Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 31 av 144 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 2862
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Så det vil si at det ikke var du som råna rundt i Stockholm sentrum i helga mens jeg var der på ferie? Så en lik A8 som fyra løs i hvert lyskryss og spillte høy musikk rundt Sture Plan

Neida, spøk til side. Flott bil! Er selvsagt noe partisk når det kommer til Audi/VW da jeg aldri har eid noe (med unntak av en Volvo 240 rallycross bil) annet merke. Dette blir helt sikkert knall!

BTW: Stockholm er en fantastisk fin by. Rent, god kollektivtrafikk (Oslo er jo u-land og teknisk museum i forhold) og hyggelige mennesker.
    Neste gang du er her for du si ifra, så kan vi ta en öl eller noe lignende.
    Stockholm liker vi bare bedre og bedre.

Ellers så er jeg overbevist om at jeg ikke kommer til å råne i Stockholm, hehe. Trodde ikke det var så mange av disse beige A8'ne, men uti fra dine observasjoner ser altså ut til å väre en ypling her i byen som har en slik.
    This town ain't big enough for both of us...

Det har blitt litt endring i planene, noe jeg egentlig setter pris på. Bilen blir levert på söndag her i Stockholm, da slipper altså jeg å hente den i Göteborg og kjöre den hjem i natt.
    Min kontakt er nede nå og har akkurat sett over den. Den skal väre meget pent holdt til å nesten väre 4 år og inni ser den så og si ny ut.
    Det blir hardt å la den stå en uke uten å kunne kjöre den mens vi venter på skiltene...:cry:
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Men jeg ble også veldig imponert av drivstofforbruket til Counterpointers 1,5 tonn tunge 4-hjullstrekk Passat!

Bruker til og med mindre enn min 700kg 55hk Punto - og det med henger også
    Takker for det Forbruket er faktisk et snitt på 10 000 kilometer og inkluderer bruk av dieselvarmeren. Det var 0,64 l/mil som er det riktige tallet.

BTW den veier 1,6 tonn (uten stereo)

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,407
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Takker for det Forbruket er faktisk et snitt på 10 000 kilometer og inkluderer bruk av dieselvarmeren. Det var 0,64 l/mil som er det riktige tallet.

BTW den veier 1,6 tonn (uten stereo)
    Det var bedre - Puntoen har et snitt på 0,62 per mil - i totalt 60.000km.

Uansett et utrolig lavt forbruk på en så stor bil.

Min søster har en Peugot 207 tdi - den bruker 0,7 ........
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var bedre - Puntoen har et snitt på 0,62 per mil - i totalt 60.000km.
    :-D

Uansett et utrolig lavt forbruk på en så stor bil.
    TDI pumpedyse er en effektiv konstruksjon. 411 Newtonmeter dreimoment gjør at vekt ikke er så stor faktor.

Min søster har en Peugot 207 tdi - den bruker 0,7 ........
    Det er litt i meste laget for en så liten bil

AndreWerdenskrieg; du får si fra om det blir for mye "traktorprat" i tråden din. Oljebrennerteknologi har ikke så mye med V8 luksus sedaner og hvertfall ikke med hjemmekino.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Neste gang du er her for du si ifra, så kan vi ta en öl eller noe lignende.
    Stockholm liker vi bare bedre og bedre.

Ellers så er jeg overbevist om at jeg ikke kommer til å råne i Stockholm, hehe. Trodde ikke det var så mange av disse beige A8'ne, men uti fra dine observasjoner ser altså ut til å väre en ypling her i byen som har en slik.
    This town ain't big enough for both of us...
    Stockholm er en flott by! Masse flotte fortaus resturanter. Enkelt å reise ditt for oss også: 45 min med bil og så 4 timer og 18 min med tog. Ergo ganske enkelt å komme seg hjem skal det skje noe også - første turen uten lille Jørgen på 3 1/2 måned. Så vi var litt små bekymret for det.

Det med råninga var en liten spøk ja.... Så faktisk ikke noen beige A8'er, men et par i sølv og i sort. Ellers mange flotte biler å se. Porsche, Ferrari osv osv.

Edit: ikke umulig det blir en tur tilbake om en stund - flott helegetur. Tror forresten du vil slite skal du jage alle med A8 fra Stockholm... he he Du må ta dem på stilen!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rålekker stue Andre, både for designfrelste og audiofile! Har lurket i denne tråden i et par måneder nå, så nå var det vel på tide med en post og litt skryt.

Jeg hadde bestemt meg for å ikke ha hjemmekino i stua helt til jeg så oppsettet ditt, men nå er det ingen bønn etter å ha sett hvor elegant det kan gjøres.

Et spørsmål jeg tror du ikke har svart på tidligere i tråden: Hva slags lamper er det du har, tenker på den gule bak sofaen og den rødlige på sofabordet?

Lars

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann Lars, og takk for fine kommentarer!:-D

Lampene har jeg virkelig ikke peiling på hva heter, hvis de i det hele tatt heter noe. Den "rødlige" lampen på bordet er laget av bark og er håndlaget i Indonesia, kjøpt på en spesialforretning i Stockholm. Lampen bak sofaen er laget av fargede glassmosaikkfliser og jeg mistenker at den også er håndlaget. Tipper den er fra midtøsten en plass, men er på ingen måte sikker på dette. Kjøpt på samme forretning som førstnevnte. Det er igrunnen informasjonen jeg har. Mulig det står noe på dem, men har ikke muligheten til å sjekke dette på den stund.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer Arien sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei AndreWerdenkrieg

Fantastisk fin kino du har. Faktisk så fin at jeg går om planer om å stjele en ide av deg. Har selv en gipsvegg der det (forhåpentligvis) snart dukker opp en 50" plasma. Har da tenkt å kopiere ideen med den plata som TVen kan henge på. Det jeg lurer litt på er åssen du har festen plata til veggen siden den, sånn jeg har skjønnt det, har mellomrom mellom seg selv om selve veggen.

Gratulerer med ny bil forresten:-D

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei AndreWerdenskrieg, er på utkikk etter XLR kabler. Hvordan synes du Vovox er kontra Xindak? Har du prøvd de om hverandre?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maastricht
    Hei AndreWerdenskrieg, er på utkikk etter XLR kabler. Hvordan synes du Vovox er kontra Xindak? Har du prøvd de om hverandre?
    Hei Maastricht!
    Xindak'ene er jeg veldig misfornøyd med. Pluggene er rett og slett for små til inngangene/utgangene på mine Krell, slik at det er bare så vidt de står fast. Styrer man litt på baksiden av anlegget faller de lett ut, altså absolutt ikke en situasjon man ønsker. Vovox'ene sitter dønn fast og kablene ser også ut til å være av god kvalitet. Akkurat forskjell i lydsignatur kan jeg ikke si noe spesielt om da jeg ikke har teste dem opp mot hverandre skikkelig, men merket ikke noe nevneverdig forskjell da jeg byttet fra Vovox til Xindak. Selv kommer jeg til å bytte ut alt til Vovox når muligheten byr seg.
    Vovox er egentlig hi-end mikrofonkabler laget for studiobruk, men jeg synes de fungerer utmerket i mitt oppsett. Nå bruker jeg de bare på subwooferne, men har som nevnt brukt dem på resten av anlegget før, mens jeg ventet på Xindak'ene.

Høyttalerkablene fra Xindak er jeg veldig fornøyd med. Mye for pengene, i mine øyne.

Arien:

Hei og takk for fine ord!
    "Plasmaveggen" er festet med store skruer i stenderne bak gipsveggen. Det er ikke mellomrom mellom plasmaveggen og gipsveggen, men selve plasmaveggen er hul, slik at det er plass til kabler etc bak. Det er altså en plate med lister rundt, omtrent som et vindu med vinduskarm.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Allright!

Har egentlig ikke så mye nytt å komme med, men pytt pytt.

Har värt på en sen 6-ukers sommer/höstferie i Norge. Utrolig godt å komme tilbake til Pioneer'en og Krell'ene etter en slik tur. =D

Tester for tiden ut Fröy's D65 kalibreringstips i denne tråden:
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...pdp-508xd.html

Det ser meget lovende ut, men har kun sett bildet i dagslys, så jeg gleder meg til å komme hjem fra jobb og teste videre. Jeg synes hvitt så en aning rosa ut uten at jeg kan si det sikkert pga dagslyset.

Har litt problemer med höyre surround siden den henger klin inntil veggen. Uansett hva jeg gjör, så höres den höyere ut, selv om den måler likt på RadioShack'en. Skal pröve å vinkle den litt innover mot midten og höre hva som skjer.:?
    Utrolig irriterende på filmer der det skjer mye i bakkanalene.

Ellers har jeg kjöpt nye felger og dekk til Audi'en. 9 x 20" S8-felger med 255/35/20 Nokian. Har ikke sett andre enn S8 med disse felgene, de er utrolig vanskelig å få tak i. Har kun funnet en eneste person i som selger dem. Slik ble bilen seende ut med dem:

Et lite bilde til av vår nye baby:

Jeg har lyst på en ny bra DVD-recorder. Pioneer DVR 940HX 500GB frister veldig.

Det jeg virkelig liker med den foruten at den har 500GB lagringsplass er at den omtales som Pioneer DV-989AVI, bare med hardisk. Den er relativt dyr, men jeg föler at den er verd pengene. Man kan også koble til en ekstern hardisk, noe som er meget positivt. Drömmen er jo en HDTV-Tuner med dobble tunere, 1TB lagringsplass og tilkoblingsmuligheter til ekstern hardisk, men kan ikke helt se at det kommer en slik i närmeste fremtid, ihvertfall ikke som er kompatibel med ComHem-kabel-TV.
    Uansett, denne DVD-recorderen gjör det meget bra i tester, så jeg holder en forelöpig knapp på den. Jeg kommer uansett ikke til å gå til innkjöp riktig enda, vil vente litt å se hva som kommer på markedet fremover.

Ellers kan jeg si at jeg har bestilt endel BD-filmer, bl-a Spider-man Collection og Planet Earth. Har også gått til innkjöp av de tre förste sesongene med Nip/Tuck. Det blir med andre ord mange fine TV/filmkvelder fremover.

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte hjul !

20" på Audi A8 ser helt "riktig" ut og ikke minst er "orginallook" ivaretatt

Var forresten i Bergen å hentet ett nytt familiemedlem i går,en flott Porsche 928 S Med V8 !

Har hørt mye lyd fra V8 motorer men V8 fra Porsche er helt unikt
    Blir en del bilprat på denne tråden din da....,men dette innlegget handlet jo om litt lyd...Og hva er er vel flottere enn lyd enn fra en potent V8 ?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tony Soprano
    Flotte hjul !

20" på Audi A8 ser helt "riktig" ut og ikke minst er "orginallook" ivaretatt

Var forresten i Bergen å hentet ett nytt familiemedlem i går,en flott Porsche 928 S Med V8 !

Har hørt mye lyd fra V8 motorer men V8 fra Porsche er helt unikt
    Blir en del bilprat på denne tråden din da....,men dette innlegget handlet jo om litt lyd...Og hva er er vel flottere enn lyd enn fra en potent V8 ?
    Oi, 928 skal jo väre en fantastisk bil å kjöre, ihvertfall i fölge en kamerat som har hatt det meste av Porsche.
    Lyden fra V8 er rått. A8'en höres ut som en blanding av amerikaner og italiener når man drar på litt. Nydelig lyd!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sweet rims

Den opptakeren må jo være helt genial hvis den er sammenlignbar med 989 og samtidig har 500gb å lagre på, prisen på en slik sak da?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Sweet rims

Den opptakeren må jo være helt genial hvis den er sammenlignbar med 989 og samtidig har 500gb å lagre på, prisen på en slik sak da?
    Og tilkoblingsmuligheter for ekstern hardisk! Og man kan lagre/rippe en hel del CD'er i jukeboxen. Og koble til en skriver hvis man driver med bilder.

Prisen her ligger fra ca 13.000 og oppover. For en måned siden solgte Reference Audio den for under 8000. At jeg angrer en smule på at jeg ikke slo til, er vel å bagatellisere noe så inn i hampen.:neutral:

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kraftig prisoppgang det gitt, men nå vet du til neste gang. Slå til når du kommer over et godt tilbud

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Oi, 928 skal jo väre en fantastisk bil å kjöre, ihvertfall i fölge en kamerat som har hatt det meste av Porsche.
    Lyden fra V8 er rått. A8'en höres ut som en blanding av amerikaner og italiener når man drar på litt. Nydelig lyd!
    Jepp ! Nydelige seter,dette er en helt unik bil en skikkelig "Grand Tourer"
    Min har også fullelektriske stoler,aircondition,takluke+++

Du kjenner vel "Ordtaket" AndreW ? :

"There`s no Substitute For Cubic Inches" :-D !

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har flyttet DVD-oppbevaringen inn i stua, noe jeg er meget fornøyd med.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv de små justeringer hjelper

Noe annet snacks som har skjedd i heimen din i det siste da?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hver gang jeg ser blder av din leilighet så slår det meg hvor lekkert det ser ut. Akkurat nå kom jeg p til å tenke på at det er nok lyset som er prikken over i'en. Det ser så veldig behagelig lysatt ut.

Kompliments.....

Side 31 av 144 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •