Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 36 av 144 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 2862
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Anbefaler deg å vudere en RX-V3800 frmfor 1800 da den gir deg mulighet til å mauelt etterjustere frekvensene etter at auto eq er kjørt. Dette kan ikke gjøres på 1800
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Anbefaler deg å vudere en RX-V3800 frmfor 1800 da den gir deg mulighet til å mauelt etterjustere frekvensene etter at auto eq er kjørt. Dette kan ikke gjøres på 1800
    Takk for råd, Devilej.
    Da står valget mellom muligheten for etterjusteringer av frekvenser og en ny DVD-recorder.
    Du har RX-V1800? Hvordan er du fornöyd med den?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Etter å ha lest Hjemmekinos test av Yamaha DSP-Z11 har jeg blitt veldig nyskjerrig på presence-funksjonen. DSP-Z11 tar jeg meg ikke råd til, selv om suber i stereo også frister.
    Jeg kan vurdere å selge min Krell Showcase og Parasound Halo A23. Jeg vil isåfall kjöpe en Yamaha RX-V1800 og bruke den som prosessor og forsterker til bakkanalene pluss presence-höyttalerne.

Jeg er da fristet til å kjöpe XTZ 99.26 og sette oppå frontsubene og bruke Cascadene som presence. XTZ-ene vil da väre i örehöyde og jeg kan tro at det vil forbedre både musikk- og filmopplevelsen.

Jeg vil da ha HDMI-innganger, romkorreksjon, HD-audio mm. Jeg vil også ha penger over til en ny god DVD-recorder med HDMI og oppskalering til 1080p. Min Krell KAV-3250 beholder jeg, klarer ikke tanken på å kvitte meg med den.

Hmmm ...dette frister veldig. Hos oss er film det absolutt viktigste og musikk kommer i andre rekke. Musikk nyter jeg som oftes i bilen. Å forbedre filmopplevelsen kommer foran Krell-ens gode DAC og musikkegenskaper. Jeg kan uansett kjöpe en ekstern DAC etterhvert hvis jeg skulle föle for det. Men Showcasen har jeg blitt veeeldig glad i, så hvis jeg gjennomförer denne planen vil det väre veldig trist å si farvel til min eminente Krell Showcase Processor 7.1.

Noen tanker omkring dette?
    Er helt enig i at presence hører spennende ut, men det er ikke aktuelt her hjemme..... Samboeren min vil neppe se på det som noen god løsning, men du har jo en helt annen lay-out i stua enn hva jeg har.

Har ikke tenkt over det før, men du for vel ikke HD-lyd med Showcase'en? Da går du glipp av noe skal jeg si deg! Bytta fra Denon 2807 og PS3 (med pcm over hdmi til 2807) til Onkyo 875 og Samsung BD-P1400. Synes HD lyd var tøft med den første kombo'en, men den nye - F* F***. Det var som å gå fra Winerpølse til Indrefilet.... Jeg har problemer med å sette ord på det og sammenlikning.

På musikk blir det sikkert en nedtur, men er ikke film første valget for deg da? Da tror jeg du vil få et løft.

Er det ikke litt mer "back-up" kraft i form av større kondensatorer også? Mener å ha lest det et sted.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Msport:
    Det höres lovende ut, for det er film som er viktigst her i huset.
    PS3 blir nok ikke byttet ut med det förste, jeg får heller satse på at Sony kommer med en oppdatering etterhvert.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skriver at anlegget hos deg brukes mest til film. Det har etter min mening mye og si i forhold til valg av akustikk behandling. Til film så er demping veien å gå. Jo mer og døere rom, jo bedre er det.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Du skriver at anlegget hos deg brukes mest til film. Det har etter min mening mye og si i forhold til valg av akustikk behandling. Til film så er demping veien å gå. Jo mer og døere rom, jo bedre er det.
    Jeg venter absorbentene til veggen allerede denne uken. Absorbenter til himlingen kjöper jeg når jeg har anledning til å kjöre innom butikken som selger dem. Ecophon Master B er lagervare hos dem, så det skal gå greit.
    Kamak - Akustikprodukter

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Er det ikke litt mer "back-up" kraft i form av større kondensatorer også? Mener å ha lest det et sted.
    stemmer det med større kondensatorer..

presence ht er høy morofaktor , og jeg har ikke hørt om noen som tatt i ned igjen etter montering.

inwall ht kan også brukes vis WAF spiller inn.
    det står noe i den blekka man ikke leser fra yamaha om min avstander på presence ht..

Troeen

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for råd, Devilej.
    Da står valget mellom muligheten for etterjusteringer av frekvenser og en ny DVD-recorder.
    Du har RX-V1800? Hvordan er du fornöyd med den?
    Jeg har testet ganske mange receivere etterhvert, og dette er den absolutt beste jeg ha hatt i hus. I forhold til pris har aldri receivere levert er for pengene, og det eneste ankepunktet jeg har er de utvidede justeringsmulighetene som 3800 har.
    Jeg forhåndsbestilte min før den ble sluppet i butikkene og trodde da at de hadde samme muligheter i oppsettet. Burde nok egentlig hatt en 3800, men det gir liten mening å selge 1800 brukt nå
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troeen
    stemmer det med større kondensatorer..

presence ht er høy morofaktor , og jeg har ikke hørt om noen som tatt i ned igjen etter montering.

inwall ht kan også brukes vis WAF spiller inn.
    det står noe i den blekka man ikke leser fra yamaha om min avstander på presence ht..
    Hmm ..dette er interessant. Skulle likt å visst mere om de minimumavstandene. Cascadene står jo på hver side av TV-en, håper det gir nok avstand.

Jeg har testet ganske mange receivere etterhvert, og dette er den absolutt beste jeg ha hatt i hus. I forhold til pris har aldri receivere levert er for pengene, og det eneste ankepunktet jeg har er de utvidede justeringsmulighetene som 3800 har.
    Jeg forhåndsbestilte min før den ble sluppet i butikkene og trodde da at de hadde samme muligheter i oppsettet. Burde nok egentlig hatt en 3800, men det gir liten mening å selge 1800 brukt nå
    Mulig jeg går for 3800 da. Vil angre minst mulig på dette hvis först min kjäre Krell skal ut.:-D

Jeg må bare si hjertelig takk til alle som bidrar i tråden her, dere er virkelig til god hjelp!

Mvh
    Werdenskrieg

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm ..dette er interessant. Skulle likt å visst mere om de minimumavstandene. Cascadene står jo på hver side av TV-en, håper det gir nok avstand.

Mulig jeg går for 3800 da. Vil angre minst mulig på dette hvis först min kjäre Krell skal ut.:-D

Jeg må bare si hjertelig takk til alle som bidrar i tråden her, dere er virkelig til god hjelp!

Mvh
    Werdenskrieg

klipp og lim fra boka som man ikke ser i

plasser disse HT lengst frem i rummet og 0.5m -1m uten for fram HT i en liten retting innover og 1,8m over gulvet.

jeg har mine ca 1,95 over gulvet og 30-50cm innfor frem HT pga skrå tak og det virker like bra for min del.

Troeen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troeen
    klipp og lim fra boka som man ikke ser i

plasser disse HT lengst frem i rummet og 0.5m -1m uten for fram HT i en liten retting innover og 1,8m over gulvet.

jeg har mine ca 1,95 over gulvet og 30-50cm innfor frem HT pga skrå tak og det virker like bra for min del.

Troeen
    Ah, takk skal du ha!
    Mine blir isåfall ca 1.75 over gulvet og ca 30 cm bak de nye frontene som igjen vil stå litt bredere plassert enn presence/Cascadene. Jeg regner med at jeg allikevel bör få en grei effekt av det.

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg byttet ut Denon 3805 med en RX-V1800. Og kan ikke si annet en at jeg er strålende fornøyd.:-D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HenningHG
    Jeg byttet ut Denon 3805 med en RX-V1800. Og kan ikke si annet en at jeg er strålende fornøyd.:-D
    Edit: dobbeltpost.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HenningHG
    Kjører du presence?
    Dette blir spennende, lurer på om ikke jeg skal gjøre dette. Det kommer jo an på hvor mye jeg får for Krell, Parasound og min gamle Denon 3805.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje litt dumt spørsmål, men hva er Presence?
    Er det kanskje ett navn for to ekstra kanaler i front?? eller..

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det mye interesant lesning. Kanskje spesielt siden det står en ny RXV1800 hos meg nå Kjøpte nærmest på impuls pga god omtale. Har egentlig ikke tenkt på precence kanalene, men nå må de tas med i planene.
    Blir veldig mange bokser som skal plasseres...........
    Grunnet tvillingene sin utstrakte bursdagsfeiring så står rxv1800 enda i esken sin, men hva gjør en ikke for gullungene :-D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Kanskje litt dumt spørsmål, men hva er Presence?
    Er det kanskje ett navn for to ekstra kanaler i front?? eller..
    Slik jeg har forstått det;
    Presence er en funksjon Yamaha bruker for å få større lydbilde. På 1800/3800-modellene gjelder dette for to ekstra høyttalere i front som monteres høyt og bredt. Disse trenger ikke mye kraft da lyden som kommer derfra er minimal, men gir allikevel en bra effekt. Man må imidlertid velge om man vil kjøre 7.1 eller 5.1 pluss presence på disse. På Yamahas toppmodell DSP-Z11 kan presence kjøres ut i 4 kanaler, to fremme og to ekstra bak. Man har da altså muligheten til å kjøre 11 høyttalere (og to suber i stereo). I følge Akto ga dette en effekt (sammen med god bildebehandling og andre ting) så bra at han bestilte DSP-Z11 før filmen var over da han hadde den til test.

Gratulerer med ny receiver, Counterpointer. Godt at denne tråden kan mane frem idéer hos andre!

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke kjørt presence. Har tenkt på det. Men lidder av at jeg har litt for mange hobyer. Og har ikke vunnet i lotto enda:-D .

Newcomer deepc0re sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er litt skeptisk til dette presence greiene. Er ikke dette mer eller mindre bare en romklang som blir slengt på lyden/mixen i noen egne høyttalere ?

Minner jo litt mange av disse boomblaster anleggene som også hadde mange "fancy" romklanger, altså bare gimmick.

Jeg er litt mere på den der av at man skal høre ting mest mulig slik det var ment å låte, og jeg tviler på at romklangen i denne receiveren kan konkurere Lexicon og TC Electronics bokser til mange titusner og oppover som lyddesignerne/produsentene bruker når de gjør mixer.

Men jeg har jo ikke hørt dette i aksjon så det kan jo bare være meg som er negativ

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Is tid 2 er godt eksempel hvordan presence HT virker.
    ved starten der ekornet har tatt ut nøtten og vannet kommer så ekornet må strekke venstre frembein frem for tette hulet.
    der ligger lyden bare i venstre presence ht hos meg,

og transformer i gaten der man tar den puls testen(se annentråd)
    hører du lyden fra raktene som flyene skytter i presence ht for de kommer i resten ht..

Troeen
    gleder meg til Car på blå-disk den skal vis ha 7-1 lyd men vilket lyd format vet jeg ikke :neutral:

Side 36 av 144 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •