Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 21 av 144 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 2862
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Det har blitt mye mas med jobbing osv. Så hifi og hjemmekino har ligget på backburneren nå de siste månedene. Vi får se til høsten.
    jeg skal få fikset litt med kabler og hengt opp embracene, så skal jeg lage en prifil på minhjemmekino
    Ah, ser frem til å se!

Embracene ser dröye ut! Skulle likt å ha dipoler selv, men har desverre ikke plass. Cascade'ne gjör nok allikevel jobben.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått alt utstyret for denne gang.
    Oppgraderingene har vært:
    *Krell Showcase Processor
    *Krell KAV-3250
    *Parasound Halo A23
    *2 ekstra XTZ99W12S
    *Infinity Cascade Model 5 bakhøyttalere
    *2 sett Xindak SC-01B bi-wire høyttalerkabler
    *ViaBlue H-flex Optisk kabel
    *5 stk Vovox Protect S200/S750 Balanserte kabler
    *3 sett Xindak BC-01 Balanserte kabler
    * 2 sett ViaBlue Tri Absorbere
    *2 stk SVS elementer

Ny forsterker er i hus som spiller som bare det! Er veldig fornøyd, kan man si. Nye bilder på min profil:
    http://avforum.no/minhjemmekino/show...reWerdenskrieg

Neste oppgradering nå er Pioneer 508XD...=)

I dag var jeg så utrolig heldig at da jeg tok en tur innom Reference Audio her i Stockholm, så holdt de en demo av nye Pioneer 5080. Jeg må bare si at dette er drømme-TV'en. Svartnivået er et kapittel for seg selv, men også fargene er fantastiske. Forrige generasjon hang rett over 5080 og forskjellen var ganske store. 427 så ut som en LCD-TV i forhold til 5080. Og en meget positiv ting var at refleksene var minimale. Jeg kunne ikke se spottene i taket, men hvis jeg var i akkurat rett vinkel, kunne jeg skimte det store vinduet som var bak meg. Meget imponerende. Panoreringer så også ut til å gå knirkefritt.

Det blir 508XD på meg. Reference Audio tar ca 2.500,- for å ISF-kalibrere den hjemme hos meg, noe jeg vil benytte meg av. Denne prosessen skulle ta ca 3 timer. En kalibrering i dagslys og en på kvelden i mørket.

Nå gleder jeg meg virkelig, for dette er den aller beste TV'en jeg noensinne har sett.

Materialet som ble vist var Aladdin-tegnefilmen i 720/24, tror jeg.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow!! Rett og slett griselekkert Andre! Du tar jo begrepet "WAF-oppsett" til et nytt nivå

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja... ser den har fått seg et godt hjem. :-D Godt å høre at du er fornøyd med lyden. Det ble heftig med Showcase side om side med KAV. Hvordan ble det med lyset? Den står ganske høyt ser jeg...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye! Skal gjøre litt mere arbeid med tekst på profilen etterhvert når jeg får tid.

Lyset sjenerer ikke meg. Bare tøft.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er kanonbra! Hvor kjøpte du Krellene dine?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Dette er kanonbra! Hvor kjøpte du Krellene dine?
    Takk så mye! Er särdeles fornöyd selv, koser meg hvert sekund hjemme.

Parasound'en og prosessoren er kjöpt brukt i Sverige, KAV'en i Norge. Det andre er nytt.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, men Norge er litt upresist ;-)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    OK, men Norge er litt upresist ;-)
    Jeg kjöpte den av en hyggelig kar her på forumet som har et innlegg litt lengre opp her. Det burde vel väre presist nok?:-D

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig lekkert i racket ditt nå Andre. Jeg har hatt en Krell KAV-400xi hjemme noen dager, og jeg skulle ønske jeg hadde råd til å putte den i kinoen. Med ht-innngangen hadde den vært perfekt der nede. Imponerende mengder strøm ut av en forholdsvis liten boks.
    I morgen må jeg dessverre levere den tilbake til Skrotnisse
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    og på mandag forsvinner den til en annen lykkelig eier... sånt skjer... men som sagt, jeg er villig til å strekke meg langt for at den ender hos deg... up to you my friend...

til AW: oppsettet ditt var snasent før, nå er det bare dausexy. innbiller meg at dette låter helt spinnvilt godt.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig lekkert i racket ditt nå Andre. Jeg har hatt en Krell KAV-400xi hjemme noen dager, og jeg skulle ønske jeg hadde råd til å putte den i kinoen. Med ht-innngangen hadde den vært perfekt der nede. Imponerende mengder strøm ut av en forholdsvis liten boks.
    Takk så mye, devilej!
    Du har jo ikke akkurat noe skrot i rackene(!) dine heller!:-D
    Gratulerer selv med ny forsterker og ankommende pre!

Jeg har veldig lite erfaring med forskjellige forsterkere og höyttalere, men har vanskeligheter med å tro at jeg kan finne bedre match til mine Cascade. Hvordan dette anlegget spiller i forhold til et anlegg med gode gulvhöyttalere kan jeg bare spekulere i, men jeg er ihvertfall 100% fornöyd med oppsettet.

Krell har også värt en dröm i mange år, så jeg föler meg meget priviligert.

Jeg forstår det som av KAV-400 matchet bra med dine Klipsch?
    Trist å måtte levere tilbake da, men det dukker alltid opp noe spennende igjen...:-D

Edit: Takk Skrotnisse! Du har jo et megarått oppsett selv!

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke annet å si nå enn at det er et skikkelig high-end rack du har. Skikkelig griselekkert. Har du forresten fått de 2 siste XTZ'ene i hus?? Har du i såfall fått testet ut dette, er litt spent på hvordan dette blir å fungere.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg

Edit: Takk Skrotnisse! Du har jo et megarått oppsett selv!
    Takk takk. Men jeg vil ikke pr dags dato kalle det megarått. Jeg har langt igjen før jeg vil si at jeg er fornøyd, noe som devilej fikk merke her om dagen. hehe. venter på endel møbler, ett par gulvtepper, og planen er også å få inn noen forheng for mørklegge rommet etterhvert, samt demping. Imorgen kommer devilej med marantzen sin, og hvis denne klarer å løse opp det jeg føler at jeg mangler i lydbildet på la scala, iallefall sånn delvis, så blir det mest trolig en ny avspiller om noen få uker, må bare vente til den kommer til landet. men mer om dette. Og hvis det viser seg en bedre signalkilde virkelig rydder opp, så beholder jeg nok la scala og kjøper de dempeplattformene bl.a. devilej og pixel har.

Og blir det den avspilleren som jeg har tentk på, så skal jeg få teste devilej's rogue etterhvert også. Om dette viser seg å være en bedre match enn oberon, så blir det nok rør også. eventuelt rør til toppen og oberon til bunnen. mye som skal testes ut før jeg vil si at det er dritrått. Men det jeg kan si er at jeg fant ei r&b låt her om dagen med en rimelig deilig dypbass, og når jeg skrudde basskontrollen på mc'en på full guffe, og guffa opp rimelig bra, så begynte ting å detta ned fra høytalere (lå noen dvdcover oppå), skapdører rista litt, og meg i lytteposisjon glisa fra løre til løre. Den som sier at la scala ikke går dypt overhodet vet ikke hva han snakker om, man må bare finne riktig låt! hehehe.

vi vurderte selv cascade høytalerne til en eventuell soverommskino, men etter at vi oppdaga denne avspilleren som jeg nevnte ovenfor kommer vil til å drøye den investeringer.. hehe
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Er ikke annet å si nå enn at det er et skikkelig high-end rack du har. Skikkelig griselekkert. Har du forresten fått de 2 siste XTZ'ene i hus?? Har du i såfall fått testet ut dette, er litt spent på hvordan dette blir å fungere.
    Takk så mye!
    Det ligger flere nye bilder på min profil.

Nå har jeg ikke fått kalibrert subbene enda, men utenom en peak en eller annen plass synes jeg det låter veldig töft spesielt til film.
    På en annen side er det ikke til å stikke under en stol at til musikk er det subbene som er det svakeste leddet akkurat nå, ihvertfall til jeg får kalibrert dem skikkelig. Föler ikke lyden er helt stram nok, håper jeg kan få gjort noe med det.

Subbene sparker litt i ryggen under de dröyeste scenene, noe jeg finner veldig underholdende.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer selv med ny forsterker og ankommende pre
    Takk for det. Venter veldig spent på C31

Jeg forstår det som av KAV-400 matchet bra med dine Klipsch?
    Trist å måtte levere tilbake da, men det dukker alltid opp noe spennende igjen...:-D
    Krell gjorde virkelig vei i vellingen på Klipschene, og komboen 2807/P1000 kom overhode ikke i nærheten.
    Lekte meg litt i går, men etter at jeg pakket og sendte Parasound-komboen til en hyggelig trønder i dag satte jeg den opp i stua som pre. Gjør en imponerende jobb sammen med rørtrinnet, men blir dessverre dobbelt så dyr som Arcamen.
    Ble enig med kona i fjor høst at vi kunne oppgradere hifianlegget så lenge vi nedgraderte utstyret i kinoen litt. Med alle utskiftninger i det siste tror jeg nok hun hadde steilet litt om jeg hadde beholdt Krellen. Får prøve å lure inn noe lignende når vi kommer over i 2008 :twisted:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått alt utstyret for denne gang.
    .........

Neste oppgradering nå er Pioneer 508XD...=)
    Betyr dette at du har droppet rumperister? Det synes jeg ikke du burde gjøre, spesielt med tanke på naboene dine, nå som du har fått fire stk subber. Rister gjør at du kan få mer opplevd effekt på filmer med langt lavere db. I denne sammenhengen blir det også en bagatell av en utgift i forhold til det andre utstyret.

BTW. det ser (som vanlig) ekstremt bra ut og kvaliteten på lyden må også ha steget enormt

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krell gjorde virkelig vei i vellingen på Klipschene, og komboen 2807/P1000 kom overhode ikke i nærheten.
    Lekte meg litt i går, men etter at jeg pakket og sendte Parasound-komboen til en hyggelig trønder i dag satte jeg den opp i stua som pre. Gjør en imponerende jobb sammen med rørtrinnet, men blir dessverre dobbelt så dyr som Arcamen.
    Ble enig med kona i fjor høst at vi kunne oppgradere hifianlegget så lenge vi nedgraderte utstyret i kinoen litt. Med alle utskiftninger i det siste tror jeg nok hun hadde steilet litt om jeg hadde beholdt Krellen. Får prøve å lure inn noe lignende når vi kommer over i 2008 :twisted:
    Morsomt å höre at det var såpass forskjell. Lykke til i 2008!

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Betyr dette at du har droppet rumperister? Det synes jeg ikke du burde gjøre, spesielt med tanke på naboene dine, nå som du har fått fire stk subber. Rister gjør at du kan få mer opplevd effekt på filmer med langt lavere db. I denne sammenhengen blir det også en bagatell av en utgift i forhold til det andre utstyret.

BTW. det ser (som vanlig) ekstremt bra ut og kvaliteten på lyden må også ha steget enormt
    Forelöpig har jeg lagt Buttkickers på is, siden jeg får en mindre -men lignende effekt av at subbene spiller direkte inn i ryggen på sofaen.
    Har andre ting jeg prioriterer först nå, så får vi se etterhvert.

Joda, lyden og lytteopplevelsen kan ikke sammenlignes med för. Nå er det virkelig morsomt med musikk!:-D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter sigende skal Pioneer 508XD lanseres her i Sverige på mandag. Skal prøve å vente til min bror kommer, slik at jeg har noen til å hjelpe meg å henge den opp.=)
    Gleder meg virkelig til å komplettere alegget med denne fantastiske TV'en. Etter den er det kun Blu-ray-spiller fra Pioneer som skal handles inn, så er alt i boks. Også må jeg vel ha en HDTV-tuner...

Skal også kjøpe bil nå. Har ikke eid en bil siden '94, så dette blir spennende. Har virkelig savnet å ha en skikkelig bil, spesielt når vi skal reise fra Stockholm til sørlandet. Nå kan vi endelig ta det som en bilferie.

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøå en Audi A3 18t ambition 2000 modell. den tåler mye!;-)

Side 21 av 144 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •