Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 16 av 144 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 2861
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Det kommer helt an på hva som er prioriteten. Om det er dyp bass så skal du ha så mange XTZ'er for å tilsvare lydtrykket fra en PB modell at det hverken er praktisk eller økonomisk forsvarlig.

For å sette noen tall på forskjellen.

Ved 20hz kan en XTZ99 W12 gjengi 85db, en PB12-NSD 102.7. Differansen på 17.7db tilsvarer at du skal ha 7.7 stk perfekt summerte XTZ'er for å tilsvare lydtrykket fra en PB12-NSD ved 20hz.

Om derimot lydtrykk i midbassen er prioriteten så er XTZen som skapt til formålet.
    Joda, er klar over at de ikke går like dypt, men det meste foregår jo faktisk over 20hz. Tviler sterkt på at man vil savne dypbass eller lydtrykk med 4 xtz :-D

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal uansett ikke ha noen SVS i stuen. Grunnen til at XTZ99W12S ble valgt er at de både spiller og ser bra ut, og jeg har faktisk plass til dem.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Here we go again Syke svs tilhengere:???: ....

Jeg vil for ordens skyld nevne att jeg også har xtz sub og er meget godt fornøyd med den :-D ...

Det jeg lurte på var jo egentlig hva slags bakhøytalere du hadde bestilt,jeg antar jo att det er noe i samme duren som frontene..Stemmer det ?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff, ikke dra svs inn i alt da gitt ?

har selv hatt en xtz å den har da gitt meg mang en god stund med skikkelig trykk. og med 4 så vil jeg tro den virkelig røsker ifra seg. Etter mine målinger gikk den da vitterlig ned mot de små 20.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Here we go again Syke svs tilhengere:???: ....

Jeg vil for ordens skyld nevne att jeg også har xtz sub og er meget godt fornøyd med den :-D ...
    Hvis det er sykt å ha et edruelig forhold til fakta så skulle nok jeg hatt en sengeplass på akutten.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Det jeg lurte på var jo egentlig hva slags bakhøytalere du hadde bestilt,jeg antar jo att det er noe i samme duren som frontene..Stemmer det ?
    Infinity Cascade Model Five.

Vurderte lenge å ha model Three (samme som front & senter), men kom frem til at de ble litt store å ha bak. Så lenge jeg får noenlunde samme lydsignatur bak tror jeg jeg nok jeg blir fornøyd.

Håper virkelig ikke dette utvikler seg til¨å bli enda en SVS-tråd, spesielt siden SVS er helt uaktuelt i min "kino".
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grumle
    Det må jeg si^^ her var det jammen mye gromt utstyr på tur inn i stuen
    Er helt enig med deg i å bruke bra elektronikk på ht dine. Er jo helt rå finish på dem og dem passer perfekt inn i stuen din. Ikke mange vegghengte ht å velge i egentlig.
    Vurderer også litt dyrere/kraftigre elektronikk, Håper å dra ut enda mere dynamikk av de små kassene
    Støtter også fullt ut valget ditt ang 2 subere til..
    Er en helt rå oplevelse å være omgitt av mange subere spør du meg Og av de suber'ne jeg har
    er det helt klart de to bak jeg merker best
    Og for ett headroom man får, har tilgode å få xtz'ne til å knele
    Og jeg er ikke snill med volumkontrollen da jeg er alene hjemme :P

Stå på videre mr.. dette blir knall!
    Jeg har forstått det som at du har et sinnsykt trøkk med dine 5 x XTZ10", så jeg regner med at 4 x XTZ12" også skal gi bra med trøkk.

Må nevne at det trøkker bra slik det er, men jeg vil ha det lille ekstra, ta den helt ut.

Jeg er på grensen til å bestille Buttkicker LFE. Vil egentlig vente og se hvordan det blir når subbene kommer, men tror at en Buttkicker blir prikken over i'en.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må gratulere med nye innkjøp!
    Bakhøyttalerene og subbene er jo merker du er godt kjent med fra før, og det er vel da et godt tegn at du vil ha mer av det samme...

Er litt spent på hva det siste du venter på er for noe da...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg

Jeg er på grensen til å bestille Buttkicker LFE. Vil egentlig vente og se hvordan det blir når subbene kommer, men tror at en Buttkicker blir prikken over i'en.
    Med subbene inntil sofaen så får du buttkicker effekten gratis med på kjøpet da vibrasjonene lett forplanter seg, så jeg ville ventet med det inntil du får subbene.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nytt flott utstyr.

Vurderer som du allerede vet Buttkicker selv, og tror at det skal bli et morsomt tilskudd til kinoen. En journalist sa at etter han fikk den, var det nå var Buttkickeren gjestene dro mest på smilebåndet av fremfor hans 60k$ anlegg. Tror du skal få mye morro med hele 4 subwoofere, bare pass på å ikke kalibrere de i hjel/dreper all headroom.... At du kan ha så mange subwoofere, og opprettholde en god WAF er forøvrig imponerende.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Gjør absolutt det Du vil ikke angre :-D

Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Med subbene inntil sofaen så får du buttkicker effekten gratis med på kjøpet da vibrasjonene lett forplanter seg, så jeg ville ventet med det inntil du får subbene.
    Det der er med respekt å melde bare tull. Du får noe som ligner litt, men ikke i nærheten av effekten.
    Selv i Akto sin kino med 2 x plus/2 som en sitter oppå er det ikke i nærheten av ristereffekt.
    Heller ikke på Frogner kino med gud vet hvor mange 18" med 2000watt pr stykk gir det den effekten.

Like lite som ristere kan erstatte subber. Det er to forskjellige ting. BASTA

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig så foretrekker jeg effekten fra subber da jeg synes at buttshakers føles litt vel mye som hakkespetter i sofaen, så nei, effekten er ikke helt den samme.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker!

4 subber + WAF virker litt rart, skal være enig i det. Men det forsvinner ikke noe WAF med de ekstra subbene slik jeg har tenkt det ut, det er faktisk heller motsatt!=)

Subbene blir stående helt inntil sofaen og vil spille direkte inn i ryggen.
    Jeg regner med at det ihvertfall vil gi noe effekt, for jeg merker allerede endel bevegelser når subbene spiller ned mot 20hz'en på film. Jeg tror allikevel at buttkickeren vil være prikken over i'en siden den også kan ta seg av frekvensene under 20hz.

Intermediate grumle sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desto mer utstyr man har i stuen som forsvinner jo mere WAF har man laget imo
    Buttkicker er nok ingen dum ide, spessielt du som har nabo'r vegg i vegg.
    Ingen tvil om at 4x12 kommer til å riste sofa'n. Men på de nivåene det virkelig blir moro så er det kanskje ikke sikkert nabo'ne synes det samme
    Og da får man jo som du sier med de dypeste frekvensene, og det er jo dem som forplanter seg mest om man har en sub som spiller det.
    Med en 15" jeg hadde før så trodde nabo'n det var noen som la asfalt utti veien her da jeg så film :P
    Nå med 5x10 hører han nesten ingenting

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grumle
    Nå med 5x10 hører han nesten ingenting

Som jeg har nevnt tidligere så har leiligheten flytende gulv dvs at mellom selve etasjeskilleren og parketten er det et 20 cm tykt lag med sand. Oppå dette er det et lag med sponplater, så dempemateriale, så parket, så nytt dempemateriale, så enda et lag med parkett.
    Gulvet er ikke i kontakt med veggene, så lyden forplanter seg minimalt. Naboene under oss har små barn. Har aldri hört en eneste lyd fra dem. Naboen over har hatt hund. Har aldri hört en lyd fra dem. Hvis det er helt stille i leiligeheten kan jeg såvidt höre at naboen over oss stövsuger gulvet.
    Og hvis jeg ligger i sengen og det er helt stille i leiligheten kan jeg såvidt höre at naboen har på TV'en, siden de har TV-rommet vegg-i-vegg med soverommet vårt. Har jeg på en vifte, dataen, har et vindu åpent etc er det ikke mulig å höre noe fra naboene.

Har også ved flere anledninger forsikret meg om at de ikke hörer en lyd fra oss. Helt utrolig.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4 suber + buttkicker - Da begynner vi å snakke rystende filmopplevelser Grattis!

OT: Er det like varmt og jæ**** i sverige som det er her nå? Har målt temperaturen på kontoret til over 30 grader :shock:

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,059
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir mer og mer imponerende :-D
    Hvordan synes du Krell/Cascade komboen fungerer
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    4 suber + buttkicker - Da begynner vi å snakke rystende filmopplevelser Grattis!

OT: Er det like varmt og jæ**** i sverige som det er her nå? Har målt temperaturen på kontoret til over 30 grader :shock:
    Takker så mye!
    Gleder meg utrolig til dette, kan nesten ikke vente på å få hjem utstyret!

Har heldigvis AC her på jobb så varmen plager ikke meg. 8-)
    Ser at utetemperaturen her er 30 grader, men er usikker på om det er i skyggen eller sola. Meget pent vär ihvertfall.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Dette blir mer og mer imponerende :-D
    Hvordan synes du Krell/Cascade komboen fungerer
    Skal hente prosessoren om et par timer, så jeg har ikke fått testet dette hjemme enda. Parasounden får jeg på tirsdag, så jeg får lytte litt da. Når forsterkeren til frontene og senter kommer, vet jeg desverre ikke enda.

Jeg har hört komboen för og det er en av grunnene til at jeg valgte nettopp Krell.:-D

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått hentet min nye Krell Showcase Processor.
    Å fy pokker åssen høyt den spiller!!!!1

Neida, jeg har ikke fått koblet den opp enda. Har ingen forsterker å prøve den på før jeg får Parasound'en på mandag. Ser veldig frem til det.

Designmessig passer den helt utrolig bra inn. Den forandrer utseende på hele oppsettet. Alt ser mye mere moderne ut. Skal legge ut noen bilder i så fort jeg kan, men vil ikke vise hele oppsettet før jeg har alle komponentene på plass.

Hørte den på anlegget til han jeg kjøpte den av. Han hadde solgt sin Showcase amp, så han hadde den koblet opp mot en NAD receiver og noen fantastisk nydelig Von Schweikert-høyttalere. Fyren venter på at Krell's nye prosessor og flerkanalsforsterker skal komme.

Uansett, jeg hørte bare noen sekunder (jeg sto ulovlig parkert mitt i tykkeste Stockholm City), men det lille jeg hørte var utrolig bra, selv på NAD receiveren.

Jeg gleder meg veldig nå...:-D

Side 16 av 144 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •