Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 18 av 143 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 2858
    Newcomer Jackx_krell sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det heter jo at "hvis du må spørre om prisen så har du ikke råd". For min del er det tindrende klart at jeg ikke har råd :-D men må spørre om prisen på de to nevnte.
    Jeg for min del har funnet en grei plass å handle slike saker:

esoterisk-hifi.se

Går du inn der, finner frem Krell i prislisten, ser du at
    EVO707 går for 240.000 SEK, og
    EVO525 går for 174.900 SEK

Ikke det jeg betaler: jeg har innbytte etc.

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andre: Noen kommentarer til det andre som du handlet nå?
    Jackx krell: Kan ikke bare poste ett slikt bilde! Her vil vi se mer :-)

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Andre: Noen kommentarer til det andre som du handlet nå?
    Da jeg kom hjem fra jobb i går kveld/natt måtte jeg bare teste litt. Jeg har ikke batteri i Krell-fjernkontrollen og siden denne må brukes for å sette opp systemet har jeg bare brukt innstillingene til forrige eier. Det vil si at høyttalerne spiller som LARGE og uten sub.

Da jeg begynte å spille musikk slo det meg umiddelbart at det jeg savnet i Denon'en har jeg nå fått. Det er mye mere fylde i mellomtonen, noe som jeg virkelig har savnet. Jeg har hele tiden syntes at Denon'en har vært tynn i lyden og nå merket jeg det skikkelig. Lydbildet ble også større, mere oppløst og maner frem en mye penere diskant. Jeg tror faktisk jeg kunne klart meg uten subber en stund, så mye ekstra gir faktisk Krell/Parasound i mellomtone/nedre mellomtone. Ser allikevel frem til å koble opp XTZ'ene.

Da jeg begynte å se på TV merket jeg også tydelige forskjeller. Igjen la jeg merke til den nydelige diskanten og at all tale/dialoger nå kommer mye bedre frem og høres mere naturlig ut.

Det er jo selvsagt en formidabel prisforskjell på Denon'en og Krell'en, men gevinsten ser også ut til å være like stor.

Satser på å begynne på å sette opp systemet skikkelig i dag, tror det skal bli morsomt selv om manualen til Krell'en er på 77 sider.:-?

Gleder meg nå enda mere til å få 3 x 250w til front/senter og sette opp Parasound'en til bakhøyttalerne, slik at jeg kan teste oppsettet på film.

Jeg tror jeg etterhvert vil få hit disse: Startsida slik at de kan foreta noen målinger. Vil gjerne se om det er muligheter til å forbedre vårt rom uten å forandre på så mye. Kanskje det finnes en løsning for oss? Den må isåfall være ekstremt diskré.:-o

Uansett, da har jeg ihvertfall forsøkt.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Gleder meg nå enda mere til å få 3 x 250w til front/senter og sette opp Parasound'en til bakhøyttalerne, slik at jeg kan teste oppsettet på film.
    Du har fortsatt ikke røpet hva slags forsterker dette er?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig flere som oppdager hva en skikkelig prosessor kan gjøre med lyden i forhold til en billig reciever.

Jeg tipper du koser deg godt med anlegget om dagen.

Jeg hørte forøvrig på Infinity Cascade på et kjøpesenter i Tyskland for litt siden, og det låt imponerende bra med tanke på de forutsetningene anlegget hadde fått (midt i et stort lokale på i beste fall middels elektronikk). Kan ikke si jeg har hørt noe bedre vegg-høyttalere noen gang, så tviler jeg ikke på at det låter meget bra hjemme hos deg nå.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Du har fortsatt ikke røpet hva slags forsterker dette er?
    Venter litt til...=)

Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Endelig flere som oppdager hva en skikkelig prosessor kan gjøre med lyden i forhold til en billig reciever.

Jeg tipper du koser deg godt med anlegget om dagen.

Jeg hørte forøvrig på Infinity Cascade på et kjøpesenter i Tyskland for litt siden, og det låt imponerende bra med tanke på de forutsetningene anlegget hadde fått (midt i et stort lokale på i beste fall middels elektronikk). Kan ikke si jeg har hørt noe bedre vegg-høyttalere noen gang, så tviler jeg ikke på at det låter meget bra hjemme hos deg nå.
    Ah..tøft. Cascade gjorde det også meget bra i en grundig test i High Fidelity, tror jeg det var.

Joda, jeg koser meg. For det første er det jo utrolig gøy bare å få noe nytt. Så er det jo gøy at det ser virkelig bra ut og når man da endelig får testet det, så lever det opp til alle forventningene og mere til.

Nå åpner senteret her, så nå skal jeg ned på Clas Ohlson og kjøpe batterier til fjernkontrollen.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkte på det andre du bestilte..kabel og den andre duppedingsten :-)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    tenkte på det andre du bestilte..kabel og den andre duppedingsten :-)
    Du tenker på den optiske kabelen og absorberen? Har ikke fått dem enda, men det er først og fremst av estetiske årsaker jeg har bestilt dem. Jeg har planlagt å ha svarte marmorheller under subbene, så jeg har ikke bestemt meg om jeg vil bruke absorberne under subbene eller prosessor og amp.

Newcomer TrondBerg sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alvorlig imponert! 10 poeng av 5 mulige!!!

Nå har jeg kikket litt nermere på anlegget ditt.!!!:shock: :razz: :-o Du har jo et av de fineste anleggene jeg har sett! Det hele er jo bare så vanvittig fint sammensatt og komponert både lydmessig og interiørmessig! Jeg overtar gjerne leiligheten din hvis du skal flytte!!! Gratulerer!!
    Gøy å høre om dine planlagte oppgraderinger!!!Det kommer til å låte stooooooort! Det eneste jeg lurer litt på er om du har delt ut sov i ro og valium gratis til alle dine naboer???:-D
    Vi snakkes!
    Mvh
    Trond

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TrondBerg
    Nå har jeg kikket litt nermere på anlegget ditt.!!!:shock: :razz: :-o Du har jo et av de fineste anleggene jeg har sett! Det hele er jo bare så vanvittig fint sammensatt og komponert både lydmessig og interiørmessig! Jeg overtar gjerne leiligheten din hvis du skal flytte!!! Gratulerer!!
    Gøy å høre om dine planlagte oppgraderinger!!!Det kommer til å låte stooooooort! Det eneste jeg lurer litt på er om du har delt ut sov i ro og valium gratis til alle dine naboer???:-D
    Vi snakkes!
    Mvh
    Trond
    Takk så mye!
    Godt å vite at leiligheten ikke vil bli stående tom hvis vi skulle finne på å flytte.:-D

Angående mine naboer:
    Som jeg har nevnt tidligere så har leiligheten flytende gulv dvs at mellom selve etasjeskilleren og parketten er det et 20 cm tykt lag med sand. Oppå dette er det et lag med sponplater, så dempemateriale, så parket, så nytt dempemateriale, så enda et lag med parkett.
    Gulvet er ikke i kontakt med veggene, så lyden forplanter seg minimalt. Naboene under oss har små barn. Har aldri hört en eneste lyd fra dem. Naboen over har hatt hund. Har aldri hört en lyd fra dem. Hvis det er helt stille i leiligeheten kan jeg såvidt höre at naboen over oss stövsuger gulvet.
    Og hvis jeg ligger i sengen og det er helt stille i leiligheten kan jeg såvidt höre at naboen har på TV'en, siden de har TV-rommet vegg-i-vegg med soverommet vårt. Har jeg på en vifte, dataen, har et vindu åpent etc er det ikke mulig å höre noe fra naboene.

Har også ved flere anledninger forsikret meg om at de ikke hörer en lyd fra oss. Helt utrolig.
    For de spesielt interesserte har jeg linket til litt informasjon om den spesielle patenten på mine Infinity Cascade:
    Cascasde Technology

I dag har jeg spilt litt mere musikk og lyttet, men ikke hatt anledning til å sette opp mine egne innstillinger.

Jeg er forstatt imponert over oppgraderingen, for dette er virkelig en stor oppgradering. Spiller enda uten subber og musikken låter faktisk virkelig bra. Savner faktisk bare litt de nederste frekvensene, for musikken er behagelig og jeg föler null lyttetretthet. Jeg skal virkelig gå inn for å få subbene til å låte intergrert og ikke overdrive basskjöret.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg mottatt en bråte kabler.
    Mangler enda XLR'ene fra Xindak men de balanserte kablene til subbene har jeg fått. For gøy så koblet jeg opp prosessoren og Parasound'en med de balanserte Vovox-kablene. Lyden ble veldig detaljert, men litt vel skarp i toppen. Balanserte kabler skal gi en økning på 6db ifølge Parasound. Håper Xindak'ene passer bedre, noe jeg har stor tro på.

I dag fikk jeg også produktene jeg bestilte fra ViaBlue/Xtreme Cables. Kjempebra og rask service fra Xtreme Cables!

Skal bli morsomt å teste ut dette. Skal legge ut bilder senere.
    En ting jeg umiddelbart reagerer på er at Viablue-produktene ser endel mindre ut enn hva man får inntrykk av på bildene. F.eks Tri-absorberne er litt mindre enn en femmer. Produktene ser ut til å være av meget høy kvalitet. Selv om Tri-absorberne er veldig små er de allikevel tunge, noe jeg ser på som et kvalitetsstempel. Den optiske H-flex-kabelen ser meget bra ut. Pluggene er av meget høy kvalitet, også her kan man kjenne tyngden.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg umiddelbart reagerer på er at Viablue-produktene ser endel mindre ut enn hva man får inntrykk av på bildene. F.eks Tri-absorberne er litt mindre enn en femmer. Produktene ser ut til å være av meget høy kvalitet. Selv om Tri-absorberne er veldig små er de allikevel tunge, noe jeg ser på som et kvalitetsstempel.
    Det var da snodig! Trodde bestemt at de var på størrelse med "føttene" på en forsterker jeg. Jeg bestilte de nesten i forrige uke selv for å få litt luft (og eyecandy seff) under forsterkeren min, men hvis de er så små så tror jeg at jeg må revurdere og gå for Solid Tech IsoClear eller noe.

Synd egentlig at de var så små, for tri-absorberne ser jo ut som en million!

DrE

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Synd egentlig at de var så små, for tri-absorberne ser jo ut som en million!

DrE
    Har satt dem opp nå og de ser virkelig ut som en million. Var skuffet når jeg så hvor små de var, men nå når jeg har montert dem synes jeg de ser meget bra ut. Jeg synes de tilfører mye "eye candy". Meget bra innstillingsmuligheter på dem, både prosessoren og DVD-spilleren står stødig som fjell nå. Anbefales!

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes de tilfører mye "eye candy".
    Hmmm.... føler en sterk dragning mot bestillingsknappen... :-D

En annen ting som er snodig, tross at Tri-absorberne er dyre, så er jo faktisk plexiglass føttene IsoClear dyrere. Forstå det den som vil.

Du har gjerne in-action bilder også du snart...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Hmmm.... føler en sterk dragning mot bestillingsknappen... :-D

En annen ting som er snodig, tross at Tri-absorberne er dyre, så er jo faktisk plexiglass føttene IsoClear dyrere. Forstå det den som vil.

Du har gjerne in-action bilder også du snart...
    I forhold til de originale svarte gummiføttene ser de jo mildt sagt himmelske ut, selv om jeg godt kunne ønsket at de var større. Det er allikevel ikke noe jeg irriterer meg over. Skal ta bilder så fort jeg har anledning. Har faktisk noen bilder av diverse ting nå.
    Satser på å få flere leveringer i dag eller i morgen. Venter inn både subber, bakhøyttalere og kabler de neste dagene.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk akkurat en ekstremt provoserende melding. Det viser seg at subbene ble kjørt ut 7.juni og var fremme på posten 8 juni. Etter det har ingenting skjedd. Posten har altså hatt mine subwoofere i 10 dager uten at de har kontaktet meg,:x

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff da. Hadde vel blitt rimelig forbannet jeg også da. Tror det hadde kommet ut noen gloser som man vanligvis ikke hører sør for saltfjellet.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så utrolig kjipt! Men postvesnet i et nøtteskall, bestilte kabler fra lsound på tirsdag, og de ble sendt tirsdag, men enda så har de ligget i Oslo til idag.

Men men, få noen bilder av godsakene da? Og hvis du er i det virkelig gode lune så kan du jo fortelle hvilken front forsterker du skal kjøpe =)

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,343
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg er mildt sagt provosert, men prøver å ta det med fatning.:-D

Har ring posten, blitt fortalt at jeg må ringe poståkeriet, har ringt poståkeriet som sier jeg må ringe til Malmö(!) siden det er de som tar hånd om Stockholmsområdet(!), har ringt Malmö, men der er det bare opptatt. Herregud...blodtrykket....

Edith Piaf:
    En liten oppkvikker:
    Fikk akkurat beskjed om at jeg kan hente de balanserte Y-splittene til subwooferne, så nå kan jeg ihvertfall koble opp subbene med XLR. Allright!

Det ser ut til å nærme seg en løsning angående transport av min nye forsterker til front og senter, men venter til jeg kan legge ut bilder. Du vet, slike små teasere slik at du må tippe deg frem til hva det er...:-D

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har rett i det Andre, teasere er morro, men jeg tipper fortsatt på KAV-3250

Side 18 av 143 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •