Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 59

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 59 av 143 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 89 99 109 119 129 139 ... SisteSiste
Viser resultater 1,161 til 1,180 av 2858
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nåh, har ikke flyttet enda, men forhåpentligvis snart.

Det var relativt spontant.
    Vi har lenge snakket om å flytte, da enten videre til New York, Chicago eller tilbake til familie og venner i Norge.
    Vi fant ut av dette etter å ha kommet tilbake til Lyngdal og sett utviklingen der, hvor urbant (alt er relativt) og moderne de tenker der kontra andre byer på sørlandet. en ny bydel er på trappene og det skal bygges over 800 boliger nærme sentrum. Vi bodde denne gangen i en leilighet midt i sentrum og fikk virkelig sansen for å bo slik. Hente mat, trene på helsestudioet eller handle; alt i tøflene.

Det var først da vi var på en spontan visning i leilighetene, da spesielt den vi falt for, at vi bestemte oss for å forsøke dette.

Grunnen til at vi nå er villige til å forlate Sverige er flere, uten at jeg skal fordype meg i akkurat det. Det er ihvertfall IKKE veiene eller bilprisene!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Undret

litt da jeg leste at kona di bare ble sendt hjem fra USA. Er det mulig å gjøre uten videre og uten å betale en retur?
    Ser forøvrig at du har feriert i Aurskog-Høland. Er du derfra?
    PS! Er det ikke slik at man kan ta med seg en bil fra utlandet om man har hatt den i tre år?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Så bra, ingenting er som å bli forelske seg på ny (boligmessig). Det er også spennende å kunne påvirke utformingen og løsningene underveis. Jeg ønsker dere lykke til med flyttingen, selv om det er dyrt å bo og leve her hjemme på berget.

Bonusen er at det blir mer spenning på forumet når vi (forhåpentligvis) får følge med på utformingen av den nye kinoen og tilhørende eskapader.
    I tillegg blir det nå enklere å få sneket seg en audiens i noe som etter erfaringen fra nåværende oppsett må bli en av norges fineste stuekinoer.
    Jøss, takk for det!
    Audiens er selvsagt innvilget.:-D
    Akkurat hjemmekinoen er litt vanskelig, selv om plasseringen er klar.
    Får vi dette til, blir det en nesten en hel vegg full av svarte diffusorer (Golden Horn) rundt TV-en. Det er plassering av sweetspot og eventuelt hva vi skal sitte på i sweetspot som kan bli et problem.
    Får vi til denne flyttingen blir det nok noen nye småting i oppsettet, tipper jeg.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ambings
    litt da jeg leste at kona di bare ble sendt hjem fra USA. Er det mulig å gjøre uten videre og uten å betale en retur?
    Ser forøvrig at du har feriert i Aurskog-Høland. Er du derfra?
    PS! Er det ikke slik at man kan ta med seg en bil fra utlandet om man har hatt den i tre år?
    Myndighetene i USA har tydeligvis relativt fritt spillerom.
    Min kones famile bor på Hemnes, Aurskog-Høland.
    Angående import av bil som man har hatt i tre år: de norske myndighetene har selvsagt fjernet denne muligheten. Det var jo en overhengende stor fare for at opptil flere faktisk kunne få seg en bra bil til en bra noenlunde normal pris ...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det

er helt utrolig hvor gode myndighetene er på å fjerne alle "smutthull"...hvor mange flytter til utlandet i tre år for så å ta med en bil hjem. Stort problem - mye tapte avgifter der...men da må du vel kanskje nøye deg med A6 eller noe som oss andre...
    Hemnes har jeg vært mye i - eksen bor der.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Etter 5 uker med ferie, har vi nå èn uke igjen som vi skal tilbringe i leiligheten i Sverige. Vi har vært i New York, Aurskog-Høland, Arendal og Lyngdal. Mye har skjedd.
    Høydaren må være Aurskog-Høland

Skal forøvrig ut på ferietur i morgen selv - til ditt nåværende bosted!

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbake til Løngtal? Da regner jeg med at en demo er mulig på sikt.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Høydaren må være Aurskog-Høland

Skal forøvrig ut på ferietur i morgen selv - til ditt nåværende bosted!

Aurskog-Høland må ha en av de mest humpete og lappete veiene jeg har kjørt på. Morsomt lell.

Er det til Stockholm du skal?

Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Tilbake til Løngtal? Da regner jeg med at en demo er mulig på sikt.
    Løngthal, ja. Selvfølgelig er du velkommen på demo hvis vi får dette til.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at vi nå er villige til å forlate Sverige er flere, ...........!
    Må være tilgangen på grovt brød tenker jeg

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Må være tilgangen på grovt brød tenker jeg
    Etter å ha gått i tøflene bort til Harrys' Bakeri hver morgen og handlet Harrys' Fotballbrød har vi faktisk tenkt på hvordan vi skal kunne klare å gå tilbake til luftbobler med skorpe rundt eller sirupsbrød, forkledd som grovbrød.:? :-D

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Aurskog-Høland må ha en av de mest humpete og lappete veiene jeg har kjørt på. Morsomt lell.
    Veien er ikke spesielt gode nei. Man lærer seg å kjøre utenom de største hullene for å si det enkelt...

Men man lærer seg nå å like å bo her ute. Relativt kort vei til Oslo (6 mil fra døra til Oslo S) og faktisk ganske ok kollektiv tilbud hvis man skal inn til Oslo området på jobb.

Kultur derimot er dårlige greier. Hadde håpet vi skulle få kultuhus med kino og greier her, men nei..... Det ble ikke noe. Si rompa bønder. En uttalte i fult alvor at vi hadde bra med kultur - kunne gå på elgsafari bla....

Er det til Stockholm du skal?
    Ja. En liten tur bare.

Sørlandet må da være en hyggelig plass å flytte til? Har vært i Lyndal på ferie ei ukes tid. Hyggelig sted. Tror dem hadde øl-monopol den gangen!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En uttalte i fult alvor at vi hadde bra med kultur - kunne gå på elgsafari bla....
    Haha, klassiker! Har stort sett bare vært hjemme hos famile, kun vært en tur på den lokale puben én gang, så jeg skal ikke pårope meg stor kunnskap om området.

Sørlandet må da være en hyggelig plass å flytte til? Har vært i Lyndal på ferie ei ukes tid. Hyggelig sted. Tror dem hadde øl-monopol den gangen!
    Ølmonopolet består fortsatt, om ei så lenge.
    Øl i butikkene gjør det nok vanskelig for dem, så de varer nok ikke lenge.
    Folk er lei av å betale ekstra for øl der overskuddet av salget går til de som hele tiden har vært i mot ølsalg.

Sørlandet er fantastisk, synes jeg. Lyngdal kommer seg kraftig. Kulturhus, Kino, restauranter og utesteder, badeland med tilhørende helse og treningsenter, konstant i vekst og snart ny bydel. Den kommunen på sørlandet som øker mest i innbyggertall.
    Langt fra det svarte hølet i jorden som jeg forlot i 1996.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående teknisk jobb i norge for tiden så burde vel det være done deal. Er dere like nøye og ryddige i jobbsammenheng som med den eminente stuekinoen dere har nå så stiller dere vel sterkt :wink:

Synd med bilen ja. Sjelden kombinasjon av luksus og morro i en og samme pakke, som nesten er en umulighet i morderlandet.

gudd løkk!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Angående teknisk jobb i norge for tiden så burde vel det være done deal. Er dere like nøye og ryddige i jobbsammenheng som med den eminente stuekinoen dere har nå så stiller dere vel sterkt :wink:

Synd med bilen ja. Sjelden kombinasjon av luksus og morro i en og samme pakke, som nesten er en umulighet i morderlandet.

gudd løkk!
    Takk for det!:-D
    Jobb tar vi meget seriøst og er veldig opptatt av kvalitet. Jeg regner med å få gode referanser fra også vår nåværende jobb, så håper virkelig du har rett, DrErling.:-D

Det blir jo utrolig spennende å begynne på en ny stuekino, hvis dette med jobb går i orden!

Det med bilen synes jeg er utrolig trist. Nå er det enda ikke sagt at vi ikke importerer den, vi må bare sjekke litt mere først. Vi gir ikke opp så lett. Som min svigerfar sa; " Jeg hadde heller bodd i telt enn å gi fra meg den bilen."

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til med flytteplaner - håper det ordner seg med alt det praktiske!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så spennende med flytteplanene. Vi har selv lenge snakket om å forlate indre østfold til fordel for en plass som har mer å tilby av det vi setter pris på som sjø, båt og kafeliv. Alternativene har vært sørlandet en plass, Trondhjemstraktene hvor kona hører hjemme, eller Stavanger-området pga jobb. (Har teknisk bakgrunn fra olje og offshore)
    Ettersom jr nå skal opp i 10. klasse har dette holdt oss igjen til han er ferdig, men neste sommer står vi fritt så vi får se hva som skjer når den tid kommer :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Lykke til med flytteplaner - håper det ordner seg med alt det praktiske!

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Så spennende med flytteplanene. Vi har selv lenge snakket om å forlate indre østfold til fordel for en plass som har mer å tilby av det vi setter pris på som sjø, båt og kafeliv. Alternativene har vært sørlandet en plass, Trondhjemstraktene hvor kona hører hjemme, eller Stavanger-området pga jobb. (Har teknisk bakgrunn fra olje og offshore)
    Ettersom jr nå skal opp i 10. klasse har dette holdt oss igjen til han er ferdig, men neste sommer står vi fritt så vi får se hva som skjer når den tid kommer :-D
    Oi, det høres spennende ut!
    Stavanger eller sørlandet burde jo være perfekt for denslags. Et yrende båtliv om sommeren. Var ute nesten 8 timer i bår rundt Risør, Tvedestrand, Arendal og ikke minst Lyngør. Helt fantastisk.

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Alternativene har vært sørlandet en plass, Trondhjemstraktene hvor kona hører hjemme, eller Stavanger-området pga jobb. (Har teknisk bakgrunn fra olje og offshore)
    Trondheim er bra vettu.. Sjø i massevis, kafèliv og sikkert flere firma som jobber opp mot offshore. Du får vurdere å gro bart og ta med familien oppover

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oi, det høres spennende ut!
    Stavanger eller sørlandet burde jo være perfekt for denslags. Et yrende båtliv om sommeren. Var ute nesten 8 timer i bår rundt Risør, Tvedestrand, Arendal og ikke minst Lyngør. Helt fantastisk.
    Du kan med god samvittighet stryke to av navnene - de to andre er nok i massvis..............

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Gøy du skal flytte hjem igjen da. Men etter å selv ha vært en uke i Gøteborg nå, kan jeg ikke fatte hva du skal i Norge. Svenskene er meget hyggelige, og Gøteborg er en utrolig koselig by jeg lett skulle ha bodd og kost meg i Uansett så er det nok veldig kjekt å komme seg hjem igjen, nærmere familie og andre kjente ting.

Ser du satser på jobb offshore, som prosessoperatør. Jeg jobber selv for BIS Industrier offshore ute på Valhall, der er det BP som er prosess selskap. De har vært på utkikk etter folk med erfaring, det samme vet jeg Conoco Philips har. Lykke til med jobb søking hvertfall

Side 59 av 143 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 89 99 109 119 129 139 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •