Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 20 av 144 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 2862
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Selv om det er dårlig trøst er det like ille med posten her i gamlelandet. Ikke lenge siden de klarte å "miste" en pakke for meg. Er det ikke "rart" at det var en mobiltelefon som ble borte :twisted: Den dukket aldrig opp igjen, det høres jo ut som om subbene dine er på vei.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har avreagert litt nå ved å gå rundt i nabolaget og utøvet uprovosert blind vold på samtlige forsvarsløse personer i området, så nå føler jeg det begynner å hjelpe...

Neida, det er irriterende, men man får bare smøre seg med litt tålmodighet. Det går ikke noe fortere uansett hva jeg gjør. Det viktigste er at jeg faktisk får varen jeg har betalt for.

Og i morgen får jeg levert en spennende pakke som jeg ikke vet hva er. Må se litt på bestillingene mine hva det kan være.:-D

Akkurat nå sitter jeg å koser meg skikkelig med Dire Straits - Brothers In Arms XRCD-versjon. Finfin skive som vekker mange gamle minner og lyden er også helt topp. Har også fått Jacintha - Here's To Ben XRCD-versjon. Setter av litt tid til den senere.
    Og jeg har fått Animusic - Special Edition så jeg har litt snadder når forsterkeren kommer i hus, for akkurat det begynner faktisk å nærme seg!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En god nyhet og en dårlig nyhet.

Den dårlige først: Animusic-DVD'en var selvfølgelig NTSC ikke PAL. Det sto ingenting om dette i salgsannonsen, så jeg har sendt mail til forhandleren, så får vi se hva som skjer.

Den gode nyheten:
    Subwooferne er in tha house! Venter anda på noen kabler, så jeg har ikke fått koblet dem opp enda, men jeg har fått plassert dem. De dominerer ikke i det hele tatt, det ser bare meget bra ut. Blir artig å få lyd i dem og høre hvordan det låter.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det på tide med noen bilder 8) , hvis ikke blir det 3.verdenskrieg..........

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,077
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Blir artig å få lyd i dem og høre hvordan det låter.
    Og for oss i gamlelandet blir det artig å se bildene og lese opplevelsen :-D

DrE

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Og for oss i gamlelandet blir det artig å se bildene og lese opplevelsen :-D

DrE
    Har tatt endel bilder men trenger nok hjelp av min kjære for å få lagt dem ut. Dere kan forresten se noen av hennes bilder på Martine Petra Hoel

Har brukt kvelden på å høre på Dire Straits og Jacintha. Wow, dette låter annerledes enn med min Denon, gitt. Jeg føler jeg sitter i selve studioet mens låtene spilles inn, spesielt på Brothers In Arms-låten av Dire Straits.
    Jeg koser meg maks med anlegget nå, er fornøyd med oppsettet. Og jeg har ikke engang fått hovedforsterkeren. Oh' happy days! Dette er morsomt.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått Xindak-kablene. 5 bokser som tilsammen veier imponerende 7 kg (!). De ser overraskende eksklusive ut. Har tatt bilder, men har ikke anledning til å legge dem ut enda. Men det kommer...!:-D

En ting jeg reagerer på med Xindak'ene, er at pluggen som går inn i forsterkeren sitter ikke blir sittende så stødig som de andre balanserte kablene mine.

Edit:
    Har koblet opp alle fire subbene med balanserte kabler. Dette er litt drøyt...Gulvet og sofaen beveger seg såpass at jeg begynner å lure på om jeg har overdrevet en smule...?
    Edit II:
    Jeg har ikke juster noe, har bare satt frequency på fullt, phase på 90 og volume justert ned til ca klokken 8. Har ikke testet på musikk enda, men til film er dette brillefint selv om jeg seriøst er litt bekymret for hvordan dette høres ut hos naboene.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går fant jeg ut at jeg skulle skifte til Xindak-kablene. Signalkablene gikk som fot i hose å skifte. Ingen problem. Verre var det med høyttalerkablene. Jeezez!

Til dere som har veggmonterte Infinity Cascade 3: Ikke kjøp bi-wire høyttalerkabler med bananplugger!
    Det er rett og slett ikke plass til pluggene på baksiden. Etter to timer i går fikk jeg endelig kablene på plass. Desverre måtte jeg fjerne pluggene på kablene for å få montert dem. Kjipt, men slik ble det nå. Har enda igjen å skifte på senteren. Ser ikke frem til det, for det er ganske så stor jobb å få på plass disse kablene.

Forsterkeren min er nå på vei. Regner med å ha den tidlig neste uke. Endelig skal jeg få lyd i hele anlegget. Virkelig kjipt å se film kun i stereo.
    Har nå også endel nye CD'er som jeg skal nyte fremover.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen få bilder av div oppgraderinger.

Krell Showcase Processor og ViaBlue Tri Absorber.

Tri Absorberne var skuffende små, men de gjør jobben og når man blir vant til størrelsen ser de meget bra ut. Estetisk en stor forbedring fra de originale svarte gummiføttene.

Parasound Halo A23, Panasonic DMR-E85H og ViaBlue Tri Absorber.
    Parasound'en var også en stor oppgradering i forhold til min Denon AVR 3805, men gleder meg til å få hovedforsterkeren.

Vovox XLR til subbene.
    Disse kablene er av overraskende god kvalitet. I forhold til Xindak sitter pluggene mye bedre.

Xindak BC-01.

Xindak SC-01B.
    Høyttalerkablene slet jeg i over to timer for å på plass. Har enda ikke begynt på senteren. Jeg måtte fjerne bananpluggene da de ikke fikk plass bak høyttalerne. Selv etter jeg hadde gjort det brukte jeg lang tid på å få alle kablene på plass.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja her går det unna i kabelinnkjøp. Begynner ting å komme på plass? Spent på erfaringer med det nye oppsettet. Begynner virkelig å få inn en kjempekino i waf stua de.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det full fart om dagen ser jeg Mye spennende på plass nå Andre. Det er vel bare å glede seg til musikklytting og filmtitting fremover.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hanspf:
    Ting begynner nå å komme på plass, ja. Jeg regner med å få både bakhøyttalerne og hovedforsterkeren i neste uke. Ellers har jeg fått det meste. Må selvsagt vente litt på ny TV og BD-spiller, men det kommer etterhvert.

Marantz:
    Musikklyttingsinteressen har gått betraktelig opp etter at Krell/Parasound kom i hus. Noe helt annen å høre på musikk nå, det kan faktisk nesten ikke sammenlignes. En nytelse å høre på om det være seg Jamiroquai, Jacintha, Dire Straits, Roger Waters, Queensryche eller Slayer.

Ser frem til å få litt flere kanaler nå til uken, slik at filmene igjen kan nytes i 5 kanaler.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virkelig imponerende utstyr du har i hus etterhvert. Tror ikke det er mange par Cascade der ute som blir matat fra denne standarden på elektronikksiden
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virkelig nydelig! Sinnsyk finish på kablene, og Tri-Absorberne så jo riktig lekre ut! Gratulerer så mye.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Virkelig imponerende utstyr du har i hus etterhvert. Tror ikke det er mange par Cascade der ute som blir matat fra denne standarden på elektronikksiden
    Takker! Jeg begynner å virkelig bli fornøyd nå. Det er morsomt å lytte til både anlegget og musikken.
    Jeg har ikke erfaring med så mye utstyr, men jeg synes virkelig at Cascade'ne gjør en kjempejobb. Det er ihvertfall en lyd jeg trives veldig godt med, for å si det slik. Vet ikke om andre veggmonterbare høyttalere som spiller bedre, ihvertfall. De trives meget godt med skikkelig elektronikk og litt ekstra krefter, det er noe jeg virkelig legger merke til. Artig å oppleve forskjellen fra Denon'en. Nei, folk som har elektronikk i denne klassen har som regel en annen type høyttalere, vil jeg tro.

Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Virkelig nydelig! Sinnsyk finish på kablene, og Tri-Absorberne så jo riktig lekre ut! Gratulerer så mye.
    Takker!
    Er fornøyd med alt jeg har kjøpt, selv om noe trengte litt tilvenning.
    Skikkelige oversiktsbilder kommer når forsterkeren og bakhøyttalerne er i hus.:-D

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis mann!
    ligner mye på mitt anlegg det her

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Grattis mann!
    ligner mye på mitt anlegg det her
    Takker så mye!
    Helt klart inspirert av ditt oppsett.

Takker så mye for råd og tips, Krell Showcase/Parasound Halo-komboen fungerer utemerket. Håper min nye forsterker også kommer til å matche like bra som Parsound'en, noe jeg har stor tro på at den vil.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott har det i allefall blitt.
    Legg ut nye bilder når du får forsterkeren da.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Flott har det i allefall blitt.
    Legg ut nye bilder når du får forsterkeren da.
    Takk, det skal jeg gjöre. Har du fått dine Revel, forresten?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har blitt mye mas med jobbing osv. Så hifi og hjemmekino har ligget på backburneren nå de siste månedene. Vi får se til høsten.
    jeg skal få fikset litt med kabler og hengt opp embracene, så skal jeg lage en prifil på minhjemmekino

Side 20 av 144 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •