Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 39 av 143 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 2858
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    AW: tror du den vil fungere med en annen type Harmony?
    Tror jeg har 550 - litt kjedelig sak, men har egentlig aldri brukt den noe.
    Den fungerer vel på alle Logitech, vil jeg tro. Den kan brukes til alle fjernkontroller som tar PS2.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner ikke med at det er "opphørs salg" vi ser på avtorget :shock:

Er det bestilt noe nye godsaker?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Regner ikke med at det er "opphørs salg" vi ser på avtorget :shock:

Er det bestilt noe nye godsaker?
    Bestiller snart ...

To nye nye suber, en subforsterkermodul og et kalibreringnsinstrument, alt helt nytt på markedet. Dette blir spennende! Skal også teste ut nye/ekstra høyttalere.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg solgt to av subene. De to resterende vil stå bak sweetspot, trykket inn i sofaen og riste oss sanseløse under film.
    To lekre nye suber blir bestilt til uken og skal ta over plassen til de to jeg nå har solgt. Denne ganger får jeg to 10" SEAS-elementer rettet mot meg.
    Spennende!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De ble de nye fra xtz?
    Spennende! Blir morro å høre hva du syns om de, når er de forventet inn da?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Da har jeg solgt to av subene. De to resterende vil stå bak sweetspot, trykket inn i sofaen og riste oss sanseløse under film.
    To lekre nye suber blir bestilt til uken og skal ta over plassen til de to jeg nå har solgt. Denne ganger får jeg to 10" SEAS-elementer rettet mot meg.
    Spennende!
    Kult. Er det de med eget display? Hva koster noe sånt?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    De ble de nye fra xtz?
    Spennende! Blir morro å høre hva du syns om de, når er de forventet inn da?
    XTZ99W10. 17 P. Jeg vet de har dem på lager, så jeg kan vel i teorien få dem i neste uke, men da skal jeg til Norge. Regner med å ha dem om to uker.

Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Kult. Er det de med eget display? Hva koster noe sånt?
    Disse har 10" SEAS-elementer, men ikke display og de er faktisk passive. De koster 4000 SEK pr. stk. I tillegg kjøper jeg en forsterkermodul på størrelse med en vanlig forsterker, men kabinett laget i MDF og pianolakk. Dette er samme forsterker som står i XTZ99W12 og er på 300 Watt. Denne har utganger til to suber på og koster ca 2000 SEK.

XTZ kommer etterhvert til lansere denne forsterkermodulen med DSP og eget display også, noe jeg selvsagt vil ha.
    En ting som er meget praktisk med en egen forsterkermodul er at man med litt lange kabler, kan sitte i sweetspot med forsterkeren på fanget og stille inn phase, crossover etc.
    Slik ser subene ut;

Jeg bestiller også XTZ 99.26 og tenkte jeg skulle prøve den siden det er full returrett i tre uker.
    SEAS-elementer i disse også og det er de som er avbildet sammen med subene i denne posten. Dette blir mest sansynlig mine nye hovedhøyttalere. Etterhvert blir nok Cascadene brukt som Presence og en Yamaha RX-V3800 tar over jobben til Krell Showcase.

Jeg bestiller også denne meget spennende saken:
    XTZ | Room Analyzer
    Denne koster ca 2000 SEK og ser ut til å være vanvittig praktisk.
    Tenkte jeg skulle prøve å skrive en test av både sub og Room Analyzer når jeg får satt meg inn i alt.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig lekkert!

Hvordan er forsterkeren(e)? Har du bilde?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Utrolig lekkert!

Hvordan er forsterkeren(e)? Har du bilde?
    :-D
    Forsterkeren ser ut som fronten på mine XTZ99W12S, bare mindre og liggende.

Edit: skrivefeil.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så sinnsykt lekkert! Disse stativhøyttalerene har jo fått vanvittig masse skryt, og med denne ekstra modulen med ett 10" (?) må du jo få alt du trenger?

Morsomt å utnytte seg av full returrett

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Så sinnsykt lekkert! Disse stativhøyttalerene har jo fått vanvittig masse skryt, og med denne ekstra modulen med ett 10" (?) må du jo få alt du trenger?

Morsomt å utnytte seg av full returrett
    2 x 10" siden jeg skal ha to suber. Hørte høyttaleren i fjor sammen med XTZ99W12 DSP og det låt meget bra. Jeg gleder meg til å høre denne høyttaleren sammen med Krell.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min Denon AVR 3805 og mine to suber er solgt. Nye høyttalere, to nye suber m/ ekstern forsterker pluss kalibreringsutstyr er bestilt og betalt.
    Blir artig å teste ut dette etter subwooferkalibreringskurset til helgen.:-D
    Tror faktisk jeg er den første kunden som tester/har kjøpt både subene, forsterkeren og kalibreringsutsyret.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestiller også denne meget spennende saken:
    XTZ | Room Analyzer
    Denne koster ca 2000 SEK og ser ut til å være vanvittig praktisk.
    Tenkte jeg skulle prøve å skrive en test av både sub og Room Analyzer når jeg får satt meg inn i alt.
    Subbene så lekre ut de. SEAS lager mye bra elementer.

Når det gjelder softwaren, virket det som en grei pakke. Foretrekker vannfalldiagram for å måle decay, men det kommer nok heller av gammel vane enn noe annet. Blir spennende å høre hva du syntes om det.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det blir spennende. Ser frem til å få skikkelig kalibreringsutstyr, slik at jeg slipper å måle én og én sinustone, for så å notere på papir etc. Det blir også artig å f.eks måle etterklang i rommet. Room Analyzer har vannfalldiagram, men bare i 2D.
    Var å hentet absorbentene til veggen i dag og har montert dem opp. Ganske lette plater med borrelås på baksiden. Borrelåsen har tape, slik at det er enkelt å henge opp. Det hele tok kanskje 5 min. Merker ikke radikal forskjell, men synes lyden blir litt mere konsentrert og samlet. Litt tydeligere, i mangel på andre ord. det hjelper sikker godt med platene i taket. Disse for jeg ta i neste uke, etter jeg kommer tilbake fra Norge.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det blir spennende. Ser frem til å få skikkelig kalibreringsutstyr, slik at jeg slipper å måle én og én sinustone, for så å notere på papir etc. Det blir også artig å f.eks måle etterklang i rommet. Room Analyzer har vannfalldiagram, men bare i 2D.
    Spør du meg så er etterklang MINST like viktig som frekvensresponsen. Litt berg og dalbane i frekvensresponsen lager i beste fall litt liv i musikken, og gir anlegget litt ekstra egenlyd. Alt med måte selvsagt....

Elendig decay lager bare rot av musikken "when the going gets tough". Leiligheten jeg flytter ut av nå, har lang utklingingstid. Resulatet er at jeg nesten ikke før hørt på rock der uten å få trangen til å stikke en skrutrekker i ørene. Rolig musikk er selvfølgelig bra.

Her på forumet ser det ut til at frekvensresponsen under 80hz blir tatt noenlunde seriøst av de aller fleste, mens resten skal liksom bare løse av seg selv i en "magisk" DSP spyttet ut av en av de mange asiatiske samlebåndsprodusentene. Greit nok om en skal bare ha "hjemmekinolyd" innenfor et stramt budsjett og/eller har en stue som skal holdes ren. Men sikter en litt høyere enn "normalanlegget", så er akustikk ikke noe en burde undervurdere.

Kult å høre at du tar det seriøst. Håper du får noe godt ut av det, og jeg skal definitivt følge med på dine erfaringer.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik ser det ut med absorbenter i førsterefleksjon:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser fantastisk ut! Hvor mye koster de, hvilke farger finns de i og hvor kan de kjøpes please :-)

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å være pirkete, men burde ikke absorbentene rent estetisk vært montert slik at overkant flukter med overkant av "plata" bak plasmaen ?

Ikke kritikk, kun et tips:-D

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik ser det ut med absorbenter i førsterefleksjon:
    Må ærlig innrømme at som skeptisk og tradisjonell mann, hadde jeg ikke trua på dette - spesielt estetisk. Men jammen tok jeg ikke feil! Det så sikkelig kult ut.

Hjalp det noe særlig lydmessig?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Ser fantastisk ut! Hvor mye koster de, hvilke farger finns de i og hvor kan de kjøpes please :-)
    Takker!
    De finnes i flere former og farger.
    Denne karen har flere av dem;
    Minhembio.com - Hemma hos MCACC - Once you go Classe you newer go back

Jeg fant dem på OFFECCT, men jeg er rimelig sikker på at de også finnes i Norge. Prisen ligger på ca 800,-SEK pr. stk.

Sitat Opprinnelig postet av Otern
    Ikke for å være pirkete, men burde ikke absorbentene rent estetisk vært montert slik at overkant flukter med overkant av "plata" bak plasmaen ?

Ikke kritikk, kun et tips:-D
    Setter pris på alle tips. Det kommer vel an på smak, men jeg føler de henger akkurat slik de bør. Det blir enklere å se når jeg etterhvert legger ut et litt oversiktsbilde.

Side 39 av 143 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •