Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 26 av 143 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 2858
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Stikkordet er: LATTER! da tror jeg nok din kjære skjønner det relativt kjapt Men la hu gjerne tygge litt på den.. hehe
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Samsung UBD-K8500 | Yamaha cx-a5100 | ATI AT18005 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S | Sony Playstation 4

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var endelig Logitech Harmony 1000 i hus. har forelöpig bare ladet den opp, skal begynne å programere litt i kveld.

Har lenge tenkt å kjöpe en den nye BD-spilleren til Pioneer, men begynner å tvile litt. Irriterende at den ikke har HDMI 1.3 (trenger det ikke enda, men for fremtiden) og at den er såpass dyr.
    Vurderer Playstation 3 og Toshiba HD-EX1. Playstation pga BD og Toshiba'en pga ypperlig håntering av DVD og CD, pluss HD-DVD selv om det er mindre viktig. Allikevel greit å ha begge formatene.

Ellers lurer jeg på hvilke -hvis noen BD-spillere som er bra på både CD, DVD og Blu-ray. Noen som har noen bra tips?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote=AndreWerdenskrieg]Toshiba'en pga ypperlig håntering av DVD og CD
    [quote]

Jeg testet denne på cd opp mot min Arcam DV79. I denne sammenligningen kom ikke Toshibaen spesielt godt ut. Bestemte meg derfor for å legge HD-DVD planene på is inntil videre. Ble for dyrt siden jeg måtte ha en dedikert cd-spiller i tillegg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Toshiba'en pga ypperlig håntering av DVD og CD
    Jeg testet denne på cd opp mot min Arcam DV79. I denne sammenligningen kom ikke Toshibaen spesielt godt ut. Bestemte meg derfor for å legge HD-DVD planene på is inntil videre. Ble for dyrt siden jeg måtte ha en dedikert cd-spiller i tillegg
    Oi, takk! Interessant, har fått inntrykk av at Toshiba'en var veldig bra på begge deler.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, takk! Interessant, har fått inntrykk av at Toshiba'en var veldig bra på begge deler.
    Du bør hvertall teste det før du kjøper den med tanke på cd
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Du bør hvertall teste det før du kjøper den med tanke på cd
    Takker! Skal ikke ha CD-spiller utenom og jeg har en bra DAC i Krell'en, men jeg skal selvfölgelig ta det til ettertanke. Burde jo testet Pioneer BDP-LX70 også för jeg tar avgjörelser.

Sony BDP-S1E frister også, men er usikker på hvordan den hånterer DVD og CD.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Andre.

Stua di er til stor inspirasjon.

Jeg tenker på Cascade til min egen stue, og lurer litt på hvor mye jobb der er å få disse satt opp riktig. Er de følsome for plassering på vegg (Høyde og inbyrdes avstand), og hvor viktig er det med riktig triangel i forhold til Sweetspot. Jeg skal legge ferdige kabelkanaler skjult, og da er det greit å treffe uten for mange forsøk.

Jeg har mulighet til å bygge stua slik at jeg kan trekke sofaen relativt langt ut på gulvet, men da må det planlegges slik fra starten.

Takker for evt svar.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OXO
    Hei Andre.

Stua di er til stor inspirasjon.

Jeg tenker på Cascade til min egen stue, og lurer litt på hvor mye jobb der er å få disse satt opp riktig. Er de følsome for plassering på vegg (Høyde og inbyrdes avstand), og hvor viktig er det med riktig triangel i forhold til Sweetspot. Jeg skal legge ferdige kabelkanaler skjult, og da er det greit å treffe uten for mange forsøk.

Jeg har mulighet til å bygge stua slik at jeg kan trekke sofaen relativt langt ut på gulvet, men da må det planlegges slik fra starten.

Takker for evt svar.
    Takk takk!:-D

For en stund siden tok jeg Cascade'ne ned fra veggen og plasserte dem på stativ litt ut fra veggen og satte opp en midlertidig sweetspot i en likesidet trekant. Hadde ikke film/TV värt försteprioritet i min stue hadde jeg ikke kunnet gått tilbake til vegghengte höyttalere. Heldigvis bruker jeg anlegget 80/20 til film kontra musikk.

Slik mitt oppsett er til vanlig er sweetspot for langt bak og höyttalerne henger for höyt til å få "lyttenirvana". Jeg får allikevel stor glede ut av anlegget til musikk og er veldig fornöyd. Det hele kommer an på preferanser. Har du muligheten ville jeg anbefale å plassere sweetspot i en likesidet trekant sammen med frontene. Det er en lydmessig veldig stor forbedring.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går brukte jeg en god del tid på å programere Logitech'en. Mye tid gikk til å legge inn fjernkontrollen til Krell'en og Panasonic DVD-recorderen manuelt, siden den ikke klarte å finne disse i arkivet. Har også begynt å justere delay slik at den skal reagere raskere på volum etc. Har fremdeles flere timer foran meg, vil jeg tro. Uten å ha fått testet det har jeg også lagt inn lysstyring på de lampene jeg har kan kontrollere med fjernkontroll.

I går kveld döde Humax Digital-TV-boksen.
    Jeg var ute og kjöpte meg en Humax CXHD-1000C HDTV-boks for kabel-TV.
    Jeg kjörer nå HDTV boksen via RGB-scart inn i DVD-recorderen slik at jeg kan få spilt inn de programmer jeg önsker. Fra DVD-recorderen kjörer jeg komponent inn på input 2 på min Pioneer 508XD.

For å få utnyttet HD-signalene og oppscaleringen av TV-bildet kjörer jeg HDMI fra boksen og inn på input 4 på Pioneer'en.

Har ikke fått justert noe enda, men nå ser jeg hva Pioneer'en virkelig er kapabel til. Wow! Bildet er helt vanvittig bra. Satt en meter fra TV'en i går og beundret det fantastiske bildet. Farger, sortnivå, detaljer på et helt annet nivå enn tidligere. Nå blir det Blu-ray-spiller så fort jeg får anledning!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt besök så jeg har ikke hatt tid til å drive med anlegget (utenom at jeg har fått hengt opp TV'en).

Jeg begynner å komme i mål med Logitech'en. Det tok litt tid å forstå hva som måtte gjöres for at den skulle bli slik jeg ville, men nå er det bare finjusteringer igjen. Jeg skjönner at jeg kommer til å bli meget fornöyd med denne!

Pioneer'en er endelig oppe på veggen!
    Herrejekelsen, for en lettelse! Min bror var her og sammen ordnet vi biffen.
    Har også fått ordnet opp i div kabler, så nå er stilfullt også på baksiden av anlegget.
    Det förste jeg la merke til etter at Pioneer'en kom opp på veggen var at den passer virkelig inn.
    Bildet er mye bedre å se på når vi slipper sölvrammen på Panasonic'en. Refleksjonene ble endel tydeligere. I forhold til Panasonic'en er de minimale, men de er absolutt der. Men problemet er som nevnt minimalt. Jeg har et stort vindu rett bak sweetspot i samme höyde som TV'en og det skapte jo endel problemer med Panasonic'en. Nå er TV-bildet allikevel klart som vann, men med refleksjoner som man legger merke til uten at de er direkte plagsomme.

Å se film nå er en helt annen oppplevelse. Ikke bare er bildet helt suverent, men selvsagt også större. 18 cm bredere og 11 höyere, mener jeg ble målt.
    Det som er så utrolig kjedelig med å ha HDTV er at alt annet blir uinteressant å se på. Må få meg blu-ray-spiller nå!!
    Jeg har Voom, SVT1 HD, SVT4 HD, Discovery HD og en til jeg ikke husker navnet på. Helt sykt bra bilde på Discovery.

Jeg regner med at jeg får tatt noen bilder i kveld når jeg kommer hjem fra kveldskiftet. Kan sikkert få lagt dem ut om et par dager.

Neste oppgradering er noen skikkelige HDMI-kabler av god kvalitet.
    Vurderer Pioneer's 500gb DVD-recorder m/HDMI, oppskalering til 1080p og uttak til ekstern hardisk. Den har ligger på rundt 19.000 SEK her borte, men nå er den nede i under 10.000. Og selvsagt Blu-ray-spiller, mest sannsynlig PS3 da jeg kan få denne pent intergrert i oppsettet uten å gjöre noen större forandringer.

Til slutt kan jeg nevne at min bror, min kone og jeg var i Stockholm City på lytterunde. Vi hörte et anlegg som imponerte oss alle veldig. Absolutt beste anlegget/lyden jeg noensinne har hört.
    Det var faktisk så bra at min kone utbröt helt seriöst:
    "Nå gir vi **** i designet, nå skal vi bare få best mulig lyd!"

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jo selvsagt 1000 kr spørsmålet: Hva anlegg var det??!! :-)

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det leser jeg som at endringer er på vei. Det var vel på tide ;-)

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til slutt kan jeg nevne at min bror, min kone og jeg var i Stockholm City på lytterunde. Vi hörte et anlegg som imponerte oss alle veldig. Absolutt beste anlegget/lyden jeg noensinne har hört.
    Torry has mighty contacts!
    Nå, selv med din nye Ws godkjennelse blir det vel neppe enorme rokkeringer hos deg? Sprøsmålet er vel om det er en inspirasjonskilde eller spiren til ergrelse at noe er så mye bedre?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anlegget vi hörte skal jeg legge ut bilder av når jeg får overfört dem til dataen.
    Det er ikke bare anlegget som spiller inn her, men også rommet som de har brukt ca 250.000 på. Anlegget må man nok ut med godt over millionen for.
    For förste gang hörtes en stortromme ut som nettopp en stortromme. Når man sitter bak et trommesett og trökker på stortrommen: slik hörtes det ut. Det var heller ingen problemer med å höre at vokalisten brukte en rörmikrofon i studioet. Av og til måtte jeg titte litt ekstra etter for å virkelig se etter om det var höyttalere foran meg eller om musikerne virkelig satt der. Seriöst. Og det var ikke bare detaljer og lyd; det var musikk. Morsomt. Har gått et par dager nå uten å höre på musikk hjemme, så blir ikke overgangen så stor. Koste meg veldig i dag med anlegget, så jeg har ikke fått varige mén.

Det blir nok ikke store forandringer hos oss. Vi vil at det skal väre et hjem.
    Jeg skal allikevel leie firmaet som har bygget det nevnte rommet, slik at de kan måle litt hos meg og kanskje vi kan komme opp med noen lösninger uten at vi må fire på våre krav om design ect.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anlegget vi hörte skal jeg legge ut bilder av når jeg får overfört dem til dataen.
    Det er ikke bare anlegget som spiller inn her, men også rommet som de har brukt ca 250.000 på. Anlegget må man nok ut med godt over millionen for.
    Gleder meg til å lese om hvilke komponenter dette var samt hvilken inngrep som var gjort i rommet.

Like mye gleder jeg meg til å se bildene av det nye oppsettet deres.:-D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående anlegget som imponerte så stort, så har min bror skrevet om dette i denne tråden:
    Besøk hos Audioconconcept

Se side 2. Det finnes bilder av det meste der. Legger muligens ut egne bilder selv etterhvert.

Legger med et bilde som min bror tok av vårt nye oppsett

Som dere ser så er bildet tatt i dagslys og man kan se refleksjonene i skjermen. Allikevel er bildet helt supert i dagslys. Jeg legger ut egne bilder når anledningen byr seg.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir bare bedre å bedre dette gitt
    Planer videre nå da, eller er du fornøyd en stund ?

OT: Er Hagto broren din? Han har jo en del mildt sagt ikke mainstream, men spennende utstyr.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Blir bare bedre å bedre dette gitt
    Planer videre nå da, eller er du fornøyd en stund ?

OT: Er Hagto broren din? Han har jo en del mildt sagt ikke mainstream, men spennende utstyr.
    Er fornöyd, men flere oppgraderinger blir det.
    Legg merke til svartnivået som nesten er i ett med rammen rundt, til tross for at lyset skinner rett på skjermen. På kvelden er dette nesten ekstremt.

Neste oppgradering er PS3 og noen gode HDMI-kabler.

Hagto er min storebror, ja. Hans utstyr blir enda mere dröyt nå fremover. Han hadde med seg et nytt komponent og det er vel det man kan kalle for det beste av det beste. Hva det er vil han sikkert selv fortelle...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende sortnivå ja, ikke alle som kan skimte med det nei

spennende å se hva storbror kommer med nå.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Playstation 3 bestilt + 5-6 Blu-ray-filmer.
    Nå gleder jeg meg virkelig!

Side 26 av 143 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •