Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 19 av 143 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 2858
    Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Du har rett i det Andre, teasere er morro, men jeg tipper fortsatt på KAV-3250
    Du er ikke alene om å tippe det. :-D
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.
    Time will tell.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi vil ha bilder av Tri-Absorber'ne NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Vi vil ha bilder av Tri-Absorber'ne NÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ
    Har fått besøk som skal være her en uke. Føler ikke akkurat for å ligge på kne med kameraet nå.

Utenom at de er veldig små, er det en annen ting jeg reagerer på med Tri-absorberne: De har en veldig glatt overflate, noe som gjør at komponentene fort glir litt hvis man kommer borti dem. Må se litt nærmere på hva jeg kan gjøre med det. Overflaten ser ut til å være ruglete, men fungerer ikke helt som det. Nå studerte jeg dem faktisk ikke så veldig nøye før jeg satte dem opp, så kanskje det er noe man skal gjøre med dem for å ordne dette.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    ...For gøy så koblet jeg opp prosessoren og Parasound'en med de balanserte Vovox-kablene. Lyden ble veldig detaljert, men litt vel skarp i toppen. Balanserte kabler skal gi en økning på 6db ifølge Parasound. ....
    :shock: dobling av opplevd lydtrykk??? Det hørtes litt merkelig ut for meg. Finnes det en fornuftig forklaring på dette?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    :shock: dobling av opplevd lydtrykk??? Det hørtes litt merkelig ut for meg. Finnes det en fornuftig forklaring på dette?
    Gi meg 27 minutter, så skal jeg quote litt, slik at jeg ikke feilinformerer her.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :shock: dobling av opplevd lydtrykk???
    Er ikke 3dB en dobling av lydtrykk?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var visst Krell og ikke Parasound:
    "Krell recommends using balanced interconnect cables. Balanced interconnect cables not only can minimize sonic loss but also are immune to induced noise, especially for installations using long cables. Balanced connections have 6 dB more gain than single-ended connections. When matching is critical, keep this specification in mind. Krell recommends that you use balanced inputs for components that use the preamp mode."

Er det jeg som misforstår her?

Parasound sier om balanserte signaler:
    "Balanced lines are superior because they utilize separate conductors for audio and ground: two inner conductors carry the positive and negative audio signal, and a third outer wire connects the grounds and also shields the two signal conductors. When the positive and the negative signal appear at the component receiving the signal they are equal, but 180 degrees out of phase with each other with respect to ground. To send and receive balanced signals requires special differentials circuitry.

A differential input circuit amplifies only the difference between the positive and negative signals. For example, when a 1 Volt signal arrives at a balanced input stage, the differential input "sees" a positive 1 Volt minus a negative 1 Volt, or 2 Volts total. External hum and noise that somehow gets into a balanced line is common to both its positive and negative conductors with respect to ground. Therefore, it is canceled or rejected by the differential circuit.

This phenomenon of rejecting noise signals common to both positive and negative conductors is called common mode rejection. Differential inputs are specified according to how well they reject signals common to both conductors. This is measured in dB and is called the common mode rejection ratio or CMRR."

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maastricht
    Er ikke 3dB en dobling av lydtrykk?
    En fordobling av lydtrykk og faktisk fordobling lydtrykk er 2 forskjellige ting. 10dB oppleves forøvrig som en fordobling (ikke 6dB), mens 3dB er en dobling, ja.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    En fordobling av lydtrykk og faktisk fordobling lydtrykk er 2 forskjellige ting.
    Dette skjønte jeg ikke. Hva er forskjellen på fordobling og faktisk fordobling?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager at size ble litt stor i quoten. er ikke alltid like lett å se hvor stor den blir.

Ble overasket over at kabelteknologi kunne utgjøre så mye.

Vi trenger ikke gå inn i en semantisk debatt rundt 3-6-10 db, det finnes flere oppfattninger og det er også vitenskaplige begrunnelser for alle. Jeg har sett teknisk literatur som har gjengitt både 6 og 10 db som opplevd dobbling. Poenget her var bare at det var vesentlig forskjell.

*tenke mode on* Hmmmm burde hatt balansert kabler jeg......... (men ingen av komponenten mine har det :twisted: ) ja ja ikke noe å gjøre med det *tenke mode off*

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordobling = målbar & teoretisk fordobling (3db). Faktisk fordobling = hørbar fordobling (som varierer fra person til person, men kan typisk ligge på 6-10db).

Jeg lurer forøvrig på om det ikke er Krells balanserte innganger som bidrar til økt gain (dvs. at de balanserte inngangene er mer sensitive enn de ubalanserte), og ikke bruken av balanserte kabler som sådann. Eneste forskjell jeg trodde eksisterte mellom ubalanserte og balanserte kabler var mindre (signal)støy ved bruk av sistnevnte.

EDIT: leif.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *tenke mode on* Hmmmm burde hatt balansert kabler jeg......... (men ingen av komponenten mine har det :twisted: ) ja ja ikke noe å gjøre med det *tenke mode off*
    Jeg aner et omfattende komponentbytte i nær fremtid

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    beklager, det mangler et ord der... "opplevd fordobling" skulle det være...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg lurer forøvrig på om det ikke er Krells balanserte innganger som bidrar til økt gain (dvs. at de balanserte inngangene er mer sensitive enn de ubalanserte), og ikke bruken av balanserte kabler som sådann.

EDIT: leif.
    Mulig jeg misforstår nå (siden jeg har hatt meg et snes glass vin), men det jeg quotet var fra prosessorens manual, altså ingen balanserte innganger der, bare utganger.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, men da har de balanserte utgangene høyere gain enn de ubalanserte :-) Som sagt, selve kabelen tilfører ikke gain.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    OK, men da har de balanserte utgangene høyere gain enn de ubalanserte :-) Som sagt, selve kabelen tilfører ikke gain.
    Selvsagt. Dårlig formulering fra min side.:-D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter noe heller tafatt service fra Fyndbörsen;
    Sitat Opprinnelig postet av Fyndbörsen

Hej

Jag kan tyvärr inte säga varför det dröjt.

Med vänliga hälsningar

Jonas

har jeg nå selv ordnet opp med posten. Det tok meg to dager med telefonering for å endelig bli satt over til rett person. I går fikk jeg et nummer til Malmö som jeg skulle ringe(!). Brukte noen timer på å ringe dette nummeret som bare var opptatt. Etter et kjapt søk på hitta.se - hitta företag, personer, mobilnummer och kartor viste det seg at nummeret faktisk ikke eksisterer. Bra posten!
    Etter lang tid i tlf-kø i dag ble jeg satt over til et par personer som overhodet ikke hadde noe med dette å gjøre, før jeg til slutt fikk hjelp av nettopp en av disse personene.

Subbene blir levert før klokken 12.00 i morgen formiddag.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,342
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Subbene blir levert før klokken 12.00 i morgen formiddag.
    Det skulle vise seg å ikke helt stemme. Da jeg ikke fikk subbene klokken 12.00 ringte jeg umiddelbart til posten igjen for å finne ut hvorfor. Etter å ha tilbringt nye 50 minutter i telefonen og blitt satt over til feil personer igjen (selv om jeg spesifik ba om å bli satt over til de jeg snakket med forrige dagen) fikke jeg endelig tak på en fyr som faktisk jobbet med å sende ut disse pakkene. Etter 20 minutter fant han ut at de ikke hadde telefonnummeret mitt, selv jeg altså da skrev nummeret på bestillingen og ga nummeret til kvinnen jeg snakket med i går som så dyrt og hellig lovet at subbene skulle komme før klokken 12.00 i dag. Jeg gjorde dem oppmerksom på at jeg har andre ting å finne på enn å sitte å vente på posten hele dagen, spesielt når vi har besøk her som gjerne kunne tenkt seg f.eks en tur til Stockholm City.

Så nå er dealen at subbene skal komme mellom 17.00 og 21.00 i kveld.
    Nå får jeg vurdere om jeg skal gå videre med saken.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo direkte forkastelig, skjønner godt at du er sint og frustrert!

Side 19 av 143 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •