Le Théâtre Audio De Werdenskrieg! Stemningsbilder fra dedikert TV-stue. #2853 - Side 141

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  54
Side 141 av 144 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 137 138 139 140 141 142 143 144 SisteSiste
Viser resultater 2,801 til 2,820 av 2862
    Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Litt sent svar, men bedre sent enn aldri kanskje?
    Jeg ville valgt l26roy vanlig. Tangen valgte vel også denne. l26roy4 kan brukes i enda mindre konstruksjoner, men jeg selv tror at standardmodellen er en bedre driver.
    Jeg brukte også l26roy da jeg designet denne for en i klubben i fjor.

-443-jpg
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thohaug Vis post
    Litt sent svar, men bedre sent enn aldri kanskje?
    Jeg ville valgt l26roy vanlig. Tangen valgte vel også denne. l26roy4 kan brukes i enda mindre konstruksjoner, men jeg selv tror at standardmodellen er en bedre driver.
    Jeg brukte også l26roy da jeg designet denne for en i klubben i fjor.
    Tusen takk for innspill.

Veldig flotte og tøffe høyttalere!

Jeg har egentlig plass til å bruke relativt store kasser. Jeg kommer til å gå for 4 stk i første omgang.
    Med mindre kasser kan jeg selvsagt putte inn to ekstra etter en stund om jeg skulle trenge det, men tror ikke det blir behov for noe slikt.

Jeg tenker at L26ROY4 trenger mindre eq?
    Jeg har tenkt å bruke Antimode og ikke noe mere komplisert enn det.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg Vis post
    Tusen takk for innspill.

Veldig flotte og tøffe høyttalere!

Jeg har egentlig plass til å bruke relativt store kasser. Jeg kommer til å gå for 4 stk i første omgang.
    Med mindre kasser kan jeg selvsagt putte inn to ekstra etter en stund om jeg skulle trenge det, men tror ikke det blir behov for noe slikt.

Jeg tenker at L26ROY4 trenger mindre eq?
    Jeg har tenkt å bruke Antimode og ikke noe mere komplisert enn det.
    Du vil få mer output med standard l26roy enn roy4. Trenger ikke nødvendigvis mer eq, men du må ha en litt større boks. 4stk vanlig roy i 25L lukka kasse vil gi god effekt nede ved 20hz. Med 8stk klarer du nok å spille referansevolum på film omtrent tenker jeg.
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thohaug Vis post
    Du vil få mer output med standard l26roy enn roy4. Trenger ikke nødvendigvis mer eq, men du må ha en litt større boks. 4stk vanlig roy i 25L lukka kasse vil gi god effekt nede ved 20hz. Med 8stk klarer du nok å spille referansevolum på film omtrent tenker jeg.
    25 liter og vanlige roy er det jeg har..4 stk, og man kan bare mate paa med eq!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HVIS jeg har plass til større kasser, er ikke det å foretrekke nesten uansett?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde egentlig tenkt å kjøpe inn subwooferelementer nå, men så gikk jeg på en smell og trimmet bilen med 34 HK og 51 Nm. Jaja, da har vi 368 HK da.

7. Liker Torolan har likt denne posten
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo strengt tatt både en fornuftig investering OG hifi-relatert. Husker når jeg hadde r6 for noen år tilbake så var det enda litt bedre så sette seg ned foran anlegget etter en tur med rensk av eksospotta enn hva det var på normale dager uten potterens
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger sårt hjelp til kassedesign til 4 stk lukkede subwoofere med SEAS L26ROY-elementer.

Totalt bredde tilgjengelig er 3.45 m, dybde 0.4 m og høyde helst ikke over 0.4 - 0.5 m inkludert fot.
    Ser for meg 4 stk fordelt jevnt utover denne plassen.

Elementet må spille nedover, slik at det blir skjult.
    Ser for meg at foten pr sub blir noe alá dette:
    -ramvik-jpg

Planen er at jeg altså har 4 stk individuelle, lukkede subwoofere, som jeg legge en slags plate på toppen av, slik at det etter hvert kan se ut noe alá dette:
    -stuesub-jpg

Dette er altså mine ønsker, men har litt å gå på. Er åpen for andre løsninger også, men helst slik at det blir seende ut noe alá det jeg har skissert. Håpet er å styre unna DSP og slikt, siden jeg gjerne vil ha det så enkelt som mulig. Har en AntiMode som jeg håper kan være nok til å få dette til å trøkke bra.

Noen som kan hjelpe?
    Sist endret av AndreWerdenskrieg; 06-18-2016 kl 17:51

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger sårt hjelp til kassedesign til 4 stk lukkede subwoofere med SEAS L26ROY-elementer.

Totalt bredde tilgjengelig er 3.45 m, dybde 0.4 m og høyde helst ikke over 0.4 - 0.5 m inkludert fot.

-ramvik-jpg

Planen er at jeg altså har 4 stk individuelle, lukkede subwoofere, som jeg legge en slags plate på toppen av, slik at det etter hvert kan se ut noe alá dette:
    -stuesub-jpg

Dette er altså mine ønsker, men har litt å gå på. Er åpen for andre løsninger også, men helst slik at det blir seende ut noe alá det jeg har skissert.

Noen som kan hjelpe?
    Hei WW2

Blir gøy å følge dette videre.. Jeg har prøvd elementene i div konfig.. og de jeg har nå synes jeg spilte best..jeg bruker 27 liter brutto pr element lukket.. De får 400watt hver .. Dog må man ha en dsp der man legger på endel i bunnen.. De tåler MYE effekt og MYE eq!!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Takk for godt tips!
    Effekt har jeg nok av, men DSP ser jeg litt skeptisk på.

Håpet var å styre unna DSP og slikt, og heller ha det så enkelt som mulig som jeg selv enkelt kan ratte litt på hvis jeg vil endre noe. Har en Antimode som jeg håper skal være nok til mitt bruk.
    Hvis ikke dette dessverre ikke er mulig, så må jeg jo se på andre løsninger.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -stuesub-jpg
    Sikle. Hvor fant du dette bildet?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,785
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

-ramvik-jpg

-stuesub-jpg

Dette er altså mine ønsker, men har litt å gå på. Er åpen for andre løsninger også, men helst slik at det blir seende ut noe alá det jeg har skissert. Håpet er å styre unna DSP og slikt, siden jeg gjerne vil ha det så enkelt som mulig. Har en AntiMode som jeg håper kan være nok til å få dette til å trøkke bra.

Noen som kan hjelpe?
    Vis du bygger en kasse som er 300cm i lengde, 40cm dyp og 20cm høy, med separate kammer for hvert av elementene vil de ha ca 40 liter pr.element. Jeg ville fordelt elementene jevnt i kassen, slik at man bassen blir jevnt fordelt i rommet når den er ferdig.

Du har tilgang på nok effekt til disse elementene. Elementet vil nok kreve at du bruker DSP, en MiniDSP vil kunne gjøre den jobben ypperlig. Oppsett av DSP'en vil du enkelt få hjelp med

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob Vis post
    Sikle. Hvor fant du dette bildet?
    Wow, Hellnoob jo!
    Akkurat hvor vet jeg dessverre ikke, men det er hentet fra denne siden:
    HomeDSGN - Interior Design and Contemporary Homes Magazine.

Sitat Opprinnelig postet av BEF Vis post
    Vis du bygger en kasse som er 300cm i lengde, 40cm dyp og 20cm høy, med separate kammer for hvert av elementene vil de ha ca 40 liter pr.element. Jeg ville fordelt elementene jevnt i kassen, slik at man bassen blir jevnt fordelt i rommet når den er ferdig.

Du har tilgang på nok effekt til disse elementene. Elementet vil nok kreve at du bruker DSP, en MiniDSP vil kunne gjøre den jobben ypperlig. Oppsett av DSP'en vil du enkelt få hjelp med
    Takk!
    Da kan jeg vel lage 4 stk kasser på 75 x 40 x 20, slik at det blir litt enklere å håndtere?

Det er altså ingen vei utenom DSP? Man må vel ha en PC til Mini DSP også?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,963
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow, Hellnoob jo!
    Akkurat hvor vet jeg dessverre ikke, men det er hentet fra denne siden:
    HomeDSGN - Interior Design and Contemporary Homes Magazine.

Takk!
    Da kan jeg vel lage 4 stk kasser på 75 x 40 x 20, slik at det blir litt enklere å håndtere?

Det er altså ingen vei utenom DSP? Man må vel ha en PC til Mini DSP også?
    Mye mere kraftfull eq med en minidsp.. Koster 6-800 på brukten og er enkel å styre. Du laster ned en software til den og konfigurerer den med
    pc, så napper du ut usb en fra pc og lar mini dsp få steøm f eks fra receiver fra usb en!

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983 Vis post
    Mye mere kraftfull eq med en minidsp.. Koster 6-800 på brukten og er enkel å styre. Du laster ned en software til den og konfigurerer den med
    pc, så napper du ut usb en fra pc og lar mini dsp få steøm f eks fra receiver fra usb en!
    Takk for info.

Kan man bruke iMac til dette? Kjipt å måtte kjøpe en PC kun for å bruke til dette.

Newcomer Karmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for info.

Kan man bruke iMac til dette? Kjipt å måtte kjøpe en PC kun for å bruke til dette.
    Ja man kan bruke Macdonalds
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -capture-png  
    |Tangen Inconcert Miles LCR|JBL 8340 x 4|Jbl 4645B x 10|DIY JBL 4645C x 2|Yamaha CX-A5000|3 x Hypex PSC2.700D|Emotiva XPA 5|Crown I-tech 6000 * 2|DIY HTPC|Epson TW-9200|Pro-ject debut carbon esprit|Xbox One|Xbox 360|Nvidia Shield TV|

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Karmann Vis post
    Ja man kan bruke Macdonalds
    Knallbra, da får jeg bare sette i gang å jakte. Hvilken MiniDSP bør jeg bruke til dette?

Min iMac heter forresten iMacGyver.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knallbra, da får jeg bare sette i gang å jakte. Hvilken MiniDSP bør jeg bruke til dette?

Min iMac heter forresten iMacGyver.
    hehehe

Hvor mange subber var det du skulle ha ?
    Denne er kanskje fin til ditt bruk :

https://www.minidsp.com/products/min...in-4-x-out-bal

Samme som denne :

AVshop.no / minidsp Balanced DSP Kit 2x4 Ekstern
    |Tangen Inconcert Miles LCR|JBL 8340 x 4|Jbl 4645B x 10|DIY JBL 4645C x 2|Yamaha CX-A5000|3 x Hypex PSC2.700D|Emotiva XPA 5|Crown I-tech 6000 * 2|DIY HTPC|Epson TW-9200|Pro-ject debut carbon esprit|Xbox One|Xbox 360|Nvidia Shield TV|

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,354
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Karmann Vis post
    hehehe

Hvor mange subber var det du skulle ha ?
    Denne er kanskje fin til ditt bruk :

https://www.minidsp.com/products/min...in-4-x-out-bal

Samme som denne :

AVshop.no / minidsp Balanced DSP Kit 2x4 Ekstern
    Skal ha 4 stk subwoofere. Det var ikke avskrekkende pris på den DSP-en hvis det er noe jeg kan bruke.
    Skjønner null av de inngangene der.

Hva med denne, er dette noe jeg kan bruke?
    AVshop.no / minidsp DSP Kit 2x4 Ekstern

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ha 4 stk subwoofere. Det var ikke avskrekkende pris på den DSP-en hvis det er noe jeg kan bruke.
    Skjønner null av de inngangene der.

Hva med denne, er dette noe jeg kan bruke?
    AVshop.no / minidsp DSP Kit 2x4 Ekstern
    Du kan bruke den. Eneste forskjell er at den jeg linket til er balansert.
    Du har jo balansert på din ? Eller skal du bruke yamahaen ? De koblingene er 0 stress. Phoenix terminaler. Det kan pushe litt mer strøm på inn og utgangene,. Men det er jo ikke noe problem å drive forsterkerne dine med den du linker til.

Side 141 av 144 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 137 138 139 140 141 142 143 144 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •