Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 55

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 55 av 143 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 85 95 105 115 125 135 ... SisteSiste
Viser resultater 1,081 til 1,100 av 2858
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    En step-down transformator/converter vil gi 110V@50hz ut, mens produktet er beregnet på 110V@60hz.

Vanligvis er ikke dette noe problem, men når det gjelder Krell er det er store sannsynligheter for at spilleren ikke vil fungere. Grunnen er at de aller fleste (om ikke alle?) nyere Krell produkter har en chip/IC som senser om produktet får tilført 50hz eller 60hz, nettopp for å forhindre den type aktiviteter du vurderer. Krell har forstått at prisforskjellen er stor mellom US og Europa.

Du er ikke den første som tenker i de baner. Og det er flere som har prøvd - og har erfart "the hard way". Gjør et søk på google. Jeg slo fra meg ideen relativt fort....
    Var redd for at det var noe slik. Skal til New York om en måned så jeg tok en titt innom Audiogon og fant SACD Standard til greie priser.
    Triste greier. Takk for info, HåkonN.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Hvis jeg kjøper en Krell SACD Standard i USA, er det andre ting enn strømomformer jeg må ha for at den skal fungere her i landet?
    har vist fått et god svar alt

Troeen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy ****, jeg angrer noe så inn i ******* på at jeg kjøpte de billige Xindak-XLR-kablene da jeg oppgraderte. Det er så dårlig passform på pluggene at de nå faktisk faller ut av forsterkeren hvis jeg er bak der og roter litt. Så må jeg bruke 10-15 minutter på å få skikkelig kontakt igjen med min Parasound slik at ikke den ene bakhøyttaleren blir dominerende i lydbildet.

En New York-tur og 6-ukers ferie står på trappene, så budsjettet blir nok tynnslitt i sommer. Uansett, så er det gode XLR-kabler som står først på oppgraderingslisten. Og ny Behringer 2496 FBQ siden min gamle tok kvelden. Kabler først nå.

Nå er det National Treasure II på Blu-ray som står i spilleren, og rødvinen er sjenket i glasset. En ukes fri kan begynne ...
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lønner seg å gå for XLR-kabler basert på Neutrik eller tilsvarende plugger ja. Jeg mekket mine egne kabler med utstyr jeg shoppet på en proff PA-butikk. De bruker høykvalitet kabler bla fra Belden, samt skikkelige plugger fra Neutrik. Sitter som støpt :-D

Kos deg med vin og film!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Lønner seg å gå for XLR-kabler basert på Neutrik eller tilsvarende plugger ja. Jeg mekket mine egne kabler med utstyr jeg shoppet på en proff PA-butikk. De bruker høykvalitet kabler bla fra Belden, samt skikkelige plugger fra Neutrik. Sitter som støpt :-D

Kos deg med vin og film!
    XLR-ene som jeg bruker som subkabler er kjøpt fra musikkforretning i Tyskland og holder så vanvittig høyere kvalitet enn Xindakene. De satt som støpt i forsterkeren. Som nevnt, må bare få budsjettet til å rekke til først så blir det nye, skikkelige kabler.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg i gang med neste steg innen akustikk-kontroll i stua.
    Jeg har i lengre tid hatt følelsen av at området mellom høyttalerne er en flaskehals. Jeg føler lyden blir hard og gjengir stygg klang. I dag satte jeg opp to puter, en i hver førsterefleksjon på veggen bak høyttalerne og det ryddet endel opp i lydbildet. Vokal og musikere ble klarere og jeg følte også at holografien ble bedre.

Puter kan jeg selvsagt ikke ha der og jeg kan ikke erindre å ha sett noe annet dempemateriale som kan passe der uten å ødelegge designet. Derfor er jeg nå i dialog med Startsida om en løsning. Jeg har funnet frem til svarte diffusorplater som passer. Målene er faktisk helt perfekte. Satser da at lybildet blir ryddet opp i, noe jeg har stor tro på. Egentlig skulle jeg tatt ned hele plasmaveggen og festet asfaltplater på baksiden av den, slik jeg har gjort med de platene mine Infinity Cascade henger på, for å dempe klangen i selve treet. Det er bare at det er en veldig stor oppgave og krever masse krefter og arbeid, så det blir nok ikke noe med det første.

Førsterefleksjon bak høyttalerne er faktisk akkurat der panelene som Cascadene henger på, så diffusorene skal henge på dem.

Førsterefleksjon på høyreveggen fra min høyre høyttaler blir dempet med Scrunch-platene. Førsterefleksjon på høyreveggen fra min venstre høyttaler treffer lampen på bordet, så den vil da fungere som en diffusor.

Etterhvert vil jeg også montere opp svarte diffusorpaneler på veggen under plasmaen og se om det kan tilføre noe positivt.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er svarte diffusorpaneler bestilt og etter hva jeg har forstått, så blir disse laget fra bunnen av etter mine mål. Imponerende av Svanå MiljöTeknik!
    Disse skal monteres på de svarte panelene bak höyttalerne som altså er i försterefleksjon. Flere bestillinger kommer nok til å gjöres etterhvert. leveringstid ser ut til å väre ca 2 uker. Bilder kommer selvsagt.

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God kveld!

Hvor har du lagt kablene til surroundhøyttalerne og subbene bak? Ligger de bak den hvite listen på bildet?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    'kvæl i stuga!

Det stemmer, kablene ligger i den hvite listen. Har også små kabelgater opp til bakhøyttalerne. Disse skal etterhvert males samme farge som veggen, men har ikke "kommet så lang".

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    'kvæl i stuga!

Det stemmer, kablene ligger i den hvite listen. Har også små kabelgater opp til bakhøyttalerne. Disse skal etterhvert males samme farge som veggen, men har ikke "kommet så lang".
    Det er vel måten å gjøre det på ja.. Er vel vanskelig å legge noe bak gipsplatene når de er satt opp..

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Det er vel måten å gjøre det på ja.. Er vel vanskelig å legge noe bak gipsplatene når de er satt opp..
    :-D
    Spesielt murvegg, slik som den mørkeste veggen på bildet.
    Jeg skal bruke acryl på kantene, så male oppå. Da blir kabelgatene en del av veggen.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått nye planer i hodet.
    Akustikk:
    Om et par uker får jeg diffusorne fra Svanå MiljöTeknik, så det er i boks. Vurderer også flere av disse panelene, kanskje helt svarte Golden Horn som monteres under TV/ved siden av Senter.

Selve anlegget:
    Jeg tror jeg gir blaffen i dyr CD-spiller og ny HD-receiver.
    En langt billigere og praktisk lösning er Logitech Squeezebox og en bedre BD-spiller med analoge utganger.
    Squeezeboxen frister bl.a pga praktiske årsaker og med DAC-en i Krellen blir nok i lyden minst like bra som min nåvärende lösning med PS3 som kilde.
    Jeg spiller endel musikk i bilen også og med Squeezebox slipper jeg å dra CD-ene frem og tilbake fra garasje til leilighet. Man får lyst til å höre en CD og finner ut at den ligger i bilen ...ikke praktisk.

En BD-spiller fra f.eks Denon burde ha gode analoge utganger. Det er jo ihvertfall viktig at den dekoder alle format og det gjör vel toppmodellen? Denon har jo alltid hatt gode DVD-spillere, så jeg tviler ikke på at også BD-spillerne blir av meget god kvalitet.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er planer på gang her også...

SB er utrolig greit, og ikke minst når du kan høre på mange gode radiokanaler via den. Hadde jeg hatt vanlig netttilgang som den kunne brukt så hadde ikke jeg solgt min.

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En BD-spiller fra f.eks Denon burde ha gode analoge utganger. Det er jo ihvertfall viktig at den dekoder alle format og det gjör vel toppmodellen? Denon har jo alltid hatt gode DVD-spillere, så jeg tviler ikke på at også BD-spillerne blir av meget god kvalitet.
    Toppmodellen til Denon, 3800BD gjør alt, eneste mangelen den har er at den ikke støtter profile 2.0. Også må du vente en stund da, den kommer jo ikke før juletider :???:

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Squeezebox frister veldig. Bra pris, gode ytelser, praktisk, spennende og bra design. Såpass liten at den ikke gjör noe ut av seg, noe som er viktig for meg som egentlig har nok i racket. Harmony 1000 burde heller ikke väre noe problem å kjöre på denne.

Sitat Opprinnelig postet av frdrk
    Toppmodellen til Denon, 3800BD gjør alt, eneste mangelen den har er at den ikke støtter profile 2.0. Også må du vente en stund da, den kommer jo ikke før juletider
    Jeg har ikke dårlig tid.

Profil 2.0 er vel egentlig uinteressant. Så lenge spilleren kan spille av det som finnes av BD-filmer, er jeg fornöyd.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir bare flottere og flottere det her AW. Nå som du har investert så mye på lydsiden føler du ikke at det kiler litt i kredittkortet? tenk deg hvilken opplevelse du kunne fått hvis du gikk for lerrett og projector nå
    Se på Knoll sin hjemmekino. han har lagd slisse i taket slik at lerrettet forsvinner helt, en projector lift koster heller ikke allverden

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke digitalutgangen på Squeezebox Duet er dårligere enn Squeezebox v3.0 så ville nå jeg gått for den! Med den eminente fjernkontrollen med albumvisning så blir det lett og morsomt å finne den musikken man vil ha. Displayet på squeezebox v3.0 er ikke større enn det må være for å kunne scrolle fra sofakroken hos deg (tror jeg) pga avstanden.

Tror duet-fjernkontrollen er kjekkere i bruk enn logitech 1000 (på akkurat duet`en)

DrE

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Det blir bare flottere og flottere det her AW. Nå som du har investert så mye på lydsiden føler du ikke at det kiler litt i kredittkortet? tenk deg hvilken opplevelse du kunne fått hvis du gikk for lerrett og projector nå
    Se på Knoll sin hjemmekino. han har lagd slisse i taket slik at lerrettet forsvinner helt, en projector lift koster heller ikke allverden
    Takk, Wotg!
    Jeg tipper det blir en 60" Pioneer plasma etterhvert. Kanskje ikke i år, men etterhvert. Projektor blir det ikke, föler ikke det passer inn her. Knolls oppsett er kjempefint, men jeg kan ikke ha en stor projektor hengende rett over hodet.
    Kredittkort er bannlyst her i hus.:-D

Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Hvis ikke digitalutgangen på Squeezebox Duet er dårligere enn Squeezebox v3.0 så ville nå jeg gått for den! Med den eminente fjernkontrollen med albumvisning så blir det lett og morsomt å finne den musikken man vil ha. Displayet på squeezebox v3.0 er ikke større enn det må være for å kunne scrolle fra sofakroken hos deg (tror jeg) pga avstanden.

Tror duet-fjernkontrollen er kjekkere i bruk enn logitech 1000 (på akkurat duet`en)

DrE
    Takk for info, DrErling! Mi lyt sjå. Vi får se hva jeg finner i New York.:-D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt tidligere så vurderer jeg en dedikert BD-spiller for kjøre analog HD-lyd fra BD-spiller til min Krell Showcase 7.1 Processor. Her beveger jeg meg ut på et område jeg kjenner lite til.
    Vil dette være en forbedring fra vanlig optisk ut fra min PS3?
    Det jeg er litt nervøs for er at lyden blir dårligere fra DVD. Jeg skjønner at HD-lyd skal være bedre, men ofrer jeg DVD-lyden litt her?
    Hvilke innstillinger/justeringer kan jeg gjøre når jeg kjører analogt ut fra BD-spiller? Hvilke justeringer/innstillinger kan jeg beholde fra mitt nårværende oppsett. Jeg tenker på speaker setup, nivåer etc?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk forresten endelig tatt et bra bilde av bilen:

Side 55 av 143 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 51 52 53 54 55 56 57 58 59 65 75 85 95 105 115 125 135 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •