Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 33 av 143 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 2858
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Gratulerer

:shock: :?: :?: :?: hææææ er det mulig å ha julemiddag som ikke består av ribbe, medisterkaker, medisterpølser, poteter, kålstappe, poteter og nyrørt tyttebærsyltetøy :-D

Riktig god jul til deg og din kone også
    Takk, takk i like måte!!!

Ribbe har ingen butikker hört om her i Stockholm, det har vi prövd å få tak i noen ganger uten å lykkes. Da tar man Kalkun, noe som heller ikke er å forakte. Tyttebärsyltetöy må jeg huske å kjöpe inn, takk for den!:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja en svensk "ribba" er nok ikke å foretrekke på julebordet
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm ...vet faktisk ikke hva en svensk ribba er for noe.

Angående den ledige plassen i racket mitt:
    Det irriterer meg veldig at HD-krigen enda pågår. Alt hadde värt så mye enklere for meg om BD ble formatet. Har en god oppgraderbar BD-spiller som ikke trenger å stå inne i racket. Hadde HD-krigen värt over kunne jeg satt inn en god dedikert CD-spiller der i stedet for en HD-DVD-spiller. Har lyst til å se filmer som f.eks Transformers og The Bourne Ultimatum i HD!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Titter innom igjen. Sykt bra stuekino. Tipper du også kan koe deg med 5D og ny iMac i romjulen?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Angående den ledige plassen i racket mitt:
    Det irriterer meg veldig at HD-krigen enda pågår. Alt hadde värt så mye enklere for meg om BD ble formatet. Har en god oppgraderbar BD-spiller som ikke trenger å stå inne i racket. Hadde HD-krigen värt over kunne jeg satt inn en god dedikert CD-spiller der i stedet for en HD-DVD-spiller. Har lyst til å se filmer som f.eks Transformers og The Bourne Ultimatum i HD!
    Hva med Samsung sin kombispiller BDP 5000? Den er jo rett rundt hjørnet og skulle håndtere både HD og BD uklanderlig, mer tvilsomt om den kan erstatte en dedikert cd spiller men du sparer en boks.

Stor sympati for en "ribbeløs" jul, men kalkun er jo godt det også

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker!
    Joda, her er det höy kameraföring for tiden.
    Til helgen kommer også våre nye beige Le Corbusier-stoler som det har tatt 7 måneder å få levert.
    Noen Blu-ray-filmer er på vei:
    Fifth Element (remastered)
    The Getaway
    Harry Potter and The Goblet Of Fire
    Memoirs Of A Geisha
    Og forhåpentligvis kommer snart min Bladerunner-film.

Samsung BDP 5000 er jo egentlig en god idé, men er jo glad i min PS3 også. Tiden vil vise hva som skjer. Uansett: takk for tips, Counterpointer!

Ellers vil jeg benytte anledningen til å vise hvordan min bror har det for tiden. Tror han virkelig begynner å komme i mål både med stue og anlegget. Nydelig, spör du meg!

Ellers kan jeg si at jeg gjorde noen småjusteringer i går som virkelig ökte filmgleden. Min bror som er på besök bare lo og sa at han aldri har opplevd noe lignende. Har trykket XTZ-ene så langt inni sofaen jeg bare kan og det gjör virkelig utslag. Det föles som hele leiligheten beveger seg, men det er faktisk kun sofaen. Ingen vibrasjoner i gulvet. Vanvittig töft. Tror faktisk ikke dette kan väre mange millimeterne unna kraftige Buttkickers.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm ...vet faktisk ikke hva en svensk ribba er for noe.
    He he. Stockholms slang for "hardon" Har en kompis på Hesselby som alltid finner det like morsomt når jeg sier vi skal ha ribbe til jul.....
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    He he. Stockholms slang for "hardon" Har en kompis på Hesselby som alltid finner det like morsomt når jeg sier vi skal ha ribbe til jul.....
    Haha, forståelig!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende hornløsning din bror har skaffet seg forresten
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende hornløsning din bror har skaffet seg forresten
    Acapella LaCampanella mk2. Eneste par i Norge.

NB: Dette er ikke bilde av mine brors Acapella, men et bilde for å vise litt närmere hvordan de se ut.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en 2-veis løsning med diskanthorn?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en 2-veis løsning med diskanthorn?
    ops:
    Hakke peiling.:-D

Skal vi se, her er litt informasjon:
    Product Detail

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står at hornet spiller fra 700hz til 20khz mens du har en x-over til bassene ved 750hz, og disse spiller ned til 20. Med diskant og øvre mellomtone fra samme horn må disse være fantastisk oppløste
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilige de hornsakene, tror jeg har sett bildet før. Hva slags prisleie ligger det her i da?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står at hornet spiller fra 700hz til 20khz mens du har en x-over til bassene ved 750hz, og disse spiller ned til 20. Med diskant og øvre mellomtone fra samme horn må disse være fantastisk oppløste
    Min bror er ihvertfall meget fornöyd. Han hadde först en rörforsterker på 30 Watt(?), men byttet til Acchuphase ren klasse A da de trengte mere krefter. Tror aldri han har värt mere fornöyd enn nå, det burde si sitt. Han har jo holdt på med dette i 20 år og har hatt det meste.
    Gleder meg veldig til å höre oppsettet neste gang vi drar til Norge.:-D

Mere informasjon finner du i hans tråd på hifisentralen:
    Highend Sørlandet med bilder

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Stilige de hornsakene, tror jeg har sett bildet før. Hva slags prisleie ligger det her i da?
    Product Detail

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen småting har skjedd i jula:
    Har bl.a fått denne i hus:

En Logitech IR-extender til min Logitech Harmony 1000.
    Denne skal brukes til TV-tuneren og DVD-recorderen.

Jeg har endelig også fått hengt min gode gamle Panasonic TH42PA30 opp på veggen i soverommet, noe jeg er särdeles fornöyd med. 42" er stort nok til soverommet, gitt.

Våre nye Cream LeCorbusier LC2 skulle ha ankommet i dag, noe de ikke gjorde. AndreWerdenskrieg is not amused ...

Våre gjester for julen har nå reist og jeg regner med at jeg tar noen bilder i löpet av helgen.
    Skal også få koblet opp IR-extenderen fra Logitech.
    Jeg snakket med en representant fra Samsung som tidligere hadde jobbet for Logitech. Han sa at denne IR-extenderen kan man utelukkende få kjöpt på hjemmesiden til Logitech , noe som viste seg å väre en sannhet med modifikasjoner. Jeg gikk inn på siden deres og der kostet den 1000 svenske. Sökte litt på nett og fant den fort til under 700 på Dustin Home. Ikke dumt med internett ...

Vi får også levert noen softbokser i morgen.
    Disse skal brukes til div studiofotografering, muligens også til fotgrafering av oppsettet/leiligheten. Har null erfaring med slike, så dette blir spennede.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Först vil jeg bare takke ydmykt for for nominasjonen i "Årets oppgradering"-tråden. Helt utrolig at jeg er nominert, det hadde jeg aldri ventet meg.
    Jeg vil også takke så mye til alle som har gitt stemmer til meg og eventuelt kommer til å gi stemmer til meg. Hjertelig takk!

Jeg har bestemt meg for å pröve ut en akustikklösning. Jeg fikk Idéen etter å ha sett Kentis hjemmekino. Han har en/flere stående absorber/e til å ta seg av försterefleksjonene. Jeg har lyst til å teste det samme i mitt oppsett. Det vil altså väre en absorber med fötter, slik at jeg kan plassere den inntil veggen og lett fjerne den ved behov.
    Jeg vil takke så mye for inspirasjonen, Kenti, og håper det er greit jeg pröver ut idéen din.

Tenker å bruke et par slike:
    Biltema Sverige

og et par slike bak der igjen:
    Biltema Sverige

Disse bygger jeg altså inn i en ramme og kompletterer med et diskré stoff/trekk over.

Försterefleksjonene til venstre höyttaler kommer akkurat der "Autoportrait" henger:

Derfor er det viktig at denne absorberen lett kan fjernes.
    Jeg kan oppbevare den på et av gjesterommene og dra den frem ved filmvisning eller musikklytting, omtrent slik jeg gjör med de lystette gardinene jeg henger opp ved slike anledninger.
    Håper å få begynt på dette snart, selv om hverdagene fremover er ganske travle.
    Det ser også ut til at jeg er i Norge når februar-subwooferkalibreringskurset holdes og jeg har fått meldt meg på der.

Dette blir artig!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig kom de nye LeCurboisier-stolene. Problemet er at også disse var i feil farge, noe jeg heldigvis oppdaget för DHL hadde dratt, så jeg fikk returnert dem sporenstreks. Har nå avbestilt dem, gidder ikke å holde på med dette lengre. Har forlangt halv pris på de stolene vi allerede har fått (som vi faktisk ikke har bestilt). Prisene på disse stolene har steget drastisk de siste månedene, så hvis jeg får stolene til halv pris vil det si nesten halv pris av nypris på en stol nå.
    Det er altså disse stolene det er snakk om (ja, jeg vet det bare er en på bildet, den andre står i hallen):

Ellers har vi fått iMacen og den imponerer. Det tok ikke lange tiden å koble den opp og den eneste kabelen vi behöver er strömkabelen, eller er alt trådlöst. Fantastisk. Og den er helt stille!

Har ikke fått begynt på absorberen enda, men jeg har enda en idé i hodet. Og min kone er med på tanken. Kan man ha det bedre?
    Jeg vurderer å sette noe slikt i taket omtrent rett over anlegget:

Bildet er hentet fra denne tråden:
    Gli diffusori e l'elettronica del Valentino

Spörsmålet er om det blir for mye. Jeg studerer og studerer, men tror ikke det blir for mye.
    Jeg tror uansett jeg först må få hit noen til å måle leiligheten, slik at jeg er sikker på at jeg ikke henger opp noe feil eller at noe ikke har hensikt.
    Så kan jeg etterhvert vurdere om jeg i det hele tatt vil gjöre dette.
    Men jeg må innrömme at jeg har litt lyst til å eksperimentere litt mere med akustikk så langt det lar seg gjöre uten å ödelegge stuekosen.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått begynt på absorberen enda, men jeg har enda en idé i hodet. Og min kone er med på tanken. Kan man ha det bedre?
    Nei.:-D

Spörsmålet er om det blir for mye. Jeg studerer og studerer, men tror ikke det blir for mye.
    Det tror ikke jeg heller. Tror det kan bli stilig. En "designertøs" som kommer på besøk vil tro det er... nettopp et eller annet "design". En audio-fyr vil forstå poenget på sin måte. Alle er happy?

DrE

Side 33 av 143 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •