Er egentlig veldig imponert over lyden i Krell-komboen med tanke på at alt var satt opp manuelt.
    Kommer til følge nøye med her, angående inntrykkene dine Marantz kontra Krell.
    Har selv Showcase samt samme sluttrinn som deg, og er veldig fornøyd med lyden.
    Har enda ikke oppgradert til "HD", er litt i tvil hva jeg skal gjøre,- det jeg heller mest til nå er å kjøpe en BR spiller med 7.1 analoge lydutganger (f.eks DENON DVD-3800BD ) kontra dette med å bytte ut showcasen, og heller vente til deres nye forsterker (S-1000) blir levert med dekodere innebygd,- noe som er antatt å bli om et års tid.

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ble det med de Norge-planene dine? Blir det ny leilighet og nytt oppsett der, eller fortsetter du som "svenske"?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med nytt tilskudd til anleggsfronten, hadde nesten savnet noen bilder av herlighetene dine da men. Marantz er feite saker uten tvil, så her vil du nok få mange gode timer med film, smell og dynamikk. Gi oss litt erfaringer med de nye varene, vi venter i spenning her...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av avanti 5
    Kommer til følge nøye med her, angående inntrykkene dine Marantz kontra Krell.
    Har selv Showcase samt samme sluttrinn som deg, og er veldig fornøyd med lyden.
    Har enda ikke oppgradert til "HD", er litt i tvil hva jeg skal gjøre,- det jeg heller mest til nå er å kjøpe en BR spiller med 7.1 analoge lydutganger (f.eks DENON DVD-3800BD ) kontra dette med å bytte ut showcasen, og heller vente til deres nye forsterker (S-1000) blir levert med dekodere innebygd,- noe som er antatt å bli om et års tid.
    Det var min plan lenge, men ble litt småforelsket da jeg så Marantz-komboen.
    Det var en hard avgjørelse å bytte ut Showcase og jeg har vurdert dette lenge, men har vært redd for å gå ned i lydkvalitet. Det ble som nevnt før en god del bedre da jeg koblet på Krellen på Marantz-prosessoren. Jeg har ikke A/B-testet prosessorne, men føler lyden er noenlunde lik nå.

Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Hvordan ble det med de Norge-planene dine? Blir det ny leilighet og nytt oppsett der, eller fortsetter du som "svenske"?
    Det var jo begrenset hvor lenge eiendomsmegleren kunne holde av leiligheten vi hadde reservert, mens vi forsøkte å få jobb offshore.
    Vi har fått litt mere info og kjennskap til Nordsjøen nå og skal fortsette å søke. Vi har på nytt forelsket oss i leiligheten vår her i Stockholm etter at vi ominredet, og det var utelukkende den ene leiligheten i Norge vi ville ha. En enda ikke ferdig Penthouse-leilighet med 55 kvm terasse og utsikt over hele Lyngdal by. Heis ned til garasje, butikker og vinmonopol. I samme bygg og etasje som min søster og rett over gata for en av våre beste venner. Vi hadde valgt ut både gulv, fliser og kjøkken, men vi visste jo at dette var vanskelig. Vi sitter ihvertfall ikke igjen og angrer på at vi ikke forsøkte.
    Det er ingen andre leiligheter i Lyngdal som frister oss på det nåværende tidspunkt, så vi avventer og ser hva som bygges. Vi har ikke skrinlagt planene og vi fortsetter å forsøke å få jobb i nordsjøen

Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Grattis med nytt tilskudd til anleggsfronten, hadde nesten savnet noen bilder av herlighetene dine da men. Marantz er feite saker uten tvil, så her vil du nok få mange gode timer med film, smell og dynamikk. Gi oss litt erfaringer med de nye varene, vi venter i spenning her...
    Takk, Roger Waters. Du minnet meg faktisk på at jeg må sjekke ut Amused To Death med det nye oppsettet.
    Jeg satser på å få tatt noen bilder i kveld.
    Har foreløpig bare justert/dillet og ikke satt meg ned og virkelig opplevd oppsettet enda. Jeg har merket at det har stort potensiale. Har noen BD-filmer liggende som snart skal få kjørt seg, da kommer jeg tilbake med flere inntrykk.
    Jeg tenker først og fremst at vi skal slappe av litt etter flere uker med lite søvn. Prison Break på Blu-ray i dag, tenker jeg.:grin:

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo begrenset hvor lenge eiendomsmegleren kunne holde av leiligheten vi hadde reservert, mens vi forsøkte å få jobb offshore.
    Vi har fått litt mere info og kjennskap til Nordsjøen nå og skal fortsette å søke. Vi har på nytt forelsket oss i leiligheten vår her i Stockholm etter at vi ominredet, og det var utelukkende den ene leiligheten i Norge vi ville ha. En enda ikke ferdig Penthouse-leilighet med 55 kvm terasse og utsikt over hele Lyngdal by. Heis ned til garasje, butikker og vinmonopol. I samme bygg og etasje som min søster og rett over gata for en av våre beste venner. Vi hadde valgt ut både gulv, fliser og kjøkken, men vi visste jo at dette var vanskelig. Vi sitter ihvertfall ikke igjen og angrer på at vi ikke forsøkte.
    Det er ingen andre leiligheter i Lyngdal som frister oss på det nåværende tidspunkt, så vi avventer og ser hva som bygges. Vi har ikke skrinlagt planene og vi fortsetter å forsøke å få jobb i nordsjøen.
    Psst: Trondheim er en veldig hyggelig by full av joviale trønder med og uten bart...

Edit: Har til og med funnet egnet leilighet til dere: FINN eiendom - Norges største eiendomsmarked. Søk blant hus og leiligheter, og finn din nye bolig.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Psst: Trondheim er en veldig hyggelig by full av joviale trønder med og uten bart...

Edit: Har til og med funnet egnet leilighet til dere: FINN eiendom - Norges største eiendomsmarked. Søk blant hus og leiligheter, og finn din nye bolig.
    Hehe, takk. Ingen tvil om at leiligheten og beliggenheten var meget bra, men det spørs om ikke den ligger endel millioner over hva vi har tenkt oss.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var min plan lenge, men ble litt småforelsket da jeg så Marantz-komboen.
    Det var en hard avgjørelse å bytte ut Showcase og jeg har vurdert dette lenge, men har vært redd for å gå ned i lydkvalitet. Det ble som nevnt før en god del bedre da jeg koblet på Krellen på Marantz-prosessoren. Jeg har ikke A/B-testet prosessorne, men føler lyden er noenlunde lik nå.

Det er ingen andre leiligheter i Lyngdal som frister oss på det nåværende tidspunkt, så vi avventer og ser hva som bygges. Vi har ikke skrinlagt planene og vi fortsetter å forsøke å få jobb i nordsjøen

Takk, Roger Waters. Du minnet meg faktisk på at jeg må sjekke ut Amused To Death med det nye oppsettet.
    Jeg satser på å få tatt noen bilder i kveld.
    Har foreløpig bare justert/dillet og ikke satt meg ned og virkelig opplevd oppsettet enda. Jeg har merket at det har stort potensiale. Har noen BD-filmer liggende som snart skal få kjørt seg, da kommer jeg tilbake med flere inntrykk.
    Jeg tenker først og fremst at vi skal slappe av litt etter flere uker med lite søvn. Prison Break på Blu-ray i dag, tenker jeg.:grin:
    Det er klart den beste plata han har gitt ut, er masse bra låter på den skiva så den vil nok løfte rommet ditt vil jeg tenke meg. Du får teste Finding Nemo filmen, den har ett par fine bass drønn. Du kan også kjøre en runde med Jackson Browne - Walking Town, da får anlegget kjørt seg i hvertfall. Ellers vil jeg tro Pink Floyd - Hey You på bra lydnivå vil få rommet ditt i bevegelse.. Bare ett par tips fra Rogern.......

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slå på stortromma, flytt inn i nærheten av svigemor og svigefar:Storhet og klasse - rb.no

Kun 58 mill. Ta en titt på bildeserien - anbfalles

Side 62 av 143 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 92 102 112 122 132 142 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •