Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 49

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 49 av 143 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 79 89 99 109 119 129 139 ... SisteSiste
Viser resultater 961 til 980 av 2858
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Jackx_krell
    Hei, IIww

Fikk du noe svar på oppgraderingen av din Showcase?
    Jeg har 2.6 .... men må si at jeg gleder meg veldig til EVO 707!

--

Lurer på om EVO 525 kommer med BD. Skjønner ikke helt Krell's 707 utspill dersom de ikke leverer en spiller med lydformatene !?

mvh

JackX
    Fikk svar;
    Sitat Opprinnelig postet av Bret D'Agostino Vis post
    Dear Oyvind Please send me an email with the serial number of your Processor. I can then tell you which software upgrades are applicable.
    Sendte han serienummeret på PM (siden jeg ikke har hans mailadresse), men har ikke hört noe siden.

EVO 707 blir sikkert rååå.
    Angående EVO 525 så vet jeg sannelig ikke, men skulle jo tro det?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SCPlayer
    Føyer meg til resten her, du har en flott leilighet og et sykt anlegg!

Fascinert av de mørkbrune "platene" du har på veggen hvor blaa tv er montert.
    - Hva er det? Selvlagd mdf ???

mvh
    Takk, takk!
    Platene bak TV-en har vi laget i kryssfinér og beiset.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer Jackx_krell sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    <snip> ...men har ikke hört noe siden.

Liker Krells produkter - men ikke deres oppfølging. Punktum.

Jeg skulle så gjerne ha gitt deg en emailadresse til en jeg vet kunne ha hjulpet deg ..... men han fikk .. um .. avskjed hos Krell ("omstrukturering").

----

Er du fornøyd med din 3250?
    Jeg tror jeg i 2008 kommer til å få meg LAT-1 eller LAT-1000. Har fått tilbake mine gamle LAT-2 .... og 525 & 707.

Stay tuned!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jackx_krell

Liker Krells produkter - men ikke deres oppfølging. Punktum.

Jeg skulle så gjerne ha gitt deg en emailadresse til en jeg vet kunne ha hjulpet deg ..... men han fikk .. um .. avskjed hos Krell ("omstrukturering").

----

Er du fornøyd med din 3250?
    Jeg tror jeg i 2008 kommer til å få meg LAT-1 eller LAT-1000. Har fått tilbake mine gamle LAT-2 .... og 525 & 707.

Stay tuned!
    Hmm, jeg får vel heller kontakte importøren her i Sverige og se om jeg kan få oppdateringene derfra.

3250 er jeg veldig fornøyd med. Masse krefter og en lydsignatur som virkelig treffer meg.

LAT-1000 (og LAT-1) ser veldig tøffe ut. Skulle virkelig likt å hørt oppsettet ditt, Jackx_Krell. Lurer fælt på hvordan Krell-høyttalere høres ut.:-D

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt nyskjerrig på hvordan de XTZ høytalerne dine fungerer, er 99.26 bare plassert løst oppå 99.10 enhetene? eller skrues de fast eller no lignende.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cognito
    Litt nyskjerrig på hvordan de XTZ høytalerne dine fungerer, er 99.26 bare plassert løst oppå 99.10 enhetene? eller skrues de fast eller no lignende.
    Høyttalerne står på gummispikes løst oppå subwooferne. De står meget stødig med disse spikene.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig gøy å se at du har klart å opprettholde den lekre finishen i leiligheten selv etter at så store høyttalere har kommet inn i frontrekka.
    Hvordan fungerer bassen fra høyre front når den står så nære veggen?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Utrolig gøy å se at du har klart å opprettholde den lekre finishen i leiligheten selv etter at så store høyttalere har kommet inn i frontrekka.
    Hvordan fungerer bassen fra høyre front når den står så nære veggen?
    Hjertelig takk, devilej!:-D
    Jeg har hatt bra med flaks med å finne passende komponenter, synes jeg.
    Det blir veldig artig å se resultatet av din flytting av kinoen også, det lover svært godt allerede nå.

Subwooferne er det jeg har brukt minst tid på etter jeg fikk det nye utstyret i hus. Jeg har brukt tiden på å plassere høyttalerne og da følger jo subwooferne "automatisk!" med. Jeg har også ventet på å få Room Analyzer i hus slik at jeg kan få målt rommet og subene skikkelig.
    Jeg har begynt å bruke baksubene mere og mere til musikk, noe som har gjort at jeg har rettet oppmerksomheten mest mot dem for å intergere dem sikkelig (phase, volum etc). Plasseringen av subwooferne fremme er det ikke så mye å gjøre med. Når det er sagt synes jeg subene fremme spiller meget lovende allerede før jeg har gjort noe justeringer med EQ.
    Jeg har i prosessoren justert ned en hørbar peak på 50 Hz, ellers har jeg ikke gjort noe.
    Bassportene er fremme på disse, men jeg synes lyden blir strammest og penest med pluggene i. Erfaringsmessig har venstre subwoofer spilt dypest og best, mens høyre ikke helt klarer det samme. Jeg har ikke merket noe til dette med de nye subene, men det gjenstår å se på målingene ettehvert. Absorbenten ved høyre sub tar frekvenser ned mot 400hz kraftigst, men jeg har ikke merket noe problemer heller der. Nå har jeg ikke så vanvittig trent øre heller så det er godt mulig andre reagerer på noe muffens her, men jeg gjør det ikke.

Det blir allikevel artig å få målt subene og se forskjellen på dem der de står. Må få meg en ny Behringer slik at jeg optimalisere dem helt.
    Er meget fornøyd slik de spiller nå, men jeg vet det er rom for forbedringer.

På bildene ser det også ut til at høyre sub står närmere veggen enn den faktisk gjör. Det er faktisk litt avstand fra vegg til höyttaler. Subene står på skrå vendt inn mot sweetspot, noe som ikke helt kommer frem på bildene pga vidvinkelobjektivet jeg bruker.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er frontsubene koblet til sub-utgang, eller til frontene? EDIT: er sub-ampen koblet til sub-utgang, eller til frontene (på et eller annet vis)?

Og har du vinklet front-subene, eller har de skjev front (det kan se slik ut av bildet)?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk forresten XTZs Room Analyzer i hus i kveld. Snerten liten sak. Vet ikke når jeg får koblet den opp, dog. Mulig jeg må skaffe en billig laptop til slikt bruk.
    Har du prøvd RoomEQWizard og/eller vet du forskjellen på denne og XTZ-produktet?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Er frontsubene koblet til sub-utgang, eller til frontene? EDIT: er sub-ampen koblet til sub-utgang, eller til frontene (på et eller annet vis)?

Og har du vinklet front-subene, eller har de skjev front (det kan se slik ut av bildet)?
    bildet er tatt med vidvinkelobjektiv og derfro ser det slik ut. Subene er vinklet inn mot sweetspot.
    Sub-ampen er som baksubene koblet til sub out. Alle på samme sub out, altså.

Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Har du prøvd RoomEQWizard og/eller vet du forskjellen på denne og XTZ-produktet?
    Jeg har enda ikke koblet opp Room Analyzer, men det ser ut som den er minst like enkel i bruk som RoomEQWizard, pluss du også kan måle etterklangen i rommet. Veldig greit når man f.eks prøver ut diverse akustiske tiltak.
    Vet ikke helt når jeg får tid og anledning til å testet den, men håper det blir snart. Vurderer å kjøpe en billig og enkel laptop som jeg kan bruke til dette formålet.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har enda ikke koblet opp Room Analyzer, men det ser ut som den er minst like enkel i bruk som RoomEQWizard, pluss du også kan måle etterklangen i rommet. Veldig greit når man f.eks prøver ut diverse akustiske tiltak.
    Vet ikke helt når jeg får tid og anledning til å testet den, men håper det blir snart. Vurderer å kjøpe en billig og enkel laptop som jeg kan bruke til dette formålet.
    Hva er fordelen med RA versus REW?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Hva er fordelen med RA versus REW?
    Er litt usikker enda, siden jeg ikke har koblet den opp, men jeg kan ihvertfall nevne at den har medfølgende mikrofon, lydkort og at man kan måle etterklangen i rommet. Den ser også ut til å være meget oversiktlig og enkel i bruk. Programmet laster man ned fra XTZ.se.

XTZ Room Analyzer - mÀtutrustning för hemmabion » Hembiobrevet.se

Room Analyzer

Dator krav: PC - Windows XP eller senare
    Minimum system:
    P3 - 1 GHz
    1024x768 upplösning, 256 färger.
    XP kräver 512MB
    Mikrofon: USB-mikrofon - Justerad till rak frekvensgång mellan 16Hz-20kHz
    Bandbredd:
    16-20 kHz - RTA
    16-250 Hz - Room Analyzer
    Filtertyp: Parametrisk EQ med variabelt Q
    Mätmetod: Chirp (log sine sweep) och FFT

Ett modernt inrett rum. Väggar byggda av enkel gips. Få möbler och ganska kala väggar på 30m2.
    Även en jobbig frekvensgång finns i rummet. Rumt 50Hz och 100Hz finns det peakar som ligger ca 15 dB högre än önskad nivå.

Ett rum som har från början har bra proportioner mellan längd,höjd och bredd. En efterklang som är ganska liten efter 100ms.
    Rikligt med möbler och en bra placeing av subwoofern.

Ett lyssningsrum, där en ljudarkitekt har designat rummet . Inga parallella väggar, sluttande tak.
    Absorbentmaterial och tjocka väggar med flera lager gips. Med exakt balans mellan absorberande matereal och reflekterande(difusion)matereal.Ett optimerat rum som kostar som en bra bil. En kort efterklang med få resonanser och en jämn frekvensgång.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her bruker de den på Euphonia.se:
    Land of the Dragons. - Euphonia Audioforum

Her er også en som tester den:
    HiFiForum.nu - Mäta och fixa basbummel med XTZ Roomanalyzer

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her bruker de den på Euphonia.se:
    Land of the Dragons. - Euphonia Audioforum

Her er også en som tester den:
    HiFiForum.nu - Mäta och fixa basbummel med XTZ Roomanalyzer
    Takker for linker, ser "proft ut" kvanta kosta?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for linker, ser "proft ut" kvanta kosta?
    2000 SEK.

Har den liggende her, har bare ikke fått koblet den opp. Tror vi skal kjøpe inn en laptop slik at den blir skikkelig mobil. Gleder meg skikkelig til å begynne å måle her.:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2000 SEK.

Har den liggende her, har bare ikke fått koblet den opp. Tror vi skal kjøpe inn en laptop slik at den blir skikkelig mobil. Gleder meg skikkelig til å begynne å måle her.:-D
    Jeg har bare erfaring med REW og Berhinger måle mic on det var en åpenbaring for meg i alle fall å kunne se hva en driver med. For 2000 så blir det billigere enn REW, måle mic og esternt lydkort. Spennende å høre erfaringene dine!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare erfaring med REW og Berhinger måle mic on det var en åpenbaring for meg i alle fall å kunne se hva en driver med. For 2000 så blir det billigere enn REW, måle mic og esternt lydkort. Spennende å høre erfaringene dine!
    Jeg har sittet med RadioShack og målt med én og én sinustone, skrevet ned på papir, for så å taste inn på dataen. Hinsides tungvindt, så dette blir en helt annen verden.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sittet med RadioShack og målt med én og én sinustone, skrevet ned på papir, for så å taste inn på dataen. Hinsides tungvindt, så dette blir en helt annen verden.
    Det tror jeg på, 5 - 10 sekunders målinger er morsomt....

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tror jeg på, 5 - 10 sekunders målinger er morsomt....
    Høres ut som en drøm. Brukte ihvertfall 10 min pr måling før, så kunne jeg justere og måle igjen. Et par timer med sinustoner setter tålmodigheten på prøve hos hvem som helst.

Side 49 av 143 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 69 79 89 99 109 119 129 139 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •