Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 40 av 144 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 2862
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Må ærlig innrømme at som skeptisk og tradisjonell mann, hadde jeg ikke trua på dette - spesielt estetisk. Men jammen tok jeg ikke feil! Det så sikkelig kult ut.

Hjalp det noe særlig lydmessig?

Det var flere som ikke helt hadde troen på dette.
    Lyden ble ikke drastisk foranderet, men den ble mere samlet og tydelig, hvis jeg kan få bruke slike ord.
    Jeg vil tro at det vil hjelpe enda mere med absorbentene i taket også, men har ikke tid til å dille med dem enda.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg fant dem på OFFECCT, men jeg er rimelig sikker på at de også finnes i Norge. Prisen ligger på ca 800,-SEK pr. stk.
    Takker for info, mulig det blir copycat på ett tidspunkt... Hvordan er strukturen på dem, stoff utenpå? Hvor mye veier hvert panel?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Takker for info, mulig det blir copycat på ett tidspunkt... Hvordan er strukturen på dem, stoff utenpå? Hvor mye veier hvert panel?
    De er meget lette. Jeg ble meget overrasket over hvor tynne de er. Det er bare et lag med polyesterfiber som de har skrukket, kan man si. Som en liten kasse av stivt materiale. Jeg tror jeg vil legge inn rockwool i dem, det kan nok hjelpe ytterligere. De demper fra 500hz og oppover, så det er ikke akkurat noen bassfeller. Greit for førsterefleksjoner, uansett.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var to av mine XTZ99W12S og min gamle trofaste Denon AVR-3805 levert til nye eiere i Oslo-området. Litt vemodig å kvitte seg med dem, på en annen side var det utrolig greit å få dem ut av bilen igjen. nestem 80Kg Hi-fi i bagasjen, der det meste av hifi-en er i pianolakk er ikke å foretrekke på norske kjerreveier.
    Ellers er jeg meget pinlig berørt over å ha glemt å ta med både strømkabel og målemikrofon til Denonen.ops:
    Har ikke brukt receiveren på nesten et år, så jeg hadde helt glemt at det faktisk var en målemikrofon der. Heldigvis hadde kjøper selv dette, så han er ikke i nød mens jeg sender dette pr. post.

Har forresten bestemt oss for å ha hvite Scrunch i himlingen( samme som de grå vi har kjøpt til veggen) i stedet for ecophon. Designet passer oss bedre og de kan demonteres uten problemer. Drawbacket er jo at de er dyrere.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var to av mine XTZ99W12S og min gamle trofaste Denon AVR-3805 levert til nye eiere i Oslo-området. Litt vemodig å kvitte seg med dem, på en annen side var det utrolig greit å få dem ut av bilen igjen. nestem 80Kg Hi-fi i bagasjen, der det meste av hifi-en er i pianolakk er ikke å foretrekke på norske kjerreveier.
    Den vekta merker du vel ikke med Audi'n

Newcomer Mesa/Boogie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ99W10. 17 P. Jeg vet de har dem på lager, så jeg kan vel i teorien få dem i neste uke, men da skal jeg til Norge. Regner med å ha dem om to uker.

Disse har 10" SEAS-elementer, men ikke display og de er faktisk passive. De koster 4000 SEK pr. stk. I tillegg kjøper jeg en forsterkermodul på størrelse med en vanlig forsterker, men kabinett laget i MDF og pianolakk. Dette er samme forsterker som står i XTZ99W12 og er på 300 Watt. Denne har utganger til to suber på og koster ca 2000 SEK.

XTZ kommer etterhvert til lansere denne forsterkermodulen med DSP og eget display også, noe jeg selvsagt vil ha.
    En ting som er meget praktisk med en egen forsterkermodul er at man med litt lange kabler, kan sitte i sweetspot med forsterkeren på fanget og stille inn phase, crossover etc.
    Slik ser subene ut;

Jeg bestiller også XTZ 99.26 og tenkte jeg skulle prøve den siden det er full returrett i tre uker.
    SEAS-elementer i disse også og det er de som er avbildet sammen med subene i denne posten. Dette blir mest sansynlig mine nye hovedhøyttalere. Etterhvert blir nok Cascadene brukt som Presence og en Yamaha RX-V3800 tar over jobben til Krell Showcase.

Jeg bestiller også denne meget spennende saken:
    XTZ | Room Analyzer
    Denne koster ca 2000 SEK og ser ut til å være vanvittig praktisk.
    Tenkte jeg skulle prøve å skrive en test av både sub og Room Analyzer når jeg får satt meg inn i alt.
    XTZ 99.26 er jeg ekstremt spent på å høre hva du syns om! Jeg venter bare på at mine black diamonds skal bli hentet så jeg kan sette opp disse sammen med de tilhørende stativene i pianolakk..har siklet på disse siden sommeren ifjor og bestemte meg vel forrige uke for å gå til innkjøp av dem (skal også kombinere dem med XTZ 12" sub)!
    Kanskje du allerede har fått dem i hus? :-D
    Eneste negative jeg kan se med disse, blir å vente til de ferdig innspilt..

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,078
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg fant dem på OFFECCT, men jeg er rimelig sikker på at de også finnes i Norge. Prisen ligger på ca 800,-SEK pr. stk.
    Kan i alle fall bekrefte å ha sett de blitt brukt i norge. ConocoPhillips har brukt slike i noen nye videokonferanserom med hell. Alltid viktig med skikkelig kontroll på ekko osv i videokonferanse. Ser pent ut også. Kan lett misforstås som kunst (hvilket jo er en fordel).

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mesa/Boogie
    XTZ 99.26 er jeg ekstremt spent på å høre hva du syns om! Jeg venter bare på at mine black diamonds skal bli hentet så jeg kan sette opp disse sammen med de tilhørende stativene i pianolakk..har siklet på disse siden sommeren ifjor og bestemte meg vel forrige uke for å gå til innkjøp av dem (skal også kombinere dem med XTZ 12" sub)!
    Kanskje du allerede har fått dem i hus? :-D
    Eneste negative jeg kan se med disse, blir å vente til de ferdig innspilt..
    Jeg får alt på mandag, regner jeg med. Gleder meg virkelig.
    Gratulerer så mye, ser frem til å høre dine erfaringer også. Har hørt dem med XTZ-sub og det låt ihvertfall utrolig bra den gang.

Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Kan i alle fall bekrefte å ha sett de blitt brukt i norge. ConocoPhillips har brukt slike i noen nye videokonferanserom med hell. Alltid viktig med skikkelig kontroll på ekko osv i videokonferanse. Ser pent ut også. Kan lett misforstås som kunst (hvilket jo er en fordel).
    Grunnen til at jeg valgte dem er nettopp pga de ser ut som kunst. Er kjempefornøyd!

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,067
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får alt på mandag, regner jeg med. Gleder meg virkelig.
    Gratulerer så mye, ser frem til å høre dine erfaringer også. Har hørt dem med XTZ-sub og det låt ihvertfall utrolig bra den gang.

Grunnen til at jeg valgte dem er nettopp pga de ser ut som kunst. Er kjempefornøyd!
    Eneste googletreff jeg får i norge er tråden din..
    men de må vel være enkle å lage selv? hvit filt, skumgummi, og tekstillim, samt en saks?
    er de myke som skumgummi?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Eneste googletreff jeg får i norge er tråden din..
    men de må vel være enkle å lage selv? hvit filt, skumgummi, og tekstillim, samt en saks?
    er de myke som skumgummi?
    Nei, de er stive, lette og laget av resirkulerbar polyesterfiber. Det er hverken filt eller skumgummi i dem. Man kan sikkert lage noe lignende, men jeg falt for disse og liker tanken på å slippe å dille med dette selv.:-D

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg spent! Har det kommet noen pianolakksorte kremtopper i stuen? Om alt klaffer sitter jeg med 99.26 til torsdag selv!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg spent! Har det kommet noen pianolakksorte kremtopper i stuen? Om alt klaffer sitter jeg med 99.26 til torsdag selv!
    Joda, sitter å hører på Roger Waters as we speak.
    Førsteinntrykket er at her får man veldig mye for pengene. Meget imponerende byggkvalitet. Jeg regner med at de må spille seg inn en god stund, derfor skriver jeg et referat når den tid kommer at jeg kan sette meg ned å virkelig lytte, og kanskje AB-teste med mine Infinity Casacde.

De nye subene ser også ut til å være en meget bra investering. Stram, fin bass, men må nok spille dem inn en god del for å få dem til å spille helt optimalt.
    Subforsterkeren er stooor, også den i svart pianolakk med XTZ-logo i front. Omtrent på størrelse med Electrocompaniet Nemo(?), tipper jeg. Det er egentlig bare samme forsterker som i XTZ99W12, men nå satt i et eget kabinett,med høyttalerutganger til to passive suber.
    Konstruksjonen XTZ99W10.17 P og XTZ99.26 ser rimelig rått ut, spør du meg.
    Bilder og flere inntrykk kommer når jeg får anledning. :-D

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, sitter å hører på Roger Waters as we speak.
    Førsteinntrykket er at her får man veldig mye for pengene. Meget imponerende byggkvalitet. Jeg regner med at de må spille seg inn en god stund, derfor skriver jeg et referat når den tid kommer at jeg kan sette meg ned å virkelig lytte, og kanskje AB-teste med mine Infinity Casacde.

De nye subene ser også ut til å være en meget bra investering. Stram, fin bass, men må nok spille dem inn en god del for å få dem til å spille helt optimalt.
    Subforsterkeren er stooor, også den i svart pianolakk med XTZ-logo i front. Omtrent på størrelse med Electrocompaniet Nemo(?), tipper jeg. Det er egentlig bare samme forsterker som i XTZ99W12, men nå satt i et eget kabinett,med høyttalerutganger til to passive suber.
    Konstruksjonen XTZ99W10.17 P og XTZ99.26 ser rimelig rått ut, spør du meg.
    Bilder og flere inntrykk kommer når jeg får anledning. :-D
    Sitter å lurer litt på de subbene selv jeg..må man ha subforsterkeren for å drive de nye subbene? Jeg kicket på bildene av 99.26 og de nye modulene oppå hverandre i det minste.. Regner med det er muligheter for noen bilder av disse herlighetene i løpet av dagen?
    Gleder meg som en unge til å prøve dem ut selv..

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å lurer litt på de subbene selv jeg..må man ha subforsterkeren for å drive de nye subbene? Jeg kicket på bildene av 99.26 og de nye modulene oppå hverandre i det minste.. Regner med det er muligheter for noen bilder av disse herlighetene i løpet av dagen?
    Gleder meg som en unge til å prøve dem ut selv..
    Ja, du må ha en forsterker i tillegg. Denne kommer etterhvert med DSP. Subene er laget for å spille sammen med 99.26.
    FYNDBÖRSEN - Hemelektronik på Internet sedan 1997
    Bilder kommer, det stemmer. Må bare få anledning til å få tatt dem. Alt skal kalibreres også, så det er endel å gjøre.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått testet ut noe mer med de nye høytalerene dine? Kjører du de 10" subwofferene på lfe utgang eller kjøre du dem som "en høytaler"?

Synes det er en ganske spennende konstruksjon XTZ har.

Btw: Ble minnet på i en annen tråd - diskusjon om piratkopiering av musikk - at du er jo musikker. Så jeg måtte jo sjekke hvor du har spilt. La merke til at du har spilt i samme band (om det har vært samtidig vet jeg ikke) som en sambygding - Rune Eriksen. Han er ca to til tre år eldre enn meg og har vel møtt han på fest et par ganger for 10-12 år siden, samt at vi gikk på samme videregående skole. Husker han som en drivende dyktig gitarist!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Har du fått testet ut noe mer med de nye høytalerene dine? Kjører du de 10" subwofferene på lfe utgang eller kjøre du dem som "en høytaler"?

Synes det er en ganske spennende konstruksjon XTZ har.

Btw: Ble minnet på i en annen tråd - diskusjon om piratkopiering av musikk - at du er jo musikker. Så jeg måtte jo sjekke hvor du har spilt. La merke til at du har spilt i samme band (om det har vært samtidig vet jeg ikke) som en sambygding - Rune Eriksen. Han er ca to til tre år eldre enn meg og har vel møtt han på fest et par ganger for 10-12 år siden, samt at vi gikk på samme videregående skole. Husker han som en drivende dyktig gitarist!
    Vi ser på Rune som en av våre beste venner. Treffes desverre ikke så ofte etter han flyttet til Portugal. En av de aller beste gitarister jeg har spilt med. Han vant jo spellemansprisen nå.

Subene kjører jeg sub out gjennom en ekstern subforsterker. Jeg synes hele konstuksjonen spiller bedre og bedre.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nye høyttalere, subwoofere og subwooferforsterker.
    XTZ 99.26
    XTZ 99W10.17 P
    SUB AMP 1

Er meget fornøyd så langt, men venter med å skrive referat/test til alt er skikkelig spilt inn.

Newcomer stephenm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så jo lekkert ut! Blir spennende å høre dommen din etter hvert.
    Kanskje jeg skal bytte ut W12'ene med disse nye bassmodulene jeg også?

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig AW
    Høy WAF på de XTZene, spent på å høre dine inntrykk.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser meget bra ut! Hvordan er intergreringen med senter? Så er det vel greit å ha precence kanalene på plass.... hvis krellen skulle sitte løst.

Mitt råd ikke prøv HD lydformater...

Side 40 av 144 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •