Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 4 av 144 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 2861
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Min sub veier 30kg og det er pokker meg tungt nok å bære rundt på, løfte inn og ut av hjørner, etc. ...
    Håper du kjenner til metoden med å sette subben i sofaen hvor du skal sitte og så heller selv kryper rundt og lytter til du finner plassen med best bass... Det er litt lettere enn å slepe rundt på subben ! :wink:

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk!
    Det første jeg kan si er at den ihvertfall oser av byggekvalitet. Den er mye penere enn hva jeg trodde den ville være og den virker å være meget robust.
    Forsterkerdelen ser også ut til å være av bra kvalitet. Skruknottene virker tunge å skru på, hvis dere skjønner hva jeg mener.
    Som sagt så har jeg ikke fått skrudd så mye enda og jeg regner med at jeg må holde på en stund for å få lært meg hva jeg bør skru på og hvorfor.
    Dette er min første "ordentlige" subwoofer, så jeg har veldig lite erfaring med slike. Å få den integrert med mine billige Pioneer S-VLF3-høyttalere blir vanskelig, tror jeg. Vet ikke hvorfor men nå høres høyttalerene mye dårligere ut, jeg er glad de skal byttes ut om ikke så veldig lenge. Overgangen fra høyttalere til sub er ihvertfall laaangt unna sømløs, for å si det mildt. Mye jobb fremover, med andre ord. Jippi, egentlig!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Håper du kjenner til metoden med å sette subben i sofaen hvor du skal sitte og så heller selv kryper rundt og lytter til du finner plassen med best bass... Det er litt lettere enn å slepe rundt på subben ! :wink:
    Kjenner til den metoden men mitt problem er at sub'en egentlig bare har tre plasser den kan stå. På hver side av racket/benken eller bak sofaen. Jeg har tenkt å prøve på å sette den gamle Pioneer'en bak sofaen. XTZ'en er som sagt litt større en jeg trodde, så bak sofaen er egentlig utelukket.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et (opplagt men godt) tips er å lese bruksanvisningen til XTZ. Gir en grei start for kalibreringen (av alle knappene).

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ny sub! Den passer nok bra inn i den flotte leiligheten din :grin:

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Grattis med ny sub! Den passer nok bra inn i den flotte leiligheten din :grin:
    Takker! Det ser ut til at den passer bra inn, ja!

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Gratulerer. Tiper du er fornøyd den første uka, og deretter vil du irriterer deg over at du hører hvor den står plassert...
    Planen er egentlig å ha en på hver side av racket, men jeg er litt skeptisk siden der er litt större enn jeg trodde.
    Vi lyt sjå!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du bygget deg en utrolig lekker kinostue. Fint å se at noen kan få dette til med stil. Alt for mange her inne som ikke legger vekt på det estetiske, og bare stabler komponenter på hverandre. Noe som virkelig gjør seg er kontrasten mellom veggene og plasmaveggen. Er imponert....
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow, takker så mye! Målet er å ha en stuekino som ser bra ut selv om man ikke bruker den, og at det står i stil til resten av leiligheten. Den skal også ta minimalt med plass, men allikevel være av kvalitet. Den skal være en del av stuen utan å dominere. Siden subwooferen er endel større enn jeg innbilte meg, er jeg derfor nå litt skeptisk til å ha to stk 99w12S(slik planen opprinnelig var) siden det vil dominere endel. Nå er spørsmålet om jeg allikevel må starte oppsparingen til to svarte B&W PV-1. Det har jeg egentlig ikke så veldig lyst til siden de koster endel mere enn jeg føler er passende, pluss at jeg har masse annet jeg vil kjøpe til kinoen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi det litt tid, og du kommer hurtigt til å bli vant med størrelsen. Du har en stor og åpen stue og vil både med tanke på integrasjon og lydtrykk kun høste fordeler av en sub #2.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har meget lyst på to subwoofere og det har vært planen en god stund også. Men jeg er redd to 70 cm høye sub'er kommer til å dominere litt mere enn hva min samboer og jeg finner akseptabelt. To PV-1 ville derimot passe utmerket men prisen er et foreløpig lite hinder. Uansett, jeg får først og fremst fordøye de inntrykk jeg nå får med XTZ'en. Jeg må finne målemikrofonen og ta en ny auto-setup og starte derfra. Jeg får låne en radio shack etter ferien, så da får den virkelige kalibreringen begynne.

Med det lille jeg har skrudd til nå låter det uansett myyyyye tøffere enn det gjorde før. Jeg bruker uansett anlegget utelukkende til film, jeg regner med at det hadde vært verre hadde jeg brukt det til musikk. Under en liten test i går ristet det bra, selv om det er noe jeg vil prøve å unnvike med tanke på naboer(selv om leiligheten har flytende gulv). Buttkickers/romperistere får etterhvert ta seg av slikt. Det er uansett nye høyttalere som er det neste på oppgarderingsfronten.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ¨Hva har du brukt til å lage platene i plasmaveggen??
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    ¨Hva har du brukt til å lage platene i plasmaveggen??
    Kryssfinér.

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og du har bare malt de svart????
    Likte virkelig de svarte platene bak veggen din, så jeg er inne på tanken på å gjør noe lignende selv... :smile:

Hva har du festet de med??
    Og hva brukte du til å sette fast plasmaen??

Ser hvertfall skikkelig bra ut..

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Og du har bare malt de svart????
    De er beiset.

Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Likte virkelig de svarte platene bak veggen din, så jeg er inne på tanken på å gjør noe lignende selv... :smile:

Hva har du festet de med??
    Og hva brukte du til å sette fast plasmaen??

Ser hvertfall skikkelig bra ut..
    Takk for det! TV'en er boltet fast til stenderne i veggen. Det er lister rundt platene for å skape illusjonenen av at de er kraftige og for å gjøre plass til kabler bak. Platene er festet til veggen med fester som er formet som en L, vet ikke hva slikt heter.

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok..
    ikke dumt ;-)

Hadde vært kult med enda flere bilder, hvis du kunne lagt ut det..
    Fått noen skikkelige nærbilder av grom anlegget og plasma veggen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye bilder kommer når jeg får oppgradert anlegget.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.
    Jeg er foreløpig veldig fornøyd med subben. Jeg har så vidt testet den til TV-sendinger og film(det blir mere tester i dag) og den fyller ut meget bra og trøkker til når den skal. Har enda ikke fått gjort ny romkorreksjon men håper på å gjøre det i dag. Den gamle subben har jeg plassert bak sofaen der jeg sitter og jeg synes det fungerer meget bra.

På en annen side...
    Under et program i dag syntes jeg at det manglet endel bass, så jeg tok en titt på subben for å sjekke litt. Det viste seg at den ikke fikk strøm. Altså strømkontakten på strømledningen er for liten og gir for dårlig kontakt. Jeg har lest om dette problemet før her på forumet og løsningen er å bytte ledningen. Men slik ledning har jeg ikke, og jeg har sendt mail til fyndbørsen får å se hva de kan tilby. Det forundrer meg litt at de ikke har fikset dette enda, da dette jo er et kjent problem for dem(jeg har lest at andre her har sendt mail til dem om problemet). Uansett, jeg får se hva de svarer.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der var en ny kabel på vei i posten. Meget rask og bra service av Fyndbørsen!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut kjempe bra!

Venter mer bilder fra din nye oppsett.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere bilder takk

Umulig å ikke like stilrene smaken din

Side 4 av 144 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •