Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 61

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 61 av 144 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 81 91 101 111 121 131 141 ... SisteSiste
Viser resultater 1,201 til 1,220 av 2862
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Du ikke ha MM8003. Hvis du kvitter deg med den tvangstanken, får du kanskje litt mer fleksibilitet. Jeg vet av erfaring at det er plagsomt å ha ubenyttede effekttrinn, så å bruke MM8003 kun til bakkanaler kan være litt bortkastet.
    selvsagt ikke på den måten, og MM8003 bare til bakkanalene er noget i overkant, er enig i det.
    Men jeg synes AV8003 og MM8003 utseendemessig hører sammen og klarer jeg å beholde KAV-3250 ville de ubrukte effektrinnene egentlig bry meg lite da jeg faktisk har forsterkerkraft til ytterligere en kanal (6.1).
    Jeg har da også muligheten til å utvide til 7.1 ved å takmontere f.eks Focal Dome, hvis den sjansen skulle by seg etterhvert.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Regner med du da tenker på lydkvalitet? For Marantz har vel ikke 11.2? Jeg har sykt lyst på Z11 (pga 11.2) men den er alt for dyr, så et rimeligere alternativ med 11.2 hadde vært topp.
    Jepp. Tenker for lydkvalitetens skyld. 7.1 holder lenge i det rommet jeg bruker i dag, men etter å ha hatt Z11 er jeg ikke helt fornøyd med jobben 3800 gjør på pre-siden. 3800 er en veldig bra receiver til prisen, men det er ingen tvil om at det er en bit opp til det øvre skiktet av receivere.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åssen ligger det an for tiden AW, utbyttinger på kartet?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Åssen ligger det an for tiden AW, utbyttinger på kartet?
    Forhåpentligvis til uka.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gler meg.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Je også!

Får noen småting levert allerede på lördag som etter sigende skal forbedre akustikken bittelitt. Ellers kommer det forhåpentligvis litt tyngre saker i neste uke.
    Utenom min Krell Showcase kommer jeg til å legge ut Infinity Cascade og kanskje etterhvert min Parasound Halo A23 til salgs. Spennanse tie får sörlansgutten!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Allright! Da er vi i gang igjen.

Vi ominreder i stuen for å forbedre sweetspot og ny HD-ready prosessor + flerkanals effekttrinn er bestilt. I samme slengen bestilte jeg 1 stk Mirage Nanosat i svart, slik at jeg kan utvide til 6.1.

Sweetspot er nå flyttet omtrent 1.5 meter frem, så nå er sweetspot så og si i en likesidet trekant med höyttalerne. Avstanden til bakhöyttalerne har öket betraktelig, noe jeg synes blir spennende å teste ut. Vi får se hva jeg gjör med dem etterhvert.
    I morgen skal jeg tweake litt på systemet for siste gang för det nye kommer tidlig i neste uke.
    Du verden som jeg gleder meg til å endelig få hört ukomprimert HD-lyd. 6.1 blir også spennende.
    Kjempeartig med noe nytt i stuen også, både lyd -og utseendemessig.
    Endelig får jeg HDMI-innganger og slipper alle kablene opp til TV-en. Akustikkpaneler får jeg i morgen.
    Nå skal jeg bare bestille inn litt BD-filmer, så er fremtiden fullbooket ...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende!

Jeg har også endelig fått HD-lyd, og flyttet og styrt med greiene. Artige tider!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Spennende!

Jeg har også endelig fått HD-lyd, og flyttet og styrt med greiene. Artige tider!
    Gratulerer!
    Hvor merkbar synes du oppgraderingen til HD-lyd var?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leveringen av akustikkplatene/diffusorne fra Svanå MiljöAkustik lørdag ble ikke noe av pga sykdom, noe som resulterer i at jeg får disse platene gratis som en prøve mot at jeg betaler frakten. Det kaller jeg service! Platene er nå sendt og jeg regner med å få dem enten i morgen eller onsdag.
    Startsida

Newcomer Jackx_krell sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    <snip>..... HD-ready prosessor <snip>
    Hei på deg!
    Det du skrev i quoten fikk meg til å stusse litt. HD-ready prosessor

Jeg trodde i min enfoldighet at enten har prosessoren de nye lyd-formatene eller så har den ikke. Er det slik å forstå at med hd-ready så har den mulighet for å få skiftet ut hardware-komponenter når de foreligger i salg, eller var det en skriveleif?

mvh

JackX

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .... akustikkplatene/diffusorne fra Svanå MiljöAkustik
    Dette er en site jeg har vært innom litt. Stor sannsynlighet for at jeg kommer til å gå nærmere inn på denne (ofte oversette) delen av det totale lydbildet.

Hva er det du kommer til å sette opp?

mvh
    JackX

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jackx_krell
    Hei på deg!
    Det er mye av dette. På lydsiden brukes det om utstyr som takler full HD i motsetning til på bildesiden hvor HD ready står i motsetning til full HD. Blir selv forvirret av dette, men det er nok ikke AW som er utgangspunktet for denne uklarheten.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei på deg!

Jeg trodde i min enfoldighet at enten har prosessoren de nye lyd-formatene eller så har den ikke. Er det slik å forstå at med hd-ready så har den mulighet for å få skiftet ut hardware-komponenter når de foreligger i salg, eller var det en skriveleif?

mvh

JackX
    Mente egentlig bare at prosessoren er klar for de nye HD-lyd -og bildeformatene.:-D

Dette er en site jeg har vært innom litt. Stor sannsynlighet for at jeg kommer til å gå nærmere inn på denne (ofte oversette) delen av det totale lydbildet.

Hva er det du kommer til å sette opp?

mvh
    JackX
    Det jeg får nå er noen diffusorplater som ser slik ut (bare i svart):

Mine er dog spesiallaget på mål for å passe til de sorte platene jeg har bak höyttalerne.
    Jeg skal også bestille Golden Horn ( Golden horn )i svart som også skal lages på mål til nedre del av disse platene:

Bildene er fra denne tråden:
    Sida vid sida - Euphonia Audioforum

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er seriøse saker, WWII - 'bygger' mye visuelt: er 'madammen' med på å ha slike elementer i stuen? Hva regner du forrresten med å investere for i akustikkløsningene?

Frode i acoustictuning.com har etter det jeg forstår denne fabrikken/butikken som leverandør til sitt utvalg innen akustikk (har det eller er like før. Mulig jeg husker litt leif her).

Har du bestilt multikanalsforsterker, eller er bare på myser'n etter en? Jeg skal selge min TAS (Krell Theater Amplifier Standard) .... 8-)

mvh

JackX

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er seriøse saker, WWII - 'bygger' mye visuelt: er 'madammen' med på å ha slike elementer i stuen? Hva regner du forrresten med å investere for i akustikkløsningene?

Frode i acoustictuning.com har etter det jeg forstår denne fabrikken/butikken som leverandør til sitt utvalg innen akustikk (har det eller er like før. Mulig jeg husker litt leif her).

Har du bestilt multikanalsforsterker, eller er bare på myser'n etter en? Jeg skal selge min TAS (Krell Theater Amplifier Standard) .... 8-)

mvh

JackX
    Ja, dette bygger litt og det er også meningen; prøve å forbedre akustikken samtidig som det ser bra ut. Hva dette kommer til å koste vet jeg ikke, men tipper 5000-6000 SEK for alt jeg har planlagt. "Madammen" synes dette virker spennende og stoler på mine idéer.

Jeg har selv opplevd et rom (med fullt MBL-oppsett) fullstendig oppbygget av Svanå MiljöAkustik og det gjorde absolutt positivt inntrykk.

Har bestilt multikanalsforsterker (til bakkanalene) som mest sannsynlig kommer i morgen. Beholder min Krell KAV-3250 til front og senter.:-D

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir nok skamlekkert! Eneste ulempen er vel støvtørkingen i alle krokene...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Dette blir nok skamlekkert! Eneste ulempen er vel støvtørkingen i alle krokene...
    Disse platene er laget slik at hverken maling eller flammer biter på. Prøver man å spraymale dem så diffuser de faktisk malingen, sier de.
    Håper det er det samme med støv også.:-D

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse platene er laget slik at hverken maling eller flammer biter på. Prøver man å spraymale dem så diffuser de faktisk malingen, sier de.
    Håper det er det samme med støv også.:-D
    Flammer? :-D I all verden... seriøse greier!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt forsterkersett er i hus pluss en Mirage Nanosat i svart slik at jeg kan teste ut 6.1.
    Har ikke fått testet forsterkerne skikkelig, må gjöre endel justeringer för dette sitter skikkelig. Försteinntrykket er at det spiller veldig bra, men mangler litt av punchen Krellen har. Nå kjörer jeg utelukkende det nye forsterkersettet og har koblet bort Krell og Parasound. Skal teste og justere noen dager, så setter jeg tilbake min Krell KAV 3250 og hörer hva den gjör.

Jeg hörer en tydelig peak rundt 50hz, noe jeg trodde Audessey ville ta seg av da jeg ikke har hört noe slik för. Jeg ser at Marantz har satt crossover til 100hz, så kanskje problemet ligger der. Jeg får bruke lördagen på å justere alt skikkelig.

Fikk såvidt testet DTS HD-Master fra Die Hard 4 og skjönner nå hypet.
    Först syntes jeg ikke det var store forskjellene. Så begynte jeg å höre masse detaljer jeg aldri har hört för. Så kom bassen ...

Jeg har nå problem med venstre bakhöyttaler igjen da denne ikke er plassert optimalt. Dette problemet hadde jeg närmest eliminert bort med justeringer för jeg byttet. Dette blir forhåpentligvis ordnet på i helgen. Satser også på å få opp Nanosaten da.

Regner med at jeg får tatt noen bilder til helgen. Marantz-settet ser ihvertfall ut som en million dollars. Men det föles som jeg löfter på fjär i forhold til Krellen.

Side 61 av 144 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 81 91 101 111 121 131 141 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •