Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 54

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 54 av 144 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 104 114 124 134 ... SisteSiste
Viser resultater 1,061 til 1,080 av 2862
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Tekakor? Kjenner ikke til det.

Vil tro du får disse i Stokcholm også.

Omnisat ble jeg imponert over senest en time siden da vi så Childrren Of Men. Litt vanskelig å se nå, men jeg mener at de kan festes såvell i tak som på vegg. Festet heter noe med omni og jeg mener det kan stilles i alle vinkler.
    Miragene kan festes opp ned dette vises tydelig på bildene av Whitedmon sin kino.

Edit; jeg husket litt feil. De var montert på veggen men opp ned.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett nærmere på Omnisat nå og de kan ikke festes i tak. Mulig OMD-5 er annerledes der.

Tekakorna har jeg ikke sett før, Counterpointer.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg var rundt litt på diverse HIFI-butikker i Stockholm ble jeg demonstrert et lite surround-sett fra Sunfire. Dette settet hadde en stor passiv sub og en ekstern subwooferforsterker med auto-setup og 2700 Watt i en rackmonterbar modul. Denne har interessert meg såpass at jeg prøver å finne litt mere info om den da i form av pris, kan man koble flere suber på den og er den i det hele tatt mulig å få kjøpt utenom en passiv Sunfire-Sub?

"SubRosa SRA-2700EQ Amplifier
    The stealth looking SubRosa requires an outboard amplifier in the form of a 2700-watt rack-mountable monoblock amplifier, the SRA-2700EQ. To connect the SubRosa amp to the system, connect the Sub/LFE output of your AV receiver or preamp/processor to the sub amp, or connect the SubRosa amp between the pre/pro and power amp if separates are used. Or, you could also use the left and right pre-out/main-in connections on a receiver provided that it's equipped with main-ins, which is not as common as it once was. In the latter two cases, the left and right channel outputs or pre-outs would go into the line/ins of the 2700EQ, and then the left and right line/outs of the 2700EQ would go to the left and right channels of your power amp in the case of separates, or to the main-ins of an AVR so equipped. The AVR or pre/pro would then be configured for "Large" left and right speakers, and no sub, which would route bass from the LFE channel and any speakers designated as "small" to the left and right speakers, and thus to the SubRosa.

I obtained the best results by connecting the sub amp between the Meridian pre/pro and amp in my two-channel reference system and using the crossover in the SRA-2700EQ. For my home theater setup I used the pre-out/main-in connections on my Yamaha AV receiver.

In addition to basic features, such as volume, crossover frequency and phase, the SRA-2700EQ amp includes Sunfire's four-band Auto EQ room equalization feature. Bass is the most troublesome range of frequencies for home theater installations because of room resonances. It's an unfortunate reality, but if the bass isn't right, nothing sounds good. Conversely, when the bass is tight and has good definition, it follows that imaging, soundstage and tonal balance seem to 'snap into place'.

During a recent discussion about room acoustics with Art Noxon, President of Acoustic Sciences Corp. (which makes a variety of acoustic treatment devices, including Tube Traps), he described the holy grail of good bass response as the ability to hear the 'inter-sonic' silence between notes – each note should be distinct, not simply a muddle of low frequencies. Correct subwoofer and main speaker placement help a lot, but an equalizer used correctly can also help immensely. The Sunfire Auto EQ can equalize the SubRosa automatically with the help of test tones built into the SRA-2700EQ and a microphone (included). Or it may be done manually by adjusting the four-band manual EQ to suit listening preferences. Sunfire recommends using the Auto EQ first, followed by tweaking the manual controls as necessary to fine tune the bass.

The Auto EQ feature works by placing a microphone at the listening position and activating a series of low-frequency test tones. The test tones are picked up by the microphone, which measures the peaks and dips in bass response found in a typical listening room and equalizes or smoothes out the bass response. My listening room is no exception and the Auto EQ effectively reduced a lot of the room resonances. Bass was tight and punchy with a noticeable absence of heaviness or boominess. The only additional adjustments I found necessary were for sub level, which varied based on program material. Another useful feature on the amplifier is the 'Equalizer Authority', a continuously variable control from 0% to 100%, which determines the amount of equalization desired. From Sunfire's description, this seems to operate like a level adjustment for the EQ.
    Achieving good bass in a two-channel or multichannel system can be the most problematic part of system setup and the Auto EQ feature worked well and saved a lot of time. The Auto EQ also increases placement options for the subwoofer; put it where you want it and the EQ will do its best to optimize its sound quality for your listening room. The SRA-2700EQ amplifier is rated at 2700-watts, which certainly seems more than adequate for any movie or music source. The amp includes Sunfire's Tracking Downconverter power supply, a circuit that dynamically adjusts the amp's output based on tracking the level of the incoming signal. Simply stated, it makes the amplifier operate more efficiently and as a result it runs much cooler. In addition to RCA input and output jacks, the SRA-2700 amp features a balanced-line XLR input for pre-pros or AVRs so equipped, and two 12VDC triggers to activate two additional components when the system is powered on."

Den virker ihvertfall meget interessant for meg med mine to passive XTZ-suber, hvis prisen ikke er helt avskrekkende.

XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er liv hos deg også!

Hvordan deler du egentlig i anlegget ditt? Lar du 26ene spille fullrange, eller? Jeg vurderer deling på ca 60 hz muligens - 70...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Ser det er liv hos deg også!

Hvordan deler du egentlig i anlegget ditt? Lar du 26ene spille fullrange, eller? Jeg vurderer deling på ca 60 hz muligens - 70...
    Halla!

Jeg har målt meg frem til en foreløpig deling på 40 hz, overraskende nok. Etter masse justering med fase og crossover, er det dette som gir en jevnest kurve hos meg uten nevneverdige peaks eller dipper. Synes det spiller meget bra slik, men er åpen for endringer etterhvert.
    Høyttalerne er satt til small.
    Edit:

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du ute etter ny produkter/oppgradering igjen? Ser du har vært ut på lytterunde i Stockholm? Hva er nest punkt ?

For min egen del går det mot nedgradering - eller rett og slett opphørssalg. Har en litt aktiv junior på 1 år som snart begynner og gå selv - i dag krabber han og i full fart er han og utforsker nye ting. Dessverre er det mest utstyret i tv-benken som er kulleste han finner. Umulig å kontrollere han hele tiden. Kort til kabel tv dekoderen forsvinner hele tiden.... Så før noe blir ødelagt lurer jeg på om det er best å selge. Og da ryker hele BD samlinga også - blir neppe noe nytt på mange, mange år...

Jeg blir faktisk så ille til mot, at det minner meg om brudd med ei dame jeg var sammen med (som jeg var veldig glad i)... Føler meg helt på trynet...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo nesten prevensjon i tekstform det der, Msport for gutta her på forumet

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo nesten prevensjon i tekstform det der, Msport for gutta her på forumet
    Uten å forsøke å kapre treåden til AW, så er sikkert det prevensjon for enkelte. Guttungen er en sikkelig kul tass med humør og humor som har smeltet far, så han blir ikke stemt ut

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Uten å forsøke å kapre treåden til AW, så er sikkert det prevensjon for enkelte. Guttungen er en sikkelig kul tass med humør og humor som har smeltet far, så han blir ikke stemt ut
    Bare tuller, er lysten på en lite krabat selv om et år eller to Du har ikke et ekstra rom du kunne hatt oppsettet i da - kjedelig å selge så mye kremutstyr...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare tuller, er lysten på en lite krabat selv om et år eller to Du har ikke et ekstra rom du kunne hatt oppsettet i da - kjedelig å selge så mye kremutstyr...
    Tråd med probelmatikken/forsøk på løsninger.

Om det er kremutstyr er en annen side....

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du ute etter ny produkter/oppgradering igjen? Ser du har vært ut på lytterunde i Stockholm? Hva er nest punkt ?

For min egen del går det mot nedgradering - eller rett og slett opphørssalg. Har en litt aktiv junior på 1 år som snart begynner og gå selv - i dag krabber han og i full fart er han og utforsker nye ting. Dessverre er det mest utstyret i tv-benken som er kulleste han finner. Umulig å kontrollere han hele tiden. Kort til kabel tv dekoderen forsvinner hele tiden.... Så før noe blir ødelagt lurer jeg på om det er best å selge. Og da ryker hele BD samlinga også - blir neppe noe nytt på mange, mange år...

Jeg blir faktisk så ille til mot, at det minner meg om brudd med ei dame jeg var sammen med (som jeg var veldig glad i)... Føler meg helt på trynet...
    Min plan er Krell SACD Standard, Yamaha RX-V3800 og muligens en forforsterker med prosessorinngang. Jeg skal ha en ny behringer hvis ikke annet dukker opp. Trenger det nok ikke, men er nyskjerrig på Sunfire subforsterkeren på 2700 Watt og romkorreksjon.

Jeg mener ikke å fornærme deg, Msport, men jeg synes dette høres litt panikkartet ut. Alt kan løses og selger du unna alt vil du angre. Dette kan du finne en løsning på. Det må da finnes utallige familier rundt om i Norge som har stått foran dette problemet.
    IR-extender på fjernkontrollen og sett komponentene inni et låsbart skap, lag beskyttelse for høyttalerne eller i verste fall sett alle komponentene i et rack med hjul og trill det inn i f.eks et skap når det ikke er i bruk.
    Litt mere arbeid enn før, men det er verd det i lengden.

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...er nyskjerrig på Sunfire subforsterkeren på 2700 Watt og romkorreksjon.
    Du har ikke prøvd XTZ 99 W12 DSP? Høres morsomt ut å sitte i sofaen med pcen og justere.. Lurer bare på om den kommer til å ta for stor plass hos meg.. spørs hvor stor leilighet jeg får for mine relativt begrensede midler i bartebyen.

Surroundforsterkeren fra Lyngdorf hadde vært noe for deg vet du... :twisted:

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Du har ikke prøvd XTZ 99 W12 DSP? Høres morsomt ut å sitte i sofaen med pcen og justere.. Lurer bare på om den kommer til å ta for stor plass hos meg.. spørs hvor stor leilighet jeg får for mine relativt begrensede midler i bartebyen.

Surroundforsterkeren fra Lyngdorf hadde vært noe for deg vet du... :twisted:
    Jeg har hørt 99W12 DSP sammen med 99.25 og XTZ-forsterkeren og det låt meget bra. Suben fikk også topkarakter i Hemmabio og kom best ut en test på 5 suber i prisklassen 10.000 til 14.000.

Er mest interessert i surround fra Yamaha pga presence-mulighetene og at jeg allerede har oppsett klart til det. Skulle bare ønske at Yamaha kom med en dedikert prosessor.

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt 99W12 DSP sammen med 99.25 og XTZ-forsterkeren og det låt meget bra. Suben fikk også topkarakter i Hemmabio og kom best ut en test på 5 suber i prisklassen 10.000 til 14.000.

Er mest interessert i surround fra Yamaha pga presence-mulighetene og at jeg allerede har oppsett klart til det. Skulle bare ønske at Yamaha kom med en dedikert prosessor.
    De Cascadene du tenker som presence-høyttalere?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    De Cascadene du tenker som presence-høyttalere?
    Jepp. Ikke optimalt plassert, men er overbevist om at de gjør nytten.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Ikke optimalt plassert, men er overbevist om at de gjør nytten.
    Dem blir ikke litt tunge å drive? Hva med like presence høytalere som bakhøytalere?

Når det gjelder min egen situasjon, så er jeg født skeptisk og negativ :???: Ser ikke like mørkt på det i dag, men noe må gjøres. Skrekken er at noe skal bli ødelagt...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dem blir ikke litt tunge å drive? Hva med like presence høytalere som bakhøytalere?

Når det gjelder min egen situasjon, så er jeg født skeptisk og negativ :???: Ser ikke like mørkt på det i dag, men noe må gjøres. Skrekken er at noe skal bli ødelagt...
    Regner med at det er såpass lite lyd som skal ut av dem at det ikke blir noe problem. Kan godt ha Omnisat fremme også, men da forsvinner poenget med de allerede monterte Cascadene. Skal jeg fjerne Cascadene må jeg designe og bygge en ny løsning på hele plamsaveggen og det er ikke aktuelt enda. Mulig jeg gjør det når jeg en dag kjøper en 60".

C'mon, Msport, dette finner du en løsning på. Dette er vel en såpass stor interesse at savnet vil bli stort? Rise from the ashes, my friend! Noen har nok en løsning på dette, skal du se.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg kjøper en Krell SACD Standard i USA, er det andre ting enn strømomformer jeg må ha for at den skal fungere her i landet?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Løsningen er samme som min: Vesta innboforsikring med uflaksforsikring inkludert. 1500 i egenandel, vær så dum som du vil

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg kjøper en Krell SACD Standard i USA, er det andre ting enn strømomformer jeg må ha for at den skal fungere her i landet?
    En step-down transformator/converter vil gi 110V@50hz ut, mens produktet er beregnet på 110V@60hz.

Vanligvis er ikke dette noe problem, men når det gjelder Krell er det er store sannsynligheter for at spilleren ikke vil fungere. Grunnen er at de aller fleste (om ikke alle?) nyere Krell produkter har en chip/IC som senser om produktet får tilført 50hz eller 60hz, nettopp for å forhindre den type aktiviteter du vurderer. Krell har forstått at prisforskjellen er stor mellom US og Europa.

Du er ikke den første som tenker i de baner. Og det er flere som har prøvd - og har erfart "the hard way". Gjør et søk på google. Jeg slo fra meg ideen relativt fort....

Side 54 av 144 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 94 104 114 124 134 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •