Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 30 av 144 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 2862
    Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Nei, det er jo kjekt å kjøre bak ordentlige biler
    Hvis drømmen er en Grevling så er sikkert Audi grei nok den..

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk alle sammen!

Angående automatgir så er det det jeg ville ha. Den har triptonic og muligheten for å gire med hendler på rattet, så dette er langt fra noe negativt, ihvertfall ikke i mine øyne.

Prisen ble en plass mellom 30.000 og 40.000 euro. Jeg er veldig fornøyd med prisen den ble prutet ned til, vi sparte masse penger der.

Angående felger så blir det 19" og da blir den seende slik ut:

Det er en fryd å kjøpe bil uten Norske avgifter. Det koster faktisk ikke en krone å ta den inn her til Sverige.

Hva du mener med grevling fatter jeg ikke helt, antiloop.
    Vi var ute etter en voksen, men rask bil. I mine øyne er det ingen biler som kan matche Audi A8 når det kommer til effekt, design og komfort (siste har jeg ikke prøvd, jeg stoler på testerne).
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny bil. Ikke helt min smak dette da men den hadde et fint interiør:-D Har du ikke hørt ordet grevling om en bil før altså..:-D Grevling er forhjulstrekk..men den du har er vel 4x4 sikkert!? Er det felgene på bildet du skal ha?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Gratulerer med ny bil. Ikke helt min smak dette da men den hadde et fint interiør:-D Har du ikke hørt ordet grevling om en bil før altså..:-D Grevling er forhjulstrekk..men den du har er vel 4x4 sikkert!? Er det felgene på bildet du skal ha?
    Takker!
    A8'en er 4x4, det stemmer. Det er felgene på bildet vi skal ha. 19" originale Audi-felger.
    Grevling om bil har jeg aldri hørt før.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Prisen ble en plass mellom 30.000 og 40.000 euro......
    Angående felger så blir det 19" ....
    Det er en fryd å kjøpe bil uten Norske avgifter. .....
    Til sammenligning er det omtrent det samme som jeg ga for min Passat :shock: som også var pent brukt når jeg kjøpte den. Har litt av det samme utstyret 4x4, skinninteriør, klima og 18" utgaven av de samme felgene:-D
    Men jeg kan kose meg med seks gir manuelt og 0,6 liter diesel på mila.

Det eneste jeg ikke misunner deg er bensinregninga...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Til sammenligning er det omtrent det samme som jeg ga for min Passat :shock: som også var pent brukt når jeg kjøpte den. Har litt av det samme utstyret 4x4, skinninteriør, klima og 18" utgaven av de samme felgene:-D
    Men jeg kan kose meg med seks gir manuelt og 0,6 liter diesel på mila.

Det eneste jeg ikke misunner deg er bensinregninga...

Er glad jeg slipper de norske avgiftene.
    Passaten er meget pen og driftsikker bil. Mine svigerforeldre har en og den er som en dröm å kjöre.

Personlig er jeg veldig glad jeg får triptonic. Det fungerer jo også som en manuell girkasse, men man slipper clutchen. Giringen kan man gjöre med hendlene på rattet, eller med selve girspaken. Ellers bare kjöre den som automat, selvsagt.

Bilen bruker litt over 0.8 på mila, noe jeg ikke synes er ille med en 4.2L motor.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilen bruker litt over 0.8 på mila, noe jeg ikke synes er ille med en 4.2L motor.
    Da vil jeg gjerne at du gjør et lite forsøk når du får bilen. Fyll full tank og null ut tripteller. Noter km og antallet liter når du på nytt fyller full tank. Mistenker sterkt at slike forbrukstall er meeget pen langkjøring.
    Den S6 som jeg kjørte med 4,2L, gulpet i seg mellom 1,6 og 1,8 på mila og var ikke mulig å få under liter'n uansett.

Men jeg skal gladelig spise en stoor porsjon "humble pai" om din måling viser at snitt på vanlig bruk er rundt 0,8

Forøvrig er tiptronic en glimrende kasse.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt over 0.8 på langkjöring
    1.3 vanlig kjöring
    1.7 bykjöring
    Det er ca tallene jeg fant på nettet.

Det er uansett noe jeg må regne med når man velger en slik stor motor med såpass med hestekrefter. Jeg kan tröste meg med at det relativt lite forskjell på de mindre motoralternativene.:-D

Har litt av det samme utstyret 4x4, skinninteriør, klima og 18" utgaven av de samme felgene
    Legg gjerne ut et bilde, den höres meget pen ut.

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man diskuterer ikke forbruk på Audi A8 4.2 Quattro,det er helt uvesentlig etter min mening
    Kjøper man en luksussedan med 4.2 liter bensin er det andre kvaliteter man er ute etter !

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tony Soprano
    Man diskuterer ikke forbruk på Audi A8 4.2 Quattro,det er helt uvesentlig etter min mening
    Kjøper man en luksussedan med 4.2 liter bensin er det andre kvaliteter man er ute etter !
    Kjöper ikke akkurat A8 for å spare utgifter til bensin...:-D

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mmmmm A8

Gratulerer med en nydelig bil! Drømme bil som forblir kun med drømmen for de fleste av oss som bor her i avgifts Norge!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg gjerne ut et bilde, den höres meget pen ut.
    Da må jeg først få tatt et bilde som gjør at den ser pen ut , skal prøve å få til det snart. Men har dette bildet..

Bilen er en Passat (Allroad kopi) highline 180hk 4 motion 2001 mod alkantara/skinninteriør. 18 RS kopifelger, 1150 watt stereo med innfelt bass i reservehjulsbrønn, telefjernstyrt dieselvarmer med tempraturtilbakemelding (Bosh Hydronic) dobble Britax barneseter (til tvillingene )

0,6 l mil i byen
    0,6 l mil på langkjøring
    0,6 l mil med henger

Brenderup henger med BMW R71 kopi (har aldri råd til orgnaler :cry: )

Hadde penger vært gress skulle jeg hatt denne

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempefin bil! De felgene er også favoritter. Det var først slike jeg ville ha til A8'en men valgte til slutt de som er på reklamebildet jeg postet for en liten stund siden. Passaten er kjempefin å kjøre i mørket, det føles som om man sitter i cockpiten i et fly. Lys over alt. God å kjøre også, spesielt med de skinn/alcantara-setene. Tviler ikke på at anlegget ditt trøkker heller.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempefin bil! De felgene er også favoritter. Det var først slike jeg ville ha til A8'en men valgte til slutt de som er på reklamebildet jeg postet for en liten stund siden. Passaten er kjempefin å kjøre i mørket, det føles som om man sitter i cockpiten i et fly. Lys over alt. God å kjøre også, spesielt med de skinn/alcantara-setene. Tviler ikke på at anlegget ditt trøkker heller.
    Takker for komplimentet.

Men hvis Passaten er et fly blir det en Twin otter, mens A8 blir en Lear jet

Der er foresten en nydelig farge på bilen på bildet. Kan ikke huske å ha sett noen i akkurat den fargen. Mulig reklamebildet gir enda mer liv i fargen men den var utvilsomt pen og langt mer praktisk en sort (kona har en sort bil = vaske vaske og atter vaske)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for komplimentet.

Men hvis Passaten er et fly blir det en Twin otter, mens A8 blir en Lear jet

Der er foresten en nydelig farge på bilen på bildet. Kan ikke huske å ha sett noen i akkurat den fargen. Mulig reklamebildet gir enda mer liv i fargen men den var utvilsomt pen og langt mer praktisk en sort (kona har en sort bil = vaske vaske og atter vaske)
    Det skal väre beige perlemor metallic, samme som vår bil. Jeg vil nok tro at både kontrast og farger er justert litt for å få litt ekstra futt i fargene på bildet. Jeg har sett fargen i real life og den er akkurat min smak. Det er faktisk denne fargen vi har lett etter siden vi begynte å tenke på å kjöpe en A8.

Så litt på andre biler også (f.eks Porsche Cayenne), men kom hele tiden tilbake til A8'en. Nå er det bare noen få dager igjen til den kommer, gleder meg veldig nå. Håper bare alt går smertefritt med innförselen og registreringen.

Mange rare regler her i Sverige. F.eks: Man kan ikke söke tillatelse til å bruke pröveskilt för bilen er i landet, og da vil det ta en uke för du får pröveskiltene.:-?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,077
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange rare regler her i Sverige. F.eks: Man kan ikke söke tillatelse til å bruke pröveskilt för bilen er i landet, og da vil det ta en uke för du får pröveskiltene.:-?
    Tipper DET gjør at høyrefoten klør litt ekstra og tiptronic-fingrene får hysterisk utslett....

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,403
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    0,6 l mil i byen
    0,6 l mil på langkjøring
    0,6 l mil med henger
    Oi det var imponerende

Gratulerer AndreW med ny fin bil! Jeg savner å bo i Sverige når det gjelder bil.

Men jeg ble også veldig imponert av drivstofforbruket til Counterpointers 1,5 tonn tunge 4-hjullstrekk Passat!

Bruker til og med mindre enn min 700kg 55hk Punto - og det med henger også

Slenger med en liten test fra et svensk blad om hva andre biler "egentlig" bruker:

MOTOR GRANSKAR - SÅ MYCKET DRAR BILARNA EGENTLIGEN - Motor - Expressen

For eksempel bruker en Audi A4 2,0 tdi Quattro ca literen på mila ved "normal" kjøring.........
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *tsk tsk* Ikke akkurat et miljøvennlig valg.
    men så har vår husholdning bare scooter og elbil da...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    *tsk tsk* Ikke akkurat et miljøvennlig valg.
    men så har vår husholdning bare scooter og elbil da...
    Tror våre flyturer til og fra Norge er mere miljøskadelig enn Audi'en. Vi har brukt offentlig transport i 15 år og er ellers veldig miljøbevisste, så jeg har ingen dårlig samvittighet for vårt valg. :-D
    Hvis alt går etter planen kommer bilen i kveld. Allright!

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis alt går etter planen kommer bilen i kveld. Allright!
    Så det vil si at det ikke var du som råna rundt i Stockholm sentrum i helga mens jeg var der på ferie? Så en lik A8 som fyra løs i hvert lyskryss og spillte høy musikk rundt Sture Plan

Neida, spøk til side. Flott bil! Er selvsagt noe partisk når det kommer til Audi/VW da jeg aldri har eid noe (med unntak av en Volvo 240 rallycross bil) annet merke. Dette blir helt sikkert knall!

BTW: Stockholm er en fantastisk fin by. Rent, god kollektivtrafikk (Oslo er jo u-land og teknisk museum i forhold) og hyggelige mennesker.

Side 30 av 144 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •