Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 56

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 56 av 144 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 116 126 136 ... SisteSiste
Viser resultater 1,101 til 1,120 av 2861
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Haha, for en stakkar med en 20 år gammel Toyota-riskoker så ser den neimen ikke så steingal ut! Lekker bil - artig å følge med på det som skjer i stua også...

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, Cybervision. Skal etter planan få diffusorne i neste uke. Spennende.
    Satte opp puter på hele plasmaveggen i dag og plugger i bassportene på senteren. Om senteren splite renere og strammere må jeg teste med et eget spor for nettop dette, men er ikke i tvil om at lyden ellers ble bra med putene på veggen. Gleder meg virkelig til å høre hva diffusorne gjør på lyden.

Angående bilen, så koser'n seg med sommerfelger og fint vær.:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Angående bilen, så koser'n seg med sommerfelger og fint vær.:-D
    Akkurat som oss med 2 hjul også - liker å vise seg frem når lakkskoa kommer på

Akustikken kunne jeg tenkt meg å se litt på når jeg returnerer til byen mot høsten igjen - men ser at mange plater koster jo litt - og jeg synes det er vanskelig å finne noen som ser bra ut - man må isåfall gjøre det "tigerstyle" - dine ser jo kule ut, men vil tippe de koster litt også.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk forresten endelig tatt et bra bilde av bilen:
    Og hvilket bilde! Det så rett og slett rått ut! Ser på bildet 2-3 sekunder, så ser jeg for meg bilen som en av hovedpersonene i neste Transformers-film :-D.

Ser at jeg må få meg litt photo-skills

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Akkurat som oss med 2 hjul også - liker å vise seg frem når lakkskoa kommer på

Akustikken kunne jeg tenkt meg å se litt på når jeg returnerer til byen mot høsten igjen - men ser at mange plater koster jo litt - og jeg synes det er vanskelig å finne noen som ser bra ut - man må isåfall gjøre det "tigerstyle" - dine ser jo kule ut, men vil tippe de koster litt også.
    Akustikk er morsomt og spennende. Problemet er å finne ting som både passer inn og som faktisk fungerer.
    Jeg har slitt litt med å få mine akustikkplater til å henge på veggen. Nå når varmen har kommet har de begynt å falle ned. Ikke lite irriterende når man har betalt altfor mye for dem. Løsningen ble Powerstrips som tåler 1,5 kg. 8 av disse på hver plate gjorde susen.

Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Og hvilket bilde! Det så rett og slett rått ut! Ser på bildet 2-3 sekunder, så ser jeg for meg bilen som en av hovedpersonene i neste Transformers-film :-D.

Ser at jeg må få meg litt photo-skills
    Haha, takk!
    Er faktisk meget fornøyd selv.
    Har ikke sett Transformers enda, men det høres spennende ut. :-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Transformers skal visst være bra...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Transformers skal visst være bra...
    Venter fælt på BD-versjonen mens jeg sitter her og tripper med fingrene og ser lengtende og utålmodig ut av vinduet ...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter fælt på BD-versjonen mens jeg sitter her og tripper med fingrene og ser lengtende og utålmodig ut av vinduet ...
    Har den stående i SD selv i hylla med plasten på enda, må se om jeg får tid snart til å se litt - avspaseringen+ferie for oss lærere trer i kraft fredag... *Glede seg!*

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har den stående i SD selv i hylla med plasten på enda, må se om jeg får tid snart til å se litt - avspaseringen+ferie for oss lærere trer i kraft fredag... *Glede seg!*
    Har hatt endel fri i det siste og sett bl.a 3 sesonger med Desperate Housewives, Cloverfield, National Treasure II etc. I Like it!

Velger å bumpe denne:
    Som nevnt tidligere så vurderer jeg en dedikert BD-spiller for kjøre analog HD-lyd fra BD-spiller til min Krell Showcase 7.1 Processor. Her beveger jeg meg ut på et område jeg kjenner lite til.
    Vil dette være en forbedring fra vanlig optisk ut fra min PS3?
    Det jeg er litt nervøs for er at lyden blir dårligere fra DVD. Jeg skjønner at HD-lyd skal være bedre, men ofrer jeg DVD-lyden litt her?
    Hvilke innstillinger/justeringer kan jeg gjøre når jeg kjører analogt ut fra BD-spiller? Hvilke justeringer/innstillinger kan jeg beholde fra mitt nårværende oppsett. Jeg tenker på speaker setup, nivåer etc?

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får litt vondt i meg av å tenke på motorvolumet i den A8'a...

Er bensinprisene i Sverige stive for tiden eller er det bare koselig å gi litt ekstra på til jobben hver dag?

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde du å skifte luftfilter på bilen? Merka du noen forskjell? Du ba om mere bilprat når du la ut det der bildet...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Får litt vondt i meg av å tenke på motorvolumet i den A8'a...

Er bensinprisene i Sverige stive for tiden eller er det bare koselig å gi litt ekstra på til jobben hver dag?
    Skylapper, kort og autogiro ....

Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Prøvde du å skifte luftfilter på bilen? Merka du noen forskjell? Du ba om mere bilprat når du la ut det der bildet...
    Nei, har ikke skiftet noe. Helt original.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hold den clean, så clean som mulig! Dette er en luksusbil, som viser status, skal du gjøre noe ville jeg sota vinduer med film utført av fagarbeidere, eller direkte soting med skikkelig utstyr av fagarbeidere

Dette er en bil alle snur seg etter uansett, og de som har litt peiling gaper i tillegg, skal ikke se bort ifra at de som kjenner til motorvolumet sikler litt i tillegg

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, lønner det seg og bo i sverige tro ? :-O

Det er jo en Audi som ser rimelig bra ut å, svensk registrert ?

Hvor mange tusen er det snakk om i forskjell og holde bil i sverige i forhold til norge ?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hold den clean, så clean som mulig! Dette er en luksusbil, som viser status, skal du gjøre noe ville jeg sota vinduer med film utført av fagarbeidere, eller direkte soting med skikkelig utstyr av fagarbeidere

Dette er en bil alle snur seg etter uansett, og de som har litt peiling gaper i tillegg, skal ikke se bort ifra at de som kjenner til motorvolumet sikler litt i tillegg
    Takk for det, er enig i at den bør holdes clean og original. Vinduene er originalt litt sotet, så jeg gjør nok ikke noe med dem heller.

Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Hmm, lønner det seg og bo i sverige tro ? :-O

Det er jo en Audi som ser rimelig bra ut å, svensk registrert ?

Hvor mange tusen er det snakk om i forskjell og holde bil i sverige i forhold til norge ?
    Svensk registrert, ja.
    Vet ikke hvor mye det er i forskjell på akkurat å holde bilen. Forsikringen her i Sverige er hinsides drøy og koster altfor mye i måneden. Det finnes ikke bonusordninger her, ihvertfall ikke enda. Pga bilen er importert fra Tyskland virker det som de har panikk hos forsikringsselskapene. Den forsikringen vi har nå er 10.000 billigere i året enn et annet "tilbud" jeg fikk. Det burde egentlig si det meste. Drivstoff koster omtrent det samme, service er dyrt her akkurat som i Norge. Dyr morro, akkurat som hifi og hjemmekino.

Prisene på biler er derimot bare en lek her i Sverige, ihvertfall i forhold til Norge.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt tidligere så vurderer jeg en dedikert BD-spiller for kjøre analog HD-lyd fra BD-spiller til min Krell Showcase 7.1 Processor. Her beveger jeg meg ut på et område jeg kjenner lite til.
    Vil dette være en forbedring fra vanlig optisk ut fra min PS3?
    Det jeg er litt nervøs for er at lyden blir dårligere fra DVD. Jeg skjønner at HD-lyd skal være bedre, men ofrer jeg DVD-lyden litt her?
    Hvilke innstillinger/justeringer kan jeg gjøre når jeg kjører analogt ut fra BD-spiller? Hvilke justeringer/innstillinger kan jeg beholde fra mitt nårværende oppsett. Jeg tenker på speaker setup, nivåer etc?
    Jeg kjører analog 5.1 fra min Sony bdp-s1 til min Halo C2, og jeg gjorde egentlig ingen forandringer i mitt oppsett i forhold til slik jeg hadde på dvd. Eneste var at jeg leste i endel forum at sony'en hadde litt lavt volum på LFE kanalen på 5.1 utgangen, så derfor bruker jeg en inngang hvor jeg har justert opp volumet på lfe 3 db (Velger først en inngang jeg har kalt BR 5.1, hvor vol på lfe er +3db, også velger jeg 5/7.1 ext. inn som da beholder settingen fra den inngangen som var aktivert før. Bruker macro på fjernkontrollen til dette). Nå kjenner jeg ikke funksjonaliteten til Krell, men regner med det er minst like bra som Parasound, og regner med du kan gjøre noe tilsvarende der. Dette var riktignok en problemstilling med Sony BDP-S1, og er sikkert ikke nødvendig på andre spillere.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå skal det sies at de ikke er status jeg er ute etter med denne bilen. Audi A8 har jeg drømt om siden den ble lansert. Vi ville begge ha en stor trygg og komfortabel bil som kan frakte oss trygt frem og tilbake på Norgesturene våre. Vi ville også ha rikelig med hestekrefter slik at eventuelle forbikjøringer ikke skal ta for lang tid og sette oss i fare. Må jo ærlig innrømme at forbikjøringene er forbi før man får sukket for seg, så vi er meget fornøyd.
    Bilen er meget morsom å kjøre, det var også et av kriteriene. Pluss at den har et design som virkelig tiltaler oss begge. Jeg har problemer med å gå fra den uten å snu meg.ops:

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Jeg kjører analog 5.1 fra min Sony bdp-s1 til min Halo C2, og jeg gjorde egentlig ingen forandringer i mitt oppsett i forhold til slik jeg hadde på dvd. Eneste var at jeg leste i endel forum at sony'en hadde litt lavt volum på LFE kanalen på 5.1 utgangen, så derfor bruker jeg en inngang hvor jeg har justert opp volumet på lfe 3 db (Velger først en inngang jeg har kalt BR 5.1, hvor vol på lfe er +3db, også velger jeg 5/7.1 ext. inn som da beholder settingen fra den inngangen som var aktivert før. Bruker macro på fjernkontrollen til dette). Nå kjenner jeg ikke funksjonaliteten til Krell, men regner med det er minst like bra som Parasound, og regner med du kan gjøre noe tilsvarende der. Dette var riktignok en problemstilling med Sony BDP-S1, og er sikkert ikke nødvendig på andre spillere.
    Ah, kjempebra! Tusen takk!:-D
    Er du fornøyd med resultatet?

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, kjempebra! Tusen takk!:-D
    Er du fornøyd med resultatet?
    Kanonfornøyd. Var svært overrasket over hvor fantastisk HD lyden var. Nå må jeg bare få meg min 2. gen BR spiller, Denon DVD 3800 BDCi eller Sony BDP S550 eller Marantz'en eller no så jeg får dekoda DTS-MA..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Kanonfornøyd. Var svært overrasket over hvor fantastisk HD lyden var. Nå må jeg bare få meg min 2. gen BR spiller, Denon DVD 3800 BDCi eller Sony BDP S550 eller Marantz'en eller no så jeg får dekoda DTS-MA..
    Tøft. Da kan jeg altså beholde Krellen. Nice!. Vurderer og disse spillerne, kanskje mest Denon. Hvordan er lyden på DVD kontra før?

Side 56 av 144 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 116 126 136 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •