Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 52

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 52 av 144 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 102 112 122 132 142 ... SisteSiste
Viser resultater 1,021 til 1,040 av 2868
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,359
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Uklart spørsmål men presist svar...

Takker!
    Bare hyggelig!

Har fått nye planer i hodet nå ...:roll:
    Jeg har kontaktet et akustikkfirma for konsultasjon angående plasmaveggen vår. Lurer litt på å montere opp svarte diffusorer i førsterefleksjon bak høyttalerne og senter, tror det kan gjøre endel med lyden. Jeg har foreløpig fått tips fra dem om diffusorer som visstnok skal minne om skifer. Spennende! Jeg trenger egentlig også å få dempet dette området på en eller annen måte, men tror jeg får gjort det ganske bra med å montere opp diffusorer også.
    Jeg skal også se om jeg kan få strammet opp bassen mere. Jeg skal ta målinger som jeg oversender til diffusor og de kommer muligens opp med en løsning på noe jeg kan bruke som ikke tar for mye plass.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,359
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er laptop bestilt.
    Det ble en Lenovo N200 15.4"WXGA, Dual-Core T2330,
    3 GB, 160GB, DVD±RW,WLAN/BT, VHP

Nu blir det mätningar för fan!:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Da er laptop bestilt.
    Det ble en Lenovo N200 15.4"WXGA, Dual-Core T2330,
    3 GB, 160GB, DVD±RW,WLAN/BT, VHP

Nu blir det mätningar för fan!:-D
    Grattis! Jeg har nesten den samme i jobb, noe svakere hardware. -Kjøpte den etter knall test på hw.no
    TEST: Lenovo N200 - Hardware.no

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,359
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    Grattis! Jeg har nesten den samme i jobb, noe svakere hardware. -Kjøpte den etter knall test på hw.no
    TEST: Lenovo N200 - Hardware.no
    Takk, takk!:-D
    Er du fornöyd med den?

Kan ikke tro annet enn denne skulle holde langt om lenge til vårt bruk.
    Tusen takk til alle dere som kom med forslag og tips her!

-Werdenskrieg

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,060
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Savner bilde av de nye surroundhøyttalerene på kino-presentasjonen din
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,359
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Savner bilde av de nye surroundhøyttalerene på kino-presentasjonen din
    Ja, man ser de ikke noe spesielt bra på sweetspot-bildet.
    Tok endel bilder her forleden, men syntes de ble for mørke. Skal ta flere nye når jeg bare får anledning.
    Er heller ikke fornøyd med hvordan det ble seende ut med kablene etter Cascadene forsvant, men det løser seg når vi får opp lamellgardiner der.:-D

Ellers har jeg gjort en tabbe som irriterer meg veldig.

Da jeg satte opp den nye senteren ble det ikke seende så bra ut bak den, der skruehullene fra Cascade-senteren er igjen. Hullet til kabelen er også relativt synlig. Jeg kjøpte inn svart tykt stoff som jeg monterte opp med selvklebende borrelås for å dekke over dette, noe som ble seende greit ut. Jeg monterte det imidlertid litt for høyt og tenkte at dette var bare å ta ned igjen og sette opp på nytt. Lite visste jeg hvor utrolig hardt den selvklebende tapen på baksiden av borrelåsen skulle sitte. Da jeg begynte å rive den av igjen, kunne jeg se at beisen fulgte med, så jeg måtte bare la den stå.
    For all del, det ser ikke så galt ut, det bare plager meg at utfallet ikke ble helt slik jeg ønsket.:cry:

Det dekker uansett skruehullene og kabelhullet.:-D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,359
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag fikk jeg brukt lang tid på å justere subene med XTZ Room Analyzer.
    Jeg har prøvd alle tenkelige ting for å få best mulig lyd ut av subene uten å flytte på dem. Phase, crossover og plugger ut og inn av tuningportene. Uansett hva jeg gjorde fikk jeg en peak på 40 Hz.
    Jeg endte til slutt opp med å sette i pluggene i fronthøyttalerne, og da senket peaken seg betraktelig og bassen strammet seg kraftig opp.
    Bak sofaen har den ene suben alle pluggene i, mens jeg måtte ta ut de to største pluggene på suben i hjørnet.

Jeg er virkelig overrasket hvor mye disse pluggene har å si. Med enkelte variasjoner forandret frekvenskurven seg til et peak-inferno. Er faktisk veldig overrasket over hvor jevn kurve jeg har klart å få til uten hjelp av EQ.

Room Analyzer er kjempeenkel å jobbe med. Det er bare å koble opp og trykke "measure", så er målingene igang.
    Skulle jeg ha kommet frem til dette resultatet med RadioShack og regneark slik jeg gjorde før, hadde jeg nok måtte holde på minst en uke. Det ville uansett blitt alt for mye arbeid til at jeg noensinne hadde orket å gjøre en så grundig jobb.

Helt vanvittig praktisk å få seg slik måleutstyr.:-D

Crossover er justert opp til 120, noe som resulterer i en forbausende jevn frekvenskurve. Room Analyzer måler både 1/2, 1/3 og 1/6 ppo (points per octav). Har også en grei kurve over hele frekvensområdet målt i 1/3 oktavs oppløsning. Kurven er stigende i de lavere frekvensene. Desverre så daler den ned igjen etter 30 Hz. 16 Hz spiller da like høyt som frekvensene før stigningen i de lave frekvensene.

Jeg kommer til å legge ut kurvene så fort jeg får den oppgraderte softwaren til Room Analyzer slik at den kan fungere med Vista.

Til musikk fungerer disse innstillingene meget bra, men har til gode å teste det til film. Det blir uansett ikke lenge til. Nå skal jeg snart ut å fylle opp rødvinsglasset, sette frem snacksen og velge mellom Pan's Labyrinth, Ocean's Thirteen, Underworld eller The Departed. Alle på Blu-ray, selvsagt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser jo ut som et meget praktisk hjelpemiddel!
    Har vært inne og sjekket på XTZ sidene om den støttes via MAC, men finner ikke ut av det. Vet du noe om dette? Hvis ikke kan jeg jo selvfølgelig maile de...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,359
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Dette ser jo ut som et meget praktisk hjelpemiddel!
    Har vært inne og sjekket på XTZ sidene om den støttes via MAC, men finner ikke ut av det. Vet du noe om dette? Hvis ikke kan jeg jo selvfølgelig maile de...
    Room Analyzer skal støtte MAC hvis du bruker Windows, uten at jeg kan garantere at dette stemmer. Jeg tipper det uansett kan ordnes med en oppgradering av software. Hør med XTZ for sikkerhetsskyld.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Room Analyzer skal støtte MAC hvis du bruker Windows, uten at jeg kan garantere at dette stemmer. Jeg tipper det uansett kan ordnes med en oppgradering av software. Hør med XTZ for sikkerhetsskyld.

Ja, kjører XP på parallell desktop, så det skulle kunne gå bra uansett, men liker å ha alt "inne" på Mac'en uten å måtte tukle med Windows. Hvis det ikke er noen vei utenom så har jeg også en laptop til med windows som jeg vurderer å kun bruke til AV kalibrering etterhvert. Greit å kunne ta med seg dette måleutstyret for å hjelpe litt kompiser i ny og ne

Så kommer jo et litt OT spørsmål : Skal jeg gå for Mirage omnisat V2 + XTZ room analyzer eller Mirage OMD-5?
    Det er vel egentlig ikke et ultimat valg, men det "baller" jo på seg med oppgraderingslyst her Får V2 for 4300 ca og OMD-5 for 6300 paret...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,359
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Ja, kjører XP på parallell desktop, så det skulle kunne gå bra uansett, men liker å ha alt "inne" på Mac'en uten å måtte tukle med Windows. Hvis det ikke er noen vei utenom så har jeg også en laptop til med windows som jeg vurderer å kun bruke til AV kalibrering etterhvert. Greit å kunne ta med seg dette måleutstyret for å hjelpe litt kompiser i ny og ne

Så kommer jo et litt OT spørsmål : Skal jeg gå for Mirage omnisat V2 + XTZ room analyzer eller Mirage OMD-5?
    Det er vel egentlig ikke et ultimat valg, men det "baller" jo på seg med oppgraderingslyst her Får V2 for 4300 ca og OMD-5 for 6300 paret...
    Laptop tilegnet kalibrering er gøy, har selv kjøpt en kun til det. Greit å kunne sitte i sweetspot og måle, ta med til venner etc.

Angående Mirage, så er det jaggu et vanskelig valg.
    Sannelig sier jeg deg; jeg er knallfornøyd med både Room Analyzer og Omnisat V2, men jeg har ikke hørt OMD-5 og vet ikke hvor mye bedre den er.:-D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,359
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dagens kurver ser slik ut.
    Kurvene er i 3 ppo (points per octav)/ 1/3 Oktav.
    Crossover er satt til 40hz her.
    Ingen EQ er brukt, kun justeringer av Crossover og Phase.
    Begynner å bli fornøyd men skal teste litt høyere crossover i morgen.

Denne posten legges også ut i XTZ Room Analyzer-tråden.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,359
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I kveld hadde vi den største filmopplevelsen vi har hatt her hos oss. Filmen i seg selv synes jeg var veldig underholdende, men det var lyden som virkelig imponerte her. Vi fikk sett hva som virkelig skjuler seg inne i disse boksene der fremme.
    Det kunne sikkert vært hvilken som helst film for forskjellen fra andre ganger er at vi øket volum relativt drastisk.
    Vi satte på BD-versjonen av "1408". Vanligvis har vi volum på ca 13-15, men denne ganger skrudde vi opp til 19 på Krellen. Sjokkeffektene i filmen ble så til de grader bakket opp av vanvittig bass og smell, noe som gjorde at vi fikk frysninger mere enn én gang. På et punkt ristet det så i sofaen at en tallerken falt ned. Vi fikk akkurat tatt tak i den før den falt over vinglasset. Jeg er redd for å overdive med ord her, men for oss var ihvertfall dette en fantastisk opplevelse. Kalibreringen har virkelig gjort utslag. Har aldri hatt bedre lyd enn nå.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde noenlunde samme opplevelse i kveld som deg men med filmen The Golden Compass. Meget bra på bassen og i surround kanalene. Fikk beskjed av samboeren som satt oppi stua at det dirret i vin glassene til hun og veninnen..:-D

The Golden Compass (2007)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,359
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Hadde noenlunde samme opplevelse i kveld som deg men med filmen The Golden Compass. Meget bra på bassen og i surround kanalene. Fikk beskjed av samboeren som satt oppi stua at det dirret i vin glassene til hun og veninnen..:-D

The Golden Compass (2007)
    Tøft. Har bestilt den på Blu-ray for en stund siden, så håper jeg får den snart.:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratuleren med ny bærbar PC, og nykalibrert oppsett.
    Smart av deg å kjøpe Lenovo. Veldig gode bærbare modeller iforhold til prisen.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,359
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Gratuleren med ny bærbar PC, og nykalibrert oppsett.
    Smart av deg å kjøpe Lenovo. Veldig gode bærbare modeller iforhold til prisen.
    Takk, takk!
    Godt å høre at jeg har gjort et bra valg. Laptopen har foreløpig blitt minimalt brukt da jeg venter på en oppgradering fra XTZ slik at Room Analyzer takler Vista. Den virker grei i bruk til nå, men jeg synes den er veldig treig. Dette overrasker meg litt da jeg trodde DualCore skulle speede opp ting. Mulig jeg kan slette noen av de uttalige programmene jeg aldri komer til å bruke som ligger på maskinen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forhold til stasjonære PC'er er bærbare nesten alltid treig, hehe.
    Mest pga den dårlige harddiskytelsen.

Bedre ytelse med DualCore får man bare med applikasjoner som er laget for flerkjerne støtte. Men med såpass dårlig harddiskytelse som de fleste bærbare PC'er har, vil det meste gå litt treigt.

Lenovo er en av de få bærbare PC merkene som man virkelig får det man betaler for. Skjelden noe trøbbel med de også

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,359
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har litt enda problemer med Room Analyzer og Vista, men XTZ jobber med saken. Ting begynner nå å fungere og nå er det ikke lenge til jeg kan dra med meg laptop og Room Analyzer og måle opp rommene til både bror og kamerater.

Regner med jeg skal pröve å dra frem höyttalerne enda mere fra veggen for å få lik avstand til både senter og fronter. Det blir også artig å se hva som skjer med lyden da. Kjempegöy med kalibreringsinstrument!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare slenge inn et OT bilspørsmål.

Har du målt gjenomsnittsforbruket på A8 enda?? Dvs hva den bruker når dere kjører den til vanlig blandet kjøring.

Side 52 av 144 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 102 112 122 132 142 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •