Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 37 av 144 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 2861
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ble litt tent på dette selv og leste litt i manualen til 1800. Det ser ut til at man ikke kan bruke SRB og presence samtidig, og da ser jeg ikke poenget. Jeg beholder heller SRB høyttalerene enn å kjøre 5.1 + presence
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har økonomi til det, vil jeg ihvertfall satset på 3800 fremfor 1800. Du får som nevnt tidligere, flere justeringsmuligheter i tilegg til Yamaha sin geniale GUI-meny (graphical user interface, om jeg ikke tar feil). Denne er såpass brukervennlig at jeg aldri har trengt å åpne manualen til min rxv-2700

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Hvis du har økonomi til det, vil jeg ihvertfall satset på 3800 fremfor 1800. Du får som nevnt tidligere, flere justeringsmuligheter i tilegg til Yamaha sin geniale GUI-meny (graphical user interface, om jeg ikke tar feil). Denne er såpass brukervennlig at jeg aldri har trengt å åpne manualen til min rxv-2700
    Jeg har tenkt tanken, men siden jeg har hatt 1800 kun i et par mnd og den brukt nok ikke er verd mer enn 2/3 av nypris synes jeg ikke det er verd mellomlegget i øyeblikket. Venter heller til de begynner å dukke opp på brukten
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Ble litt tent på dette selv og leste litt i manualen til 1800. Det ser ut til at man ikke kan bruke SRB og presence samtidig, og da ser jeg ikke poenget. Jeg beholder heller SRB høyttalerene enn å kjøre 5.1 + presence
    står ikke noe om det min blekke.
    men det står er jeg kan sette opp prioritet på presence eller SRB
    som velg hvor nær vær følelsen skal være.

Troeen

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv kjører jeg bare 5.1, så presence blir prioritert hos meg. Har tenkt på et lignende oppsett før jeg leste om presence, men fant ut at jeg ville få problemer med bl.a avstand og delay. Med presence bør jo dette bli bra.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troeen
    står ikke noe om det min blekke.
    men det står er jeg kan sette opp prioritet på presence eller SRB
    som velg hvor nær vær følelsen skal være.

Troeen
    Så SRB høyttalerene kjører ES/EX samtidig som du bruker presence på vanlig dolby/dts 5.1 materiale?

Klippet fra manualen for 1800/3800

• Om “Presence” är inställt på “None” kan receivern inte aktivera läget CINEMA DSP 3D.
    • Både bakre surroundhögtalare och högtalare för närvarokänsla kan anslutas till receivern, men de matar inte ut ljud samtidigt.
    Receivern kopplar automatiskt om mellan högtalarna för närvarokänsla och de bakre surroundhögtalarna i enlighet med aktuell
    ingångskälla och valt ljudfältsprogram. Med hjälp av parametern “PR/SB Priority” på menyn “Basic” (se sid. 90) kan man ange att
    ettdera paret högtalare ska prioriteras.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så SRB høyttalerene kjører ES/EX samtidig som du bruker presence på vanlig dolby/dts 5.1 materiale?

Klippet fra manualen for 1800/3800

• Om “Presence” är inställt på “None” kan receivern inte aktivera läget CINEMA DSP 3D.
    • Både bakre surroundhögtalare och högtalare för närvarokänsla kan anslutas till receivern, men de matar inte ut ljud samtidigt.
    Receivern kopplar automatiskt om mellan högtalarna för närvarokänsla och de bakre surroundhögtalarna i enlighet med aktuell
    ingångskälla och valt ljudfältsprogram. Med hjälp av parametern “PR/SB Priority” på menyn “Basic” (se sid. 90) kan man ange att
    ettdera paret högtalare ska prioriteras.

OK. da er blir gjort om på de nyere modelene for det står ikke noe om boka mi.
    men det hører jo logisk ut også med for flytte lyden frem og tilbake
    for det vil jo øke surround effekten en del.

Troeen
    er glad for det ikke går med effekt amp på Presence ht i front for
    da vil devilej spare noen kroner..

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer ikke å bli helt klok på hvordan dette skal fungere, men jeg tror jeg skal ta med et par RS42 hjem fra jobben for å gi det en skikkelig test.

Beklager bruken av tråden din her AW ops:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer ikke å bli helt klok på hvordan dette skal fungere, men jeg tror jeg skal ta med et par RS42 hjem fra jobben for å gi det en skikkelig test.

Beklager bruken av tråden din her AW ops:
    Bare glad for at tråden blir brukt i det hele tatt.:-D
    Dette er interessant, så jeg leser med stor iver!

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg. Har ikke så lyst til å kvitte meg med Krellen.:cry:
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Damn AW! jeg håper ikke det var mine utskiftninger som ga deg slike griller i hodet

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg klarer ikke helt å bestemme meg. Har ikke så lyst til å kvitte meg med Krellen.:cry:
    Sell Krell....

Bli med i den nye lyd verden :-)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Damn AW! jeg håper ikke det var mine utskiftninger som ga deg slike griller i hodet
    :-D
    Har tenk lenge på hvordan de nye lydformatene er. Har litt problemer med å få integrert bakhöyttalerne, noe jeg vil tro romkorreksjonen vil forbedre betraktelig. Det var egentlig da jeg leste Aktos test av Yamaha DSP-Z11 idéen igjen våknet til liv. Som nevnt tidligere har jeg lurt på å ha ekstra höyttalere oppå subbene, men ikke ville pröve pga forsinkelser i lydbildet da de ville stå närmere lytteposisjon enn de vegghengte. Da jeg leste om presence i Aktos test tenkte jeg at det ville väre meget artig å pröve.
    At du skiftet ut din krell overrasket meg, men jeg ble også enda mere fristet til å pröve selv. Romkorreksjon, HDMI-innganger, bildebehandling og presence frister veldig.

Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Sell Krell....

Bli med i den nye lyd verden :-)
    Det frister, men det blir litt som å sparke ut en gammel venn ...:cry:

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg venter på Z11 nå og har heldigvis de gamle surround høytalerne enda, så skal teste 11.2. Er det 3800 du tenker på eller Z11 du og?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det frister, men det blir litt som å sparke ut en gammel venn ...:cry:
    Heldigvis er den ikke av kjøtt og blod! Du blir garantert venner med en ny reciver med mulighet for HD-lyd.

En tanke: hva med et sett Infinity Cascade, lik de du har som bakhøytalere i stede for XTZ? Da beholder du samme stilen.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Jeg venter på Z11 nå og har heldigvis de gamle surround høytalerne enda, så skal teste 11.2. Er det 3800 du tenker på eller Z11 du og?
    Din heldiggris!:-D
    Hvis jeg skulle ha Z11 måtte jeg ha solgt min Krell KAV-3250 og det har jeg absolutt ikke lyst til, så det blir isåfall 3800 med Krell som effekt.

Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Heldigvis er den ikke av kjøtt og blod! Du blir garantert venner med en ny reciver med mulighet for HD-lyd.

En tanke: hva med et sett Infinity Cascade, lik de du har som bakhøytalere i stede for XTZ? Da beholder du samme stilen.
    Höyttalerne er laget for å så oppå XTZ-subbene, så stilen er jeg ikke redd for. XTZ har laget nye subber som passer enda bedre til 99.26-höyttalerne og jeg tror de inneholder Seas-elementer. Skal ha slike etterhvert. Hele konstruksjonen minner veldig om The Nordic Tone-höyttalerne:

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klarer ikke tanken på å kvitte meg med Krellen enda, jeg er for glad i den.
    Jeg vil først og fremst få hjem en god ny receiver på lån, slik at jeg kan få testet ut de nye formatene smmen med Krellen. Litt A-B testing.
    Så kan jeg heller ta stilling til et eventuelt bytte etter at jeg har fått orden på akustikken.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De var veldig lik Nordic Tone, ser jo ut som reneste smykker.
    Skjønner godt du ikke vil kvitte deg med Krell'n helt enda, er jo ingen vits i å stresse seg igjennom oppgraderingssyken

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klarer ikke tanken på å kvitte meg med Krellen enda, jeg er for glad i den.
    Jeg vil først og fremst få hjem en god ny receiver på lån, slik at jeg kan få testet ut de nye formatene smmen med Krellen. Litt A-B testing.
    Så kan jeg heller ta stilling til et eventuelt bytte etter at jeg har fått orden på akustikken.
    Enkelte ting blir man enkelt og greit altfor glad i til å kvitte seg med! Kjenner følelsen:-)

Holder med deg i at du beholder Krell'en jeg:-D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    De var veldig lik Nordic Tone, ser jo ut som reneste smykker.
    Skjønner godt du ikke vil kvitte deg med Krell'n helt enda, er jo ingen vits i å stresse seg igjennom oppgraderingssyken
    Beklager, jeg formulerte meg dårlig der, det er Nordic Tone som er avbildet, men XTZ-ene ser nesten helt like ut, men har bare et element i front (SEAS) pluss to porter for tuning. Skal legge ut bilder etterhvert.

Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Enkelte ting blir man enkelt og greit altfor glad i til å kvitte seg med! Kjenner følelsen:-)

Holder med deg i at du beholder Krell'en jeg:-D
    Krellen spiller så bra og passer så godt inn i rommet, at jeg ihvertfall skal teste den ut en god stund når jeg er ferdig med akustikken her.
    Kan ikke gi meg så lett. Eiergleden er stor med et slikt hi-end-produkt i hus og det skal litt til å få lignede igjen for samme pris. Et nytt produkt faller i pris med en gang man pakker det opp.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, jeg formulerte meg dårlig der, det er Nordic Tone som er avbildet, men XTZ-ene ser nesten helt like ut, men har bare et element i front (SEAS) pluss to porter for tuning. Skal legge ut bilder etterhvert.

Krellen spiller så bra og passer så godt inn i rommet, at jeg ihvertfall skal teste den ut en god stund når jeg er ferdig med akustikken her.
    Kan ikke gi meg så lett. Eiergleden er stor med et slikt hi-end-produkt i hus og det skal litt til å få lignede igjen for samme pris. Et nytt produkt faller i pris med en gang man pakker det opp.
    Syns de var grådig like ja

Eiergleden har en tendens til og vinne over fornuften mange ganger, men akk så herlig da gitt!

Side 37 av 144 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •