Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 32 av 144 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 2861
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for det , Counterpointer! Lyset gjør mye, skal være enig i det.

Nå har vi endelig fått kjøpt inn nytt kamera. Det har vært planlagt lenge, men andre ting har blitt prioritert. Canon EOS 5D med batterigrep er snart på vei fra Norge, blitz og linser handles inn snarest. Ser veldig frem til å ta nye bilder av oppsettet. Ser frem til å eksperimentere med forskjellige linser, etc.

Ellers så må jeg finne fjernkontrollen til min Denon AVR 3805 slik at jeg kan selge den og de gamle høyttalerne, slik at jeg får finansiert en ny DVD-recorder. Har forandret mening og regner med at jeg går for en 500GB Sony.

Tilkoblingsmuligheter for ekstern hardisk viste seg å være nærmest ubrukelig for meg siden denne funkjsonen ikke kan brukes til å lagre fra DVD-recorder, bare fra hardisk og inn.

Sony er den DVD-recorderen som har gjort det best i tester, ihvertfall etter hva jeg har fått med meg. Best mulig kvalitet på innspillingene er det som er viktig her. Den skal plasseres skjult inne i racker og med IR-forlengere(?) til fjernkontrollen.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5D er et fantastisk kamera, og med batterigrep blir det enda bedre. Gratulerer.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt valg!

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis! 5D er helt i toppen når det gjelder DSLR innen fornuftig pris :-D
    Da er det bare å begynne "objektiv-sanking"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Takker!

Det er mest min kone som skal bruke det, da hun tenker å trappe opp fotograferingen, men jeg kommer nok til å bruke det til å fotografere hjemmekinoen vår. Jeg velger å reklamere litt for henne igjen:
    http://www.martinepetra.com/
    :-D

Det er enda noen uker til vi får kameraet siden det befinner seg i Norge og vi vil vente til noen skal denne veien slik at vi slipper å sende det. I mellomtiden klarer vi oss bra med det gode gamle Sony-kameraet.

Ikke akkurat hjemmekino-materiale, men dog;
    Vi har gjort en liten forandring i stuen for å få en bedre arbeidsplass til data, fotoredigering etc. I de nærmeste ukene kommer vi også til å kjøpe inn en splitter ny iMac på enten 20" eller 24", med enten 2,4 GHz eller 2,8GHz prosessor, 4 Gb Ram og 500GB hardisk og alt av nødvendige og unødvendige programvarer.

Ser helt vanvittig frem til å få ut det store stygge svarte monsteret av en PC ut av stua. CPU-viften bråker også som et jetfly og jeg hører den inn på soverommet. Good riddance! iMac som kun er en skjerm med innebygget maskin og trådløs tastatur og mus kommer nok til å gjøre dagene litt bedre her hjemme.
    Etter litt tenking og innkjøp ser arbeidstasjonen ut slik:

Benken mellom sofaen og arbeidsstasjonen er bare midlertidig og vil bli byttet ut med noe i skinn. Stolen vil også bli byttet ut, men vi kommer til å ha noe lignende. Denne arbeidsstasjonen vil også bli benyttet som spisebord og "bar".
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tide med sub oppgradering, for å få det til å stå i stil med resten? To stykk JL audio F112 eller F113 tror jeg ville smykke din fantastiske kino/stue og gi en ekstra dimensjon både til musikk og film....

De har fått norsk importør, det betyr vel at sjansen er stor for at de snart er tilgjengelige i nabolandet tenker jeg!

Her er litt info, men du har vel kanskje sett det før: -)

JL Audio: Products
    JL Audio: Products

Anbefaler å se denne filmen for en dybde presentasjon av produktet, ja det er reklame men etter å ha sett slaglengden på dette elementet så er det ikke så mye annet som blir det samme....
    JL Audio

Og nei jeg selger ikke JL men har lyst på etpar F113....

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Og nei jeg selger ikke JL men har lyst på etpar F113....
    Du synes ikke rundt 70K er lystdempende?? Men lekre det er de, sammen med at de vel er noe av det bedre i forhold til både trykk og kvalitet.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Du synes ikke rundt 70K er lystdempende?? Men lekre det er de, sammen med at de vel er noe av det bedre i forhold til både trykk og kvalitet.

Det virker vel begge veier, håper at de vil komme under 60 i intro tilbudet, mye penger men det er siste sub man kjøper seg....

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    siste sub man kjøper seg....
    det er vel to stk Gotham til ca 220K

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    det er vel to stk Gotham til ca 220K
    Det og jordskjelvforsikring....

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pene subwoofere, men desverre altfor store til at jeg kan få plass til dem. Prisen ser også ut til å være i overkant, for å si det mildt.

Skal jeg gjøre noe med subwooferne, så blir det å skifte ut forsterkerne til de nye DSP-forsterkerne til XTZ som får glimrende kritikker i siste Hemmabio. DSP-en sitter foreløpig bare i XTZ99W12 og koster rundt 10.000. De andre subwooferne som ble testet var Amphion Impact 500 til ca 12.000 SEK, B&W ASW 700 til ca 14.000, MJ Aucoustics REF 1 MK III til ca 14.500 SEK og Sunfire HRS-12 til ca 10.500 SEK.

"XTZ är testets överraskning. Den här basen kan låta nästan precis hur du vill och den klarar dessutom att underhålla. Sätter du dig in i DSP-funktionerna så finns enorma möjligheter med detta tekniska underverk. Summan av kardemumman blir att XTZ blir testets konung, dels för det naturligt rena och kraftfulla ljudet, men även för inställningsmöjligheterna."

MJ Acoustics tok delt andreplass sammen med Amphion. De to siste var det ingen direkte feil på, men opp mot vinnerne rakk de bare ikke til.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken MJ? 12"?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Hvilken MJ? 12"?
    MJ Aucoustics REF 1 MK III

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Pene subwoofere, men desverre altfor store til at jeg kan få plass til dem. Prisen ser også ut til å være i overkant, for å si det mildt.

.
    Prisen er jeg enig er heftig.... Så overvettes store er ikke F112:

470 mm x 384 mm x 451 mm

XTZ ene er nok gode greier det også :-)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen er jeg enig er heftig.... Så overvettes store er ikke F112:

470 mm x 384 mm x 451 mm

XTZ ene er nok gode greier det også :-)
    XTZ-ene mine er 28 cm brede og det er akkurat så det går. Tok desverre ikke subwoofere med i beregningen da jeg bygget veggen og racket. Det er derfor det er så vanvittig begrenset hvilke subwoofere jeg har plass til.
    F112 spiller sikker fletta av XTZ-ene, men jeg greier meg. Har jo fire stykker av dem, så de lager da litt leven under film.:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ-ene mine er 28 cm brede og det er akkurat så det går. Tok desverre ikke subwoofere med i beregningen da jeg bygget veggen og racket. Det er derfor det er så vanvittig begrenset hvilke subwoofere jeg har plass til.
    F112 spiller sikker fletta av XTZ-ene, men jeg greier meg. Har jo fire stykker av dem, så de lager da litt leven under film.:-D
    Jag har bare hørt 10" til XTZ og det hørtes helt greit ut, 4 12" flytter sikker masse luft og gir god masasje:-)

Newcomer Jackx_krell sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei tilbake WWII - en stund siden nå jeg har vært på dette forumet <har vært andre steder > , og denne tråden.

Jeg har lest meg litt opp i denne tråden, og det gleder meg å lese at du (fremdeles) er fornøyd med din Showcase: det bor mer i den en man skulle tro i utgangspunktet. Siden sist har jeg byttet inn min Krell FPB 300cx med Krells FPB 750mcx. Det er som natt og dag! Tidligere var jeg nesten avhengig av å ha min sub tilkoblet for å få seriøs dypbass - med de nye ampene behøver jeg det ikke (bortsett fra til Kino). Så mye betyr en strømsterk amp ... og da er vi tilbake til ditt forehavende (med bass). Dersom dine høyttalere går i utgangspunktet dypt nok ned (i hz) vil en sterk amp gjøre din lytteopplevelse atskillig bedre ved at du ikke trenger en bass i tillegg.

Du kan da nemlig bruke preamp-utgangen på showcase, og derfor dac' på cd spilleren. dac'ene i Showcase er nemlig ikke all verden (i mine ører), og du kan sy sammen lydbildet bedre enn ved å måtte addere en sub til det hele.

mvh

JackX

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant lesning, Jackx_Krell. Morsomt at du er fornøyd.
    Mine høyttalere går ikke lengre ned enn 80Hz, så subwoofer (e) er nødvendig. Det kunne allikevel vært artig å prøvd en skikkelig god DAC selv om jeg er fornøyd med den lyden jeg har. Det er film som er viktigst for oss og kommer i første omgang til å investere i den retningen. Må allikevel innrømme at jeg godt kan tenke meg å teste ut et par gode CD-spillere.:-D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Canon EOS 5D med batterigrep endelig i hus. Den siste uken har vi også värt på noen hjemmebesök hos noen fotografer her i Stockholm og kjöpt oss tre objektiver: Et all-round, et vidvinkel og et macro-objektiv.
    Etter jul blir det en tur inn til city og hente ut blitz, stativ og softbokser.
    Regner også med å få iMacen tidlig på nyåret.

Vanvittig morsomt med nytt kamera og spesielt vidvinkelobjektivet var morsomt å teste ut.
    Da jeg satt helt inne i hjörnet med det gamle Sony-kameraet fikk jeg med nesten hele langveggen. Med Canon og vidvinkel kan jeg sitte behagelig i sofaen og få med hele langveggen pluss nesten hele kortveggen i andre enden av rommet. Imponerende og töft!
    Jeg ser at höyden er viktig med vidvinkel. Har man kameraet litt höyt eller litt lavt blir bildene fort unaturlige og litt for vidvinklet.
    Ser frem til å få stativ og få testet ut ytterligere.
    Macro var også morsomt, en ny verden åpnet seg der også.
    Ellers er jo bildekvaliteten generelt oppgradert kraftig, mener jeg.
    Jeg kommer til å bytte ut omtrent samtlige bilder i profilen min etterhvert.

Har også bestilt en Harmony RF Wireless extender til multifjernkontrollen.
    Dvs. at jeg kan sette DVD-recorderen inn i racker bak DVD-boksene sammen med TV-tuneren og subwoofer EQ-en. Dette frigjör en plass over Parasounden, og der kommer jeg muligens til å sette inn en Toshiba HD-DVD-spiller. Time will tell ...

Ellers har jeg en bror på besök her i Stockholm, noe som öker julegleden betraktelig her i utlandet. Vi skal til og med lage en riktig julemiddag med kalkun, bönner, ertestuing, surkål , brun saus og poteter.
    Etter å ha värt på svensk julebord er vi närmest desperate etter en skikkelig julemiddag. Svenskene har andre tradisjoner enn oss og her er det noe julelunsj-aktig som gjelder. Sild, mykt sirupbröd og hvis man er heldig: kjöttboller som desverre er uten brun saus. Litt nedtur for oss som er vant med skikkelig julemiddag.
    Heldigvis var det mange flasker god rödvin som jeg kunne slukke törsten med.
    En av våre svenske arbeidskamerater syntes julebordet var en absolutt suksess siden han ble sendt avsted i ambulanse for å sy 5-6 sting i bakhodet.:-D

God jul, alle sammen.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Canon EOS 5D med batterigrep endelig i hus.
    Gratulerer
    Vi skal til og med lage en riktig julemiddag med kalkun, bönner, ertestuing, surkål , brun saus og poteter.
    :shock: :?: :?: :?: hææææ er det mulig å ha julemiddag som ikke består av ribbe, medisterkaker, medisterpølser, poteter, kålstappe, poteter og nyrørt tyttebærsyltetøy :-D

God jul, alle sammen.
    Riktig god jul til deg og din kone også

Side 32 av 144 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •