Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 50

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 50 av 143 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 80 90 100 110 120 130 140 ... SisteSiste
Viser resultater 981 til 1,000 av 2858
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Høres ut som en drøm. Brukte ihvertfall 10 min pr måling før, så kunne jeg justere og måle igjen. Et par timer med sinustoner setter tålmodigheten på prøve hos hvem som helst.
    Jeg husker tilbake til min tid som hjemmebygger av høytalere der vi ikke hadde Rat shaken en gang, bare ører. Verden er kommer ett stykke siden den gang...

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror vi skal kjøpe inn en laptop slik at den blir skikkelig mobil.
    Da må jeg få tipse om nye Lenovo Thinkpad 300 serien! X300 ser utrolig bra ut.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjertelig takk, devilej!:-D
    Jeg har hatt bra med flaks med å finne passende komponenter, synes jeg.
    Det blir veldig artig å se resultatet av din flytting av kinoen også, det lover svært godt allerede nå.

Subwooferne er det jeg har brukt minst tid på etter jeg fikk det nye utstyret i hus. Jeg har brukt tiden på å plassere høyttalerne og da følger jo subwooferne "automatisk!" med. Jeg har også ventet på å få Room Analyzer i hus slik at jeg kan få målt rommet og subene skikkelig.
    Jeg har begynt å bruke baksubene mere og mere til musikk, noe som har gjort at jeg har rettet oppmerksomheten mest mot dem for å intergere dem sikkelig (phase, volum etc). Plasseringen av subwooferne fremme er det ikke så mye å gjøre med. Når det er sagt synes jeg subene fremme spiller meget lovende allerede før jeg har gjort noe justeringer med EQ.
    Jeg har i prosessoren justert ned en hørbar peak på 50 Hz, ellers har jeg ikke gjort noe.
    Bassportene er fremme på disse, men jeg synes lyden blir strammest og penest med pluggene i. Erfaringsmessig har venstre subwoofer spilt dypest og best, mens høyre ikke helt klarer det samme. Jeg har ikke merket noe til dette med de nye subene, men det gjenstår å se på målingene ettehvert. Absorbenten ved høyre sub tar frekvenser ned mot 400hz kraftigst, men jeg har ikke merket noe problemer heller der. Nå har jeg ikke så vanvittig trent øre heller så det er godt mulig andre reagerer på noe muffens her, men jeg gjør det ikke.

Det blir allikevel artig å få målt subene og se forskjellen på dem der de står. Må få meg en ny Behringer slik at jeg optimalisere dem helt.
    Er meget fornøyd slik de spiller nå, men jeg vet det er rom for forbedringer.

På bildene ser det også ut til at høyre sub står närmere veggen enn den faktisk gjör. Det er faktisk litt avstand fra vegg til höyttaler. Subene står på skrå vendt inn mot sweetspot, noe som ikke helt kommer frem på bildene pga vidvinkelobjektivet jeg bruker.
    Jeg spør fordi jeg opplever en liten boost i bassen på den Gradienten som står ved sidevegg hos meg. Når jeg kjøre 7DrumHitsLeftRight er det tydelig å høre hvordan veggen påvirker lyden fra høyttaler til høyttaler. Naturlig ettersom hver harde flate booster opp lyden ca 8db. Dette kan være med på å flytte vokalen svakt ut av center
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Da må jeg få tipse om nye Lenovo Thinkpad 300 serien! X300 ser utrolig bra ut.
    Ser tøff ut,, vet du hvilken pris disse ligger på?
    Jeg tror nok vi kommer for å gå for det billigste av det billigste, da vi allerede har to seriøse maskiner i hus og en eventuell laptop vil kun bli brukt til Harmony 1000, Room Analyzer og bittelitt surfing. Mulig vi også drar den med til New York til sommeren.
    Vurderer denne;
    Acer Aspire 4315-051G08Mi - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg spør fordi jeg opplever en liten boost i bassen på den Gradienten som står ved sidevegg hos meg. Når jeg kjøre 7DrumHitsLeftRight er det tydelig å høre hvordan veggen påvirker lyden fra høyttaler til høyttaler. Naturlig ettersom hver harde flate booster opp lyden ca 8db. Dette kan være med på å flytte vokalen svakt ut av center
    Jeg synes jeg har vokalen dønn i senter, men skal jaggu teste engang igjen med 7DrumHitsLeftRight. Det er en liten stund siden jeg seriøst har lyttet til musikk, det har mest blitt filmer i det siste.
    Får du større boost med Gradientene siden de har åpen baffel, eller har du merket det like mye på de andre høyttalerne?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg synes jeg har vokalen dønn i senter, men skal jaggu teste engang igjen med 7DrumHitsLeftRight. Det er en liten stund siden jeg seriøst har lyttet til musikk, det har mest blitt filmer i det siste.
    Får du større boost med Gradientene siden de har åpen baffel, eller har du merket det like mye på de andre høyttalerne?
    Jeg fikk denne plata etter at gradientene kom i hus, så jeg vet ikke om dette påvirkes mer med åpen baffel eller ikke. Ettersom det er veggen som påvirker lyden vil jeg tro at dette skjer uavhengig av høyttalerkonstruksjon
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser tøff ut,, vet du hvilken pris disse ligger på?
    Jeg tror nok vi kommer for å gå for det billigste av det billigste, da vi allerede har to seriøse maskiner i hus og en eventuell laptop vil kun bli brukt til Harmony 1000, Room Analyzer og bittelitt surfing. Mulig vi også drar den med til New York til sommeren.
    X300 er en proff-maskin med industriell kvalitet/utseende, SSD-harddisk og ULV-prosessor, så den koster nok _en_del_. Det ble antydet 21.000,-. :neutral:

Så da bommet jeg nok litt med tipset for å si det mildt.

Eneste pcen jeg har vært borti som overlever alt er Thinkpads. Har en eldre T41 som virkelig har fått gjennomgå, uten at det har skjedd noe galt. Den er ikke "pen", men den tåler juling andre laptoper har som sitt verste mareritt. Dattera mi har drevet intens stress-testing av Thinkpad'en. Hun har ved flere anledninger stått på den, både i lukket og åpen stilling

DrE

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg fikk denne plata etter at gradientene kom i hus, så jeg vet ikke om dette påvirkes mer med åpen baffel eller ikke. Ettersom det er veggen som påvirker lyden vil jeg tro at dette skjer uavhengig av høyttalerkonstruksjon
    Det gjör nok det. Skal teste litt når jeg setter opp Room Analyzeren.

Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    X300 er en proff-maskin med industriell kvalitet/utseende, SSD-harddisk og ULV-prosessor, så den koster nok _en_del_. Det ble antydet 21.000,-. :neutral:

Så da bommet jeg nok litt med tipset for å si det mildt.

Eneste pcen jeg har vært borti som overlever alt er Thinkpads. Har en eldre T41 som virkelig har fått gjennomgå, uten at det har skjedd noe galt. Den er ikke "pen", men den tåler juling andre laptoper har som sitt verste mareritt. Dattera mi har drevet intens stress-testing av Thinkpad'en. Hun har ved flere anledninger stått på den, både i lukket og åpen stilling

DrE
    :-D
    Kanskje "litt" i overkant til vårt formål, hehe. Er takknemlig for alle tips, så det er bare kjöre på. Thinkpads skal skjekkes ut.
    Har egentlig ikke så mange krav:
    Laptop
    Wlan
    Billig.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje "litt" i overkant til vårt formål, hehe. Er takknemlig for alle tips, så det er bare kjöre på. Thinkpads skal skjekkes ut.
    Har egentlig ikke så mange krav:
    Laptop
    Wlan
    Billig.
    Fikk ny ThinkPad på kontoret sist uke. Ganske solide greier. Tror vi kan ha intern krig her på kontoret med de 20 nye pc'ene som slagvåpen uten at noe går i stykker...

(Vi har ikke prøvd, bare for å nevne det... )

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Fikk ny ThinkPad på kontoret sist uke. Ganske solide greier. Tror vi kan ha intern krig her på kontoret med de 20 nye pc'ene som slagvåpen uten at noe går i stykker...

(Vi har ikke prøvd, bare for å nevne det... )
    Höres meget positivt ut. Solid bygget Laptop er ikke å forakte.
    Ser man kan få dem ned i ca 5000 her i Sverige, noe jeg kan leve med.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder laptopp vil jeg gjerne anbefale den jeg selv bruker. En ultrakompakt med 12 tommer skjerm. Topp ytelse, helt stille, nydelig design, kostet 7K på Netshop. Er utrolig fornøyd med denne, eneste er når en sitter veldig lenge å skriver på den så blir den varm der en har håndbaken.

Ser prisen er litt høyere i Sverige link

Edit; Link til Netshop
    Synes det ser ut som den svenske butikken har bilde av en annen maskin...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Når det gjelder laptopp vil jeg gjerne anbefale den jeg selv bruker. En ultrakompakt med 12 tommer skjerm. Topp ytelse, helt stille, nydelig design, kostet 7K på Netshop. Er utrolig fornøyd med denne, eneste er når en sitter veldig lenge å skriver på den så blir den varm der en har håndbaken.

Ser prisen er litt høyere i Sverige link
    Litt i overkant av hva jeg tror vi vil bruke på en maskin som nesten utelukkende skal brukes til kalibrering av anlegg og fjernkontroll.
    Uansett, hjertelig takk for tipset. Setter pris på alle råd og tips.:-D

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som du ser av edit i posten jeg skrev så er den langt rimeligere men skjønner at 6800 kr også er mye for dette bruksområdet.
    Elkjøp har vel hatt lapptopper til rundt 3K som kanskje kunne brukes.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Som du ser av edit i posten jeg skrev så er den langt rimeligere men skjønner at 6800 kr også er mye for dette bruksområdet.
    Elkjøp har vel hatt lapptopper til rundt 3K som kanskje kunne brukes.
    Hadde vi ikke hatt en New York-tur på trappene hadde vi muligens lagt litt mere i en laptop, men jeg tror strengt tatt ikke det er nödvendig.
    Vi bestemmer oss denne uken.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vi ikke hatt en New York-tur på trappene hadde vi muligens lagt litt mere i en laptop, men jeg tror strengt tatt ikke det er nödvendig.
    Her må det prioriteres hardt... Det kan jo hende det er ett å annet å kjøpe i the big apple også...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Her må det prioriteres hardt... Det kan jo hende det er ett å annet å kjøpe i the big apple også...
    Regner meg jeg skal innom et par butikker. Kanskje jeg ihvertfall kan få med hjem noen gode balanserte signalkabler til en bra pris?8-)

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøper uansett ikke dyr laptop igjen. Den siste jeg kjøpte var billig den gangen - kostet kr 11 000. Fungerer fint den dag i dag, selv om et par taster er borte. Skal prøve å klore til meg den gamle ThinkPaden jeg hadde på kontoret - der var det mye pc igjen! Faktisk i så god stand at jeg mente det var unødvendig å bytte den ut.

Når det gjelder ThinkPad, merker jeg meg at de fleste revisjons selskaper jeg har vært borte i bruker dem. Har sikkert noe med at den tåler å gå gjennom en krig. Vi er ganske mye på farten med ryggsekk og stresskoffert slengende rundt. Eneste som har gått med på jobben, var da han på andre siden av gangen helte en full kaffe kopp i tastaturet på den. Noe han var nære ved å gjøre første dagen vi fikk nye pc'er også....

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner meg jeg skal innom et par butikker. Kanskje jeg ihvertfall kan få med hjem noen gode balanserte signalkabler til en bra pris?8-)
    Du får ta turen innom: http://www.soundbysinger.com/

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jeg kjøper uansett ikke dyr laptop igjen. Den siste jeg kjøpte var billig den gangen - kostet kr 11 000. Fungerer fint den dag i dag, selv om et par taster er borte. Skal prøve å klore til meg den gamle ThinkPaden jeg hadde på kontoret - der var det mye pc igjen! Faktisk i så god stand at jeg mente det var unødvendig å bytte den ut.

Når det gjelder ThinkPad, merker jeg meg at de fleste revisjons selskaper jeg har vært borte i bruker dem. Har sikkert noe med at den tåler å gå gjennom en krig. Vi er ganske mye på farten med ryggsekk og stresskoffert slengende rundt. Eneste som har gått med på jobben, var da han på andre siden av gangen helte en full kaffe kopp i tastaturet på den. Noe han var nære ved å gjøre første dagen vi fikk nye pc'er også....
    Takk for info. Jeg tror nok det blir en Lenovo, min datakyndige svoger anbefaler også denne. Vet ikke hvor stor forskjell det er på ThinkPad og de andre Lenovoene, men de ser ut til å være relativt like. Er det high-gloss skjermer på disse?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Oi, tøft. Her skal vi nok innom, tenker jeg.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med 1000 poster i tråden Andre.
    Det har skjedd en hel masse i det siste og du har bestandig vært flink til å inkludere oss andre i hva som foregår. Vi vil gjerne ha et par tusen til fra deg.
    Stå på.

Side 50 av 143 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 80 90 100 110 120 130 140 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •