Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 42 av 144 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 ... SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 2862
    Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Eg merker ivertfall stor forskjeld med 5.1(2) og 7.1(2) føler det blir bedre sprett bak og man hører ikke helt hvor lyden kommer fra som er meningen med ht bak.

Du får vel plass til helt like infinity om du kobler dem opp sidelengs ?

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde 7.1 en perjode. Men følte faktisk at jeg fikk mer ut av 5.1 med Bipolare høytalere. Men det skal sies at jeg gikk opp en prisklasse da jeg kjøpte de bipolare

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med 1800 eller 3800 så får du kun kjørt 5.1+2 i pres eller 7.1
    skal du prøve deg med 7.1 + pres må det nok stå z11 på den.

for meg selv har jeg støre glede av 5.1+pres en 7.1

Troeen

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,351
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Eg merker ivertfall stor forskjeld med 5.1(2) og 7.1(2) føler det blir bedre sprett bak og man hører ikke helt hvor lyden kommer fra som er meningen med ht bak.

Du får vel plass til helt like infinity om du kobler dem opp sidelengs ?
    Det er en slik opplevelse jeg er ute etter, så dette virker lovende.
    Cascade blir for store til å montere sidelengs.

Sitat Opprinnelig postet av HenningHG
    Jeg hadde 7.1 en perjode. Men fælte faktisk at jeg fikk mer ut av 5.1 med Bipolare høytalere. Men det skal sies at jeg gikk opp en prisklasse da jeg kjøpte de bipolare
    Hadde jeg hatt plass til bipolare høyttalere er jeg overbevist om at jeg ikke ville hatt dette problemet. Jeg måler opp lik dB på alle høyttalerne, men høyre bakhøyttaler hører jeg mere enn de andre pga noe jeg vil tro er refleksjoner fra veggen. Casadene kan i utgangspunktet ikke vinkles, selv om jeg har fikset til en løsning som gjør at jeg får dem ørlite vinklet inn mot sweetspot.

Sitat Opprinnelig postet av Troeen
    med 1800 eller 3800 så får du kun kjørt 5.1+2 i pres eller 7.1
    skal du prøve deg med 7.1 + pres må det nok stå z11 på den.

for meg selv har jeg støre glede av 5.1+pres en 7.1
    Troeen
    Yamaha er under vurdering fremover i tid. Akkurat nå vil jeg først se hvor fornøyd jeg kan bli med min Krell Showcase, hvor bra filmopplevelse jeg kan få ut av den.

Til musikk er omtrent jeg så fornøyd som jeg kan få blitt, men jeg mangler bittelitt til film pga nevnte høyre høyttaler. Derfor er jeg interessert i å vite om 7.1 kan hjelpe på problemet.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å kutte ut Cascade bak og heller forsøke en løsning som den Whitedmon bruker her :

Utrolig ryddig og lekkert, og du får samme høyttalere i hele bakrekka. Han bruker 4 stk Mirage OMD-5
    Skulle tro at de vil gi deg bedre utbytte av surroundsignalet da de direktestrålende Cascadene ikke lar seg vinkle mot sitteposisjon

Selv kunne jeg aldri tenke meg å gå tilbake til 5.1 da 7.1 kompleterer lydbildet bak i mye større grad.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,351
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Hva med å kutte ut Cascade bak og heller forsøke en løsning som den Whitedmon bruker her :

Utrolig ryddig og lekkert, og du får samme høyttalere i hele bakrekka. Han bruker 4 stk Mirage OMD-5

Selv kunne jeg aldri tenke meg å gå tilbake til 5.1 da 7.1 kompleterer lydbildet bak i mye større grad.
    Meget interessant, Devilej. Dette skal jeg gi en seriøs vurdering.
    Hjertelig takk.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at AndreWerdenskrieg har noen plater på veggen som åpenlyst hjelper for akustikken. Hvor får man kjøpt slike?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Meget interessant, Devilej. Dette skal jeg gi en seriøs vurdering.
    Hjertelig takk.
    Jeg vurderer disse i tv-stua selv da jeg savner surround der inne, men ikke har plass på bakvegg til surroundhøyttalere. Skal noe gjøres der må det være en ryddig og stilren løsning. Kona går ikke med på store bokser i det lille rommet
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,351
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVFredrik
    Jeg ser at AndreWerdenskrieg har noen plater på veggen som åpenlyst hjelper for akustikken. Hvor får man kjøpt slike?
    jeg vet ikke hvor man får kjøpt dem i Norge, men det er OFFECCT som har agenturet(?) i Sverige.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,351
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer disse i tv-stua selv da jeg savner surround der inne, men ikke har plass på bakvegg til surroundhøyttalere. Skal noe gjøres der må det være en ryddig og stilren løsning. Kona går ikke med på store bokser i det lille rommet
    De er egentlig perfekte, ser jeg. Det ser ut til at jeg kan forbedre opplevelsen selv med "bare" 5.1. Skal jeg ha 7.1 kan jeg fremdeles kun ha høyttalere på bakveggen, ser ikke hvordan jeg kan få de frem på noe sett.

Hva sier folket? Vil 4 høyttalere på rekke og rad på bakveggen også gi en markant forbedring av surroundlyden?
    Etter litt vurdering tror jeg 6.1 vil være å foretrekke med en slik plassering.
    Noen tanker om dette?

Edit:
    Haha, min kone er skeptisk. Hun er litt redd for at de skal bli for små og stusselige.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du har vegg bare på den ene siden måtte du isåfall ha laget deg et feste til venstre surround. Spørs om det blir pent. Jeg vet ikke om de kan monteres direkte i tak, eller om de må sitte på vegg.
    Skal du ha alle på bakvegg tror jeg du får like stor effekt av 6.1 som 7.1. Altså 3 høyttalere på bakvegg. De trenger jo bare dekke sofaens bredde
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit:
    Haha, min kone er skeptisk. Hun er litt redd for at de skal bli for små og stusselige.
    Men de vil gi direktestråling av lyd, og derfor mer trykk enn høyttalere som ikke vender mot sitteposisjon

Faktisk ganske bra spec på dem:
    Mirage OMD5 ROSEWOOD Details

Advanced OMNIPOLAR technology in concert with an innovative cabinet design serves as the foundation for this new member of the high-end OM Design series. Creating incredibly lifelike sound -- perfectly natural, realistic and dynamic -- the OM Design models guarantee incomparable music and movie experiences.

OMNIPOLAR Satellite Speaker With High Gloss Rosewood Finish (Recommended Amplifier Power: 10- To 175-Watts (Unclipped))

Impedance: 6-Ohm Nominal, 4-Ohm Minimum

Tweeter: 1" Pure Titanium Hybrid Dome

Woofer: 5.5" Titanium Deposit Polypropylene Cone With Butyl Surround

Crossover Point: 2.3 kHz

Frequency Response: 60Hz-20kHz, +/-3dB

Hand-Crafted Elliptical Sealed MDF Cabinet Design

Magnetically-Shielded: Yes

Wall Bracket Included

Inputs: High Quality 5-Way Binding Posts

Polishing Cloth Included

Room Efficiency: 90 dB

Dimensions: 9.2" H x 6.5" W x 7.25" D

Weight: 8 Lbs.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Uen sammenligning forøvrig ;-)

Siden du har vegg bare på den ene siden måtte du isåfall ha laget deg et feste til venstre surround. Spørs om det blir pent. Jeg vet ikke om de kan monteres direkte i tak, eller om de må sitte på vegg.
    Skal du ha alle på bakvegg tror jeg du får like stor effekt av 6.1 som 7.1. Altså 3 høyttalere på bakvegg. De trenger jo bare dekke sofaens bredde
    .. kjører jeg et slikt 6.1 system for tiden. Hos meg blir lyden bak mye bedre med dette enn med kun 2...

Har til tider også brukt 4 stk bak, men lydbildet ble ikke vesntlig annerledes, sikkert et resultat av "ikke helt" optimal plassering.

De Mirage-høyttalerene Whitedemon bruker er helt råe, og de ville sannsynligvis gjort resultatet enda myyyye bedre..

Du har uansett en lekker stue, så litt arbeid i høyttalervalget betaler seg sikkert....

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,351
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men de vil gi direktestråling av lyd, og derfor mer trykk enn høyttalere som ikke vender mot sitteposisjon
    Tror jeg går for 6.1 da.

Vil det hjelpe å kun kjøpe én Mirage og montere i midten bak sofaen, altså direkte over/bak sweetspot mens jeg beholder Cascadene?

Jeg kan ikke se at jeg har budsjett nå til OMD-5. Jeg kan vurdere en billigere versjon på sidene og den lille Mirage NanoSat i midten isåfall (har ikke plass til større der, faktisk.
    Mirage NanoSat (per styck) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Surround-/ stativhögtalare

Sitat Opprinnelig postet av Adyton
    .. kjører jeg et slikt 6.1 system for tiden. Hos meg blir lyden bak mye bedre med dette enn med kun 2...

Har til tider også brukt 4 stk bak, men lydbildet ble ikke vesntlig annerledes, sikkert et resultat av "ikke helt" optimal plassering.

De Mirage-høyttalerene Whitedemon bruker er helt råe, og de ville sannsynligvis gjort resultatet enda myyyye bedre..

Du har uansett en lekker stue, så litt arbeid i høyttalervalget betaler seg sikkert....
    Kjempespennende! Prisen i Sverige ligger på rett under 9000 SEK.

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ser lekkert ut

Faktisk ganske bra spec på dem:
    Mirage OMD5 ROSEWOOD Details

Advanced OMNIPOLAR technology in concert with an innovative cabinet design serves as the foundation for this new member of the high-end OM Design series. Creating incredibly lifelike sound -- perfectly natural, realistic and dynamic -- the OM Design models guarantee incomparable music and movie experiences.

OMNIPOLAR Satellite Speaker With High Gloss Rosewood Finish (Recommended Amplifier Power: 10- To 175-Watts (Unclipped))

Impedance: 6-Ohm Nominal, 4-Ohm Minimum

Tweeter: 1" Pure Titanium Hybrid Dome

Woofer: 5.5" Titanium Deposit Polypropylene Cone With Butyl Surround

Crossover Point: 2.3 kHz

Frequency Response: 60Hz-20kHz, +/-3dB

Hand-Crafted Elliptical Sealed MDF Cabinet Design

Magnetically-Shielded: Yes

Wall Bracket Included

Inputs: High Quality 5-Way Binding Posts

Polishing Cloth Included

Room Efficiency: 90 dB

Dimensions: 9.2" H x 6.5" W x 7.25" D

Weight: 8 Lbs.
    Noen idé om prisen???

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siterer Whitedmon fra en annen tråd:
    Sitat Opprinnelig postet av Whitedmon
    Hey!

Har nå vært så heldig å få i hus OMD-28, OMD-5, (4 stk), OMD C2, og 2 stk prestige 10" subber.
    Det låter vanvittig bra hele veien selv med et rom som ikke er ferdig dempet.
    Dette minner meg om mine gode gamle revel F30, men med mye mer oppløsning og detaljer.
    Bassen er myk og detaljert, men samtidig masse dynamikk.
    De er verdt hver krone:lol: , valget stod mellom B&W 802D, revel F52 og JBL array 1400. Disse har litt av alle, men nok av alt, om man kan si det slik.
    Skulle noen ha lyst på noe i denne nye serien så kan jeg være behjelpelig med kontakter. Har jobbet i bransje i mangen år tidligere.

Gå gjerne inn på min profil og sjekk ut kinoen min.
    Mulig det kan lønne seg å sende han en PM for å se om han kan være behjelpelig med en hyggelig pris. Alternativt å importere fra statene. Ser de ligger på ca 380,- dollar stk. der borte
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,351
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget interessant, Devilej. Tenker så det knaker her.

Jeg utelukker ikke helt å etterhvert handle inn en Z11 og da er jo Mirage helt topp for mitt bruk. 3 Mirage NanoSat oppe ved himlingen og to OMD-5 lenger nede på sidene burde vel gjøre filmopplevelsen så bra som den omtrent kan bli i mitt oppsett.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget interessant, Devilej. Tenker så det knaker her.

Jeg utelukker ikke helt å etterhvert handle inn en Z11 og da er jo Mirage helt topp for mitt bruk. 3 Mirage NanoSat oppe ved himlingen og to OMD-5 lenger nede på sidene burde vel gjøre filmopplevelsen så bra som den omtrent kan bli i mitt oppsett.
    Høres absolutt spennende ut :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Miragene ser jo dritlekre ut! Må jo si at designet på de passer meget bra inn i den allerede superlekre stua deres Begynner faktisk å vurdere de selv til kinoen...hvordan man blir påvirket av dette forumet..hmmm

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæsken, her går det unna i svingene! 8-)

jeg vet ikke hvor man får kjøpt dem i Norge, men det er OFFECCT som har agenturet(?) i Sverige.
    ScandinavianDesignCenter sender i alle fall "worldwide" med 4-5 ukers leveringstid.

Side 42 av 144 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •