Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 57

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 57 av 144 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 87 97 107 117 127 137 ... SisteSiste
Viser resultater 1,121 til 1,140 av 2861
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    ..........service er dyrt her akkurat som i Norge.
    Vet ikke hvordan prisene er ellers i Sverige, men faren min kjører rett over svenskegrensen for å ta service på sin VW Passat. Omtrent halv pris på både service og rep. sammenlignet med merkeverksted i Norge. Bruker merkeverksted i Sverige også......

Bil er grisedyrt i Norge. Folk oppfordres til å flytte ut i distriktene, samtidig som prisene på et helt nødvendig fremkomstmiddel for å bo "der ute" skrus stadig opp.......Ikke lett å bli klok på politikk.

På en annen side så må jeg dra litt på smilebåndet når jeg ser dresskledde by-folk som daglig står å banker i køen til og fra jobb i gigantiske bensinslukende SUV`er....

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    æsj, for en ekkel LEKKER bil..................

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Vet ikke hvordan prisene er ellers i Sverige, men faren min kjører rett over svenskegrensen for å ta service på sin VW Passat. Omtrent halv pris på både service og rep. sammenlignet med merkeverksted i Norge. Bruker merkeverksted i Sverige også......

Bil er grisedyrt i Norge. Folk oppfordres til å flytte ut i distriktene, samtidig som prisene på et helt nødvendig fremkomstmiddel for å bo "der ute" skrus stadig opp.......Ikke lett å bli klok på politikk.

På en annen side så må jeg dra litt på smilebåndet når jeg ser dresskledde by-folk som daglig står å banker i køen til og fra jobb i gigantiske bensinslukende SUV`er....
    Ja, når du sier det så mener jeg å ha lest at service er billigere i Sverige.

Vi har bosatt oss slik at pendling eller køkjøring er ikke-eksisterende.
    Har ikke tenkt å kaste bort livet med å stå i kø for å komme meg til eller fra jobb.:-D

Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    æsj, for en ekkel LEKKER bil..................
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN

Hadde full service på en Audi A6 2004 modell 2.4 og VW Polo 1.4 16v 2002 mod i Svergie med reg.reim skifte på begge to. Totalt 26 500 sek. I Norge ville bare A6'en kostet 19200 nok....

Jeg har kjøpt meg Polo til å kjøre i kø med.... Eller det vil si om morgene kommer jeg konstant for sent, eller det er vel ikke riktig siden vi har litt flexi tid, for å slippe kø. Den bruker helt greit med bensin.

Tilbake til AV. Synes du skulle prøvd en BD spiller med analogt ut - tror det ville gitt deg et sikkelig løft selv dac'en stiller i skyggen til Krell'en. Det er en litt annen verden med hd-lyd

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Hadde full service på en Audi A6 2004 modell 2.4 og VW Polo 1.4 16v 2002 mod i Svergie med reg.reim skifte på begge to. Totalt 26 500 sek. I Norge ville bare A6'en kostet 19200 nok....

Jeg har kjøpt meg Polo til å kjøre i kø med.... Eller det vil si om morgene kommer jeg konstant for sent, eller det er vel ikke riktig siden vi har litt flexi tid, for å slippe kø. Den bruker helt greit med bensin.

Tilbake til AV. Synes du skulle prøvd en BD spiller med analogt ut - tror det ville gitt deg et sikkelig løft selv dac'en stiller i skyggen til Krell'en. Det er en litt annen verden med hd-lyd
    Har lest skumle meldinger om at registerreimskifte på de eldre A8 ligger på over 40.000, men nå har vi kjede på vår så jeg tror vi slipper det når den tid kommer?

Jeg har så lyst til å beholde krellen, men har også lyst på HD-lyd. Tror analogt ut fra en god, ny BD-spiller er tingen.
    Profil 1.1 (?) på Denon skulle vel ikke by på noen problemer? De nyeste profilene er vel bare noe "internett-tull"?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest skumle meldinger om at registerreimskifte på de eldre A8 ligger på over 40.000, men nå har vi kjede på vår så jeg tror vi slipper det når den tid kommer?

Jeg har så lyst til å beholde krellen, men har også lyst på HD-lyd. Tror analogt ut fra en god, ny BD-spiller er tingen.
    Profil 1.1 (?) på Denon skulle vel ikke by på noen problemer? De nyeste profilene er vel bare noe "internett-tull"?
    Sikkert samme som på Audi A6 - av med hele fronten.... Kanskje dem tar litt mer av A8 eierene

Profil 1.1 burde vel ikke by på noe problem - den heter jo final standard eller noe slikt... Hvis du venter på 2.0, kan du sikkert bestille ringtoner med BD spillere og slik virkelig fansy, nødvendige ting

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert samme som på Audi A6 - av med hele fronten.... Kanskje dem tar litt mer av A8 eierene

Profil 1.1 burde vel ikke by på noe problem - den heter jo final standard eller noe slikt... Hvis du venter på 2.0, kan du sikkert bestille ringtoner med BD spillere og slik virkelig fansy, nødvendige ting
    Av med hele fronten, ja. Mener å ha lest at man slipper dette med de nyere modellene som har kjede?

Har alltid drømt om å ha ringetoner på en BD-spiller, så godt mulig jeg venter på profil 2.0 ...eller kanskje ikke.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har alltid drømt om å ha ringetoner på en BD-spiller, så godt mulig jeg venter på profil 2.0 ...eller kanskje ikke.
    Det er vel egentlig det som gjør at jeg venter og at jeg kan spille kabal mot filmskuespillerene..... Klarer egentlig nesten ikke å vente!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel egentlig det som gjør at jeg venter og at jeg kan spille kabal mot filmskuespillerene..... Klarer egentlig nesten ikke å vente!
    Hehe.
    Jeg håper jeg kan få til greie nivåer på analogt ut HD, så kan jeg kanskje heller kjøre optisk ut på DVD-er.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,077
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøft. Da kan jeg altså beholde Krellen. Nice!. Vurderer og disse spillerne, kanskje mest Denon. Hvordan er lyden på DVD kontra før?
    Jeg kontakta Parasound for å høre om det ville komme Hdmi oppgradering til C2'en (og C1 for den saks skyld), men det var ikke aktuellt. Syntes det var litt dumt med tanke på at det er så dyre pordukter, og siden det er 'expansion port for future upgrades' på baksiden..
    For endel år tilbake var det uaktuelt å bruke/betale ekstra for en DVD spiller med en 'dårlig' dts/dd dekoder innebygd, men nå velger jeg det fremfor å bytte ut Parasounden, foreløpig jaffal(Driter jo ikke penger heller .
    Ser jo bare hvor bra Video prosessorer de setter i spillere, og regner med de dyre spillerene benytter like bra audio komponeneter.

Hva mener du med DVD lyd nå kontra før ?
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Jeg kontakta Parasound for å høre om det ville komme Hdmi oppgradering til C2'en (og C1 for den saks skyld), men det var ikke aktuellt. Syntes det var litt dumt med tanke på at det er så dyre pordukter, og siden det er 'expansion port for future upgrades' på baksiden..
    For endel år tilbake var det uaktuelt å bruke/betale ekstra for en DVD spiller med en 'dårlig' dts/dd dekoder innebygd, men nå velger jeg det fremfor å bytte ut Parasounden, foreløpig jaffal(Driter jo ikke penger heller .
    Ser jo bare hvor bra Video prosessorer de setter i spillere, og regner med de dyre spillerene benytter like bra audio komponeneter.

Hva mener du med DVD lyd nå kontra før ?
    Showcase er heller ikke oppgradbar med HDMI.
    Det jeg tenkte på med DVD kontra før er at du sier du kjører analogt ut fra BD-spiller. Gjør du dette kun på BD eller også DVD? I tilfelle du gjør dette på DVD også, så er spørsmålet hvordan dette låter kontra da du kjørte digitalt ut (eller har du egen DVD-spiller?).
    Edit:
    Ser nå at du har egen dedikert DVD-spiller med SDI. Jeg trodde du brukte BD-spilleren til DVD også.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,077
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Showcase er heller ikke oppgradbar med HDMI.
    Det jeg tenkte på med DVD kontra før er at du sier du kjører analogt ut fra BD-spiller. Gjør du dette kun på BD eller også DVD? I tilfelle du gjør dette på DVD også, så er spørsmålet hvordan dette låter kontra da du kjørte digitalt ut (eller har du egen DVD-spiller?).
    Ah, jeg har begynnt å bruke Toshiba'en til dvd avspilling da den har bedre 1080p scalering enn jeg får med crystalio+primaren(Får ikke crystalioen til å sync'e med JVC'en i 1080p så da må jeg kjøre 720p også scalere en gang til med JVC'en)
    DVD lyd kjører jeg fortsatt med optisk/coax digital, det samme gjør jeg med DTS core fra BD. Finner nok ikke mange spillere som kam matche/overgå dd/dts dekoderene i Parasound/Krell etc..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Ah, jeg har begynnt å bruke Toshiba'en til dvd avspilling da den har bedre 1080p scalering enn jeg får med crystalio+primaren(Får ikke crystalioen til å sync'e med JVC'en i 1080p så da må jeg kjøre 720p også scalere en gang til med JVC'en)
    DVD lyd kjører jeg fortsatt med optisk/coax digital, det samme gjør jeg med DTS core fra BD. Finner nok ikke mange spillere som kam matche/overgå dd/dts dekoderene i Parasound/Krell etc..
    Jeg regner med å kjöre optisk ut fra BD-spilleren ved DVD-avspilling, men skal teste begge deler.

Active Sven Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    angående bonus ordning på bil førsikringer, har dom slutat med
    det i Sverige?
    Har nu bott i Norge i over 15år, men det fanns då før det

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven Roger
    Hei
    angående bonus ordning på bil førsikringer, har dom slutat med
    det i Sverige?
    Har nu bott i Norge i over 15år, men det fanns då før det
    Etter hva jeg har fått med meg er dette en ytterst sjeldent at et forsikringsselskap opererer med bonus på bilforsikringer her i Sverige. Jeg snakker da om slike bonuser vi har i Norge, at forsikringen blir billigere jo lengre man kjörer skadefritt. Det var ihvertfall beskjeden jeg fikk fra de jeg har sjekket med, men de snakket om at de vurderte å begynne med det.
    Det finnes endel andre former for bonus, men ikke noe jeg kunne få selv om jeg har kjört skadefritt siden 1989. Har aldri värt borti dyrere forsikringer enn dette, selv om jeg har både leiligheten og oss forsikret på samme sted. Jeg kontaktet attpåtil et firma som spesialiserer seg på å finne de billigste forsikringene og beste dealene, men de sa at jeg allerede hadde funnet det billigste.
    Forsikringen gikk også opp 5000 i året uten at jeg fikk beskjed.
    Jeg kranglet i flere uker med dem siden de ikke ga meg tilbudet de lovet meg da jeg inngikk avtalen. De skylder på en uvitende og uerfaren konsulent som ikke visste bedre.
    Har ikke orket å begynne å skrive klagebrev enda, men jeg må få gjort det snart.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    dette høres merkeligt ut, hade selv opparbeidet meg 70 %
    bonus i Sverige, som jag tok med meg til Norge, inga problem.
    Eide for noen år siden en Svensk registret bil, som jag brukte
    min gamle motorsykel førsikring på(hvilende) ,70% bonus der også.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven Roger
    Hei
    dette høres merkeligt ut, hade selv opparbeidet meg 70 %
    bonus i Sverige, som jag tok med meg til Norge, inga problem.
    Eide for noen år siden en Svensk registret bil, som jag brukte
    min gamle motorsykel førsikring på(hvilende) ,70% bonus der også.
    Hmmm ...takk for info! Skal jaggu ringe dem igjen.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av med hele fronten, ja. Mener å ha lest at man slipper dette med de nyere modellene som har kjede?
    Kjede skal holde hele motorens levetid :razz:

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Kjede skal holde hele motorens levetid :razz:
    Puh!!:-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm ...takk for info! Skal jaggu ringe dem igjen.
    Hei
    Skall ta og spørre noen svenske arbeids kolleger ikvell på jobb,
    så får du svar imorrn. blev nysjerrige selv også.:?

Side 57 av 144 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 87 97 107 117 127 137 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •