Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 60

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 60 av 144 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 70 80 90 100 110 120 130 140 ... SisteSiste
Viser resultater 1,181 til 1,200 av 2862
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Som ingeniør i olje&gass står jobbene i kø her i Kristiansand:
    TTS-Sense
    TTS Marine Cranes
    National Oilwell
    Aker Solutions
    Hydramarine
    og en haug med underleverandører...

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Setter virkelig pris på all informasjon og hjelp her, tusen takk!

Min kone og jeg har desverre ikke fagbrev, men har meget gode skussmål og tilsammen ca 10 års erfaring som prosessoperatører i næringsmiddelindustrien.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Setter virkelig pris på all informasjon og hjelp her, tusen takk!

Min kone og jeg har desverre ikke fagbrev, men har meget gode skussmål og tilsammen ca 10 års erfaring som prosessoperatører i næringsmiddelindustrien.
    Om du kontakter Bemanningsbyrået her i byen og gir dem deres CV'er så tror jeg ikke det tar lang tid før dere begge har jobb....

- Kontaktpersoner Kristiansand

Anja og Tone - det er flotte representanter!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Trondheim er bra vettu.. Sjø i massevis, kafèliv og sikkert flere firma som jobber opp mot offshore. Du får vurdere å gro bart og ta med familien oppover
    Kona er veldig sugen på Trondhjem, men boligprisene er relativt stive der oppe. Vi tittet litt sist vi var ovenfor og innså at hus blir vanskelig om man ikke bor langt utenfor sentrum. Med dagens rente gir store lån lite spillerom for noe annet dessverre. Blir lite igjen til hifi om hele lønna går rett til banken....... :?
    Byen forøvrig er helt topp og har alt vi savner her i Indre Østfold
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Kona er veldig sugen på Trondhjem, men boligprisene er relativt stive der oppe. Vi tittet litt sist vi var ovenfor og innså at hus blir vanskelig om man ikke bor langt utenfor sentrum. Med dagens rente gir store lån lite spillerom for noe annet dessverre. Blir lite igjen til hifi om hele lønna går rett til banken....... :?
    Byen forøvrig er helt topp og har alt vi savner her i Indre Østfold
    Levanger er bare 8mil nord for Trondheim, med betraktelig bedre bolig priser

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Bor nå 5-6 mil fra Oslo, og deter den avstanden vi gjerne vil kutte ned om en flytting skal ha noe for seg. 8 mil blir liksom litt feil vei.......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig det der med boligpriser. Rørvik som er en bitteliten plass har et hinsides prisnivå, mens Levanger som ligger mer sentralt i forhold til E6, Værnes og Trondheim ligger lavere. Namsos som også ligger litt kjeitete til ligger også høyere enn Levanger og Steinkjer. Men nå har jeg nettopp kjøpt leilighet i Trondheim(Moholt) - og kommer faktisk billigere utav det i Trondheim enn i Namsos... Måtte riktignok gi avkall på et soverom, menmen..

Men nå ødelegger vi tråden til AW igjen... Er det ikke bil og brød, så er det huspriser..

Kanskje vi får se noe av dette i den nye leiligheten til AW? :twisted:

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Om du kontakter Bemanningsbyrået her i byen og gir dem deres CV'er så tror jeg ikke det tar lang tid før dere begge har jobb....

- Kontaktpersoner Kristiansand

Anja og Tone - det er flotte representanter!
    Jøss, tusen takk, dette setter vi stor pris på!

Sitat Opprinnelig postet av Egon

Men nå ødelegger vi tråden til AW igjen... Er det ikke bil og brød, så er det huspriser..

Kanskje vi får se noe av dette i den nye leiligheten til AW? :twisted:

Her er det ingen som ødelegger noe. Min tråd kan inneholde akkurat hva vi er interessert i å snakke om.:-D

Det blir ihvertfall minst én av de over som skal inn i stuen etterhvert, men når er en annen sak. Krellen blir det nok ikke, men selvsagt frister den.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg vet hvilket produkt vi snakker om

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Jeg tror jeg vet hvilket produkt vi snakker om
    Vet hva du sikter til, men det blir nok ikke enda. Men én dag ...!

Flyttingen til Norge ser ut til å la seg vente på, men håper det ordner seg til slutt.

Jeg er betatt av Marantz AV8003 og MM8003.
    Jeg vurderer faktisk å selge begge mine Krell og min Parasound, hvis jeg får en akseptabel pris. Cascadene selges også.
    Jeg har veldig lyst på HDMI, HD-dekodere og romkorreksjon. Jeg vil få mere plass og forhåpentligvis litt pengers til overs å bruke på akustikk. Jeg har tro på at Marantz-settet er hva jeg er ute etter. Det passer utseendemessig også helt perfekt.

Da jeg satte opp en Yamaha RX-V3800 hos en kamerat i sommer ble jeg overrasket over hvor bra det faktisk låt med bare en receiver. Mye av den åpne, luftige, men samtidig veldig sammensatte lyden tror jeg skyldes romkorreksjonen. Jeg syntes det låt meget bra ihvertfall.

Spørsmålet er hvordan det hele vil fungere til musikk, for det skal endel til å holde ritt med Krell-ene.

Er veldig i tvil om jeg virkelig vil selge Krell-ene. Jeg regner med at musikken vil lide litt, men det er jo film og TV som er viktigst hos oss.
    Jeg lurer også på om MM8003 er kraftig nok.
    Lurer fælt nå ...:neutral:

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også veldig nyskjerrig på AV8003, og venter spent på å se noen testresultater av denne. Kommer den opp på samme nivå som forforsterkerdelen i Z11 er det en spennende kandidat for å erstatte 3800. MM8003 er derimot ikke aktuell på power siden. Regner med at det det finnes bedre strømkilder som kan kombineres med denne
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også veldig nyskjerrig på AV8003, og venter spent på å se noen testresultater av denne. Kommer den opp på samme nivå som forforsterkerdelen i Z11 er det en spennende kandidat for å erstatte 3800.
    Regner med du da tenker på lydkvalitet? For Marantz har vel ikke 11.2? Jeg har sykt lyst på Z11 (pga 11.2) men den er alt for dyr, så et rimeligere alternativ med 11.2 hadde vært topp.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det Marantz settet er som vanlig ifra marantz NYDELIG å se på . Men syns det meste ifra dem er litt soft i kantene liksom, men er jo lov å håpe .

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor nå 5-6 mil fra Oslo, og deter den avstanden vi gjerne vil kutte ned om en flytting skal ha noe for seg. 8 mil blir liksom litt feil vei.......
    Da vil jeg tipse deg om Skaun kommune, - Buvika ligger 22km fra Trondheim sentrum med 25min reisetid. Betydlige lavere boligpriser enn hva du må ut med i Trondheim.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må jo ha både AV8003 og MM8003 hvis jeg først skal gjøre dette. Må se om jeg på noen måte kan få til å beholde KAV-3250 og kjøre MM8003 til bakkanalene. Da kan jeg jo utvide til 6.1.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Da vil jeg tipse deg om Skaun kommune, - Buvika ligger 22km fra Trondheim sentrum med 25min reisetid. Betydlige lavere boligpriser enn hva du må ut med i Trondheim.

Da kan du søke medlemskap i Buvik Karsk å knivstikkarlag!
    (Som ikke bedriver så mye knivstikking iflg min gamle skolekamerat)

Blir spennende og se hvordan veien går videre AW, den marantz prosessoren frister unektelig mye!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan du søke medlemskap i Buvik Karsk å knivstikkarlag!
    (Som ikke bedriver så mye knivstikking iflg min gamle skolekamerat)

Blir spennende og se hvordan veien går videre AW, den marantz prosessoren frister unektelig mye!
    Haha, har ikke hørt om så mange knivstikkarlag, trodde slikt mest foregikk i storbyene.
    Ja, synes selv det er ganske spennende for tiden, har mye i ilden.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Haha, har ikke hørt om så mange knivstikkarlag, trodde slikt mest foregikk i storbyene.
    Ja, synes selv det er ganske spennende for tiden, har mye i ilden.
    Noen tradisjoner holdes i hevd på bygdene vet du

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er også mulig å søke medlemskap i Ånøyen Karsk og Tjuvfiskerlag ved flytting til Skaun. De er kjent for ganske fuktige julebord

Forøvrig gøy å se flere sambygninger her inne :-D ..sånn helt off-topic.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du ikke ha MM8003. Hvis du kvitter deg med den tvangstanken, får du kanskje litt mer fleksibilitet. Jeg vet av erfaring at det er plagsomt å ha ubenyttede effekttrinn, så å bruke MM8003 kun til bakkanaler kan være litt bortkastet.

Side 60 av 144 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 70 80 90 100 110 120 130 140 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •